Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

calyxt   арминианизъм   виновен за огненият ад   гледач   гонения   джон бивър   мт.28:19   проказа   сексуални извращения   сродни материали  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   03.01.20 15:34
Интересно разяснение относно числата в писанието (кратко) : https://youtu.be/XlyGvmUhjzA
 
Владо   31.10.19 11:45
Изключително интерес дебат между лъжеучителя рави Товия Зингер и друг евреин, доктор Браун : https://youtu.be/gYfZxkrqS_E
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.

RSS Емисии
rss1.0
Започване на нова тема
    
19.12.08 08:43 Цитирай
изказвания: 64
Здравейте
Бих искал да помоля разбиращите старогръцки(а и другите ако знаят нещо) за мнение относно

Act 22:16  И сега, защо се бавиш? Стани, кръсти се и се омий от греховете си, и призови неговото име.

От превода изглежда че умиването от греховете е кръщението(проверих и думата "омий" в речника - коренът и идва от "къпя се" или нещо подобно, коeто допълнително навежда на тази мисъл), но в един коментар, който четох "омиването от греховете" е свързано с "призови неговото име" (което в моя превод изобщо не е така). По същия начин и в стиха

Act 2:38  А Петър им рече: Покайте се, и всеки от вас нека се кръсти в името Исус Христово за прощение на греховете ви; и ще приемете тоя дар, Светия Дух.

От моя превод изглежда прощението на греховете да е свързано с кръщението, докато коментара го свързва с покаянието(може би защото традиционно се свързват покаяниe с прощение???)

Та въпроса ми е: Има ли според вас в оригиналните текстове на тези два стиха някаква индикация с кое всъщност е свързан израза "прощение на греховете" ?

Доколкото знам традиционно кръщението се свързва с прощаване на греховете(Никео-Цариградския символ на вярата "Вярвам.... в едно кръщение за прощение на греховете..."), докато някой протестантски църкви май го отричат.
Какво е вашето мнение?


Благодаря предврително на всички за отговорите

[ Редактирано 25.03.10 00:24 ]

Най-отгоре
кръщавка,   кръщене,   кръщение,   омиване,   опрощаване на греховете,   потапяне,   прощаване на греховете
    
19.12.08 15:25 Цитирай
изказвания: 4488
Здрасти Todor,

Вж. Де. 22.16
и
Де. 2.38


Забележи че, в Де. 22 Павел от три дни вярва (дори много повече от нас, мисля), че Исус действително е помазаникът, Божият син, а не е бил някой си мошеник или луд, който претендира да е бил такъв, и също вярва, че той действително е съживен от мъртвите.
Но въпреки вярата му, Ананиа му казва, че той тепърва трябва да бъде измит от греховете си (чрез потапяне във вода в/с/по/за името на Исус). От което е явно, че Бог е определил измиването на греховете да става, чрез това потапяне/накисване/измиване във вода в името на Исус. В този смисъл не е вярно това, че потапянето, за което Бог говори,  уж било „външно ("неефективно") действие, показващо неща, които вече са се случили“, както казват някои.

Разбира се, водата сама по себе си не може да измие греховете на човека (понеже така всички невярващи, които са се къпали в река (или море, въпреки че е солено?), едва ли не би трябвало да са с измити грехове). Бог ни измива от греховете ни, но Той е избрал да измива от греховете им повярвалите в Божия син точно по този начин, а не по друг (вж. и случая с онзи прокажен човек и Божия пророк - ако той не се е бил умил в Йордан е нямало да бъде изчистен от проказата си. Не че Йордан е нещо, а Бог е онзи, който определя всичко.). Затова и Исус казва, че който повярва и бъде потопен във вода (явно: за опрощаване на греховете) ще бъде спасен. (Съответно и обратното...)

Виж също и п-мото до колосяните 2гл.

Тук обикновено идват въпроси като: ами ако някой няма възможност да бъде потопен – напр. е на преклонна възраст или е повярвал в Исус непосредствено преди да умре. Аз лично вярвам, че Бог постъпва в такива случаи както с онзи престъпник, прикован на кол заедно с Него, и повярвал непосредствено преди да умре, нямайки възможност да бъде потопен в името на Исус или с потапянето, което Йоан е извършвал.



адм.бел.
разкл. в: Само името на Исус ли е важно за спасението?





[ Редактирано 19.12.08 16:25 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
19.12.08 15:38 Цитирай
изказвания: 1582
може и с поръсване с вода да се извърши кръщението. Водата не е ли преобраз на Словото, което ни измива?



Christus regnat
Най-отгоре
вода,   образи,   символи
    
19.12.08 15:44 Цитирай
изказвания: 4488
Но в новия завет не се говори за "кръщение".  Говори се за потапяне във вода на повярвали в Исус хора, т.е. на повярвали, че Исус е помазаникът и че Бог го е съживил от мъртвите.

Кръщение (българска суеверна традиция, в която най-често участват невярващи в Исус) всеки може да си прави както си иска, но потапянето, за което говори Бог явно е друго нещо.


[ Редактирано 19.12.08 16:14 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
кръщавка,   кръщене,   кръщение
    
19.12.08 15:50 Цитирай
изказвания: 4488
Относно водата, се сещам това, което Симон говори в първото си писмо (3 гл., на края).





[ Редактирано 19.12.08 16:41 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
вода
 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF