Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

edinni.com:технически подобрения   hristiani.com   александър александрийски   васил еленков   новорождение   прелюбодейство със света   спасение от греха и смъртта   стоян буков   учени   югославия  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   08.12.20 10:26
След като бе наказан за вярата си (10г. в щатски затвор), Д-р Кент Ховинд отново е на бойната линия в ю-туб: Dr. Kent Hovind - The Long War Against God.
 
Владо   29.11.20 15:57

Истината за 2СВ, а и не само, ще я разберем, да.

Четох веднъж за лагера на комунистите край Ловеч, от очевидец, комуто Бог спасява живота чудно: буквално се втресох от жестокостта и сатанизма на човеците, които са отговаряли за "затворените и подложени на изправителен труд граждани". Не спах, ужасен от безчовечността и липсата на страх, че ВЕРОЯТНО има Бог, пред който всеки ще отговаря. Безбожието е страшно и води доужасни извращения.

И досега, м-у другото, хората в Ловеч смятат, че в лагера са били затваряни "престъпници и лоши хора"...

 
Владо   29.11.20 15:57
Безспорно в деня, когато народите както водите се стичат в моретата, ще се стекат пред престола на Древния по дни и на Неговия Агнец, ИСТИНАТА ще се чуе из устата Божии и всяко сърце ще я разбере: комуто за съд- съда, комуто за оправдание - оправданието.

Злите империи на САЩ и СССР са вършили и вършат жестокости и несправедливи неща както със своите си граждани, така и с други, че е трудно да се повярва. От гладомора, през разстрели и зверски гаври с телата на хора, до днешните убийства и планирани "ваксини" .
 
eureth   29.11.20 14:13
Зная как изглеждат нещата, но имайки предвид, че дори някои плътски израелци не приемат фундаментални точки и догми от официалната проповед и катехизис на победителите-съюзници (болшевишкия СССР, Fed-ския ОАД(“САЩ”) и т.н.)) относно 2СВ, то за мен това е знак, че когато Божият син, помазаник-цар и съдия над всички, Исус от Назарет се върне тук за съд и 1000-год. царуване и в неговото царство насядат онези, които той е избрал, то дори и по тази тема най-вероятно ще има неочаквани Божии разкрития и съдебни решения.

Предпочитам да изчакам до Божия съд, за да науча само истината по различните точки по тези и подобни тежки и болни въпроси. 



Не пише напразно: "Затова не съдете нищо преждевременно, докато не дойде Господарят, който ще извади на светло скритото в тъмнината и ще изяви намеренията на сърцата."
(явно и Бог ще да се е "заблудил"... по тия "конспиративни теории" и "конспирации"... )
 
Владо   29.11.20 09:00
ПП: че то "лъжливи свидетели" винаги има - стига да има значимо събитие. Дори и до сега има хора, твърдящи, че са преживели "лична среща с Исус", които като ги слушам потъвам от срам...
 
Владо   29.11.20 08:58
Старици, лъжещи свой познат в личен разказ за живота си?! Смешно.
Видеата от Аушвиц, Аушвиц-Бернеау, Лайпциг, Бухенвалд и къде ли още не, са ясни. Спомени и разкази на очевидци, намерени тефтери с описания (дори и детски), свидетелстват. Е, то винаги има някаква вероятност едно събитие да е манипулирано, но това конкретно, е абсурдно: при живи свидетели, документация и спомени на очевидци...
 
eureth   29.11.20 00:21
Очевидно говоря за онова, относно което Пилат е попитал Исус. Защо ли не е получил отговор?...

Попадал съм на различни видеота, които нагледно разобличават разни т.нар. "свидетели" и "свидетелства" относно тези неща, както и популярни вярвания, стереотипи и "конспирации" по тези въпроси, така че засега предпочитам да изчакам докато истинският Божий помазаник-цар и съдия, Исус от Назарет, седне на престола си за съд и се произнесе с окончателно съдебно решение и по този въпрос, правейки както винаги истината да възтържествува. В този смисъл е хубаво, че Той има последната дума.

Не че тази тема е най-важната за мен, но все пак, понеже тогава са били убити гигантски маси от хора - скъпоценни Божии създания в очите на Бога - по цялата земя (казват - над 100 милиона души), предполагам, че тази и други подобни световни човешки трагедии ще бъдат разгледани със съответната тежест от Божия син, вкл. изваждайки на показ и всички скрити неща, както неслучайно пише ("конспирациите", така да се каже - както често манипулират овцете да не мислят, да не разсъждават и да не задават въпроси).
 
Владо   28.11.20 22:25
:) Не знам чия "истина" за 2СВ имаш в предвид, но съм провеждал разговори с хора, ПРЕКИ СВИДЕТЕЛИ на нацисткият режим и жестокости. Конспирациите са винаги интригуващи, но те падат в нозете на свидетелите. :)
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Божият син - истинският и законен Божий помазаник-цар и съдия Исус от Назарет, ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!

Към страница   <<        >>  
Започване на нова тема
Анонимен
    
06.03.09 21:03 Цитирай
Гост

духовният човек изпитва всичко ...
Знаеш ли как , Ndifi , с ума си и с духа си.
Не игнорираи ума от цялата работа , много ще сбъркаш.
Ние имаме ум Христов.
Затова и можем да изпитваме всичко ..

покажи ми откъде черпиш инфо в Писанията за това си твърдение - "Умът,емоциите,волята се намират в сферата на душата,а не на духа" / не че то би доказало нещо  , но все пак питам /

 




Най-отгоре

    
06.03.09 21:04 Цитирай
изказвания: 606
горното е мое

Най-отгоре

    
09.03.09 15:07 Цитирай
изказвания: 4767
small axe:


 заблуждаваш се по този въпрос , еурет .Прочети си внимателно 1 глава на ефесяни , ако и да си я чел 10 пъти.
Някъде да виждаш там да се говори за кръщението в Духа както ти го разбираш?? Не! там се казва, че сме запечатани в Духа ,на обещаието , който е залог за нашето наследство , нито дума за специално кръщение в духа.
Не знам колко са духовните благословения , но ние като тяло имаме всички  и всички сме кръстени в един Дух.ВСИЧКИ повярвали , родени отново хора
Кръщението в Духа ни причислява към Христовото тяло. 1 КОРИНТЯНИ 12:13


Това, което се говори в п-мото до ефесяните с нищо не противоречи на останалата част от новия завет, вкл. и на местата, които подробно съм цитирал, когато посочвах как пише, че
Божият син се е явил жив пред своите последователи вечерта в първия ден на седмицата и е духнал върху тях и им е казал: „Приемете светия Дух“ и те, разбира се, са го приели. И вече повярвали, че Той е съживен от мъртвите, и че действително Той, Исус от Назарет, е помазаният от Бога цар над Израел и над цялата земя, Божият син,  те са били родени от Божия Дух и са станали части на тялото на помазаника, чрез Божия Дух, който вече е бил в тях  - още тогава, вечерта.

И в п-мото до ефесяните 1гл. всичко съвпада с горното.
 
Иначе, както подробно цитирах и посочих, никой в новия завет не говори за „потапяне/накисване в Духа“, освен заедно със съпоставка с Йоановото потапяне във вода. Напр. „Аз ви потапям във вода; а той ще ви потопи в светия Дух.

вж тук относно съпоставката

(А думата „кръщение“ изобщо не присъства в Писанията, поне ако се има предвид написаното в оригинала. И също бълг. думата „кръщение“ съвсем не означава „натапяне, потапяне“, каквото е в ориг.)




Също така , аз продължавам да твърдя , и то не аз , а Словото , че всички ние , както и пише Павел , сме кръстени в един Дух , за да съставляваме едно тяло. Това е и целта , да сме едно тяло.Иначе тези които не проговорили на езици, не са кръстени в Духа не са едно тяло с нас , както излиза от вашето тълкувание. А това е ерес . Излиза че аз , например , който не говоря неразбираем език , не съм кръстен в Духа.Toгава приятели аз не съм едно тяло с вас.Не съм ваш брат , а това не е вярно.



Както вече изрично ти писах, преводът на 1 до кор. 12:13, който ти посочи е погрешен и вероятно поради това си се подвел.

Т.е. правилният преводът съвсем не е това, което е ти си цитирал:
ние всички , юдеи , езичници , роби и свободни се кръстихме с един Дух за да съставляваме едно тяло и всички се напоихме с този един Дух

А правилният превод всъщност е съвсем друг:
защото чрез един Дух ние всички в едно тяло се потопихме - било иудеи, било гърци, било роби, било свободни, и всички в един дух бяхме напоени

Не се говори за  някакво "потапяне в Духа", относно което ти би могъл да кажеш, че уж ставало дума за Де.2гл. Тук няма нито "потапяне в Духа", нито се говори за Де.2гл.

Да го кажа още веднъж: Преводът с който се опитваш да доказваш идеята си е погрешен. А от къде всъщност идва идеята е друг въпрос.

И това, което казва тук Павел напълно съвпада с това, което се е случило с учениците вечерта на първия ден, както Йоан описва подробно. Но то се е случило в онази вечер с тях.
А с теб и с мен не се е случило онази вечер, нито с Корнилий, а с нас се е случило много по-късно, т.е. когато и ние сме били родени от Божия Дух, и сме станали части на тялото на помазаника Исус от Назарет и така съставляваме едно тяло (тялото на помазаника Исус) заедно със всички Божии хора (т.е. само с онези хора, които са домове на Духа на помазаника) на земята и на небесата при Бога.


Сега, както ясно е описано, много дни след като ученици вече са били родени от Божия Дух и Той вече е живеел в телата им, и те са били части на тялото на помазаника, т.е. на петдесетия ден
тогава Божият Дух е паднал на тях, и те са говорили езици и са пророкували, според както Божият Дух им е давал (а не както умът им им е давал, понеже както казва Павел когато човек говори на езици умът му е безплоден и той говори тайни на Бога (понеже нито той, нито околните разбират какво той говори на Бога, според както пише)).

Но на петдесетия ден (Де.2гл.) те не са станали тепървачасти на тялото на помазаника, а вече отдавна са били части на тялото на помазаника (което е едно тяло, естествено, а не две тела).
Нито пък в онзи ден (Де.2гл.) ти си станал част от тялото на помазаника, нито пък аз – ние сме станали части на тялото на помазаника около 2000 години по-късно.

Поради това, това, което е казал Бог чрез Павел в п-мото до еф., съвсем не е това, което ти твърдиш
и това, което е казал Бог съвсем не подкрепя това, което ти твърдиш. 


Ерес, според мен, е твоето твърдение, че учениците на Исус, не са били части от тялото на Исус след като Исус вечерта на първия ден е духнал върху тях и  е казал „Приемете Божия Дух!“ и те разбира се са го приели, а не са го отхвърлили, и са били родени от Божия Дух и са станали части на тялото на помазаника Исус чрез светия Дух, който вече е живеел в тях.
И съответно е ерес твоето твърдение, че учениците са станали части от тялото на помазаник чак петдесет дни по-късно, когато Божият Дух е паднал върху тях и те са говорили езици и са пророкували според както Духът им е давал.

Както разбирам, основанието за тази твоя заблуда е погрешният превод на 1-то п-мо до кор. 12:13, който си взел предвид,
но според мен този погрешен превод съвсем не е истинската причина за това, че ти държиш това лъжеучение, което противоречи на новия завет.




Прочетете си пак 13 от 42 стих до края и 14 глава на деяниа на апостолите , там да виждате някъде Павел да говори за езици , които повярвалите са проговорили?? Няма такова нещо , разбира се , те обаче повярваха и се изпълниха с Духа 52 стих на 13 глава.Не се заблуждавайте , не всички говорят езици , Павел ясно го казва .
Но всички са кръстени в духа , няма две кръщения , а само едно единствено , в Духа .Не всеки има своя петдесетница , няма такова нещо казано в Писанията , Духът беше даден тогава по обещание и ни обедини в едно тяло - езичници , роби, свободни , юдеи ...



В Де.13:42  до 14:28  не пише, че Исус е съживен от мъртвите, също така не пише, че Бог е създал земята и я е населил за 6 дни, също така не пише много, много други истинни неща.
Това означава ли, че понеже в този пасаж не пише, че Исус е съживен от мъртвите то ние трябва да повярваме, че той не е бил съживен от мъртвите?... Не , разбира се, понеже в новия завет на едно място пише едно, а на други място пише друго. Поради това, че нещо не го пише на едно място , не означава, че на друго също не го пише – например на много места пише, че когато Божият Дух за първи път е слязал върху вече родени от Бога хора, те са говорили на езици/пророкували, но не и мълчали, и че по това пратениците са познавали, че Божият Дух е паднал на някого.


Конкретно относно Де.13:52 : „А учениците се изпълниха с радост и със Светия Дух.” /рев.изд./  - всъщност този разпространен превод на Де.13:52 е също погрешен и заблудителен, подобно на онзи, който ти посочи на 1до кор 12:13.

Истинският превод е всъщност:  „А последователите/учениците се изпълваха с радост и със светия Дух.”  (т.е. продължаваха да се изпълват с радост и със светия Дух отново и отново)

Та в Де 13:52 съвсем не става дума за момента, в който Божият Дух за първи път е паднал на тези ученици по подобие на онзи момент, когато е паднал върху първите ученици (Де.2гл) и те, разбира се, тогава са говорили на езици и са пророкували, според както Духът им е давал да изговарят (а не умът им, който е бил безплоден тогава), както в Де.2гл.

А в Де.1.3:52 става дума за това, че въпреки враждебните и заговорнически действия на евреите срещу Божието дело и спасителната вяра в помазаника Исус, обещани и подарени и на другите народи (а не само на народа на Израел), Бог е продължавал да дава радост на своите си хора и да се изпълват с  Духа му, и те, както пише: “И последователите се изпълваха с радост и със светия Дух“.

„Изпълваха“  (несвършено, т.е. постоянно/ежедневно/...) , а не „изпълниха“ (за първи път, еднократно). Но дори глаголът да беше в мин. свърш. време, дори и тогава спокойно би могло да означава, че след тези враждебни действия последователите на Исус вместо да паднат духом те всъщност –за пореден път еднократно– се се изпълнили с радост от Бога и със светия Дух  - а не за първи път, както ти опитваш неоснователно да препоръчваш.


И съвсем не е вярно, че в Де.2гл ти си станал част от тялото на помазаника. Ти тогава не само не си станал част от тялото на помазаника, а дори не си съществувал.

След около две хиляди години, когато си повярвал в Божия син и си бил потопен във вода в името на Исус за опрощаване на греховете  и така са бил роден от Божия Дух поради вярата ти в Исус,
то чак тогава ти си станал част от тялото на помазаника, чрез Божия Дух, който е дошъл да живее в теб и да те промени.

А по-късно ти би могъл да преживееш и това, Божият Дух да падне на теб както и на онези вярващи преди (Де/2гл) и тогава (поне първия път) да говориш на езици /пророкуваш (но не и да мълчиш),
но дори това да се забави поради една или друга причина, ти все пак си част от тялото на помазаника  понеже си роден от Божия Дух според Божието обещание и декларация чрез Йоан.

Мога само да одобря и подкрепя твоето позоваване на конкретни пасажи от новия завет (говоря принципно),
но както се видя, и двете места, които ти препоръча съвсем не подкрепят твоята погрешна идея, че когато Божият Дух падне за първи  път на вече родените от Бога хора (които вече /понякога дори много отдавна/ са части от тялото на помазаника) те уж не говорели на езици/пророкували, а мълчели, или пък също чак тогава ставали части на тялот на Исус.

Пратениците на помазаника Исус са разпознавали дали Божият Дух е паднал на някого, като са виждали и чували как той/тя говори на езици от Духа/пророкува, но не и мълчи.





Всички коринтяни бяха кръстени в Духа , но не всички са говорели езици / които не са неразбираеми от никой на света междудругото , а непознати за говорителите/
Те са знамение , знак , за невярващите. Невярващи в какво , невярващите юдеи например , които не вярваха , че и езичниците са приели същия Дух , както и те отначало и са част от Тялото.Те трябваше да се убедят в това и да се приравнят с тях.Както стана например в Самария.Петър не вярваше това , и Бог ясно му показа че това което Той е очистил , Петър не бива да го счита за нечисто.После Петър видя че същият Дух слезе и на езичниците както и на повярвалите юдеи.
Това стана и в Самария и в къщата на корнилиий.Тези са изолирани случаи , в които трябваше да стане ясно че и езичниците са едно тяло с повярвалите евреи и са един Дух с тях.

Сетне Павел ясно каза че не всички говорят езици , а ако това съпътстваше винаги раждането отново , Павел щеше да го каже , а той и дума не казва за това.

ако това което се застъпва като теза от говорещите "ангелски езици " беше вярно , Павел щеше да го обясни надълго и широко , понеже е засегнато важно нещо - Кръщението в Духа и причисляването на светиите към Христовото тяло , но Павел не е знаел даже за това как ще се интерпретирет думите му извън контекст.




Когато Божият Дух за първи път падне на родените от Бога, те според новия завет говорят на езици/пророкуват (а не мълчат)
и, както вече посочих в новия завет, по тези проявления на Божия Дух  пратениците на Божия син са разбирали, че Божият Дух е паднал върху някого, и по същото проявление  на Божия Дух дори бившият магьосник Симон е разбрал, че Божият Дух е паднал върху вярващите в Самария (за първи път) и поискал и той да има право да прави като пратениците на Царя – т.е. като положи ръка на повярвал и Божият Дух да пада на него.

Както разбирам от 1п-мо до кор.,12:30, по-нататък не всички вярващи продължават да говорят на езици от Божия Дух.
Но когато Божият Дух за първи път пада върху вярващите, те говорят на езици/пророкуват, говорят от Духа, а не мълчат.

Така, че никой не говори за това, което ти казваш, че говори – никой не твърди, че когато Божият Дух ражда повярвалия в Исус човек то той уж задължително трябвало да говори на езици.
Както и първите ученици не са говорили езици, когато Божият Дух ги е родил онази вечер след съживяването на Исус, когато Исус е духнал върху тях и им е казал: „Приемете светия Дух!“ и те са станали дом на Божия Дух и части на тялото на помазаника. И чак много дни след това, Божият Дух пада на тях и те говорят на езици/пророкуват - говорят от Божия Дух (но не мълчат), според както Духът им дава, и тогава са получили сила и за свидетелстване според обещанието на Божия син.


Относно пророчеството Павел казва така:
1Cor 14:21
В закона пише: "Чрез другоезични [хора] и чрез устните на други [хора] ще говоря на този народ  и дори и така няма да ме послушат", казва господарят.
Така че, езиците са за белег не за вярващите, а за невярващите. А пророчеството(пророкуването) не е за невярващите, а за вярващите.


Т.е. по същество в пророчеството става дума за това, че Бог ще говори на невярващите в Исус евреи за сина си Исус дори чрез другоезични хора, но дори и така невярващите в Исус евреи няма да повярват в Исус.

А съвсем не става дума там – както ти казваш, че уж Бог щял да говори на (всъщност) вярващия в Исус Симон чрез другоезични  хора, и вярващият в Исус Симон щял да послуша и  повярва това, че Бог спасява хората от другите народи.

Не е добре така да се изопачава пророчеството.
Пророчеството се отнася за невярващи в Исус евреи, които дори и след това знамение, ще продължат да бъдат невярващи в Исус и няма да послушат господаря.

А съвсем не се отнася за вярващия в Исус Симон, който и преди говоренето на езици от Духа е вярвал в Исус и след говореното на езици е продължил да вярва в Исус, за разлика от хората, за които говори в пророчеството.

И в пророчеството не става дума за това, че някой ще послуша Бога и ще приеме, че Бог спасява и другите народи и им дава и на тях светия си Дух -

а става дума за това, че невярващите евреи по никакъв начин няма да повярват в Исус и да послушат господаря - да повяравт, казам, че Исус е помазаникът, Божият син и че е понесъл греховете на света и е бил съживен от мъртвите и е заповядал на пратениците си да занесат неговата вест на всеки човек, както и пише, че Бог иска всеки човек да бъде спасен и да има живот, а не да бъде осъден.

Това пророчество се е изпълнило в това, че потомците на Авраам при всички знамения, които Божият син им е показал (дори и след съживяването си от мъртвите), те въпреки всичко това не са повярвали в Него, а и днес продължават мнозинството да го отхвърлят, и не са послушали господаря.


Както вече изрично писах, аз лично съвсем не твърдя, че езиците, които Божият Дух дава според волята си, са винаги задължително „...неразбираеми от никой на света...“.
А, както писах, и сега отново повтарям, твърдя, че Бог съвсем не се е ограничил какви точно езици да дава на онези, върху които Божият Дух е слязъл/паднал.  Бог може да даде земни езици, но може да даде каквито и други езици си пожелае (дори може в момента да си създаде език ), и ти не можеш да Го ограничиш в това.


Между другото, в Де.2 гл има различни възможности какво може да е станало. Може дори Бог първо да е дал неразбираеми за околните езици, а заедно с това да е дал и преводи на тези езици към всички езици, които околните са разбирали и така околните да са разбирали всеки на езика са това което Божият Дух е превеждал чрез говорещите на езици.


Всъщност ти си този, който тълкува извън контекст казаното от Павел,
като казваш,

че Симон уж бил изпълнил пророчеството ("Чрез другоезични [хора] и чрез устните на други [хора] ще говоря на този народ ; и дори и така няма да ме послушат", казва господарят),

чрез това, че вярващият Симон всъщност послушал и повярвал, че Бог дал спасение и на другите народи, и светия Дух.

Това, че Симон е повярвал/послушал, че Бог е дал спасение на всички народи, няма нищо общо с казаното в, и с фокуса на, това пророчество.
Фокусът на това пророчество е, че невярващите в Исус евреи няма да послушат Бога и няма да повярват в Исус.
И то няма нищо общо с това, че вярващият Симон всъщност послушал Бога и е повярвал в това, че Бог е дал спасението за всички народи, а не само за народа на Израел.





Нито един език на света не е без значение , така че тези езици визирани в Словото , имат значение и това им е целта , да бъдат разбрани , каквато е целта на всеки език изобщо , не да се самоизграждаш в скришната си стаичка , то няма и такова насърчение в Словото никъде , но трябва да се мисли като се чете , не да се приемат доктрини по инерция , както правят нашите братя от харизматичните среди.

който иска да се сърди , аз не целя да обидя никого.Но ми е много болно , как се изопачават някой изречения и им се придава значение което те нямат.И най - лошото е че някои братя си мислят че не са кръстени в Духа и се чудят как да проговорят.... , нещо което го няма като насърчение във всичките Писания. Просто няма такова нещо.



Това, че всеки език, който Бог използва и дава на свое дете чрез Духа си, е разбираем език за Бога,
- съвсем не означава, че някой или всеки човек на земята разбира всички езици, които Бог използва,
- нито пък означава, че Бог е решил всеки език който Той използва да бъде разбран от някой или всеки човек на земята.


А това, че онзи, който се моли на езици изгражда себе си го пише изрично:

1до кор. 14:2 Защото който говори на език, говори не на хората, а на Бога. Защото никой не разбира, а той чрез духа си говори тайни. А който пророкува говори на хората изграждане, увещание, утешение.
Който говори на език изгражда себе си, а който пророкува изгражда общността.
И искам всички вие да говорите на езици, а особено да пророкувате. Защото по-голям е онзи, който пророкува от онзи, който говори на езици, освен ако не (се) превежда, така че общността да получи изграждане.


Не виждам защо трябва някой да се сърди, но не е добре да се изопачава това, което пише в новия завет, особено след като вече ти посочих, че преводите, които препоръчваш на 1до кор 12:13 , и на Де 13:52 са погрешни и заблуждаващи.
   


Всички родени отново хора са потопени в Духа и съставляват Тялото Христово , не само някой!!!


Всички родени от Бога, разбира се, са домове на Божия Дух и са части на тялото на помазаника – както първите ученици онази вечер, когато Исус е духнал върху тях и им е казал: „Приемете светия Дух!“, и както повярвалите в Самария, както и други – всички те са били тогава родени от Божия Дух и са станали Божии деца и домове на Божия Дух и части на тялото на помазаника.
Но чак дни по-късно Божият Дух е паднал на тях и тогава те са говорили на езици/пророкували, но не и мълчали.


Въпреки всичко това, аз както и преди, изрично казвам, че това изобщо не гарантира, че всеки един, който говори нещо неразбираемо за околните, той непременно говори на езици дадени от Духа. Особено, както вече и други също казаха - ако някой върши упорито грях и е далеко от Бога, или пък ако се мъчи да имитира Божието действие описано от Павел в писмото му до коринтяните. 

Аз лично не вярвам, че разни локални религиозни феодали, главатари, папи (пастори/пишман „апостоли“/и др.) като говорят на всеослушание от театралните си сцени разни ала-„раба-раба“ тиради,  че уж говорят от Божия Дух.
И причината, че не вярвам, че говорят от Божия Дух не е толкова какво специфично изговарят, а тяхното поведение и учение, и дейност, която не мога да свържа с почти нищо от новия завет, освен с предупрежденията, че ще дойдат такива хора, които ще експлоатират вярващите и ще правят търговия с тях, както и че онзи прото-пастор Диотреф не познавал Бога. (Но повтарянето на две срички е също доста съмнително нещо.)


Когато Бог дава, тогава нещата стават и са за изграждане и благословение на Божията общност – било че човек, молейки се на езици от Духа, ще изгражда себе си, било, че Бог би дал превод на тези езици, така че и околните да бъдат изграждани – което е за предпочитане, поради, което и Павел казва, че който говори на езици да се моли и да превежда, за да се изгражда общността, а не само той.

[ Редактирано 07.03.15 05:55 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
езици от духа,   потапяне в духа
    
10.03.09 00:22 Цитирай
изказвания: 606
здрасти , еурет , ще отговоря на постинга ти , макар да ми се струва кауза пердута .
Малко съм зает тези дни , но ще пиша отново , по темата

Все пак този стих , и твоят превод - "защото чрез един Дух ние всички в едно тяло се потопихме - било иудеи, било гърци, било роби, било свободни, и всички чрез един дух бяхме напоени
Ами че това е същото , еурет, няма разлика.Дали си потопен , или кръстен е едно и също.Когато Духът беше излят на Петдесетница , Той ни обедини оттам нататък в едно тяло.Тогава се потопихме в едно тяло, то си го пише ясно.И бяхме напоени чрез този Дух.Тоест кръстени сме с Духа и обединени в едно тяло - тялото на Христос.

Това че Господ духна върху върху определени хора , съм писал защо е , явно не си го видял.Това беше нещо различно от изливането на Духа според пророчеството.Да не би на тебе Господ да ти е духнал и да ти е казал тези думи , само на апостолите го направи.А Духът още не беше даден , понеже Исус още не се беше прославил.Върни се назад и прочети какво съм писал за тази случка с духването.Според теб днес , Бог духва на хората и им дава духа си , а сетне някога или пък никога им дава Духа си с езици?!? Това не е вярно , разбира се.

Погледни случката с Йоановите ученици , Павел очакваше съвсем резонно те да са приели Духа , но сетне разбира защо не са го приели.Защото те не знаеха нищо за станалото с Исус и за Исус и като разбраха , повярваха и се кръстиха в Неговото име.Това бяха подготвени хора , които Павел така да се каже пожъна и те повярваха и приеха Духа.Веднага , не после , или след време , както ти твърдиш че ставало.
Също ти показах ясно , че не винаги кръщението с Духа е придружено с говорене на езици , като показах и защо са били нужни тези езици като знамение.
Това се случи при самаряните , езичниците /справка Корнилий/ , апостолите на петдесетница и йоановите ученици.Целта беше да стане явно че Божият Дух е в тези въпросни групи от хора , и да стане явно че те са ЕДНО.Днес това е ясно и няма нужда да става явно, тогава не е било така.Апостолите са полагали ръце и тогава е падал Духа над тези хора за да разберат че спасението е само от юдеите , както си и пише.
Също така и знамението на петдесетница , освен че е изпълнение на Йоиловото пророчество , си е знак за това че както Бог разбърка езиците в Битие 11 глава , така и на Петдесетница Бог обедини вярващите в едно тяло , и езиците вече не ги разделяха а напротив свидетелстваха че са станали едно тяло.
Но забележи че както едно време разбърканите езици бяха разбираеми , така и тези са разбираеми , както си е описано и в деяниа 2 глава.

Това ,че Бог можел да даде каквито си иска езици , не доказва , че дава неразбираеми такива , то по тази логика можем да заключим ,че има хора дето могат да летят , макар болшинството да не правят така , защото Бог е всемогъщ и може да си ги направи да летят.Това са си фантазии , на база извадени и изопачени изречения от контекста , като доктрината за ангелските езици , базирана на един единствен стих , при това хипербола.
Така стават лъжеученията винаги.

казваш-"Между другото, в Де.2 гл има различни възможности какво може да е станало. Може дори Бог първо да е дал неразбираеми за околните езици, а заедно с това да е дал и преводи на тези езици към всички езици, които околните са разбирали и така околните да са разбирали всеки на езика са това което Божият Дух е превеждал чрез говорещите на езици."

Еурет , не виждаш ли тук , как си нагаждаш нещата към твоето си рабиране , че да ти пасне?!Никъде не се споменава за преводи в текста в деяниа 2 глава , хората са разбирали сами езиците които са говорими диалекти в тогавашния свят , ясно си пише какви диалекти...
Пише че апостолите са говорили на тези диалекти.Говорили са думи.

-"и почнаха да говорят чужди езици"
-"Тогава как ги слушаме да говорят всеки на собствения наш език, в който сме родени"

после Петър каза че това е изпълнението на пророчеството , че Духът ще бъде излят и ще се пророкува.Именно това правят и апостолите на петдесеница , пророкуват.Винаги в Словото когато някой пророкува , го прави на разбираем говорим език , а не на неразбираем за никой , в случаят обаче , апостолите пророкуват на диалекти , не на юдейски , затова там някой от присъстващите юдеи , нищо не разбират , или и да разбират нещо то презират цялата тази работа , си мислят че апостолите са се изпонапили.А може и да не разбират нито един от диалектите , а да знаят само юдейски , затова и Петър им заговори най накрая на юдейски.
Това е нормалното разбиране на текста , така го разбирам и аз .Ако има друго разбиране , за момента ми е непонятно.

 






Ще трябва да пиша още , понеже си писал доста и има още на какво да отговоря.

[ Редактирано 10.03.09 01:18 ]

Най-отгоре

    
10.03.09 00:42 Цитирай
изказвания: 606
казваш:
"Всички родени от Бога, разбира се, са домове на Божия Дух и са части на тялото на помазаника – както първите ученици онази вечер, когато Исус е духнал върху тях и им е казал: „Приемете светия Дух!“, и както повярвалите в Самария, както и други – всички те са били тогава родени от Божия Дух и са станали Божии деца и домове на Божия Дух и части на тялото на помазаника.
Но чак дни по-късно Божият Дух е паднал на тях и тогава те са говорили на езици/пророкували, но не и мълчали."

Това че чак дни по късно Божият Дух пада върху им е ясно защо , при учениците стана защото не беше дошло времето и Господ не се беше още възнесъл при Отца , чак след като се възнесе изпрати Духа .Затова , а не защото трябвало да мине време.
При самаряните пък , стана едва когато апостолите отидоха там и им положиха ръце , за да видят самаряните че спасението е от юдеите.Понеже самаряните си се покланяха там на техният си хълм , Гаризин , а трябваше да приемат че спасението е само от юдеите.Виж Йоан 4 глава от 20 до 23 стих.
Затова беше нужно апостолите да идат там и да им положат ръце и чак тогава духът падна и на тях и то видимо , за свидетелство.
На тебе да не би днес апостолите да са ти положили ръце , не , защото не е нужно.Всички вече знаем от Писанието че сме едно тяло , и сме напоени с един Дух.Ако сме се покаяли и повярвали в Христос Месията.Но тогава това не е било познато и трябвало да се види ясно.


Помисли над всичко това , преди да го оспорваш
Бог с тебе!

[ Редактирано 10.03.09 00:44 ]

Най-отгоре

    
10.03.09 10:02 Цитирай
изказвания: 4767
Тигър:

В превода на Библията, който евангелистите ползват има една дума, който се използва за езиците, преведена не точно погрешно, а по-скоро думата е стара и значението й някак си се размива в днешно време. тази дума е "назидава". Ето как например е преведено в синодалното издание например на 1 Кор. 14:4
Който говори на език, той поучава себе си, а който пророчества, той поучава църквата.


Горният стих, както вече казах, в протестантските издания е преведен: който говори на език назидава себе си, а който пророкува назидава църквата.

И от тази малко остаряла дума "назидава" /която също значи поучава/, се градят едни хипер-въздухарски тълкувания, от които и до ден днешен свет ми се вие!

"Моли се на езици по 2-3 часа дневно, за да се назидаваш, да се изграждаш в духа". Такава "молитва", в която умът изобщо е изключен и в състояние на автопилот е докарала не едно и две главоболия на мнозина. Примерно някои почват да "виждат" лъже-видения, да "чуват" уж Божият глас, който им говори ту едно, ту коренно различно и така нататък.

А Павел е казал: "поучава себе си" - значи човек говори език, който другите не разбират, но той разбира. Няма никакъв смисъл в това Бог да ти даде "език" на който да поучаваш себе си, когато умът ти не го разбира.


Тигър,

по принцип Етиен вече писа за това, но понеже бях запланувал и аз да пиша, ето няколко неща:

В превода на Писанията, издаден от източно-римската орг. "БПЦ" и който обикновено нейните членове ползват, има една дума, която се използва за езиците от Духа, която е преведена напълно погрешно - „поучава“ (цит. „Който говори на непознат език, той поучава себе си “).

Правилният превод е: „Който говори на език, изгражда (oikodomeo) себе си, а който пророкува, изгражда общността. “

Между другото това съвсем не е единственото място в този превод (синодалния) на Писанията, на което тази организация не предава точно казаното в оригинала, вероятно за да прокарва своите си човешки(в най-добрия случай) учения/философии или за да се опитва да се оправдава за това, което учи и прави и което е така далеко от новия завет (не че е само тази организация така, според мен).

От погрешния синодален превод там (който не случайно е погрешен, понеже преводачите на този превод са показали на други места, че достатъчно знаят гръцки език, за да преведат правилно това място) могат да се разпространят много заблуди.

Такава заблуди например може да са именно, че който говори на език от Духа (с духа си, без ума, както пише),
той уж бил учел себе си, т.е. говорел нещо на себе си, чрез което уж се учел, и което съответно уж разбирал – понеже, няма как да се учи някой, ако не разбира това, което му се говори,
което и Павел обяснява надълго и нашироко, когато убеждава коринтяните, да не мисли всеки един само за себе си, а да мисли как може да се изгражда и общността, и околните (а тя се изгражда когато Бог даде и превод на езиците и така и околните могат да разбират каквото Бог е определил да разберат).

Та от подобен превод се получава споменатата заблуда, защото изрично пише, че:

Защото който говори на език, говори не на хората, а на Бога. Защото никой не (му) разбира, а той чрез духа си говори тайни. А който пророкува говори на хората изграждане, увещание, утешение.
Който говори на език изгражда себе си, а който пророкува изгражда общността.
И искам всички вие да говорите на езици, а особено да пророкувате. Защото по-голям е онзи, който пророкува от онзи, който говори на езици, освен ако не превежда, така че общността да получи изграждане.

Както също и:
Защото, ако се моля на език, духът ми се моли, а умът ми е безплоден.
Тогава как да бъде? Ще се моля с духа си (т.е. без ума си),  ще се моля и с ума си. Ще пея с духа си (т.е. без ума си), ще пея и с ума си.

Иначе, ако славословиш с духа си (т.е. на езици), как ще каже "Амен!" на твоето благодарение онзи, който е в положението на невежите, като не разбира какво говориш?
Защото ти наистина благодариш добре (т.е. на езици), но другият не се изгражда (т.е. понеже не разбира какво говориш, понеже е на езици).


След това по-надолу
Благодаря на Бога, че аз (Павел) говоря повече езици от всички ви; обаче, в събрание предпочитам да изговоря пет думи чрез ума си, за да обуча и другите, а не десет хиляди думи на език (т.е. с духа си, без ума).


Изрично пише, че човек не разбира езиците, които Божият Дух му дава да изговаря в молитва. 
И поради това, за да бъдат молитвите на езици от Духа полезни не само за молещия се, а също и за общността, и за околните,  Бог, когато реши, дава и превод от Духа на тези езици, за да бъде превеждано на неразбиращите наоколо хора (от същия човек или от друг) това, което се говори като тайни към Бога, на езици, с духа, без ума.

Т.е. по същество този изопачен превод скрива истината от оригинала, като вместо „изгражда“, поставя там „поучава“.
Това изопачаване внушава заблудително и противно на казаното по-долу, че Божият човек (напр. Павел), който се моли на езици от Духа уж разбирал тези езици и така се учел, разбирайки какво говори.

Както се вижда,
там нито пише „поучава“,
нито пък е вярно, че който говори на езици от Духа разбира тези езици, понеже ако ги разбираше нямаше да има нужда от превод от Духа, даван на друг човек или допълнително на същия човек.





"Моли се на езици по 2-3 часа дневно, за да се назидаваш, да се изграждаш в духа". Такава "молитва", в която умът изобщо е изключен и в състояние на автопилот е докарала не едно и две главоболия на мнозина. Примерно някои почват да "виждат" лъже-видения, да "чуват" уж Божият глас, който им говори ту едно, ту коренно различно и така нататък.


Павел подробно и ясно обяснява, че който се моли на езици от Духа, той говори с духа си, както Божият Дух му дава, а умът му е (букв.) „безплоден“, и с такава молитва той изгражда себе си.

Така, че Павел (който е говорил на езици от Духа, с духа си, без ума си – както пише, повече от всички коринтяни заедно) не е говорил на езици „на автопилот“ - както с лека ръка говориш за тези неща – а според действието на Божия Дух у него. Нито е имал главоболия от това, нито е виждал лъжливи видения, нито е чувал някакъв не-Божий глас, който му е говорил ту едно, ту коренно различно от предното.

Няма нищо чудно в това, че Божият Дух ни дава езици, на които да се молим, с духа си, без ума, понеже на друго място изрично пише, че ние не знаем както трябва за какво да се молим. Бог е преценил, че няма нужда ние да разбираме какви тайни Божият Дух ни дава да говорим на Бога в тези наши молби към Бога, понеже в случая е най-важно Бог да разбира какво ние (от Духа му, чрез тези езици) говорим в молбите си към Бога, и Бог ще изпълни тези молби от Духа и така Бог ще ни изгради в резултат на молитвата, и ние ще имаме полза, поради Божията милост и благосклонност.
А ако Бог прецени че и другите трябва да разберат тайните, които говорим на Бога, тогава Бог може да даде превод на тези езици, според волята си.

Самият Павел по-надолу в тази „глава“ на писмото си казва:
Ако някой смята, че е пророк или духовен, нека разпознае, че това, което ви пиша са заповеди на господаря. А ако някой е невеж, нека е невеж.“   (ако и да не е в пряка връзка с обяснението му относно езиците от Духа, но все пак във връзка с това, което говори като истина от Бога)

Така че истината относно езиците от Духа (говорени с духа, без ума), която Павел подробно е обяснил си остава истина, и отхвърлянето й няма да донесе нищо добро на никого.

Пише, че Исус е ставал много рано и е отивал да се моли на хълма, а пише, че понякога е прекарвал цяла нощ в молитва. А Павел пък е говорил на езици повече от всички коринтяни взети заедно. Да вземем ли сега отхвърлим ли тези неща, понеже ние примерно не сме ги правили, та да не би иначе се окажем по-недуховни или нещо такова? Или пък понеже някой е злоупотребил с нашето доверие и ние сме пострадали, поради човек, но не и поради истината декларирана в Божиите Писания...



Отделно от това Павел не е задължил никого да говори на езици от Духа, било то 2 часа или 3 часа. Така че и никой днес не може да те задължава, било то и за молитва говорена на език, който разбираш без превод.

Но покрай човешките измислици и глупости, не е добре да се изхвърли и Божията истина, и да се изопачават Писанията.





Съгласна съм със Смол акс, че езиците, за които Павел говори са за белег на НЕвярващите юдеи. Случката на Петдесятница го потвърждава.

Там юдеите, тъкмо приели Светия Дух говореха на не-еврейски език на юдеи от диаспората! Все едно аз да говоря на английски на българи, живеещи в САЩ примерно. Някой може да мисли, че тези юдеи от диаспората не са знаели еврейски и затова Бог е дал на апостолите да им говорят на гръцки, латински и тнт. Да, но въпросните юдеи и прозелитите са посещавали юдейските синагоги всяка събота, където са им чели Закона именно на еврейски, а не на латински.

Защо Бог направи това? За да се изпълни Писанието, което и Павел цитира неслучайно в 1 Кор.14:21: "В закона е писано: "на чужди езици и с чужди уста ще говоря на този народ, но и тъй няма да Ме послушат, казва Господ" - на КОЙ НАРОД? На ЕВРЕИТЕ!




Това, че Бог е използвал езиците от Духа да свидетелства на невярващите (в Исус) юдеи (за да повярват в Исус), съвсем не противоречи на това, което Бог казва чрез Павел малко по-горе:

Защото който говори на език, говори не на хората, а на Бога. Защото никой не (му) разбира, а той чрез духа си говори тайни. А който пророкува говори на хората изграждане, увещание, утешение.
Който говори на език изгражда себе си, а който пророкува изгражда общността.
И искам всички вие да говорите на езици, а особено да пророкувате. Защото по-голям е онзи, който пророкува от онзи, който говори на езици, освен ако не превежда, така че общността да получи изграждане.
...
Защото, ако се моля на език, духът ми се моли, а умът ми е безплоден.
Тогава как да бъде? Ще се моля с духа си (т.е. без ума си),  ще се моля и с ума си. Ще пея с духа си (т.е. без ума си), ще пея и с ума си.

Иначе, ако славословиш с духа си (т.е. на езици), как ще каже "Амен!" на твоето благодарение онзи, който е в положението на невежите, като не разбира какво говориш?
Защото ти наистина благодариш добре (т.е. на езици), но другият не се изгражда (т.е. понеже не разбира какво говориш, понеже е на езици).

...
Благодаря на Бога, че аз (Павел) говоря повече езици от всички ви; обаче, в събрание предпочитам да изговоря пет думи чрез ума си, за да обуча и другите, а не десет хиляди думи на език (т.е. с духа си, без ума).



Бог съвсем не се е ограничил да дава само земни езици на хората, които се молят на езици (с духа си, без ума).

Вярващите няма как да знаят дали някой наоколо би разбрал езиците, на които Божият Дух им дава да говорят (тайни на Бога, с духа си, без ума),
и поради това, ако няма превеждащ от Духа наоколо, то човекът, който говори на езици от Духа не трябва да говори на всеослушание, а да говори на себе си и на Бога.

Но на онзи петдесети ден (Де.2гл.), когато Божият Дух е паднал на Божиите хора,  Бог е решил да даде на своите си такива езици, които ако те самите и да не са разбирали, то се е оказало, че околните са ги разбирали.
И всъщност – в противоречие на това, което нарежда Павел - тогава вярващите са говорили на всеослушание на висок глас неразбираеми за тях езици, на които Божият Дух им е давал да говорят (т.е. без сами да разбират какво говорят на/пред Бога).

Явно Бог е решил в онзи конкретен случай (Де.2гл) околните да разбират езиците, на които вярващите говорят(с духа си, без ума), без да има превеждащ от Духа.
(Но също е възможно в Де.2гл да е станало така, че Бог е дал неразбираеми за околните езици, но веднага е дал и превод от Духа на тези езици, така че околните да разбират. И понеже околните хора са били от най-различни страни (с най-различни земни езици) то и Бог е дал преводи към всички тези езици, в които околните са били родени.)

Докато Павел говори за случаи, когато Бог не е направил чрез Духа си околните да разбират езиците, които Божият Дух дава (без превод)
и околните биха ги разбрали единствено ако Бог даде и превод на някого.


Между другото, Павел съвсем не е казал там, че езиците от Духа са знамение само за невярващите юдеи. Павел казва „за НЕвярващите“ (противопоставяйки ги на вярващите), а не „за невярващите юдеи“.

Но така или иначе Бог е онзи, който решава какви езици ще даде на някого да говори
и Бог съвсем не се е ограничил да дава само земни езици на хората, които се молят на езици (с духа си, без ума),
нито пък Бог се е задължил всеки път да дава превод на езиците, които Божият Дух дава на някого в молитва – и когато Бог не даде превод на тези езици, тогава никой наоколо не ги разбира, а само Бог, който ги дава чрез Духа си, ги разбира.

Така или иначе от езиците от Духа винаги допринасят за Божиите хора:
- ако няма превод, то който се моли на езици от Духа, такъв изгражда себе си, както пише (ако и само Бог да разбира молитвата на този човек)
- а когато Бог даде и превод, тогава който се моли на езици, заедно с превеждащия човек, могат да допринасят за изграждането на общността, защото общността разбира какво се говори и така се насърчава във вярата, както и Павел обяснява там.





Когато пък Светия Дух слезе върху семейството на Корнилий, те започнаха да говорят езици отново ЗА СВИДЕТЕЛСТВО на скептичните юдеи в лицето на Петър, който едва тогава се убеди, че и на не-евреите следва да се проповядва вярата във възкръсналият Господ.


Но вярващият (в Исус) Симон не е бил невярващ (в Исус) юдеин. Нито останалите вярващи юдеи са били невярващи (в Исус) юдеи.

Свидетелството, за което Бог говори е за невярващите в Исус, за да повярват в Него. А Симон отдавна е повярвал в Исус.

Т.е. Симон изобщо не е изпълнил цитираното пророчество.
Понеже Симон отдавна е повярвал в Исус ( обратно на пророчеството, където се говори за невярващи в Исус),
и Симон отдавна е послушал господаря и е повярвал в Исус (обратно на пророчеството, където се говори, че невярващи юдеи няма да послушат господаря и няма да повярват, че Исус от Назарет е помазаникът)


При Корнилий вярващите (не невярващите) юдеи са се смаяли, че Бог спасява и хора от другите народи и, разбира се, е дал Божият Дух да падне и върху хора от другите народи,

а не са се смаяли от езиците (и поради това да повярват в Исус), на които са започнали да говорят Корнилий и другите, когато Божият Дух е паднал на тях. 

Именно по това вярващите (а не невярващите) юдеи са разбрали, че Божият Дух е паднал и на тези хора, т.е. по това, че Корнилий и другите са започнали да говорят на езици и да величаят Бога.

Понеже когато Божият Дух слезе върху някого (поне за първи път) то той говори на езици/пророкува и величае Бога – но не и мълчи.
Ако те не говореха на езици и не величаеха Бога, а мълчаха, тогава вярващият Симон (и другите вярващи юдеи също) съвсем не биха заключили, че Божият Дух е слязъл на някого. Самите пратениците са разбирали дали Божият Дух е слязъл на някого, когато той е започвал да говори на езици/пророкувал и величаел Бога, но не и мълчал – както е обяснено в новия завет.

Де. 10:44
Докато Petros още говореше тия думи, светият Дух слезе на всички, които слушаха словото. И обрязаните вярващи дошли с Petros, се смаяха загдето дарът на светия Дух, се изля и на хора от другите народи, защото ги чуваха да говорят на езици и да величаят Бога.


И това, което е станало при Корнилий с нищо не противоречи на това, което Павел е казал:

Защото който говори на език, говори не на хората, а на Бога. Защото никой не (му) разбира, а той чрез духа си говори тайни. А който пророкува говори на хората изграждане, увещание, утешение.
Който говори на език изгражда себе си, а който пророкува изгражда общността.
И искам всички вие да говорите на езици, а особено да пророкувате. Защото по-голям е онзи, който пророкува от онзи, който говори на езици, освен ако не превежда, така че общността да получи изграждане.
...
Защото, ако се моля на език, духът ми се моли, а умът ми е безплоден.
Тогава как да бъде? Ще се моля с духа си (т.е. без ума си),  ще се моля и с ума си. Ще пея с духа си (т.е. без ума си), ще пея и с ума си.

Иначе, ако славословиш с духа си (т.е. на езици), как ще каже "Амен!" на твоето благодарение онзи, който е в положението на невежите, като не разбира какво говориш?
Защото ти наистина благодариш добре (т.е. на езици), но другият не се изгражда (т.е. понеже не разбира какво говориш, понеже е на езици).

...
Благодаря на Бога, че аз (Павел) говоря повече езици от всички ви; обаче, в събрание предпочитам да изговоря пет думи чрез ума си, за да обуча и другите, а не десет хиляди думи на език (т.е. с духа си, без ума).



[ Редактирано 10.03.09 10:48 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
10.03.09 11:36 Цитирай
изказвания: 606
Еурет , когато се казва че е белег за невярващите , не непременно се има в предвид вярващи в Исус.Става въпрос за хора които са невярващи за дадено нещо , в случаят Петър не вярваше че и езичниците ще приемат същият дух като юдеите , и цялата случка говори именно за това , видя се ясно как Бог му показа че бърка в това.
Ти като срещнеш думата вярващ и невярващ , непременно за вярващ в Исус ли си мислиш , текста не споменава това , но контекста показва ясно какво се има в предвид под вярващ и невярващ в конкретния пасаж.Също така това се отнася и за невярващите в Исус юдеи , те също не вярват и че езичниците са част от тялото.Това е така и не противоречи на заключенията по горе просто ги допълва.Петър беше вярващ в Исус , но не приемаше че езичниците са сънаследници заедно с юдеите , Бог му показа и това.А Йоиловото пророчество се отнася и до тези дето въпреки знаменията си остават врагове на Господа , но има и такива които се покайват и приемат Исус , както виждаме във 2 ра глава на Деяниа , след Петровата проповед.
Но ми се струва че неще разбереш това за момента.Прекалено много си погълнат от тази измислена доктрина за неземните езици , че не виждаш , че в Словото няма такава.


Господ Исус никога не се е молил на такива езици , никъде не пише , така че не използвай текста , в който Той се моли цяла нощ , че много смешно става , там не пише такова нещо.Ако го пише някъде посочи го ако не , не пиши , че става измишльотина .
апостолите не са се молили на такива езици , ако има текст посочи ми .Павел е говорил , и то на разбираеми диалекти , даже не пише да се е молил.Ама ти си си  наумил това и си го приказваш , иначе цялата ти теория увисва във въздуха .

Ти не можеш да проумееш , че ако имаше толкова важно нещо каквото се изкарва говоренето на неземни езици , че и свидетелство за някаква по голяма връзка с Бога и особенно кръщение в Духа , това щеше да е така ясно обяснено , че нямаше да има съмнение за това , както е обяснено възкресението например , или спасението по Благодат.
Много се заблуждаваш , много!

[ Редактирано 10.03.09 11:46 ]

Най-отгоре

    
10.03.09 12:24 Цитирай
изказвания: 4767
small axe:

здрасти , еурет , ще отговоря на постинга ти , макар да ми се струва кауза пердута .
Малко съм зает тези дни , но ще пиша отново , по темата

Все пак този стих , и твоят превод - "защото чрез един Дух ние всички в едно тяло се потопихме - било иудеи, било гърци, било роби, било свободни, и всички чрез един дух бяхме напоени
Ами че това е същото , еурет, няма разлика.Дали си потопен , или кръстен е едно и също.Когато Духът беше излят на Петдесетница , Той ни обедини оттам нататък в едно тяло.Тогава се потопихме в едно тяло, то си го пише ясно.И бяхме напоени чрез този Дух.Тоест кръстени сме с Духа и обединени в едно тяло - тялото на Христос.




Здрасти small axe,

Не, не е същото.

По принцип планувам да пиша подред относно предишните ти изказвания, но тук само ще допълня информация за превода на това място в п-мото до кор.

Защото чрез един Дух ние всички в едно тяло се потопихме - било иудеи, било гърци, било роби, било свободни, и всички в един Дух се напихме (ποτιζω - "пия").

Думата собствено означава "пия" и така се употребява в новия завет (напр. "Жаден бях и ми дадохте да пия") и не е същото като baptizo (натапям, потапям).

В това място съвсем не пише, че сме били "кръщавани в Духа",
нито пише, че Павел говори за Де.2гл.

А и никой в новия завет не говори за "потапяне в Духа".
Освен в съпоставка с Йоановотo потапяне във вода - каквато Павел тук не прави. 
вж тук относно съпоставката


Нито някъде пише, че в Де.2гл. учениците, които вече са били вече части на тялото на Исус, тепърва са ставали части на неговото тяло (което, естествено, е едно тяло, а не много тела).

Нито пък пише, че евреите преди да повярват в съживения от мъртвите Исус са били някакво "тяло",

нито пък пише, че не-евреите преди да повярват в съживения от мъртвите Исус са били някакво "тяло",

нито пък пише, че робите  преди да повярват в съживения от мъртвите Исус са били някакво "тяло",

нито пък пише, че свободните  преди да повярват в съживения от мъртвите Исус са били някакво "тяло",


та да е имало някога момент, когато тези имагинерни много тела да са се обединили в едно тяло.

Няма такова нещо.


Това което става,  е че всеки човек (независимо дали е евреин или не), който повярва, че Исус е помазаника е съживен от мъртвите (както онази вечер, когато Исус им се е явил жив),
такъв става тогава част от тялото на помазаника.

И поради това всички хора – било то евреи, гърци, турци или японци, когато повярват в Божия син и бъдат потопени в името на Исус за опрощаване на греховете, те биват родени от Божия Дух и стават домове на Божия Дух, и Божии деца, и части на тялото на помазаника.

А преди това те не са някакви имагинерни отделни „тела“.
Тялото е на Исус помазаника, не пише за други подобни тела. Който човек повярва в Исус, той става част от Неговото (едно) тяло,
а не става обединяване на някакво предишно негово тяло с някакво тяло на някакви други хора.

А след като повярва и стане част от тялото на Исус, по-късно (ако приема това Божие благословение и не го отхвърля) Божият Дух пада на него и той говори на езици/пророкува от Духа, но не мълчи.
Но това самото не го прави част от тялото на Исус,
понеже той вече отдавна е станал част от тялото на Исус (което е едно, разбира се).

[ Редактирано 10.03.09 12:36 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
10.03.09 12:45 Цитирай
изказвания: 606
въз основа на кой текст от Писянията заключаваш , че ставаме част от тялото на Исус , преди да сме кръстени с Духа?Цитирай ми текста.
Аз чета във въпросният стих в 1 Кор 12 :13 за потапяне в тялото на Исус , тоест кръщение и напояване с Духа , което за теб е нещо друго от случилото се на Петдесетница , странно какво друго??
Духът ни прави едно тяло Еурет , не нещо друго.Духът с който е кръстен всеки истински повярвал в Исус човек.Ти си мислиш че само някой са кръстени , което е невярно твърдение и доста вреди на божиите хора, понеже е изкривяване на една важва истина , че чрез потапяне в Тялото на Исус и напояване със Св. Дух , ставаме едно тяло.
Днес няма нужда да минава време за да се кръстиш в Духа , показах защо това е станало в няколко случая в миналото.Написал съм го ясно.
Също така има  примери в Словото , когато хората са кръстени с Духа , но не проговарят езици.Вв един постинг бяха изброени.

[ Редактирано 10.03.09 12:46 ]

Най-отгоре

    
10.03.09 12:51 Цитирай
изказвания: 606
за да напоиш една гъба например с вода , ти трябва да я потопиш във вода.
За да сме напоени с Духа, ние сме потопени в Него.

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница   <<        >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF