Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

благосклонност   гневът на агнето   еклесия   емигранти   кемтрейлс   компромис с праведността   превземане   свидетелства за бога   фундаменталистка мормонска църква   хипократ  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Общи теми за вярата << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Кръщението/ Потапянето в Святия Дух - лукс, задължение или заблуда?
Към страница       >>  
Започване на нова тема
    
02.02.09 19:01 Цитирай
изказвания: 171
Новият Завет обръща специално внимание на дарбите, проявленията и както се превежда в сегашните Библии кръщението в Святия Дух. Има и много спекулации. Факт е, че Павел в своето служение отделя особено място на кръщението в Духа. Така нареченото Петдесятно движение е известно с преоткриването на тази истина от писанията: Когато студентите в едно библейско училище получили за домашно задачата да установят кои са белезите, по които може да се разбере дали някой е получил кръщение, те достигат до единодушин извод, че това е говоренето на езици описано в 1 Коринтяни12-14.




Най-отгоре

    
03.02.09 18:42 Цитирай
изказвания: 4389
11-те пратеници (а май и други заедно с тях) на Исус са приели Божия Дух, когато Исус им се е явил в първия ден на седмицата, вечерта, и е духнал върху тях, и им е казал: "Приемете светия Дух". Това предполагам че е било когато са били родени от Бога (повторно/наново родени).

След това седмици по-късно, на петдесетия ден (когато вече са родени от Бога и Исус отдавна вече им е казал "Приемете светия Дух"), Бог им дава сила за знамения и чудеса, когато светият Дух слиза върху им, така че да могат да бъдат свидетели на помазаника до края на земята, като не само говорят Божията вест за спасение чрез Исус от Назарет, който е съживен от мъртвите, но също и правят големи знамения и чудеса (т.е. Бог чрез тях ги прави) и така Бог потвърждава чрез тях съживяването на Исус от мъртвите и обещанието си за спасение чрез вярата в Божия помазаник/цар.




А "потапяне*1 в светия Дух" го срещам само в един израз/съпоставка (повторен 6 пъти, леко различен единия път) в който има (мисля) игра на думи – потапям във вода –> потапям в светия Дух:
(*1 думата „кръщение“ не присъства в новия завет)


Мат.3:11
Аз ви потапям във вода за промяна на мисленето; а онзи, който идва след мене, е по-силен от мен, комуто не съм достоен да поднеса сандалите; Той ще ви потопи в светия Дух и в огън.

Мк. 1:8
Аз ви потапям във вода; а той ще ви потопи в светия Дух.

Лк. 3:16
Иоан отговори на всички, като каза: Аз ви потапям във вода, но идва онзи, който е по-силен от мен, комуто не съм достоен да развържа ремъка на сандалите му: Той ще ви потопи в светия Дух и в огън.

Йн. 1:33
И аз Го не познах; но онзи, който ме прати да потапям във вода той ми каза: Онзи, над когото видиш да слиза Духът и да остава върху него, той е който потапя в светия Дух.

Де. 1:5
Защото Йоан е потапял с вода; а вие ще бъдете потопени в светия Дух не след много дни.

Де. 11:16
Тогава си спомних думата на господаря, как каза: Иоан е потапял с вода, а вие ще бъдете потопени в светия Дух.


Поради това ми се струва, че не е правилно, без тази игра на думи и без тази съпоставка с Йоановото потапяне, да се използва този израз (потопени в светия Дух), понеже така той започва да се отдалечава от оригиналната му употреба в контекста на съпоставка и, съответно, това може да доведе до някои заблуди.

Защо да е игра на думи?
Изглежда ми, че  думата  baptizo, обозначаваща „потапяне/накисване/измиване във вода“ е нещо естествено и разбираемо -  хората потапят/накисват/мият много неща във вода,

докато „потапяне в светия Дух“ се явява някак странен, неестествен израз (когато е извън контекста на израза/съпоставката относно Йоан и потапянето във вода), най-малко Божият Дух идва отгоре, от Божиите небеса.

Освен това, никой в новия завет не го употребява извън съпоставката с Йоановото потапяне във вода. Защо ние бихме го употребявали извън нея?


Поради това аз лично не употребявам израза „потапяне в светия Дух“ извън оригиналната му употреба в контекста на игра на думи с израза „потапяне във вода“.

Вероятно правилното разбиране на „потапяне във вода“ ще даде правилно разбиране на съответното „потапяне в светия Дух“ в този контекст на съпоставка и игра на думи (и то само там, а не извън този контекст).




Иначе изразът, който  се употребява без съпоставка/игра на думи и обозначава същото, което е станало на петдесетия ден (за разлика от онзи ден вечерта, когато Исус им се е явил съживен от мъртвите) е: „приемане на светия Дух“ (не: „потапяне във светия Дух“).

И този израз не е част от съпоставка и игра на думи (както „потапяне във светия Дух“), а е самостоятелен, ясен и напълно разбираем.

И това приемане е същото по значение, което се е случило на петдесетия ден, както и в дома на Корнилий (а не както първия ден на седмицата, вечерта, когато Исус им  се е явил жив).

(И например то съвсем не е едно и също с действието „потапяне във вода“, както някои учат, нито пък е вярно, че който е потопен във вода, то той автоматично приема и светия Дух, по смисъла на приемането на светия Дух на петдесетия ден – за сила за свидетелстване с чудеса и знамения. И това ясно се вижда от случилото се Корнилий и близките му.)

Ето примери:

Йн. 7:39
Ако някой вярва в мен, реки от жива вода ще потекат от утробата му, както рече писанието. А това каза за Духа, който вярващите в него щяха да приемат; защото светият Дух още не бе  (или: го нямаше) [там] , понеже Исус още не бе се прославил.

Де. 2:38
А Petros им каза: Променете си мисленето и всеки от вас нека бъде потопен в името на Исус помазаника за опрощаване на греховете ви; и ще приемете този дар - светия Дух.

Де. 8:15
които, като слязоха, помолиха се за тях за да приемат светия Дух;

Де. 8:17
Тогава апратениците полагаха ръце на тях и те приемаха светия Дух.

Де. 8:19
Дайте и на мене тая сила щото, на когото положа ръце, да приема светия Дух.

Де. 10:47
Може ли някой да забрани водата, да се не кръстят тия, които приеха светия Дух, както и ние?

Де. 10:44
Докато Petros още говореше тия думи, светият Дух слезе на всички, които слушаха словото. И обрязаните вярващи дошли с Petros, се смаяха затова, че дарът на светия Дух, се изля и на [хора от другите] народи, защото ги чуваха да говорят езици и да величаят Бога.

Тогава Petros проговори: Може ли някой да забрани водата, да се не потопят тези, които  приеха светия Дух, както и ние? И заповяда да бъдат потопени в името на Исуса помазаника.

Де. 19:2
И рече им: Приехте ли светия Дух като повярвахте? А те му отговориха: Даже не сме чули, че има свети Дух.
[…]
И  […] потопиха се в името на господаря Исус. И като положи Павел ръце на тях, светият Дух дойде на тях; и говореха на езици и пророкуваха.

А също и подобен:
Де. 1:8
Но ще приемете сила, когато дойде върху вас светият Дух, и ще бъдете свидетели за мен както в Ерусалим, така и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята.



Поради това, смятам, че относно това, което е станало на  петдесетия ден трябва се казва: „приемане на светия Дух“.

Или иначе да се цитира играта на думи: „Йоан е потапял във вода; а вие ще бъдете потопени в светия Дух не след много дни“. Иначе извън този израз с Йоан и потапянето във вода чрез игра на думи, изразът „потапяне в светия Дух“ започва да придобива значение, което не изглежда да му е вменявано в текстовете на новия завет.




За по-голяма яснота и пример, ако се опитам да си измисля подобна съпоставка:
Слънцето изгрява в 7 часа, а Иван „изгря“ там още в 6 часа“.

В този израз поради съпоставката е разбираема образната употреба на „изгря“ относно Иван. Понеже Иван в действителност не е изгрял, а просто е дошъл.

Но ако започнем да употребяваме „изгряизвън тази съпоставка със слънцето, например: „Иван изгрява обикновено около 6 часа, но може да изгрее и по-късно. А останалите изгряват доста по-късно“,
тогава говоренето ни ще изглежда доста странно, да не кажа друго...




Поради това смятам, че трябва да се казва: „приемане на светия Дух“,

или ако държим да употребим думата „потапяне“/“потапям“ (думата „кръщение“ не присъства в новия завет), тогава трябва да се употреби цялата съпоставка с Йоановото потапяне,  напр. „Йоан е потапял с вода, а ние ще бъдем потопени в светия Дух“.


[ Редактирано 09.03.09 16:35 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
кръщение в светия дух,   петдесетият ден,   потапяне в светия дух,   приемане на светия дух,   светият дух
    
03.02.09 19:13 Цитирай
изказвания: 605
Кръщението в Святия Дух е задължително условие  за да бъде всеки един от нас , повярвалите , причислен към Христовото тяло , което е църквата.

Най-отгоре

    
03.02.09 19:38 Цитирай
изказвания: 4389

etien:

Кръщението/ Потапянето в Святия Дух - лукс, задължение или заблуда?


След дългото уточнение, което направих по-горе,

ако говориш за приемането на Божия Дух, аналогично на това, което е станало на петдесетия ден,

то аз го виждам, като безценно благоволение и милост от Бога, което не мога да си представя, че някой би помислил да отхвърли. В предишните векове хората са можели само мечтаят за това, което Бог е направил в първи век и е обещал да прави до края.


Заблуда?? Заблуда е да се отхвърля казаното чрез Божия Дух:

А Petros им каза: Променете си мисленето и всеки от вас нека бъде потопен [във вода, м.б.] в името на Исус помазаника за опрощабване на греховете ви; и ще приемете този дар - светия Дух.  Защото за вас е обещанието (чрез Йоел, м.б.) и на децата ви, и на всички далечни, колкото господарят, нашият Бог, ще повика при себе си.

Така, че ако някой е бил повикан от Бога, то Бог му е обещал да му подари Духа си по смисъла на казаното в пророк Йоел, и станалото на петдесетия ден.
А Бог говори там (в Йоел) за чудеса и знамения,
и Исус когато говори за петдесетия ден също говори за чудеса и знамения,
и Божиите хора, приели Божия Дух на петдесетия ден и по-късно,  действително са правили чудеса и знамения в името на Исус от Назарет, за свидетелство относно добрата Божия вест за спасението от греха и смъртта на вярващите в Исус.

[ Редактирано 03.02.09 20:37 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
03.02.09 22:11 Цитирай
изказвания: 605
Защото ние всички, било юдеи или гърци, било роби или свободни, се кръстихме в един Дух да съставляваме едно тяло, и всички от един Дух се напоихме. /1 Кор 12:13/

това е следствието  на кръщението в Духа - едното тяло.Всички станахме едно тяло.
Всеки вярващ е кръстен в Духа , иначе не е част от Христовото тяло.

Най-отгоре

    
03.02.09 22:40 Цитирай
изказвания: 4389
small axe, мисля си, че "потапянето", за което се говори в  1 до кор. 12:13 е това, което е станало с учениците на Исус вечерта, когато им се е явил отново жив и, духвайки върху тях, им е казал "Приемете светия Дух". И така те вече са били част от тялото на помазаника Исус.

И Исус пак им каза: "Мир на вас! Както баща ми ме прати, така и аз ви пращам. И като каза това, духна върху тях и им каза: Приемете светия Дух.


След това, дни по-късно, Божият син им казва,

те, прочее, като се събраха, питаха го, казвайки: В това ли време, господарю, възстановяваш царството на Израел?
А той им отговори: Не е за вас да знаете времената или годините, които баща ми е положил в своя власт. Но ще приемете сила, когато слезе върху ви светия Дух, и ще ми бъдете свидетели в Йерусалим и в цяла Юдея и Самария, и дори до края на земята.



и чак десетки дни по-късно  се случва това, което е описано в Де.2гл:

Когато настана петдесетия ден, те всички в единомислие бяха заедно. И внезапно беше шум от небето, като че идеше силен вятър, и напълни цялата къща, където седяха. И явиха им се езици, като че огнени, които се разделяха, и се спряха по един на всекиго от тях. И всички се изпълниха в светия Дух, и започнаха да говорят на други езици, според както Духът им даваше да изговарят.



Т.е.

1. Исус духва върху тях: Приемете светия Дух (Йн 20)

(тук смятам, че те вече са от тялото на помазаника)

2. След това им казва, че скоро ще получат сила, когато Божищт Дух върху тях (Де 1)

След това Исус от Назарет бива взет в небесата, където седи от дясно на баща си

3. Божият Дух идва върху тях и те започват да говорят на езици, според както Духът им дава способност (Де 2)

А по принцип Етиен говори за т. 3.





[ Редактирано 03.02.09 23:48 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
03.02.09 22:53 Цитирай
изказвания: 605
не всички говорят езици , Павел го казва, в 1 Коринтяни.
Говоренето на езици , не е белег за кръщение , това е измислена доктрина , нямаща общо с Писанието.Но тука има толкова много да си пишем , че незнам , откъде да започна , Еурет.
А знам и че мнозина , са така предубедени по тази тема , че чак не ми се пише.Във Fellowshipbg -http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=173.0 , сме го дискутирали много този въпрос , но доникъде.Ако някой желае , да отвори тема за това , да отвори.

[ Редактирано 03.02.09 23:53 ]

Най-отгоре

    
03.02.09 23:08 Цитирай
изказвания: 1024
small axe:

не всички говорят езици , Павел го казва, в 1 Коринтяни.
Говоренето на езици , не е белег за кръщение , това е измислена доктрина , нямаща общо с Писанието.Но тука има толкова много да си пишем , че незнам , откъде да започна , Еурет.
А знам и че мнозина , са така предубедени по тази тема , че чак не ми се пише.Във Fellowshipbg , сме го дискутирали много този въпрос , но доникъде.Ако някой желае , да отвори тема за това , да отвори.


здравей, смол акс,

аз вярвам, че говоренето на езици е само един от възможните белези на преживяно кръщение в святия дух. но не смятам, че то е единственият и задължиителният белег и че който не бил проговорил на езици, не бил кръстен в духа на святостта, както мнозина твърдят. също не е вярно разграничението, което някои се опитват да правят (вкл. и дерек принс) между езиците като белег на духовно кръщение и езиците като дарба на духа.

Най-отгоре

    
04.02.09 00:04 Цитирай
изказвания: 4389
small axe:

не всички говорят езици , Павел го казва, в 1 Коринтяни.
Говоренето на езици , не е белег за кръщение , това е измислена доктрина , нямаща общо с Писанието.Но тука има толкова много да си пишем , че незнам , откъде да започна , Еурет.
А знам и че мнозина , са така предубедени по тази тема , че чак не ми се пише.Във Fellowshipbg , сме го дискутирали много този въпрос , но доникъде.Ако някой желае , да отвори тема за това , да отвори.


Казвам, че Етиен говори за даването на Божия Дух на петдесетия ден, а не преди това, когато им се е явил, понеже самият Симон казва това, освен че е ясно и от контекста.

Де. 2:32 Този Исус Бог го съживи, на което ние всички сме свидетели.
И тъй, (след) като се възвиси до Божията десница, и взе от баща си обещания свят Дух,
той изля това, което виждате и чувате.

1. Т.е. първо Исус е духнал върху тях и им е казал "Приемете светия Дух"

2. дни след това им е казал да не напускат Йерусалим, защото ще приемат сила от Бога, когато Божият Дух дойде върху тях

3. след това Исус е бил взет в небесата пред очите на последователите си ("възвисил се е до Божията десница")

4. след това, на петдесетия ден, Бог (започва да) изпълнява пророчеството, дадено чрез Йоел, което Симон цитира (че Бог ще излее Духа си и ще има чудеса и знамения),
и също тогава Бог изпълнява обещанието на Божия син  ( от Де.1гл) , и Божият Дух действително слиза върху Божиите хора, събрани там и те приемат сила за свидетелство.


Съответно имаме две получавания на Божия Дух от учениците:

1. Веднъж, когато Исус вечерта духва върху тях и казва:  Приемете светия Дух, /Йн 20гл/ (вярвам, че тогава са били родени от Бога/“наново родени“)

2. и десетки дни след това, на петдесетия ден, когато Бог излива обещания свят Дух върху учениците и те пророкуват, и говорят на езици, и вече имат обещаната от Божия син сила за да свидетелстват за Него до края на земята /Де.2гл/, която сила преди това очевидно са я нямали (Исус казва така), независимо, че вече са били родени от Бога през онази вечер ("и той духна върху тях  и каза: Приемете светия Дух")
(мисля, че Етиен говори за това събитие, за петдесетищ ден, /Де2гл/, а не за предното, през онази вечер в първия ден на седмицата /Йн.20/ )


[ Редактирано 05.02.09 11:48 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
04.02.09 01:15 Цитирай
изказвания: 171
eureth:

small axe, мисля си, че "потапянето", за което се говори в  1 до кор. 12:13 е това, което е станало с учениците на Исус вечерта, когато им се е явил отново жив и, духвайки върху тях, им е казал "Приемете светия Дух". И така те вече са били част от тялото на помазаника Исус.

И Исус пак им каза: "Мир на вас! Както баща ми ме прати, така и аз ви пращам. И като каза това, духна върху тях и им каза: Приемете светия Дух.

Получава се един проблем- тук са малцина от учениците. Останалите биха имали само сила без потапяне в Духа според тълкуването на еурет.

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF