Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

lllus   quo vadis   арменци   единни   единство   еленков   ивайло маринов   оздравяване   петър велев   потомък  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Бог ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!
 
Владо   10.05.20 23:30
еурет, с предишният пост тук броят “реплики” бе 666.
 
Владо   10.05.20 23:29
Един разтърсващ съвремието филм на евреина Ray Comfort. За съжаление без субтитри на български. https://youtu.be/7y2KsU_dhwI
 
eureth   21.03.20 02:10
готово е...

Форуми :: Светите текстове :: Дейността на пратениците - Лука << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Неевреите, евреите и Мойсеевия закон - Как обяснявате това? - Де.21:17
Към страница       >>  
Започване на нова тема
    

16.08.06 14:59 Цитирай
изказвания: 4639

(из "Деяния", 21гл.)

17И като дойдохме в Ерусалим, приеха ни братята с радост. 18И на утринта влезе Павел с нас при Якова, и дойдоха всичките презвитери. 19И като ги поздрави Павел, разказваше им едно по едно все що стори Бог чрез неговото служене между езичниците.

20А те като чуха славеха господа, и рекоха му: Ти видиш, брате, колко хиляди има от Юдеите които поверваха, и те всички са ревнители на закона. 21А за тебе са разбрали че ти учиш всичките Юдеи които са между езичниците да отстъпят от Моисеевия закон, и казваш им да не обрезват чадата си нито да ходят по старите обичаи. 22И тъй, що е? Известно че требва да се събере много народ, защото ще чуят че си дошел. 23За това, стори ти което ти казваме. У нас има четирима человеци които имат обрек на себе си: 24вземи ги, и с тех наедно направи очищението си, и иждиви за тех да си обръснат главите, и да познаят всички че нема нищо от това що са чули за тебе, но и ти следваш да вардиш закона.

25А за езичниците които поверваха, ние писахме като решихме да не пазят НИЩО ТАКВОЗ освен да се привардват от идоложертвено, и от кръв, и от удавенина, и от блуд.

26Тогаз Павел взе человеците при себе си; и на утринта като направи очищението си наедно с тех, влезе в храма и обяви че се изпълниха дните на очищението когато ще се принесе приносът за всекиго едного от тех.

27И на свършване на седемте дена, Юдеите от Азия, като го видеха в храма, разбъркаха всичкия народ, и туриха ръце на него, 28и викаха: О, мъже Израиляни, помагайте! Този е онзи человек който на всекъде всичките учи против народа, против закона, и против това место; а още и Елини въведе в храма, и оскверни светото това место. 29(Защото беха видели по-напред Трофима Ефесянина в града с него, за когото мислеха че го е въвел Павел в храма.) 30И повдигна се всичкия град, и стече се народа; и като уловиха Павла, влачеха го вън из храма; и тоз час се затвориха вратата. 31И когато искаха да го убият, стигна известие до тисящника на полка че всичкий Ерусалим е размирен; 32и той завчас взе войска и стотници и завтече се долу върх тех. А те като видеха тисящника и войската престанаха от да бият Павла. 33Тогаз тисящникът пристъпи та го хвана, и заповеда да го оковат с две вериги, и питаше кой е той и що е сторил.


[ Редактирано 26.06.11 13:45 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
евреи,   езичници,   законът,   израелци,   мойсеевият закон,   не-евреи,   не-израелци
    
12.09.06 14:12 Цитирай
изказвания: 181
Здравейте,

Без да съм отделил много време за размисъл бих отговорил, че Павел следва поведението което на друго място описва като: ...за тези които са под закон станах като под закона... за всеки станах всякакъв само някого да придобия. До този момент винаги съм отговарял на този въпрос с това разбиране. Бих се радвал да прочета и по задълбочен коментар. Ако междувременно напредна по темата ще направя разсъжденията си ваше достояние.
Поздрави.

Най-отгоре

    
12.09.06 15:53 Цитирай
изказвания: 4639
Както разбирам Павел не е учил повярвалите евреи да не се обрязват, а само повярвалите не-евреи. Така ли е?? Т.е. обвинението срещу него изглежда да е клевета?

(Павел наистина казва, че за всеки е станал всякакъв (само и само да го спаси), което ме кара да си задам въпроса какъв всъщност е Павел евреинът тогава? Под закона ли е или не? И как ако е под закона може ли да не спазва закона и да става такъв, който като че не е под закона?)


Това означава ли, че повярвалите евреи са длъжни да продължават да спазват Мойсеевия закон, за разлика от повярвалите не-евреи?


Изглежда ми очевидно, че пред Бога има сериозна (бих казал) разлика между повярвали евреи и повярвали неевреи:
Излиза, че повярвалите не-евреи нямат нищо общо с Моисеевия закон. За разлика от повярвалите евреи, които трябва(?) да продължават да спазват Мойсеевия закон.

?

[ Редактирано 21.11.06 09:28 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

Анонимен
    
30.05.07 19:16 Цитирай
Гост
еурет

напълно съм съгласен с теб с тази уговорка, че повярвалите не-евреи не че нямат нищо общо със закона, а че от тях не се иска да спазват целия закон, както се иска от евреите, а само онези части от закона, които са задължителни за цялото човечество, а не само за евреите.

Най-отгоре

    
30.05.07 19:25 Цитирай
изказвания: 4639
Къде според теб пише за подобно нещо: "онези части от закона, които са задължителни за цялото човечество"?



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

ученик на помазаника
    
31.05.07 17:15 Цитирай
Гост
има заповеди в закона на моисей, които са задължителни за цялото човечество. една от тях например е заповедта да не се яде месо с кръвта.
друга такава е заповедта против убийството на човек. има още такива.

а това че се отнасят за цялото човечество, а не само за евреите се вижда от самия закон, в който са дадени. така например заповедта против яденето на кръв е дадена на ной след потопа, т.е. по време когато още даже не е имало евреи. от това разбираме, че тази заповед се отнася за всички потомци на ной, а не само за потомците на яаков (израел). така например в решението на апостолския събор в йерусалим, описано в деяния 15:1-21 краткия списък със задължения на повярвалите в христос не-евреи съдържа точно такива общочовешки заповеди.

темата е доста обширна. може още доста да се говори по тази тема.

Най-отгоре

    
31.05.07 19:31 Цитирай
изказвания: 4639


Т.е. според теб не законът определя дали дадена Божия заповед важи за теб или не важи. Не разбирам тогава, защо споменаваш именно закона в предишното си мнение, а не например Ной.


В бит 5:9 Бог казва на Ной:

5А вашата кръв, кръвта на живота ви, непременно ще изискам; от всяко животно ще я изискам; и от ръката на човека, от ръката на всеки негов брат ще изискам живота на човека.
6Който пролее човешка кръв, и неговата кръв от човек ще се пролее; защото по Божия образ направи Бог човека.


Мисля че има много убийци, които не са били наказани със смърт и са си умрели от естествена смърт. Това ме навежда на мисълта, че Бог всъщност тук изказва заповед, а не предсказание: „и неговата кръв от човек ДА се пролее“. Много често с бъдеще време се изразява заповед.  Иначе ще излезе, че Бог „не е познал“, ако  казва „ще се пролее“ (понеже не винаги убийците биват наказани със смърт). А знаем, че Бог винаги знае много добре бъдещето.

Тогава възниква въпросът, какво да правят вярващите в Исус по отношение на смъртното наказание над убийци. Ако завещаното на Ной определя какво вярващите неевреи да правят по отношение на ядене на месото и кръвта, то в същото завещание се казва убийците да бъдат убивани. Нямам предвид единствено самия акт на наказанието, но и цялостната позиция на вярващите в Исус по този въпрос. Трябва ли учениците на Исус да подкрепят смъртното наказание над убийците и ако се наложи да го изпълняват?



А тъй като Адам е живял дори преди Ной, мислиш ли че каквото е заповядано на Адам и заповядано и на тебе?


Има ли някъде пълен списък с всички задължения от Бога (и с тяхната обосновка от Писанието), които смяташ, че трябва да се изпълняват от повярвалите неевреи?



Само споменавам, че никой в писанието на нарича „събор“ („апостолски“ или по друг начин) събранието по повод спора дали повярвалите неевреи са длъжни да спазват закона, и отделно – да се обрязват.
Имало е проблем, пратениците и останалите старейшини (понеже и пратениците са старейшини) са се събрали, обсъдили са го,
видели са какво пише в Писанието,
чули са и свидетелството на Павел за Божията подкрепа на това, което е учил Павел неевреите, което отново потвърждава това, което са прочели преди това в Св.Писание,
и съгласявайки с написаното, са продължили да държат даденото от Бога в Св.Писание, и да го утвърждават.
Също са уведомили с писмо и са наредили на всички останали повярвали неевреи, да държат Св.Писание, и да не позволяват някои да извращават душите им, като ги карат да спазват закона, и освен това да се обрязват.
Действително, те добавят две-три неща, но те явно не са в контекста на закона, за който ясно пишат, че не ги натоварват да го спазват. Така или иначе тези две-три неща, които са казали, че ще ни бъде добре ако ги спазваме, остават.

Защо обаче все пак казват, че не ги натоварват с нищо друго (очевидно включвайки и закона в това "нищо друго", като основна обсъждана тема), освен тези две три неща?

(Също, защо, според теб, се окачествява като „извращаване на душата“ това, някой да кара повярвалите неевреи да спазват закона и освен това да се обрязват?)

Ако след това някои поискат да свикат такова събрание, но съвсем не правят същото, не би могли да претендират за същата власт на евентуално изходно писмо-извод/решение от събранието.
Между другото там са били само старейшини от Ерусалим и това е било достатъчно – явно заради пратениците. В такъв смисъл възможно ли е някакво друго събрание и неговите изводи/решения да се приравняват на онова, на което са присъствали пратениците на Исус, особено ако не е подкрепено по този начин веднъж от казаното чрез Божия Дух в Писанието и също от Божии знамения, като тези чрез Павел?




Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

ученик на помазаника
    
31.05.07 21:06 Цитирай
Гост
ЦИТАТ:
Т.е. според теб не законът определя дали дадена Божия заповед важи за теб или не важи. Не разбирам тогава, защо споменаваш именно закона в предишното си мнение, а не например Ной.

КОМЕНТАР:
според мен бог определя дали дадена заповед важи за мен или не важи. но бог определя това чрез писанията, вкл. чрез закона на моисей и чрез другите старозаветни и новозаветни писания. въпреки че в писанията отсъства самият израз “заповеди, които важат за цялото човечество”, от самият закон могат да се изведат редица заповеди, за които е очевидно че са заповеди на бога към цялото човечество, а не само към израел.

ЦИТАТ:
В бит 5:9 Бог казва на Ной:
5А вашата кръв, кръвта на живота ви, непременно ще изискам; от всяко животно ще я изискам; и от ръката на човека, от ръката на всеки негов брат ще изискам живота на човека.
6 Който пролее човешка кръв, и неговата кръв от човек ще се пролее; защото по Божия образ направи Бог човека.


Мисля че има много убийци, които не са били наказани със смърт и са си умрели от естествена смърт. Това ме навежда на мисълта, че Бог всъщност тук изказва заповед, а не предсказание: „и неговата кръв от човек ДА се пролее“. Много често с бъдеще време се изразява заповед. Иначе ще излезе, че Бог „не е познал“, ако казва „ще се пролее“ (понеже не винаги убийците биват наказани със смърт). А знаем, че Бог винаги знае много добре бъдещето.


КОМЕНТАР:
съгласен съм, че тук бог изказва заповед и тази заповед важи не само за евреите, защото е казана преди още да е имало евреи.

ЦИТАТ:
Тогава възниква въпросът, какво да правят вярващите в Исус по отношение на смъртното наказание над убийци. Ако завещаното на Ной определя какво вярващите неевреи да правят по отношение на ядене на месото и кръвта, то в същото завещание се казва убийците да бъдат убивани. Нямам предвид единствено самия акт на наказанието, но и цялостната позиция на вярващите в Исус по този въпрос. Трябва ли учениците на Исус да подкрепят смъртното наказание над убийците и ако се наложи да го изпълняват?

КОМЕНТАР:
завещанието на ной определя неща които са както за евреите, така е за не-евреите. според мен учениците на исус трябва да подкрепят смъртното наказание за онези случаи, за които самият закон на бога изисква такова наказание. освен това не трябва да забравяме разликата между такива ученици на исус, които са повярвали в него като евреи и другите ученици, които са го приели бидейки не-евреи. между двете групи има разлики по отношение на закона на моисей. при определени случаи учениците на исус трябва да са готови да изпълняват смъртно наказание. друг е въпросът кои са тези случаи.

ЦИТАТ:
А тъй като Адам е живял дори преди Ной, мислиш ли че каквото е заповядано на Адам и заповядано и на тебе?

КОМЕНТАР:
хубав въпрос. отговорът ми е да, освен ако в самото писание не пише, че нещо не важи от един момент натататък. например, както знаем адам е имал право да яде само растителна храна, но виждаме, че след потопа бог позволява и животинска храна.

ЦИТАТ:
Има ли някъде пълен списък с всички задължения от Бога (и с тяхната обосновка от Писанието), които смяташ, че трябва да се изпълняват от повярвалите неевреи?

КОМЕНТАР:
Много хубав въпрос. Има такъв списък и той може да се извлече от самия закон и от останалите писания.

Мегду дрегото, сред еврейската равинска традиция се говори за така наречените седем закона на децата на ной, но аз смятам, че законите са повече от седем, а освен това не смятям, че равинската обосновка по въпроса е напълно библейска.

ЦИТАТ:
Само споменавам, че никой в писанието на нарича „събор“ („апостолски“ или по друг начин) събранието по повод спора дали повярвалите неевреи са длъжни да спазват закона, и отделно – да се обрязват.

КОМЕНТАР:
Съгласен съм, че думата събор липсва в писанието. По-скоро аз бих го нарекъл синедрион на юдеите-ученици на помазаника.

Освен това смятам, че не е съвсем точно да се каже, че поводът за това обсъждане е бил дали повярвалите не-евреи “са длъжни да спазват закона, и отделно – да се обрязват”. Въпросът за обрязването не е отделен въпрос от въпроса за спазването на закона, защото актът на обрязването те прави длъжник на ЦЕЛИЯ закон, както казва павел и в галатяните, а не само на общочовешките заповеди в закона. Точно от това апостолите са искали да избавят повярвалите езичници – от задължението да поемат върху себе си игото на ЦЕЛИЯ закон. Всъщност темата за целите и решенията на този така наречен апостолски събор или, както аз бих го нарекъл, месиански апостолски синедрион, е доста голяма и това е един от най-неразбраните въпроси в световното християнство.

ЦИТАТ:
Имало е проблем, пратениците и останалите старейшини (понеже и пратениците са старейшини) са се събрали, обсъдили са го,
видели са какво пише в Писанието, чули са и свидетелството на Павел за Божията подкрепа на това, което е учил Павел неевреите, което отново потвърждава това, което са прочели преди това в Св.Писание,
и съгласявайки с написаното, са продължили да държат даденото от Бога в Св.Писание, и да го утвърждават. Също са уведомили с писмо и са наредили на всички останали повярвали неевреи, да държат Св.Писание, и да не позволяват някои да извращават душите им, като ги карат да спазват закона, и освен това да се обрязват.
Действително, те добавят две-три неща, но те явно не са в контекста на закона, за който ясно пишат, че не ги натоварват да го спазват. Така или иначе тези две-три неща, които са казали, че ще ни бъде добре ако ги спазваме, остават.

КОМЕНТАР:
Отново бих повторил, че когато в тази глава и на други места в новиа завет се говори за “спазване на закона” се има предвид спазването на ЦЕЛИЯ закон – има се предвид това човек да стане юдеин.

ЦИТАТ:
Защо обаче все пак казват, че не ги натоварват с нищо друго (очевидно включвайки и закона в това "нищо друго", като основна обсъждана тема), освен тези две три неща?

(Също, защо, според теб, се окачествява като „извращаване на душата“ това, някой да кара повярвалите неевреи да спазват закона и освен това да се обрязват?)

КОМЕНТАР:
Много хубави въпроси. Мислил съм върху тях и съм стигнал до отговор. Но предлагам да дам моя отговор на тези въпроси по-нататък, за да не стане отговорът ми прекалено дълъг.

ЦИТАТ:
Ако след това някои поискат да свикат такова събрание, но съвсем не правят същото, не би могли да претендират за същата власт на евентуално изходно писмо-извод/решение от събранието.
Между другото там са били само старейшини от Ерусалим и това е било достатъчно – явно заради пратениците. В такъв смисъл възможно ли е някакво друго събрание и неговите изводи/решения да се приравняват на онова, на което са присъствали пратениците на Исус, особено ако не е подкрепено по този начин веднъж от казаното чрез Божия Дух в Писанието и също от Божии знамения, като тези чрез Павел?

КОМЕНТАР:
Ако намекваш за така наречените вселенски събори, то тези събори според мен нямат достатъчна подкрепа в писанията.

Най-отгоре

    
31.05.07 22:16 Цитирай
изказвания: 277
Може да ти звучи малко флеймърко но ми е трудно да гледам насериозно на хора, които пишат Бог и Исус с малка буква.
И вместо да си изяснявате дали има закони за неевреите и дали трябва да ги спазват. По добре помислете ние сега докато сме под Нов Завет трябва ли да спазваме закона или част от него. Това е важно за нас сега. В Новия Завет има доста изписано по този въпрос.

Най-отгоре

ученик на помазаника
    
31.05.07 22:36 Цитирай
Гост
пиша тези думи с малка буква не от неуважение, а защото в древността, когато са били писани старозаветните и новозаветните писания, не са се ползвали големи и малки букви. малките и големите букви се вевъждат в гръцкия език векове след смъртта на апостолите. в еврейски език даже и до днес няма малки и големи букви.

а относно въпроса ти дали ние, които живеем в новозаветните времена, трябва да пазим закона или част от него, то отговорът на този въпрос зависи от това дали сме повярвали като евреи (обрязаяни) или като не-евреи (не-обрязани), защото отговорът на въпросът е различен за двете групи вярващи в месията. онзи, който е повярвал като обрязан, не трябва да се прави на необразян и трябва да продължи да пази всичко от закона, което се отнася до евреите и което обстоятелствата му позволяват да пази.

обратно, онези, които са повярвали в месията бидейки не-евреи, носят по-малка отговорност. длъжни са да пазят само част от закона - онази част, което не е задължителна единствено за физическия израел, но и за всички потомци на ной.

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF