Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

mrr   воал   защо дойде исус   илюминати   йейл   лоното на авраам   отричане от помазаника   реконструкционизъм   светските идоли   химически дири  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   31.10.19 11:45
Изключително интерес дебат между лъжеучителя рави Товия Зингер и друг евреин, доктор Браун : https://youtu.be/gYfZxkrqS_E
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.
 
eureth   06.10.19 10:54
относно "Богове сте вие" също стана дума тук, надолу в изказването:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1662.post


RSS Емисии
rss1.0
Към страница       >>  
Започване на нова тема
    

07.10.08 16:28 Цитирай
изказвания: 4481
(разкл. οτ: Един Бог в три лица - заблуда?)


ученик:

едва ли някой вярващ в писанията и в бога на писанията ще оспори, че божият единороден син има баща още преди да се въплъти


Ученик, без да оспорвам или не-оспорвам основното ти твърдение тук, все пак кое място/места от Писанията, според теб, подкрепя това?

[ Редактирано 29.11.08 13:26 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
аз ще му бъда баща,   бог,   божият син,   братята на исус,   въплъщаване,   въплъщение,   до кол. 1.15,   иисус от назарет,   исус от назарет,   йесус от назарет,   йешуа от назарет,   кол. 1.15,   помазаникът,   първороден от всяко създание,   първороден от мъртвите,   раждане на божия син,   роден преди всички векове,   роден преди всяко създание,   синът на бога,   той ще ми бъде син
    
07.10.08 17:19 Цитирай
изказвания: 1024
eureth:

(разкл. οτ Един Бог в три лица - заблуда?)


ученик:

едва ли някой вярващ в писанията и в бога на писанията ще оспори, че божият единороден син има баща още преди да се въплъти


Ученик, без да оспорвам или не-оспорвам основното ти твърдение тук, все пак кое място/места от Писанията, според теб, подкрепя това?



колосяните 1:15:
"който (т.е. господарят йешуа) е образ на невидимия бог, ПЪРВОРОДЕН от ВСЯКО създание"

и тъй като бог е имал синове още при полагането основите на земята (вж. йов 38:7 и контекста), то първороден от ВСЯКО създание, ще рече първи роден и спрямо тези божии синове/създания -- освен може би ако не реши някой да твърди, че и тези божии синове не са създания.

[ Редактирано 29.11.08 13:09 ]

Най-отгоре
божият син,   исус от назарет,   йесус от назарет,   първороден
    
07.10.08 21:51 Цитирай
изказвания: 78
ученик:


 
eureth:

(разкл. οτ Един Бог в три лица - заблуда?)

ученик:

едва ли някой вярващ в писанията и в бога на писанията ще оспори, че божият единороден син има баща още преди да се въплъти


Ученик, без да оспорвам или не-оспорвам основното ти твърдение тук, все пак кое място/места от Писанията, според теб, подкрепя това?

 


колосяните 1:15:
"който (т.е. господарят йешуа) е образ на невидимия бог, ПЪРВОРОДЕН от ВСЯКО създание"

и тъй като бог е имал синове още при полагането основите на земята (вж. йов 38:7 и контекста), то първороден от ВСЯКО създание, ще рече първи роден и спрямо тези божии синове/създания -- освен може би ако не реши някой да твърди, че и тези божии синове не са създания. 



аз имам нещо да кажа,ако ми позволиш.искам да дискутирам с тебе,но не и с другите консервативни учасници.толкова им е стеснене теологията,че са като коне с капаци...
става ли?
първо ще кажа за колосяните 1:15,а после за Мелхиседек...
искам да покажа някои факти,които се пропускат...

[ Редактирано 29.11.08 13:25 ]



Умът е не само в знанието, но и умението то да се прилага...
Най-отгоре

    
08.10.08 02:28 Цитирай
изказвания: 4481

Пуснах една записка в дневника си във връзка с този пасаж в п-мото до колосяните 1гл :

Кога е роден Божият син?




Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
божият син,   първороден,   първороден от мъртвите,   раждане на божия син
    
08.10.08 02:52 Цитирай
изказвания: 1024
bate liubo:


аз имам нещо да кажа,ако ми позволиш.искам да дискутирам с тебе,но не и с другите консервативни учасници.толкова им е стеснене теологията,че са като коне с капаци...
става ли?
първо ще кажа за колосяните 1:15,а после за Мелхиседек...
искам да покажа някои факти,които се пропускат...


казвай за колосяните 1:15, за мелхиседек и за фактите, които се пропускат.

Най-отгоре

    
08.10.08 03:12 Цитирай
изказвания: 1024
eureth:


Пуснах една записка в дневника си във връзка с този пасаж в п-мото до колосяните 1гл :

Кога е роден Божият син?



прочетох каквото трябваше в дадения от тебе линк.
ти твърдиш, че кол. 1:15 (първороден от всяко създание) не означавало, че исус е първороден преди създаването на света, защото думата "създание" се отнасяла не само до живи същества и божии синове, но и до реките, моретата, дърветата и така нататък, които също са създания, а за тях е неправилно да се каже, че са раждани.

в тази твоя на пръв поглед здрава логика има обаче един много сериозен недостатък.
този недостатък е във факта, че не си проверил всички употреби на думата "създание" (ктисис) в НЗ. ако го беше направил, щеше да прочетеш например само няколко стиха под колосяните 1:15 (вж. кол. 1:23) как павел говори, че благовестието е проповядвано на всяко "създание" (ктисис) под небето. по твоята логика, това е абсурд, защото излиза, че според павел благовестието е било проповядвано и на дърветата и на камъните и на въздуха, защото те също са създания под небето. да, ама не. защото думата "създание" в библията има и смисъл, според който тази дума (ктисис) се отнася само до живи разумни създания, а не и до лишени от разум творения като камъните и тревата например. същага е употребата на "създание" и в марка 16:15, където пише, че благовестието трябва да се проповядва на всяко "създание" (на гръцки пак е "ктисис").

така че когато в колосяните 1:15 се казва, че господарят е "първороден от всяко създание", под "създание" се има предвид разумно живо творение на бога и не се вклюючват камъните, моретата, въздуха и така нататък, за които иначе си прав че не се раждат. така че кол. 1:15 и тълкуванието, което му дадох по-горе, си стоят здраво и стабилно и след твоя линк. и 1:15 продължава категорично да свидетелства, че според павел господарят е бил роден първи преди всяко друго живо разумно същество, създадено от бога, вкл. и преди онези божии синове, за които от йов 38:7 и от контекста му се разбира, че са  съществували още преди полагане основите на земята.

[ Редактирано 08.10.08 03:25 ]

Най-отгоре

    
08.10.08 05:51 Цитирай
изказвания: 4481

Не, не казвам точно това, а и аз изрично съм писал за това, какво се говори малко по-надолу в текста.


Защо смяташ, че κτισις се употребявала само за разумни Божии създания?


Марк 10:6 обаче, в началото на създанието(κτισις), Бог ги е направил мъж и жена.

до римл. 1:21 Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха; но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи.
до римл.  1:22 Като се представяха за мъдри, те глупееха,
до римл. 1:23 и славата на нетленния Бог размениха срещу подобие на образ на смъртен човек, на птици, на четвероноги и на гадини.
до римл. 1:24 Затова, според страстите на сърцата им, Бог и ги предаде на нечистота, щото да се обезчестят телата им между сами тях, -
до римл. 1:25 те които замениха истинския Бог с лъжлив, и предпочетоха да се покланят и да служат на тварта(κτισις), а не на Твореца, Който е благословен до века. Амин.
















Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
08.10.08 13:45 Цитирай
изказвания: 1582
Тъй като това как възприемаме Божия Син (както Сам Той попита Петър: според както ти казваш, кой съм Аз?) е жизнено важно за спасението на нашата душа, смятам, че Бог чрез Светия Дух (Той Мене ще прослави) вече е говорил ясно по въпроса и чрез Св.Писание и чрез светите отци на църквата.

Ако Исус не е Бог дошъл в човешка плът и няма в Себе си и Божията и човешката природа(без греха) , това означава, че е празна нашата вяра, че изкуплението на кръста не е достатъчно и ние сме в греховете си.

За който сериозно търси отговора на тези въпроси, препоръчвам "За Въплъщението" на св. Атанасий Велики. Ще го пусна в уикитека, щом имам възможност.

[ Редактирано 08.10.08 13:47 ]



Christus regnat
Най-отгоре

    
08.10.08 14:07 Цитирай
изказвания: 4481

Тигър, не съм сигурен защо точно казваш това.




Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
08.10.08 14:26 Цитирай
изказвания: 1582
От това Кой е Исус според нас зависи нашето спасение. Създание ли е Исус или е Сам Създателят, Вечният, Аз Съм.



Christus regnat
Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF