Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

edinni.com:управление на достъпа   апостасия   да възлюбиш назарянина   евхаристия   ездра 2   енергийни запаси   кийт де майо   отклонявал ли е павел вярващите   пламен цолов   ротшилд  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   27.07.19 17:19
Уличен дебат на Хънтингтънбийч, Калифорния, с млад мъж, твърдящ, че е отдал себе си на дьвола : https://youtu.be/JHgoDeAio0o
 
Владо   27.07.19 17:06
Наскоро “новооткрих” Ray Comfort и служението Living Waters- който разбира английски може да освежи душата си с думите и служението на брата : https://youtu.be/tT93-BA0474
 
eureth   07.05.18 14:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 13:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 02:46
Света е пред прага на нова световна война.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Спасение от греха и смъртта << Предишна тема | Следваща тема >>
 
(Не)приемливи мотиви пред Бога при отказване от греха
Към страница       >>  
Започване на нова тема
    
28.03.09 19:22 Цитирай
изказвания: 1582
(разкл. от: С белега на звяра във времето на 1000 год. царуване?)

П.С. по отношение на покаяние поради страх от вечните мъчения: аз лично съм се нагледала как пастори призовават хората към "покаяние" горе долу така: Адът и раят са реални, ако не искаш да отидеш в ада, ела отпред и приеми Исус" и хората от суеверен страх "приемат" Исус. Трябва да кажа, че това не е никакво покаяние. Нагледала съм се на хора, които обичат света и греха години след като са "приели" така Исус.

Страхът от Бога е добро нещо, спор няма. Но това не е някакъв тъмен робски страх от някакво неизбежно зло, което ще те сполети, ако не вярваш в Него. Страхът от Бога е да се мрази злото!

Не случайно Бог поставя в Новия Завет 2 основни заповеди: Възлюби Господа твоя Бог от цялото си сърце, разум и сила и втората - и ближния си като себе си. Възлюби Господа - това е първата и най-важната заповед.

[ Редактирано 31.03.09 12:13 ]



Christus regnat
Най-отгоре
мотиви,   отказване от греха,   покаяние от греха,   страх от бога
    
29.03.09 15:20 Цитирай
изказвания: 440
Тигър:




 Страхът от Бога е добро нещо, спор няма. Но това не е някакъв тъмен робски страх от някакво неизбежно зло, което ще те сполети, ако не вярваш в Него. Страхът от Бога е да се мрази злото! Не случайно Бог поставя в Новия Завет 2 основни заповеди: Възлюби Господа твоя Бог от цялото си сърце, разум и сила и втората - и ближния си като себе си. Възлюби Господа - това е първата и най-важната заповед.



Здравей,Тигър
 
Ти казваш,че страхът от Бога е да се мрази злото.
 На мен ми се струва,обаче,че да се мрази злото е последица от страха от Бога,т.е. първо се убояваме от Бога и словото Му,покайваме се,оставяме греха и започваме да израстваме в познанието за Господа.В това опознаване на нашия Спасител и Изкупител ние неизбежно Го обикваме и се влюбваме в Него,ако обичаме истината.Ако не - може и в някой етап от ходенето с Господа да се оттеглим.

Но,това,на което исках да акцентирам е,че може в началото,когато сме се убояли от Бога да не сме намразили греха автоматично,а той да е продължил да си има притегателна сила върху нас.Но,когато позволим на Господ да работи в нас и да ни съобразява с образа на Сина Си,тогава бавно и постепенно ние намразваме греха и света и все по-ясно осъзнаваме,че макар и да сме в него,то не сме от него.

В процеса на опознаване и обикване на Господа,ние намразваме и греха и чрез Божията благодат и сила се отказваме от него,обикваме все повече правдата и това е един постоянен процес.

Не знам дали съм права,но аз така виждам нещата.

Преди време се упреквах,че не съм се покаяла  директно от любов към правдата,а по-скоро от егоистичен страх да не попадна в ада.Много ми се искаше да е било поради търсене на правдата и Божието царство,но доколкото честно си преглеждах мотивите,то май надделяваше желанието за спасение,т.е. егоизъм.

Но,слава на името Му,Той ни дава и откровение за любовта Си и ни влага любов към Него и Неговото праведно царуване и тогава няма как повече да обичаме света и греха.
Но,както казах,това е процес.

Поздрави!

Най-отгоре

    
29.03.09 20:26 Цитирай
изказвания: 1582
Здравей Ndifi, хубаво е това, което си написала - всъщност говориш за освещението. И е вярно, според както и аз го разбирам.

За начина по който си повярвала - страх от ада и желание да се спасиш от там мога да кажа само, че пътищата Божии са неведоми и неразбираеми. Наистина е било егоистичен страх - нещо доста недостойно, но Той в милостта Си наистина ти е подал ръка и ти е открил любовта Си, слава на Него.

При мен съвсем не беше така, даже помня, че преди да се покая /но вече в голяма степен вярвах в Бог, но Той още не ми се беше открил чрез Сина Си/, четох някакво описание за ужасите в ада в някакъв окултен вестник и трябва да призная, че нищо от тия работи не ме трогна. Нищо от описаните там гадости нито ме подтикна да се кая, за да не попадна там, нито ме подтикна да търся Бога. Абсолютно нищо.



Christus regnat
Най-отгоре

    
29.03.09 22:09 Цитирай
изказвания: 605
за тези неща няма правило.
Това да се уплашиш от Бога и от Неговият справедлив съд , които е изявен на много места в Писанията , не е нещо неправилно или егоистично.Именно това е и една от целите му в Писанията.Бог предупреждава хората , защото ги обича.
Наистина неведоми са пътищата Божии.

Най-отгоре

    
31.03.09 14:40 Цитирай
изказвания: 4427
Аз също не виждам Бог да е поставил някакво условие какви да са мотивите на човек, бягащ от света и греха, и идващ при Бога.

Например едно от нещата, които Божият син казва, е човек да бяга от греха поради страх от Божието наказание в огненото езеро:

¶ Слушали сте, че бе казано на древните: "не изневерявай". А аз ви казвам, че всеки, който поглежда жена, за да я пожелае, вече е изневерил с нея в сърцето си.
И ако дясното ти око те съблазнява, извади го и го махни от себе си, защото по-добре за теб е да се унищожи една твоя [телесна] част, а не цялото ти тяло да бъде хвърлено в огнената ге-енна. И ако дясната ти ръка те съблазнява, отсечи я и я махни от себе си, защото по-добре е за теб да се унищожи една твоя [телесна] част, а не цялото ти тяло да бъде хвърлено в ге-енната.


Да, страх от Бога е да се мрази злото, но страхът от Бога съвсем не се ограничава само в това. Бог не е за подигравка, както пише, и например там контекста не е омраза към злото, а страх от Божие наказание поради злото, което евентуално някой върши.

Разбира се, не става дума за страх като от някой, който би извършил каквото неправедно зло, а страх от Бога, който е праведен и не приема никакво зло, и когато реши наказва за зло и грях, според както реши. Понеже, както пише, Бог твори и добро, и зло, и светлина, и тъмнина, както се има предвид, че наказва онзи, който върши зло(, а не че Бог върши несправедливост или зло/грях).

Пише, че Бог е препоръчал своята любов не към свои приятели, а към враговете си,
понеже е пратил сина си на смърт не когато сегашните Божии хора са били Божии приятели,
а когато те са били Божии врагове (напр. Савел от Тарс). /п-мото до римл./


Има най-различни мотиви, поради които човек решава да се откаже от греха. Страхът от Бога (не непременно омраза към злото) може да е един от тях и подобен мотив не се отхвърля или осъжда от Бога.


Бих казал, че е голям капан на гордостта някой да си мисли, че трябва  (и да си въобрази, че има способност) да се откаже от греха и да отиде при Бога от любов към Бога. Понеже ако човек държи на подобно (свое) изискване, тогава може никога и да не отиде при Бога.

Бог не осъжда това, което мнозина наричат "егоизъм" (ако и да има най-различни разбирания относно човешкия термин "егоизъм"). Т.е. Бог не осъжда човек, който мисли за себе си и обича себе си.

Съвсем не казвам, че след като стане Божий син/дъщеря е добре човек да мисли единствено за себе си и да обича единствено себе си – това най-малкото е нещастие, според мен, но не само.

Но само по себе си човек да мисли за себе си и да обича себе си не пише да е грях пред Бога, дори смятам, че Бог е създал така човека и това е добро пред Бога.

А и Бог сам казва: „Аз съм Бог, който те учи за твоята собствена полза“ и също в Мойсеевия закон казва към Израел: „Да обичаш близкия си, както обичаш себе си“. Казва, „Както обичаш себе си“. И Бог не осъжда онзи, който обича себе си (не казвам: „само себе си“, а „себе си“, както Бог казва).

И дори царят, Йесус, призовава хората да разсъдят и поради собствената си полза да приемат словото му и да спасят живота си, и да не отидат в огъня.

Ако хората под сатанинското/греховното робство по принцип не бяха със заслепен ум и омотани в греха, те всъщност биха приели Божията милост най-малко поради това, че мислят за себе си и обичат себе си – понеже Бог действително е предложил на греховния свят Божествено и неизказуемо велико спасение, за полза на греховния човек и за слава и благодарност на Бога.

Но нещата не стоят така и никой не може (сам) да отиде при Божия син, освен онзи, когото бащата на Йесус го привлече  при Божия син, както сам Йесус казва /Йн/.

Но така или иначе Бог не отхвърля/укорява/осъжда/...  никой, който идва при Божия син не поради любов към Бога, а от страх от справедливото Божие наказание и търсейки да спаси живота си, чрез спасението, което Бог милостиво и щедро дава на всички, които признават, че Йесус от Назарет е помазаникът, Божия син.
Дори някои хора да критикуват това и да го наричат с термини като "егоизъм" и подобни, Бог приема такъв човек, независимо от човешката критика спрямо нещо, наречено от някой човек "егоизъм".
Божието спасението е по милост, чрез вяра, а не чрез някаква човешка дейност или не-"егоизтични" заслуги. За да не се похвали никой. Понеже няма за какво.



Също, хората в света са роби на греха и на сатаната. Много ясно, че човек идващ от греховното робство в света няма способността да обича Бога сам по себе си. Той може да се уплаши от справедливия и праведен Бог, може и да се зарадва и обнадежди на Божията милост и дори донякъде да обикне ответно Бога поради милостта му. Но не може сам по себе си да обича Бога, идвайки от света в греховете си и необрязаното си естество.

Не виждам Бог никъде да задължава човек да идва за спасение не поради това, че мисли за себе си, а поради това, че обича Бога. Е, как ще обича Бога, когато природата на греха е отхвърляне на истината , и омраза,  и несправедливост и т.н.?...

И дори онзи, който е осъзнал Божията милост и любов към него – отново понеже Бог му дава спасение и милост, и любов - и поради това ответно е обикнал Бога, той също отива при Бога за да получи от Божието спасение/любов/милост, а не понеже има голяма любов към Бога.

Т.е. дори ответната любов съвсем не изключва това, което някои наричат с човешкия термин „егоизъм“, и се само-осъждат и осъждат други, без Бог да ги осъжда. Човек ако обича Бога, го обича понеже Бог го обича.


Поради това и Бог е направил ясно и изрично да се запише че:

В това се състои любовта, не че ние сме обикнали Бога, а че той е обикнал нас и е пратил сина си да е умилостивение за греховете ни.


В това се състои любовта. За това става дума. Не за не-"егоизъм".



Бог разбира се не е дошъл при нас с наказание, а със спасение. И определено има за какво да го обикнем, осъзнавайки това.

И все пак не само със спасение, а и с безкрайно сериозно предупреждение.

Казва се:
Който вярва в него няма да бъде осъден, а който не вярва вече е осъден. Защото не е повярвал в името на единствения син на Бога.
И това е присъдата - че светлината дойде в света, а хората обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.
...
Който вярва в сина има вечен живот, а който не слуша сина няма да види живот, а Божият гняв остава на него
.



Бог не е поставил условие, как човек задължително да реагира на Божията добра вест за вечно спасение от греха и смъртта  и на предупреждението Му за вечна гибел в огненото езеро при отхвърляне на помазаника, Божият син, Йесус от Назарет.

Какъвто и да е мотивът на човек, идващ при Бога – включително грижа/любов/мислене към себе си предвид Божието справедливо вечно наказание - Бог го приема и го променя,

понеже Бог е проявил Божествена милост и благосклонност да спаси враговете си, онези, които го мразят,
като (именно за онези, които го мразят и хулят и вършат каквото Той мрази) е пратил своя единствен син на смърт, за да им понесе греховете и болестите, и да ги направи чрез Него „...Божия праведност...“, и да им даде вечен живот и благословение.

Непонятно...


Така, че който с каквито и мотиви да дойде при помазаника, Божия син, Йесус от Назарет, и повярва в Него и приеме обещанията му и милостта му, и любовта му,
Бог не го отхвърля, а го приема и го прави свой син/дъщеря и му дава да е съ-наследник на Бога заедно Божия син, Йесус от Назарет, който става негов/неин брат.

Всичко, което ми дава баща ми ще дойде при мене. И който идва при мене в никакъв случай няма да го изгоня. Защото слязох от небето не за да изпълнявам моята воля, а волята на онзи, който ме прати. А това е волята на баща ми, който ме е пратил: да не загубя нищо от това, което ми е дал, а да го съживя в последния ден. И това също е волята на този, който ме прати - всеки който види сина и вярва в него да има вечен живот и да го съживя в последния ден.

Бог не е поставил условие е за мотив при спасението,

а е поставил условие човек да дойде (за да се спаси), т.е. да повярва, че Йесус от Назарет е помазаникът, Божият син, и че е дал живота си да понесе греховете на света, и Бог го е съживил от мъртвите и му е дал слава, така че всяко Божие създание от небесните и земните да се поклони пред Божия помазаник и да признае, че Йесус от Назарет е господарят, за слава на Бога неговия баща.


[ Редактирано 03.04.09 15:29 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
егоизъм,   мотиви,   спасение
    
31.03.09 15:49 Цитирай
изказвания: 440
Амин!

Най-отгоре

    
02.04.09 10:15 Цитирай
изказвания: 1582
eureth:



Да, страх от Бога е да се мрази злото, но страхът от Бога съвсем не се ограничава само в това. Бог не е за подигравка, както пише, и например там контекста не е омраза към злото, а страх от Божие наказание поради злото, което евентуално някой върши.


Съгласна съм с това, което казваш, но с оцветеното в синьо не съвсем, защото не важи за всички хора. Защото нечестивците, както казва и апостол Павел не само вършат зли деяния, но и одобряват тези, които ги вършат, при все че знаят Божията справедлива отплата за злите дела. Тоест - на тях не им пука от Божието наказание, при все че знаят за него. Така че тези хора нямат никакво намерение да се покайват и обръщат от злите си пътища, защото например знаят, че ще горят в ада. Има и хора, които не вярват в тези неща, но тук Павел говори за хора, които вярват и въпреки това вършат зло, защото не са повярвали в Божията любов към тях, понеже си обичат злите дела. Както и Сам Спасителят каза:

"Осъждането е поради това, че светлината дойде на света, но хората обикнаха мрака повече, нежели светлината, понеже делата им бяха лоши." Йоан 3:19

Осъждането е поради любовта към мрака. Оправданието е поради любовта към Светлината, дошла на света - Христос.

Поради това и Бог наказва за злите дела, съгласна съм с това.

Да, Бог ни обикна, докато ние още бяхме грешници и Негови врагове по естество и дела, също е вярно, че не ние обикнахме Него, а Той ни обикна. Никъде не съм твърдяла, че човек е в състояние да обикне Бога сам по себе си. Защото човек се ражда грешник по естество. Нещо не си ме разбрал, Еурет.

Въпросът е кой как откликва и дали въобще откликва на Божията любов към него, изявена в делото на Сина Божи. Иисус е светлината, дошла да свети в мрака, за да не погине никой който вярва в Него, а да има вечен живот.

Даде се пример с тъмничаря от Деян., който след станалото земетресение разтреперан попита апостолите как да се спаси. Да, Бог и така действа с някои хора, но не виждам нито от Писанието, нито от историята на църквата, нито от съвремието това да е правило, а по-скоро е изключение.

Ето Савел - закоравения фарисей. За него не е имало друг начин да се обърне от заблудата си, освен свръхестествена намеса на Божия Син, която го е УПЛАШИЛА. Но, забележете, че и другите с него са се УПЛАШИЛИ, но не се свидетелства да са се ПОКАЯЛИ.

Ако Бог искаше да обръща хората към Себе си като ги плаши, то за Него това не е никакъв проблем. Но не го прави. Отговорете си сами защо, а ако не можете - молете се.


Егоизмът е просто модерната дума за библейската дума себелюбие, и никъде в Писанията не виждам да се одобрява себелюбието. Естествената обич към себе си - да се грижиш за себе си, да се приемаш сам себе си, да не се мразиш - това не е себелюбие.



Christus regnat
Най-отгоре
егоизъм,   любов към себе си,   себелюбие,   страх от бога
    
02.04.09 10:40 Цитирай
изказвания: 2063
О, привет, тигре!

Аз, да ви кажа, като се покаях, бях изпълнен със страх и страхопочитание към Бога, защото разбирах Неговото всемогъщие, святост, любов, съд, всезнание.... Просто осъзнавах своята човешка отдалеченост поради греха и Неговата святост , любов и могъщество.

Няма, според мен , условие поради какви условия човек трябва да отиде при Бога- да се покае.

Всъщност, според мен, въпроса на тигъра е: "Непълно покаяние", или: "Греха на неносенето на кръста Христов", или : "Спасението свързано ли е със себеотричане?" - така съм повече съгласен, защото неправилното разграничаване на "лудите харизматици" и - праведните вярващи е неправилно заклеймяване, защото Бог знае Своите Си от всяко място и всеки е отговорен пред Него за своето си спасение (говоря общо, разбира се, че има изключения, като например съблазънта спр. "тези, най-малките", за което Господа казва, че такъв човек по-добре да си сложи воденичен камък и да се удави в морето, отколкото да ги съблазнява/подвежда към грях, както и други подобни).

Поздрави, Владо.



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

Анонимен
    
02.04.09 10:42 Цитирай
Гост
Да , естествена обич към себе си е и да не искаш да погинеш вовеки.
Тоест уплашването от Божието справедливо наказание и покаянието не е егоистична постъпка/ с негативното значение на егоизъм , което има думата/
Аз смятам , че човек започва да разбира , проумява Божията любов едва след покаянието си , едва след като осъзнае своята злина и недостатъчност пред Бога и своята справедлива участ , ако остане в непокорство.
После , след покаянието , Бог го ражда отново и започва да работи в него , като постепенно го променя все повече и му помага да осъзнае това към което го е призовал , изявявайки му себе си.
Затова и няма правила , единственото нужно е човек да се покае и повярва.Какви може да са мотивите му , не е наша работа да преценяваме , понеже Бог го спасява .
Ако има лоши мотиви , и задни мисли , то Бог няма да благоволи в него .

Най-отгоре

    
02.04.09 10:43 Цитирай
изказвания: 605
горното от мен

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF