Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

pipa   амилениализъм   баща   беларус   възстановяване от болест дадено от бога   кого наказва бог   лиу женийнг   маркс   неразумни постъпки   спасение за умрелите  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Бог - кой е той? :: Помазаникът-цар Исус << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Създание ли е Божието Слово преди да слезе на земята и да стане Исус от Назарет?
Към страница       >>  
Започване на нова тема
    

19.05.08 13:15 Цитирай
изказвания: 4417
По повод:
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1646.0

Има някои хора, които учат, че Божието Слово (Йн.1) е създание, създадено преди (то/Той) да слезе на земята и да стане Исус от Назарет - Исус, Божият помазаник, който е дошъл чрез плът и кръв, пратен да понесе греха на света Йн.1, понеже Бог в милостта си към света дава на света спасение от греха и смъртта - на всеки човек, който повярва в помазаника, Божия син, Исус от Назарет и бъде потопен във вода в Неговото име, и спазва словото му, и следва Божия Дух, а не греха в плътта си.

Заедно с това, те често наричат Исус "Бог", като всъщност имат предвид, че той е един "създаден Бог".


Това учение в съгласие ли е с Божието слово?

[ Редактирано 13.01.09 01:55 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
божието слово,   исус
    
19.05.08 14:07 Цитирай
изказвания: 1024
първо, иска ми се да вярвам, че и ти ще станеш готов да търсиш без предубеждения и без да даваш дан на човешки традиции (независимо колко широко-приети са) БИБЛЕЙСКИ ВЕРНИЯ отговор на въпроса дали единородният син на бога отец е създание на бога отец или (както е според класическата католико-православно-протестантска традициа) е несътворено и съ-вечно "лице" (на гръцки "ипостас", на което думата "лице" е неверен превод) на един бог, на който един бог богът отец също е един "ипостас" от общо три ипостаса.

за да можем да дадем БИБЛЕЙСКИ верен отговор на горния въпрос обаче едно от тежките изисквания е отлично да познаваме абсолютно всички места в писанията, които имат отношение по темата. също така е добре поне да се опитаме да си отговорим какво значи това някой или нещо да е "създание" или "създадено". последното обаче е много трудно за онзи, който не знае разликата между глаголите, които се употребяват в еврейския текст например. и тъй като далеч не на всеки е дадено да има време и възможност и дарба за такова задълбочено изследване, повечето хора предпочитат да вярват на това, което им казват някои техни водачи или пък на онова, което им казва една широко-приета традиция.
 

второ, според мен има един още по-важен въпрос от въпроса дали божият единороден син е бил сътворен от бога отец преди създаването на света или е съ-вечен ипостас на една усия. и този въпрос е следният: според писанията има ли значение за спасението на човека дали вярва, че божият син е бил първото творение на отца "преди вечни векове" или вярва, че синът винаги е съществувал? на този етап на базата на досегашните ми изследвания върху писанията, аз мисля, че този въпрос не е съществен за спасението. но, можем разбира се и това да обсъдим дали е така както го мисля.

[ Редактирано 19.05.08 14:13 ]

Най-отгоре

    
20.05.08 12:19 Цитирай
изказвания: 4417
В случая става дума за Божието слово, а не за квалификацията „Божият единствен син“.

Дали е съдбоносно важно да се вярва в Божествеността на Исус, т.е. че не е създание, може да се разгледа в друга тема. Според разбирането ми за Бога, Божиите неща и неговия съд, за Бога е много важно  да не го наричаме „създание“ и също, че това няма как да не даде отражение на вечната съдба, която не-създаденият Бог ще отреди на всяко свое създание чрез своя съд.

С Божията мъдрост и водителство понякога не е нужно да се знаят абсолютно всички места, които говорят за определено нещо, нито пък непременно да се знае еврейски или гръцки (което само по себе си не е лошо, разбира се).


Казва ли Писанието някъде, че е имало някога, когато безначалният и безкраен Бог е нямал свое Слово, чрез което да създава свои творения?




Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
20.05.08 14:05 Цитирай
изказвания: 1024



В случая става дума за Божието слово, а не за квалификацията „Божият единствен син“.

не ми е известно в библията да се твърди, че “единороден син на бога” е квалификация, а “божието слово” не е квалификация. нещо повече, самата дума “квалификация” я няма никъде в писанията. по тази причина така формулиран въпросът ти няма библейско основание.  освен това, ние вече отдавна сме говорили с теб, че една и съща дума в писанията (спомни си за думата “закон” например) може да има повече от едно значение. така е и с думата “слово” и с фразата “божие слово”. нещо повече, еврейската дума, която се превежда като “слово” (давар) има също и значения, които на български никога не се превеждат като “слово”. исус казва за себе си също така “аз съм възкресението”. това обаче очевидно не значи, че възкресенията са нещо безначално. 

С Божията мъдрост и водителство понякога не е нужно да се знаят абсолютно всички места, които говорят за определено нещо, нито пък непременно да се знае еврейски или гръцки (което само по себе си не е лошо, разбира се).

това по принцип е вярно, но моят опит (а съм сигурен, че и твоят) ми е доказал, че далеч не всеки, който претендира, че имал тази божия мъдрост и това божие водителство, наистина ги има или, че наистина ги има в степента, в която твърди че ги има. претенцията за “божие водителство” твърде често се използва за оправдание на противоречащи на писанията учения. ето защо ти предлагам да оставим тук претенциите си (дори и да са верни), че имаме някакво специално божие водителство, което ни позволява без добро познаване на святите писания да защитаваме учения, на които не можем да дадем достатъчна подкрепа от самите писания. не е ли по-добре да се молим на бога да ни дава такова водителство, че да съумеем чрез святите писания, а не без тях, да обосновем вярното учение и да опровергаем невярното? 

Казва ли Писанието някъде, че е имало някога, когато безначалният и безкраен Бог е нямал свое Слово, чрез което да създава свои творения?
 

а казва ли се някъде в святите писания обратното?
 

Дали е съдбоносно важно да се вярва в
Божествеността на Исус, т.е. че не е създание, може да се разгледа в друга тема.  

еурет, струва ми се, че първо трябва да докажеш от писанията, че мнението ти, че “божествеността на исус” е тъждествена на това, “че не е създание”, и едва тогава да го твърдиш догматично. ето защо, твърдението ти “
Божествеността на Исус, т.е. че не е създание” е за мен едно недоказано от писанията (поне на този етап) твое лично мнение.

а иначе за мен няма голямо значение дали в тази или в отделна тема ще обсъдим фатално ли е за спасението ни дали вярваме, че исус е първото създание на бога преди всичко друго, или вярваме, че божият син винаги е съществувал безначално.

Според разбирането ми за Бога, Божиите неща и неговия съд, за Бога е много важно  да не го наричаме „създание“ и също, че това няма как да не даде отражение на вечната съдба, която не-създаденият Бог ще отреди на всяко свое създание чрез своя съд.

въпросът е дали можеш убедитолно да обосновеш това, което наричаш “разбирането МИ за бога ...” със съответни текстове от писанията?

[ Редактирано 20.05.08 14:36 ]

Най-отгоре

    
21.05.08 12:47 Цитирай
изказвания: 4417
В Писанията не се говори и за „библия“, за „фрази“, и за още куп други неща, но самият ти говориш.
Там не се твърди и че това, за което писах не е квалификация, нито пък аз твърдя, че Божието слово не е квалификация.




В темата става дума за Божието Слово.

Дали е имало някога, когато Бог е нямал Своето Слово, с което създава свои творения.

Както пише (Йн.1), Божието слово, чрез което всичко създадено е създадено, по-късно става плът, т.е. става човека Исус от Назарет и определените от Бога хора са го видели, дори са го пипнали с ръцете си.




Иначе многозначността на думите е известно явление при езиците (а не тясно в рамките на Писанията, които естествено използват езици за да представят написаното) – то е нещо, с което всеки е практически запознат и го използва ежедневно в говоренето си.

За Божието водителство и мъдрост аз казвам, че не е вярно, че задължително трябва някой да знае всички места в Писанията, които говорят за определено нещо, нито пък еврейски/арамейски или гръцки, за да знае истината относно определено нещо.
Понеже Бог е онзи, който открива на човека истината и спасението от греха и смъртта чрез вяра в помазаника – това може да стане като Бог използва своите Св.Писания, но може да стане дори и без Писанията, както Бог си прецени. За претенции не съм казвал нищо.



Относно божествеността на Исус специално обозначих какво имам предвид, за да не стават недоразумения. Както някои се заблуждават относно твоята позиция, когато ти казваш на някого, че Исус бил „бог“, a всъщност имаш предвид, че той бил само едно създание по Божие подобие.

Дали Бог би се обидил ако някой държи да го нарича „създание“ и какво би последвало от това ще оставя на собствената ти опитност. (В Писанията има места, които имат връзка с този въпрос.) А очевидно, ако Исус - „...който е над всички Бог благословен във вечните векове...“ , доРимл.9:5 - не е създание, а ти държиш да го наричаш „създание“ се получава точно това положение.

[ Редактирано 21.05.08 16:44 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
21.05.08 13:20 Цитирай
изказвания: 581
Бог "говори по много различни начини", но в "последно време" говори чрез Сина: "Евреи: 1: 1 Бог Който при разни частични съобщения, и по много начини, е говорил в старо време на бащите ни чрез пророците,  в края на тия дни говори нам чрез Сина".
 Доста често явява волята Си чрез "откровение" на неща, които са били скрити за ума ни (както стана след възкресението Му).
Но като си мисля логически как ли може да се разглеждат отделно Бог и Словото Му? Нещо не ми пасва на понятията, особено като отделно съществуващи и едното като сътворено впоследствие?????



george

Най-отгоре

    
21.05.08 17:12 Цитирай
изказвания: 1024

 


В Писанията не се говори и за „библия“, за „фрази“, и за още куп други неща, но самият ти говориш. Там не се твърди и че това, за което писах не е квалификация, нито пък аз твърдя, че Божието слово не е квалификация.

най-напред ще се съглася с теб, че понякога използвам думи, които ги няма в святите писания. и ако не си сигурен какво значение влагам в дадена дума, ме попитай и ще ти кажа.  по същия начин и аз имам право да те попитам какво разбираш в случая под квалификация? защото от начина, по кото ти постави нещата в предния си постинг, едно от възможните заключения беше, че според теб “божието слово” не е квалификация докато “единородният син на бога” е квалификация. и тъй като нито твърдиш, че “божието слово” е квалификация, нито твърдиш, че не е, аз все още не разбирам: квалификация ли е “божието слово” според твоето разбиране на думата “квалификация” или не? така че докато не ми изясниш този въпрос, аз ще продължавам да твърдя, че това различаване, което правиш между “божието слово” и “КВАЛИФИКАЦИЯТА “единороден божи син””, няма библейско доказателство.


В темата става дума за Божието Слово.
Дали е имало някога, когато Бог е нямал Своето Слово, с което създава свои творения.

ти как отговаряш на този въпрос с цитати от писанията? какво казват писанията по този въпрос?

Както пише (Йн.1), Божието слово, чрез което всичко създадено е създадено, по-късно става плът, т.е. става човека Исус от Назарет и определените от Бога хора са го видели, дори са го пипнали с ръцете си.

какво доказва това що се отнася до нашата тема? 

За Божието водителство и мъдрост аз казвам, че не е вярно, че задължително трябва някой да знае всички места в Писанията, които говорят за определено нещо, нито пък еврейски/арамейски или гръцки, за да знае истината относно определено нещо. Понеже Бог е онзи, който открива на човека истината и спасението от греха и смъртта чрез вяра в помазаника – това може да стане като Бог използва своите Св.Писания, но може да стане дори и без Писанията, както Бог си прецени. За претенции не съм казвал нищо.

това по принцип е така, но ние тук не говорим ли как стои разглежданият въпрос според святите и вдъхновени от бога писания, а не според онова, което е наше субективно чувство за водителство? ако наистина имаме водителство от бога, тогава бог може да ни води така, че да можем от писанията да докажем или опровергаем дадено разбиране.

Относно божествеността на Исус специално обозначих какво имам предвид, за да не стават недоразумения. Както някои се заблуждават относно твоята позиция, когато ти казваш на някого, че Исус бил „бог“, a всъщност имаш предвид, че той бил само едно създание по Божие подобие.

твоята позиция по този въпрос е пределно ясна за мен. само остава да докажеш от писанията, че съответства на писанията или в противен случай да признаеш, че не можеш да го докажеш и това е само едно твое лично мнение и предубеждение. 

Дали Бог би се обидил ако някой държи да го нарича „създание“ и какво би последвало от това ще оставя на собствената ти опитност. (В Писанията има места, които имат връзка с този въпрос.) А очевидно, ако Исус - „...който е над всички Бог благословен във вечните векове...“ , доРимл.9:5 - не е създание, а ти държиш да го наричаш „създание“ се получава точно това положение.
 

небесният баща и бог на исус христос със сигурност не е създание, защото ако някой го беше създал, тогава би имало някой над него. но тук аз не говоря дали бог отец е създание, а говоря дали “СЛОВОТО” на бога в смисъла, в който се използва думата “словото” в йоана 1:1, е създание на отца, чрез което той е създал всичко останало, или не.
 що се отнася до римляните 9:5, то божият син наистина е бог над ВСИЧКИ, но той не е БОГ над отца, а му е ДАДЕНО от отца да му е равен "над всички". за справка виж 1 кор. 15:27: “но като казва “ВСИЧКИ неща са положени под него, явно е, че е изключен онзи, който му постави ВСИЧКИ неща под него. самата дума “всички” в писанията и на еврейски и на гръцки не винаги се използва в онзи абсолютен смисъл, в който ние понякога я разбираме. това го виждаме както от горецитирания стих 1 кор. 15:27 така и от доста други места в писанията. така че римляни 9:5 е нещо, което е напълно вярно, но то само по себе си не доказва тезата за някакъв съ-вечен ипостас на някаква “усия”. а че небесният отец и след възнасянето на сина в небесата и след сядането му отдясно на отца продължава да е БОГЪТ на сина, може лесно да се докаже от писанията.

[ Редактирано 21.05.08 17:23 ]

Най-отгоре

    
23.05.08 00:25 Цитирай
изказвания: 4417
Може и да не е различаване, зависи как се погледне на казаното.

Така или иначе смятам, че се изясни, че въпросът на темата е основно дали Божието Слово преди да е слязъл на земята и да стане Исус от Назарет е бил създаден(о) или всъщност е нямало „някога“, когато Той да не е съществувал.



ти как отговаряш на този въпрос с цитати от писанията? какво казват писанията по този въпрос?


Мисля, че има различни места, които говорят по един или друг начин, малко или много, за това.

Напр. в Йн.1 се казва

Всичко е станало (или: започнало да съществува) чрез него (Словото)
и без него не е станало* нищо от това, което е станало*.

* или: започнало да съществува

Няма нещо създадено от Бога, което да не е създадено чрез Божието Слово. Бог създава творенията си чрез Своето Слово.



Относно водителството и Божията мъдрост, казвам това, защото самият Бог не е поставял подобни условия за разбирането на едни или друго нещо, каквито ти настояваш да поставяш. Бог е напълно достатъчен, за да направи някой да разбира нещо, било то и най-трудното нещо за разбиране.



Това, че не пише Божият син да е Бог над Бащата, не означава, че Божието Слово е създаден(о) преди да слезе на земята и да стане Исус от Назарет.

Всички думи могат да се се използват в контекст и то не само в езиците, на които са написани Писанията, а и във всеки друг език. Дали едно или друго значение е имано предвид тук или там е друг въпрос.

Така или иначе по принцип за Бога съвсем не е безразлично дали някой държи да го нарича „създание“. Така че е достатъчно съдбоносно дали някой държи да нарича Исус „създание“, ако Той всъщност не е.

Няма никакъв проблем в това, че човекът Исус от Назарет нарича Баща си „моят Бог“, както също и казва „вашият Бог“, когато говори на простосмъртните хора, които е дошъл да спаси. Но никога не казва „нашият Бог“. Защото има разлика. Но нямаше да има разлика, ако той беше създание. Тогава вероятно би казвал „нашият Бог“. Но всъщност той винаги казва „моят Бог, и вашият Бог“.



Пуснах още една аналогична тема: http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?2179

[ Редактирано 13.01.09 01:55 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
23.05.08 09:22 Цитирай
изказвания: 581
Само да попитам, ей така между другото:
 - Кого ползува разнищването на този казус???
 Ако сме подобие на Бог, то по каво сме подобие и може ли по подобието да правим аналогия за Създателя. За мен кой каквото и да си мисли, доказва и казва няма друго ИМЕ, освен Исусовото, което да дава спасение, а пък всеки е свободен да си вярва каквото поиска и да си умува над каквото ще, само да не стигне до ситуацията, описана в Библията:
 "Римляни: 1:21 Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха; но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи."



george

Най-отгоре

    
12.06.08 14:50 Цитирай
изказвания: 1024
темата продължава тук: http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?2202.0

[ Редактирано 13.01.09 01:55 ]

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF