Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

1 кор. 11   аса   дефлация   канонични книги   красимир мирчев   молба към бога   отпадане на семейството   петдесетият ден   първороден от всяко създание   свидетелства за бога  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   31.10.19 11:45
Изключително интерес дебат между лъжеучителя рави Товия Зингер и друг евреин, доктор Браун : https://youtu.be/gYfZxkrqS_E
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.
 
eureth   06.10.19 10:54
относно "Богове сте вие" също стана дума тук, надолу в изказването:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1662.post


RSS Емисии
rss1.0
Започване на нова тема
    

18.02.09 00:13 Цитирай
изказвания: 4481
Гр. дума, която превеждат "единороден" се използва и при други случаи на описване на деца и родителите им. В самата гр. дума и в значението й няма нищо особено. Означава „едничко“/единствено (дете), на родителите си, т.е. обозначава, че дадено дете е без  братя или сестри.

Т.е. самата дума не обозначава нищо особено или уникално относно зачеването и раждането на "едничко" дете – имало е „безброй“ много „единствени“ деца на родителите си, а и сега има много „единствени“ деца на родителите си.

Единственото особено в случая е, че съответното дете няма братя и сестри и е едничко на родителите си. Но иначе е заченато и родено по същия начин – напълно еднакво - както евентуалните си бъдещи братя и сестри, а съвсем не „уникално заченато/родено“, за разлика от някакви свои евентуални бъдещи братя или сестри не-уникално заченати/родени.

Т.е. ако някой е единствен син на баща си и майка си, то той няма други братя и сестри. Не може някой да е единствен син на баща си и майка си и да има братя и сестри. Ако той/тя има братя или сестри, то той/тя не е единствено дете на баща си и майка си.

Например някой може тази година да е едничък син на баща си и майка си. Но следваща година вече да има брат или сестра и съответно вече няма да е единствено дете, а ще са няколко деца на родителите си.

Това е, което ни казва гр. дума от оригинала. И (условно казано)„уникалното“ за единственото дете е, очевидно, че е единствено на майка си и баща си и няма братя или сестри, но в никакъв случай думата не говори за някакво "уникално зачеване или раждане".


Лк.7:12
И когато се приближи до градската порта, ето, изнасяха мъртвец, едничък (μονογενης) син на майка си, която беше и вдовица; и с нея имаше голямо множество от града.

Лк.8:42
защото имаше едничка (μονογενης) дъщеря, на около дванадесет години, и тя беше на умиране. И когато отиваше, народът го притискаше.

Лк.9:38
И, ето, един човек от народа извика, казвайки: Учителю, моля ти се да погледнеш на сина ми, защото ми е единствено (μονογενης) дете.

Йн. 1:14
И словото стана плът и живя сред нас. И видяхме славата му - слава като на единствен (μονογενης) [син] на баща -та/си, пълен с благосклонност и истина.


Йн. 1:18
Никой, кога да е, не е видял Бога; единственият (μονογενης) син, който е в прегръдките на бащата, той го представи/изяви.

Йн. 3:16
Защото Бог толкова обикна света, че даде своя единствен (μονογενης) син, за да не загине нито един, който вярва в него, а да има вечен живот:

Йн. 3:18
Който вярва в него не е осъден; който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на единствения (μονογενης) син на Бога.

Ев. 11:17
С вяра Авраам, когато го изпитваше Бог, принесе Исаак в жертва. Да онзи, който беше получил обещанията принасяше единствения (μονογενης) си [син], -

1Йн. 4:9
В това се яви Божията любов към нас, че Бог изпрати на света своя единствен (μονογενης) син, за да живеем чрез него.

[ Редактирано 17.07.10 00:23 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
monogenes,   μονογενης,   божият син,   гръцки речник,   единороден,   единороден син,   единородният,   единородният от отца,   единородният син,   единствен роден,   единственият роден,   единственият син,   единствено дете,   моногенес,   превод,   син на баща си
    
18.02.09 11:45 Цитирай
изказвания: 4481
Владо, тази тема е за гр. дума μονογενης - нейната употреба, значения и т.н. Тя съвсем не се употребява само за Исус и употребата й на другите места допълнително помага да се разберат повече неща и за Исус, който също е единствено дете на баща си, както и другите примери на единствени деца в кн. новия азвет.

[ Редактирано 18.02.09 12:04 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF