Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

армии от изток   държавен култ   еничарство   илко евтимов   образите на вавилон   опрощаване на греховете   потапяне   противникът на помазаника   работниците са малко   религии  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Започване на нова тема
    

05.11.08 04:42 Цитирай
изказвания: 4417
(разкл. от http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?5388.20#post_5417)

Днес сутринта като си мислих още по темата, се усетих, че покрай обсъждането на
това какво точно е „победен от злото“ почти съм забравил как продължава там Павел, обяснявайки обратното, „победата над злото“, в контекста в който той говори:  - т.е.: „затова ако врагът ти е жаден, дай му да пие ... ит.н.“.

В този смисъл, ние побеждаваме злото ако при такава ситуация не само не изискаме/изпълним справедливост/наказание върху онзи, който ни е направил зло, но дори му направим добро.
Това в случая е победата над злото. Което може би е по-важно да се разбира ясно, понеже и към това сме призовани.

Сетих се и за думите на самия Исус, когато казва: „В света имате скръб, но дерзайте, аз победих света“. (Сетих се и за Стефан как е победил, и след това никой от неговите не е отмъщавал на убийците му, нито са ги е съдили. Иначе вероятно Павел не би  трябвало да е сред живите след това...).
Не зная дали Исус там е имал предвид същото като Павел в писмото си.  Може би по-скоро говори за това, че е устоял на изпитанията и не е извършил никакъв грях, и не се е съгласил/приспособил със света в нищо, нито има каквото и да е от сатаната у него. Но и това да е, все пак това което Бог е направил там близо до Ерусалим, така или иначе е най-силната демонстрация на „побеждавайте злото чрез доброто“, по смисъла на казаното от Павел.

Вярно е, че накрая Бог ще изправи всички на справедлив съд и там вече ще има справедливо отмъщение на онези, които държат да останат в греховете си пред Бога и в неправедността си пред Бога, и в непризнаването на истината, но все пак преди това Бог им е посочил отворената врата към живота, която по правило е трябвало да бъде затворена, понеже Бог не ни дължи милост:

Исус им каза: Наистина, наистина, казвам ви, който вярва в мен има вечен живот.

...

Тогава Исус пак каза: Наистина, наистина, казвам ви, аз съм вратата на овцете. Всички, които са дошли преди мен са крадци и разбойници; но овцете не ги послушаха. Аз съм вратата. През мен ако влезе някой, ще бъде спасен, и ще влиза, и ще излиза, и паша ще намира. Крадецът влиза само да открадне, да заколи и да погуби. Аз дойдох за да имат живот и да го имат изобилно.



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
зъб за зъб,   милост,   не се противете на злия човек,   обичайте враговете си,   око за око,   отмъщение,   победен от злото,   побеждавайте злото с доброто,   побеждаване на злото,   противене на злия човек,   справедливост
    
05.11.08 09:44 Цитирай
изказвания: 1582
Павел казва също: "не се оставяй да те побеждава злото, но ти побеждавай злото чрез добро" - по памет.

В Библията са описани най-различни ситуации - примерно блудницата Раав излъга властите, но Бог не само, че не й го вмени в грях, а й го счете за праведност. Авраам излъга,че Сара му е сестра от страх за живота си, но не виждам да му е вменено за грях.

Доброто и злото са философски категории. Това, което може да е добро в дадена ситуация, може да е зло в друга ситуация и обратното.



Christus regnat
Най-отгоре

    
05.11.08 11:49 Цитирай
изказвания: 4417
Да де, нали за това е темата (те станаха две вече де)
- за това, какво точно има предвид Павел под: "Не бъди побеждаван от злото"
и какво - под: "Побеждавай злото чрез добро" (тази е за второто).

Но това, за  което Раав е дадена за пример е вярата й в словото на истинския Бог (вяра, съпътствана от съответни на тази й вяра дела - дела поради вяра, независимо, че са според незнанието й), а не  лъжата й.

Не виждам да се похвалва/приема и полу-лъжата на Авраам. Похвалва се вярата на Авраам спрямо Божиите думи, както пише "И Авраам повярва на Бога, и Бог му счете това за праведност".

Мисля, че "добро" и "зло" са философски понятия за света, но не мисля, че са такива за Бога.

Павел е доста конкретен тук: 
Не си отмъщавайите, когато ви правят зло, а оставате отмъщението на Бога, понеже той е казал: Аз ще отмъстя.
А вие вместо това, правете добро на тези, които ви правят зло. Напр. ако врагът ти е жаден да му дай пие, ако е гладен нахрани го.. и.т.н

Т.е. по смисъла на казаното от Павел:
Ако си отмъщаваме, когато ни правят зло, сме победени от злото.
Но ако правим добро на тези, които ни вършат зло, тогава  сме победители над злото.

[ Редактирано 05.11.08 12:14 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
05.11.08 14:09 Цитирай
изказвания: 1582
Ранните християни са постъпвали точно така по време на гоненията и в резултат са придобивали за вярата даже и враговете си.



Christus regnat
Най-отгоре

    
06.11.08 09:43 Цитирай
изказвания: 1582
eureth:


Мисля, че "добро" и "зло" са философски понятия за света, но не мисля, че са такива за Бога.


Това е така. Но ние не сме достатъчно мъдри да схванем Божиите пътища (поне не винаги). Ние може и да сме Божии деца, но не сме Бог, и често ни е трудно да разсъдим кое е добро и кое е зло (не говоря за явно добро и явно зло).

Примерно хората сме склонни да възприемаме като добър човек някой, който е отстъпчив към всички и всичко, както казва и пословицата "и на мравката път прави". Но отстъпчивостта винаги и във всички ситуации ли е добро? 
 



Christus regnat
Най-отгоре

    
06.11.08 10:19 Цитирай
изказвания: 4417
Но в случая проблемът не е дали ние можем да определим точно според Божиията воля и разбиране кое е зло и кое е добро (въпреки, че Бог ни е дал Духа си и би трябвало да можем доста повече от преди или дори напълно),

а това, да не отмъщаваме, когато ни правят зло, и дори да правим добро да на тези, които ни правят зло

(Има разлика между двете.)

Ако не отмъщаваме на тези, които ни правят зло (и оставяме справедливостта и отмъщението в Божиите ръце, както пише) и им правим добро, тогава побеждаваме злото, по смисъла на казаното от Павел там.

Но ако отмъщаване на тези, които ни правят зло, тогава сме победени от злото (по смисъла на казаното от Павел).



Аз просто се зачудих защо така Павел ги "формулира" нещата (и особено, защо това не важи за Бога, когато той отмъщава), но независимо дали разбирам в дълбочина това, което той ни казва от Божия страна, все пак практичната/изпълнителната страна на нещата е напълно ясна в това, което той казва.

[ Редактирано 06.11.08 10:20 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF