Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

кенет копланд   манипулиране   мат. 24.21   мюсюлмани   облекло   петър велев   реформация   светите писания   съботен   татяна караиванова  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   27.07.19 17:19
Уличен дебат на Хънтингтънбийч, Калифорния, с млад мъж, твърдящ, че е отдал себе си на дьвола : https://youtu.be/JHgoDeAio0o
 
Владо   27.07.19 17:06
Наскоро “новооткрих” Ray Comfort и служението Living Waters- който разбира английски може да освежи душата си с думите и служението на брата : https://youtu.be/tT93-BA0474
 
eureth   07.05.18 14:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 13:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 02:46
Света е пред прага на нова световна война.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Спасение от греха и смъртта << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Роден от Бога може ли да загине отново
Към страница   <<        >>  
Започване на нова тема
    
26.01.09 19:51 Цитирай
изказвания: 4427
small axe:

Това е страшно , понеже значи , до голяма степен че нещата зависят от нас самите , което не е така.


От нас зависят нещата, които Бог е дал и определил да зависят от нас.

На Божия съд Бог ще съди хората (дали са повярвали/извършили това, което Той им е дал в тяхна власт), а не себе си. 

Както и самият Исус казва: "Ако не бях дошъл и не бях им говорил, грях не биха имали".
А Симон казва на Ананиа: "И след като се продаде нивата, не бяха ли парите в твоя власт?"

Иначе определено нещата са страшни - на живот и смърт - за това свидетелстват и Бог, и одобрените негови слуги.
Както Адам така и всеки друг Божий човек има дадена възможността от Бога, ако държи да погуби душата си.

Всеки, който вярва, че Исус е помазаникът, [такъв] е роден от Бога.


[ Редактирано 26.01.09 19:58 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

Анонимен
    
26.01.09 19:52 Цитирай
Гост
Излизането им може да е по-скоро свързано с апела за излизане от Вавилон,което е подчинение на Божията воля,а не отричане от Него.

Най-отгоре

    
26.01.09 21:09 Цитирай
изказвания: 605

Всеки, който вярва, че Исус е помазаникът, [такъв] е роден от Бога.

ама разбира се , че е роден от Бога , в това няма съмнение.
Само че това да вярваш че Исус е помазаникът , носи последствия в живота ти , плодове на духа , радост в Исус , любов към братята , обичаш Божият закон ...., тогава си роден от Бога и пребъдваш в Него , и накрая ще бъдеш завинаги с Него.
Обратно на това има хора които казват че са повярвали , изповядват Спасителя , но се отричат от Него с делата си.Нима за тях казваш че са били родени?Не са били  , разбира се .Именно за тях говори и посл. към евреите 6 глава , както и ап. петър , както и ап.Йоан , който , казва -"От нас излязоха , но не бяха от нас , но излязоха , за да стане явно , че те всички не са от нас."
За тях говори и Господ Исус , като казва че никога не ги е познавал.

Не игнорирай тези стихове , за сметка на други , които са извън контекст , Божието Слово не си противоречи , но това всъщност го знаеш , по добре сигурно и от мен , братко.

Бог спасява съвършено.Както и прави всичко друго - съвършено.
Той има хора , които е предузнал , предопределил, призовал, оправдал и прославил.
Ако някой от тази група , можеше да изгуби спасението си , то тогава това категорично твърдение не ще можеше да бъде направено.
в пряка връзка с всичко това е и постинга в темата - Роден от Бога.Там се вижда кои са отстъпниците , в евреи 6 глава и 2петр.2 глава.Ако има нещо с което не си съгласен , пиши и там , да го обсъдим , и да видим доводите , понеже темата е важна.

Поздрави в нашия Господ Исус Месията!


Най-отгоре

    
27.01.09 12:37 Цитирай
изказвания: 64
Здравей small axe

Не разбирам защо толкова дълбаеш по тази за мен доста теоретична тема, но явно за теб е важна. Признавам обаче че ми е малко трудно да разбера каква точно е позицията ти.

1. Според теб човек няма свободна и Бог е определил едни за спасение и други за гибел и никой не може да направи нищо за да промени положението в което е - нито определения за погибел може да направи нещо за да се спаси, нито предопределения за спасение може да напправи нещо за да загине?

2. Или човек  има свободна воля докато(евентуално) избере да следва Бога и тогава вече Бог му я отнема и той вече не може да се откаже?

Или нещо трето?


Извинявам се ако разводнявам дискусията, но ми е интересно да обясниш защото аз поне до такива изводи стигнах като четох някой постовете ти. И признавам че това ми звучи малко странно .



Бог с теб !

Най-отгоре

    
27.01.09 13:22 Цитирай
изказвания: 4427
small axe:


Всеки, който вярва, че Исус е помазаникът, [такъв] е роден от Бога.

ама разбира се , че е роден от Бога , в това няма съмнение.
Само че това да вярваш че Исус е помазаникът , носи последствия в живота ти , плодове на духа , радост в Исус , любов към братята , обичаш Божият закон ...., тогава си роден от Бога и пребъдваш в Него , и накрая ще бъдеш завинаги с Него.
Обратно на това има хора които казват че са повярвали , изповядват Спасителя , но се отричат от Него с делата си.Нима за тях казваш че са били родени?Не са били  , разбира се .Именно за тях говори и посл. към евреите 6 глава , както и ап. петър , както и ап.Йоан , който , казва -"От нас излязоха , но не бяха от нас , но излязоха , за да стане явно , че те всички не са от нас."
За тях говори и Господ Исус , като казва че никога не ги е познавал.

Не игнорирай тези стихове , за сметка на други , които са извън контекст , Божието Слово не си противоречи , но това всъщност го знаеш , по добре сигурно и от мен , братко.

Бог спасява съвършено.Както и прави всичко друго - съвършено.
Той има хора , които е предузнал , предопределил, призовал, оправдал и прославил.
Ако някой от тази група , можеше да изгуби спасението си , то тогава това категорично твърдение не ще можеше да бъде направено.
в пряка връзка с всичко това е и постинга в темата - Роден от Бога.Там се вижда кои са отстъпниците , в евреи 6 глава и 2петр.2 глава.Ако има нещо с което не си съгласен , пиши и там , да го обсъдим , и да видим доводите , понеже темата е важна.

Поздрави в нашия Господ Исус Месията!




Затова, като оставим първите неща на учението на помазаника, нека се стремим към съвършенство, без да полагаме пак основа - промяна на мисленето от мъртви дела и вяра в Бога, учения за потапяния, полагане на ръце, съживяване от мъртвите и вечен съд.

И това ще направим, ако Бог позволи. Защото е невъзможно за онези, които
веднъж са били просветлени
и са вкусили са от небесния дар,
станали са съучастници на Светия Дух
и, вкусили от доброто Божие слово
и от силите/чудесата на бъдещата епоха
,
са отпаднали,

да бъдат обновени за/до промяна на мисленето, разпъвайки и опозорявайки повторно Божия син за себе си.
...
Но ние сме убедени относно вас, скъпи, за по-добри и спасителни неща, ако и да говорим така. Защото Бог не е неправеден, за да забрави делото ви и труда на любовта, която показахте към неговото име, като послужихте и служите на светите. А ние желаем, всеки от вас да показва същото усърдие за пълна увереност в надеждата докрай, за да не се влените, а да подражавате на онези, които чрез вяра и дълготърпение наследяват обещанията.


Хората за които се говори в п-мото до евреите са Божии хора, родени от Бога. Те са просветлени от Бога, вкусили са от Божия дар – вечен живот и праведност чрез Божията благосклонност поради вярата в Исус, имали си Божия Дух в себе си.
А и допълнително, хората, до които Павел (или някой подобен) пише това писмо и предупреждение са  негови "свети братя, участници на небесното повикване".

А и не би имало от какво да отпадат, ако не бяха вярващи в Исус и, съответно, родени от Бога. Но то има, за това става дума за родени от Бога хора.

А и това, че подобни хора при повторно връщане при Божия син и покаяние, биха го приковали на стълб и опозорили повторно за себе си, ясно показва, че те вече са направили това веднъж - т.е. вече веднъж са повярвали в Него и са приели жертвата му.


Но тъй като Бог е предоставил възможността както на съвършения и Божий Адам, така и на всеки свой син/дъщеря чрез Исус от Назарет, ако така желае, да погуби душата си (въпреки, че Бог не благоволява в това дори за нечестивия, камо ли за опростения: „Не благоволявам в смъртта на нечестивия“),
то и се дава това предупреждение в писмото спрямо вярващите/родените от Бога, за да не направят описаната фатална стъпка и да погубят живота, който Бог им е подарил чрез вярата им в Божия син Исус.



Определено (е) има(ло) и хора, които Божият син никога не е познавал,
но, както изрично пише, тези (в п-мото до евреите) не са от тях.



Относно 2 п-мо от Сим., 2гл ,

там също става дума за хора, които след като са повярвали в Исус и съответно са били родени от Бога и са ходели по Божия път (понеже никой не може да ходи по Божия път без вярата в Божия син, т.е. без да е роден от Бога), те .. „ оставиха правия път и се заблудиха

"Понеже, ако, след като са избягали от светските мръсотии чрез познаването на господаря и спасителя Исус, помазаника,
те пак са се сплели в тях и са победени,
то последното им състояние е станало по-лошо от първото.
Понеже по-добре би било за тях да не бяха познали пътя на праведността, отколкото след като са го познали, да се отвърнат от предадената на тях света заповед.
"



Както пише, Всеки, който вярва, че Исус е помазаникът, [такъв] е роден от Бога.

Но Бог е предоставил възможността такъв човек, ако държи, да погуби душата си. Понеже Бог нито насилва Адам да стои в живота, нито насилва спасените от Него да стоят в новия живот, който им е дал. Разбира се, когато Бог повика някой за живот чрез вярата в Божия син, той му дава всичко необходимо за благочестив живот, всяко духовно благословение, както пише.


Бог действително спасява съвършено. И Бог е предоставил и на съвършения Адам, и на спасените от греха, чрез вярата в Божия син Исус, възможността да погубят живота си, ако държат.

И предоставянето на тази възможност с нищо не противоречи на това, че Бог спасява съвършено.

Дори - вземайки предвид написаното в Писанията, показващо Божието отношение и позиция по тези въпроси - бих казал,
че ако Бог не би предоставил възможността на Адам или на спасените от греха и смъртта чрез вярата в Божия син, да погубят живота си, ако държат,

то тогава Божието спасение не би било съвършено.


Явно Бог желае да представи на Адам безкрайно големи възможности и в двете посоки – било да живее вечно с Бога, било да погуби душата си чрез вечна смърт (ако Бог не подари и предложи спасение на Адам и децата му).

Това е Божието съвършенство.


Понеже Бог е пожелал да създаде създание по Тяхно подобие. И понеже Бог обича да има възможност да прави всичко, което си иска – дори да предаде единствения си син, човека Исус от Назарет, на несправедлива и мъчителна смърт,
то той така е определил и създанието му по негов образ и подобие да има подобни възможности, които не винаги са в негова собствена полза, но Бог му е предоставил възможността да ги направи, ако така държи.


Изобщо да си създание по Божий образ и подобие е не само голямо щастие, но е и страшно.

Да, камъните нямат този „проблем“, но пък вероятно биха си мечтали и те да са били създадени по Божий образ и подобие, и да им е подарена не само възможността да съществуват, но и да живеят, и дори да имат възможността да умрат/се погубят, ако така държат.





small axe:

казваш , че вярващите не са буркани , веднъж затворен , завинаги затворен .
Не , не са.Но са запечатани с обещаният ни Свети Дух.Който е залог за нашето наследство.
Павел казва , че е уверен , че нищо не може да ни отдели от Исус Христос


Да, определено не са като буркани в машина за капачки, които на самите тях не им е дадено да могат да махнат.

Това, което цитираш ("Но са запечатани с обещаният ни Свети Дух.Който е залог за нашето наследство"), съвсем не доказва, че вярващите в Божия син не им е дадена възможност да отпаднат от вярата в Него и да погубят живота си, ако така държат.

В случая предполагам, че подвеждащият превод "запечатани" (и съответно алюзията със "затворени буркани") те е накарал да цитираш това място като довод срещу възможността роден от Бога да се погуби - т.е. че уж все пак сме всъщност като затворени ("запечатани") буркани и не можем сами да се отворим.

Но думата там всъщност означава: "подпечатани", "белязани с печат",
а съвсем не: "затворени с машина, без възможност да се махне капачката".

Вярно е, че Божиите хора/родените от Бога имат Божия Дух,
но ако отпаднат от вярата в Божия син по смисъла на п-мото до евреите или други подобни места, тогава Божият Дух няма повече да обитава в тях.




Също, вярно е че:
...ставаме повече от победители чрез Този, Който ни е обикнал. Понеже съм уверен, че нито смърт, нито живот, нито вестители, нито власти, нито сегашното, нито бъдещето, нито сили, нито височина, нито дълбочина, нито кое да било друго създание ще може да ни отлъчи от Божията любов, която е в помазаника Исус, нашия господар.

Но това съвсем не отрича казаното в п-мото до евреите, че родените от Бога им е дадена възможността да се погубят, ако те самите така държат.




Йоан, говорейки за "грях до смърт" (не: "смъртен грях"), говори за братя, т.е. за такива, които са родени от Бога.

Ако някой види брат си да съгрешава с грях не до смърт, нека се моли, и Бог ще даде му живот – т.е.  на онзи (брат), който съгрешава не до смърт. Има грях до смърт - не за такъв, казвам, да се моли.

Т.е. братът, роденият от Бога може да извърши грях до смърт – тогава молитвата за него няма смисъл.

И щом той стига до смърт, значи преди това е бил в живота. Понеже ако не беше в живота не би могъл да стигне до смърт, понеже така и така би си бил мъртъв, в смъртта.
Но понеже той е бил жив, роден от Бога, брат, то говоренето на Йоан има смисъл.
На човек, роден от Бога му е дадена възможност да съгреши до смърт (и съответно вече да не е в живота, а отново в смъртта), в такива случаи Йоан не ни казва да се молим.





Не се страхувай, Бог ти е подарил всичко необходимо за живота и благочестието.
И както Бог не благоволява в смъртта на нечестивия (въпреки че допуска това, противно на волята си, поради други важни за Него неща), така и ти не благоволяваш в собственото си погубване – така сме направени, да обичаме да живеем, а не да умираме.
И ако Бог е твой Бог, Господар, Спасител, закрилник и безкрайно силен „помощник“, то той ще ти даде според желанието ти за живот (в което и Той благоволява), и то много повече след като си повярвал в Божия син и си го признал пред Бога и хората – всичко това за Божия слава и наша полза, чрез повярване в/приемане на Божиите безценни обещания, за да не се похвали никой пред Бога, понеже няма за какво.

Поздрави и на теб, и Божията благосклонност, и милост да е винаги с теб!

[ Редактирано 02.07.11 20:32 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
загубване на спасението,   раждане от бога,   съвършено спасение
Анонимен
    
27.01.09 14:35 Цитирай
Гост
виждам , че няма смисъл да отговарям , каквото имах да кажа в общи линии го казах по -горе и в другия постинг , за 1 послание на Йоан 3:9.
Това е позицията до която говорих , че се стига .
 
Категорично не приемам и не се съгласявам с твоето твърдение , че роденият от Бога човек може да престане да бъде роден , показал съм стиховете и доводите за това от Божието Слово.

В евреи 6 с 2 Петр.2 глава въпросните отстъпници , никога не са били родени от Бога , ако и да си мислиш , че са , твоя воля , братко.Дадох достатъчно стихове , както от Йоан , така от Петър , Павел и от Господ Исус.

Роденият от Бога има абсолютна сигурност и никога не може да отпадне от вярата.

благодаря ти за хубавите думи накрая ,
Господ да бъде с теб , и да ни води всички към Истината !

Най-отгоре

    
27.01.09 14:49 Цитирай
изказвания: 605
горното е от мен.
Тодор не съм казвал , че човек няма свободно воля.Има , разбира се!
Бог участва активно в човешкото покаяние , а човекът е призован да се покае и да повярва в Исус Месията.Но пръв е винаги Бог , не човек.

Всички хора сме зли и от само себе си осъдени.Но , Христос дойде за да спаси погиналото.
Който откликне и повярва в Благовестието , предузнат , предопределен , призован , оправдан и прославен. Някой ден ще влезем в пълната реалност на това.А и сега сме.
Когато Бог ни роди , Той не ни отнема свободната воля , тя обаче е съгласна с Бога за всичко и Му се покорява и Го следва.Никога във вечността вече не ще има грях.Той завинаги е унищожен.

По  твоята логика , ми се струва , че сякаш казваш , че във вечността може отново греха да се появи.Няма начин.Божието царство е сред нас , родените от Бога.Каквото важи за вечността , важи и за нас сега , но има да извървим определен път , който извървя и апостол Павел , който знаеше , че за него се пази венецът на правдата.

Темата е много важна, братко , нашата радост като вярващи е свързана пряко с нея.

Най-отгоре

    
27.01.09 15:23 Цитирай
изказвания: 64
small axe:


Който откликне и повярва в Благовестието , предузнат , предопределен , призован , оправдан и прославен. Някой ден ще влезем в пълната реалност на това.А и сега сме.
Когато Бог ни роди , Той не ни отнема свободната воля , тя обаче е съгласна с Бога за всичко и Му се покорява и Го следва.


Добре. Да приемем, че аз съм откликнал, повярвал, новороден. Ако поискам да се отрека от Него и да Го изоставя Той ще приеме ли решението ми или не?

[ Редактирано 27.01.09 15:25 ]

Най-отгоре

    
27.01.09 15:44 Цитирай
изказвания: 605
, ако си роден от Бога , ще искаш това което Бог иска.ще го избираш със свободната си воля. Няма да поискаш никога да се отречеш от Него , с вечно отричане.
Ако поискаш , то ти никога не си бил роден от Него, и Той никога не те е познавал.
Така , че дерзай , братко!

[ Редактирано 27.01.09 15:46 ]

Най-отгоре

    
27.01.09 15:59 Цитирай
изказвания: 4427
Todor, независимо какво поискаш, Бог казва, че това дали си роден от Бога зависи от това,

дали си повярвал, че Исус от Назарет е помазаникът, единственият Божий син,  (Божие условие от Н.З. )

а не от това какво ще поискаш след това.  (човешко условие)

Ако си повярвал в горните неща, засвидетелствани от Бога в новия завет чрез Йоан, тогава си (бил) роден от Бога.

И ако Бог не искаше да имаме възможност да се погубим, ако така държим, както е описано на някои места в Н.З., то той би ни отнел тази (пак от Него дадена ни) възможност и изобщо не би се занимавал толкова да ни увещава (с подробни обяснения) да не се оттегляме от вярата в сина му, от която зависи живота ни.


[ Редактирано 27.01.09 16:05 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница   <<        >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF