Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

tullio simoncini   вениамин пеев   грабването; грабване на църквата; голямата   кенет хейгън   маркс   настойник или господар е християнинът   педофили   плътски оръжия   помазани служители   сателити  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Към страница   <<        >>  
Започване на нова тема
    
21.05.07 13:42 Цитирай
изказвания: 277
Бихте ли и разказали за църквите, които посещавате вие? В какъв ред протича събранието? Има ли ограничение, колко голяма трябва да бъде църквата като численост?
Възможно ли е да има по-голяма църква примерно 100 човека, в която да се приложи модела, за който споменавате по горе?
Интересно ми е как протича и функционира едно такова събрание от хора в името на Исус в днешни времена.
И само да поясня тук не говорим за организациите, които се споменават по-горе а за идеалът за новозаветната църква.

Най-отгоре

    
22.05.07 09:42 Цитирай
изказвания: 4358
то затова може да се напише цяла книга, но като имам малко повече време ще напиша някой ред



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
22.05.07 14:09 Цитирай
изказвания: 4358
между другото само аз ли не виждам резултатите от анкетата?

Когато за първи път я отвроих гласувах и след това видях резултатите.

След това, когато влизах виждах само резултатите и не можех вече да гласувам - което е нормално.

Но напоследък ми се показва отново анкетата и мога отново да гласувам, което вероятно е някакъв проблем на системата.

Как виждате анкетата? Можете ли да гласувате отново след като вече сте гласували веднъж?




Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
22.05.07 16:13 Цитирай
изказвания: 277
Аз лично успях да гласувам два пъти незнам защо, обаче вече не мога.

Най-отгоре

    
23.05.07 14:36 Цитирай
изказвания: 4358

написах някои мисли, но понеже стана малко дълго го сложих дневника, тук: http://edinni.com/p/userjournals_menu/userjournals.php?blog.71


[ Редактирано 29.10.07 18:44 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
фалшиви посредници,   фалшиви свещеници,   ходене на църква
    
26.05.07 13:13 Цитирай
изказвания: 4358

продължавам темата с отговор на коментар на предишното ми мнение, което сложих в дневника:
http://edinni.com/p/userjournals_menu/userjournals.php?blog.71, надолу в коментарите




музиканта (Анонимен):

ако не си под авторитета на пастора си не виждам как власта на Бог ще е върху тебе
спомни си за стотника и исус
аз съм евангелски вярващ от 16 години и не намирам проблем в това да ходя на църква всяка неделя и да съм активно включен в церковните мероприятия които междо другото са помазани от Святият Дух
тялото на Христос се изгражда с помоща на даровете на служение които няма къде да ги намериш освен в локалната църква в тялото на Христос




отговор:



ако не си под авторитета на пастора си не виждам как власта на Бог ще е върху тебе
спомни си за стотника и исус


Да, спомням си за сравнението, което онзи военен началник е направил, говорейки за войниците си и за роба си.

Проблемът е, че Бог, за разлика от теб, никъде не е правил сравнение между онзи стотник и хора, в т.нар.„протестантски“ (или т.нар.„евангелски“) среди, наричащи се „пастор“ и нямащи основание за съществуване в засвидетелстваното в Н.З. (нито като дума, нито като дейност) - нещо, което ти, за разлика от Бога, правиш.
Съответно, още по-странните и чужди на Св.Писание идеи, като "личен пастор" - понеже казваш "пастора си" - съвсем няма смисъл да се разглеждат. То е като да разсъждаваш над това дали човек има личен "арараратор" или "арарараторите" са само обществени - когато такова нещо, "арараратор", изобщо не съществува (говоря за Св.Писание и за казаното от Бога, разбира се, а не за някои видове човешки религиозни организации и техните идеолози, за които засвидетелстваното в Н.З. от Бога и слугите му може би няма кой знае какво значение).

А относно властта, Бог е свободен да дава власт на когото си поиска, по какъвто начин си поиска. Дори когато поиска допуска и такива изверги като Хитлер да имат власт над огромни маси от хора.
Ако пък говориш за Божията власт над хората, то Бог си я има тази власт и без помощта на пръстните си създания, и може да си я упражнява както си поиска, и когато си поиска, като не му е нужен човек, за да я упражнява.



аз съм евангелски вярващ от 16 години и не намирам проблем в това да ходя на църква всяка неделя и да съм активно включен в церковните мероприятия които междо другото са помазани от Святият Дух


Разбира се, всеки пред Бога си решава къде и кога да ходи или да не ходи, и как да се нарича.

Иначе в Св.Писания не съществува идея, че Св. Дух „помазва“ нещо – нещо, за което ти говориш. Може и да съм пропуснал да прочета такова нещо в Писанието - ако знаеш такова място, можеш да го цитираш.

Също, никой от одобрените Божии хора в Писанията не говори за нещо наречено „церковните мероприятия“ - нещо за което ти говориш.
А дали Бог благоволява в тези „мероприятия“, за които говориш е отделен въпрос, и това не може да се докаже просто с твърдения. Има различни начини за обяснение на дадено Божие действие. Например понякога Бог допуска децата му да страдат, докато враговете му благоденстват, напр. както на едно място пише: "вие ще заплачете, а светът ще се зарадва".




тялото на Христос се изгражда с помоща на даровете на служение които няма къде да ги намериш освен в локалната църква в тялото на Христос


Пише, че Бог е дал дарове и милости на своите деца, а не на нещо наричано „локална църква“ (всъщност, религиозна организация/църква), за каквото в Н.З. също не се говори, но за което ти говориш.

Поради това, когато братя и сестри – Божии деца - се съберат в името на Исус по смисъла на описаното в п-мото до кор., 14:26
(което е рзлично от това някой да отиде на представление/лекция (нещо като моно-спектакъл) в частна религиозна организация – каквито организации в НЗ няма, като изключим критиката към един човек, който искал да става глава над група вярващи, за когото се казва, че не е от Бога),
и Божият син, помазаникът Исус, е сред тях според обещанието си, то Бог, разбира се, може да действа чрез всичко, което им е дал и да изгражда всеки, като действа чрез всеки, според желанието си.
А също, Бог може да действа и както, и когато си поиска – например е дал Божия Дух на Савел чрез един човек, Анания, когото Бог нарича просто „ученик“ (или „последовател“).
Бог не е зависим от хора или от човешки организации.

Нормално е Божиите хора да искат и да правят това, което Бог е засвидетелствал в Н.З. Той за това го е засвидетелствал, защото благоволява в това. Бог няма нужда от „развитие“ и неговата мъдрост е много по-дългосрочна от едно поколение верни слуги – говоря за първи век.

Божието може да ни донесе само добро във всякакъв духовен смисъл. Защо не бихме го искали?

[ Редактирано 29.10.07 18:47 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
лидери,   лийдъри,   локална църква,   пастируване,   пастор,   пастори,   петкратно служение,   петкратно служение,   седемкратно служение,   шесткратно служение
    
27.05.07 13:36 Цитирай
изказвания: 277
И все пак не можем да отречем, че въпреки многото неправилни неща в различните църкви или организации Бог все пак работи и в тях. Аз съм се новородил в такава църква и Бог я е употребил, за да стигне до мен по този начин. Употребил е и хора чрез, които аз да изградя къщата си на здрава основа а не на пясък. Макар, че до голяма степен сам имам заслугата за духовното си израстване, не мога да отрека водителството на някой хора. Всичко това е станало в църквата/организацията, в която аз сега виждам много неправилни неща и не според писаното. Но въпреки това Бог е работил чрез нея. Също така това може да се случи и в православната църква защо не.

Най-отгоре

    
27.05.07 19:16 Цитирай
изказвания: 4358
Бог работи навсякъде с отделните хора. Дори е работил сред фарисеите, които са направили заговора за убийството на Исус и много от тях по-късно са повярвали в Божия син. А преди това, един от тях, когато са правили заговора, дори е казал пред целия съвет, че „...Исус ще умре за народа...“. Но това не пречи на Бога да говори в Откр за „...сатанинска синагога...“, например. Нито пък пречи на Йоан да смъмри един прото-пастор на име Диотреф, за когото се казва, че не е от Бога. Ако някой католик направи нещо добро и одобрено от Бога, това означава ли, че цялата сага около папите, земното им царство и незаконна власт, и зверствата им над различни хора, има нещо общо с примера записан в Н.З.? Божият син може дори да се яви на някой мохамеданин в някоя джамия и да го спаси от заблудата му, че Бог нямал син.

Но аз лично съвсем не говоря просто (или поне не само) за „...неправилни неща в различните църкви или организации...“. Аз казвам, че изобщо съществуването на такива частни религиозни организации (много често, направо фирми) и (най-често) извратените отношения вътре в тях (говоря от личен опит), особено по отношение на власт и йерархия, няма нищо общо със завещаното ни в Н.З. от Божия син и неговите пратеници в света. А те не са изписали толкова страници с увещания, учения и препоръчвайки винаги и себе си за пример, за да се четат те един ден като учебник по еволюция, дърдорещ за маймуно-човеци и милиони години „мистериозно“ себеразвитие, и след това захвърлен в някой комунистически шкаф да обира праха и да го ядат мишките, понеже за друго и не става. Не може да отваряме Н.З. и да четем в него единствено и само Йн 3:16 примерно (не че това е нещо малко де), и да се правим, че голяма част от останалото има нещо общо с това, което се случва с нас вярващите (в случая засягам само тази страна на нещата, която има отношение към обсъждания проблем).

Това че Бог работи с отделните хора, не означава, че засвидетелстваното от Бога в Н.З. има нещо общо с тези религиозни организации и техните човешки идеологии, често нелепо присвояващи си посредничество между хората и Бога, и упражняващи незаконна власт над различни хора, и заблуждавайки и манипулирайки мнозина наивни и незапознати с Божиите книги, с цел запазването на тази незаконна власт, изопачавайки написаното относно тези неща.



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
27.05.07 19:43 Цитирай
изказвания: 277
Много добре си го написал и аз отново ще се съглася с теб
Поздрави!

Най-отгоре

    
27.05.07 20:12 Цитирай
изказвания: 277
Мисля, че тук  му е мястото да прочетем, статията на нашия брат JoroH надявам се той няма нищо против поместването и тук. Все пак я копирам от един от неговите сайтове, който е общодостъпен за всички.

Какво мислите за този модел?

За теб Бог има нещо по-добро!


www.pravednost.hit.bg


Понякога ни е трудно да скъсаме с представи, с които сме свикнали и с които сме живяли  годините наред без да се попитаме дали това кето мислим е правилно. А именно по-този начин изключваме тотално възможността  да достигнем нещо по-добро.

Обаче, ако и да говорим така, надяваме се от вас, възлюбени, за нещо по-добро, нещо, което води към спасението. (Евреи 6:9)


    Може би твоята църква е много активна в търсенето и изпълняването на Божията воля. А може би обратното – отчайваш се виждайки безброй нередности и в ревността си искаш да направиш нещо, а не можеш – просто няма как. Може би се насърчаваш от примера на твоя пастир, който води църквата от победа към победа. Очакваш с нетърпение какво слово ще му даде Бог в неделя. А може би открито заявяваш несъгласието си с неправдите в църквата, но си обезсърчен, защото не те слушат или просто те заклеймяват като критикар.

    Знаеш ли, и в двата случая нещо не е наред. Не съм позитивен американски проповедник, но съм уверен, че за теб има нещо по-добро.

Думата “еклисия”, преведена на български като църква, всъщност означава събрание или общност. Това е група от хора, които правят нещо заедно, и независимо, че има някои от тях, които са по-опитни от останалите, знаят и умеят повече, всички тези хора са заедно в това, което правят. Това са просто поне двама или трима събрани за да послужат един на друг и същевременно на Бога.

    Словото представя църквата като тяло, главата на което е Христос.

Кол1:17,18  И Той е преди всичко, и всичко чрез Него се сплотява. И глава на тялото, тоест, на църквата, е Той, Който е началникът, първороден от мъртвите, за да има първенство във всичко.
Характерно за типичната съвременна протестантска църква е, че тя има глава, но главата е пасторът. Сякаш чрез него Бог прави почти всичко. Пасторът и ограничена група от хора върши всичко, а за цялата църква е оставена зрителската позиция. Когато попиташ някой член на масова църква защо я посещава, обикновено отговорът е: “…Пасторът проповядва много добре…” или  “хвалението е превъзходно…”, или “пасторът обръща внимание и отделя време за всеки…”. Това не е ли позиция на зрител и консуматор, не на някой, който служи? Не е такъв моделът за църква, представен от Словото.
IКор 14: 26 Тогава, братя, що става между вас? Когато се събирате всеки има да предлага псалом, има поучение, има откровение, има да говори непознат език, има тълкувание. Всичко да става за назидание.
В ранната църква всеки е можел да предлага песен, поучение или откровение. Дори понякога е възниквало безредие заради желанието на всеки да участва, за което Павел съветва: “всичко нека става с приличие и ред”.

IКор12: 14 Защото тялото не се състои от една част, а от много.

15 Ако речеше ногата: Понеже не съм ръка, не съм от тялото, това не я прави да не е от тялото.
16 И ако рече ухото: Понеже не съм око, не съм от тялото, това не го прави да не е от тялото.
17 Ако цялото тяло беше око, где щеше да е слухът? Ако цялото беше слух, где щеше да е обонянието?
18 Но сега Бог е поставил частите, всяка една от тях, в тялото, както му е било угодно.
19 Пак, ако те бяха всички една част, где щеше да е тялото?
20 Но сега те са много части, а едно тяло.
21 И окото не може да рече на ръката: Не ми трябваш; или пък главата на нозете: Не сте ми потребни.
22 Напротив, тия части на тялото, които се виждат да са по-слаби, са необходими;
23 и тия части на тялото, които ни се виждат по-малко честни, тях обличаме с повече почит; и неблагоприличните ни части получават най-голямо благоприличие.
24 А благоприличните ни части нямат нужда от това. Но Бог е сглобил тялото така, че е дал по-голяма почит на оная част, която не я притежава;
25 за да няма раздор в тялото, но частите му да се грижат еднакво една за друга.
26 И ако страда една част, всичките части страдат с нея; или ако се слави една част, всичките части се радват заедно с нея.
27 А вие сте Христово тяло, и по отделно части от Него.

    Възможно ли е като член на църква от стотици членове да усещаш страданието на всеки от тях? И по какъв начин може да се приложи словото, че частите се грижат еднакво една за друга? Единствено  решение е ако църквата е кръг от приятели, истински братя и сестри.

А ако всички в църквата са равни, защо Божието Слово говори за апостоли, презвитери и епископи?

    Църковната традиция (която не датира от първи век) е превърнала тези служения в титли. Ние обаче се интересуваме от истинското им съдържание, разкрито в Словото.

Апостолос буквално означава пратеник. Пратеници  (апостоли) са наречени 11-те които Исус изпраща за да правят ученици всичките народи(Мат.28:19). По късно пратеник (апостол) е наречен и Павел. Нека преведем и тази дума на български – това са пратеници. Гръцката дума не означава нещо по-специално, макар че да бъдеш  пратен от Исус е нещо наистина специално. Днес по света, вече и в България мнзина се кичат с титлата “апостол”, но едва ли някой от тях е пратеник на Исус.  Никъде в Словото думите “апостол”, “пастир”, “дякон”, “епископ”, “презвитер” не се употребяват пред името като титли (апостол Павел, дякон Стефан, пастор Игнатов, апостол Бакалов). Това са служби, а не почетни звания. Нека обаче продължим с останалите служения от Новия Завет.
Презвитер (от гр. старей, по-стар, старши). Във всяко събрание има по-зрели вярващи, както и такива, които прохождат (младенци във вярата). Естествено е по-младите (не става дума за физическа възраст) да се вслушват в съветите на по-старите. В началото апостолите (пратениците) са определяли по-старши (презвитери) в новосъздадените общности, като са се молили за тях поставяйки ръка на тях, препоръчвайки ги на събранието пред Бог.

Деяния 14:23

И след като им ръкоположиха презвитери във всяка църква и се помолиха с пост, препоръчаха ги на Господа, в Когото бяха повярвали.
Най-важна е обаче Божията препоръка за старейшинство

 2 Коринтяни 10:18

Защото не е одобрен тоя, който сам себе си препоръчва, но тоя, когото Господ препоръчва

    Ако Бог ви изпрати и употреби да създадете ново събрание, добре е да дадете препоръка в молитва за по-зрелите, като такива, които да помагат за израстването на останалите, но ако вашето събрание възникне самостоятелно като група от вярващи, отделили се от масова църква, не е нужно да търсите някой да ви ръкоположи презвитери – просто вижте на кои Бог е дал повече зрялост и им позволете да послужат в слово, мъдрост и поучение.


    Епископ (надзорник) се употребява като синоним на презвитер:

Тит1:5… Оставих те в Крит по тая причина, да туриш в ред недовършеното и да поставиш ПРЕЗВИТЕРИ във всеки град, както аз ти поръчах;
6 ако е някой непорочен, на една жена мъж, и има вярващи чада, които не са обвинени в разпуснат живот или непокорство.
7 Защото ЕПИСКОПЪТтрябва да бъде непорочен, като Божий настойник, не своеволен, нито гневлив, нито навикнал на пияни разправии, нито побойник, нито да е лаком за гнусна печалба;
…10 Защото има мнозина непокорни човеци, празнословци и измамници, а особено от обрязаните,
11 чиито уста трябва да се затулят, човеци, които извращат цели домове, като учат за гнусна печалба това, което не трябва да учат.

В 10 и 11 ст. е видна причината, поради която се е наложила специална препоръка (ръкополагане) – поява на мнозина, които изопачавали Христовото учение. Затова е трябвало да се знае зад кого застават Христовите пратеници. Ръкополагането не е специален и задължителен регламентиран ритуал. В Деян 13 напр. виждаме, че Варнава и Савел не са ръкоположени от някой, определен като презвитер. Днес в света има мнозина ръкоположени служители, които извращават Истината и мнозина неръкоположени, които служат в чистота и святост на Бога.


    Думата “пастир” като служение се употребява в НЗ само в Ефес. 4:11 явно със значение на презвитер, в другите случаи се визира Христос..

Прави впечатление, че винаги презвитерите (епископите) се споменават като група и не се говори за един старейшина на църква. Например Павел се среща с ефеските презвитери, не с ефеския пастор; Яков съветва болния да повика църковните презвитери и т.н. Принципът за единовластие в НЗ е валиден само спрямо Бог. Епископството (презвитерството) е отворено за всеки:
 1 Тимотей 3:1

Вярно е това слово: Ако се ревне някому епископство, добро дело желае.


    Няма нищо лошо ако в една църква има повече презвитери. Напротив, това е гаранция, че един човек не може да се самозабрави, обсебвайки цялата власт, както става в масовите църкви. Ако някой от презвитерите започне да проповядва изопачено учение, другите би следвало да вземат мерки.

Дякони (служители) в по-широк смисъл са всички които служат на Христа, а в по-тесен отговарящите за разпределението на материалната помощ, която църквата е оказвала на вдовиците (Деян.6) Днес обикновено всички материални средства са под контрола на пастора, който в никакъв случай не оставя някой друг да управлява парите.

    Днес големите църкви се надпреварват кой ще се сдобие с по-голяма църковна сграда. През първи век обаче християните се събирали по домовете. Не е имало църковни сгради. Докогато са били приемани са посещавали храма и синагогите, за да разнасят Евангелието, но основното място, където са се събирали да служат са били домовете. Не са нужни специално пригодени за това места, както Исус казва на самарянката:

Йоан 4: 21 Казва й Исус: Жено вярвай Ме, че иде час, когато нито само в тоя хълм, нито в Ерусалим ще се покланяте на Отца.
22 Вие се покланяте на онова, което не знаете; ние се покланяме на онова, което знаем; защото спасението е от юдеите.
23 Но иде час, и сега е, когато истинските поклонници ще се покланят на Отца с дух и истина; защото такива иска Отец да бъдат поклонниците Му.

Мястото на църквата е у дома. Само там може да се избяга от условностите, от шоуто, от изкуствената превзетост и от църковния феодализъм. За служението на Бога няма описан точен регламент или времетраене. Условието е всички да са в единство като едно тяло, подчинено на Христос. Всеки може да предложи поучение, слово или песен,или нужда за молитва, като при това трябва да се търси Божествения ред, който изключва хаоса и безредието. Всичко това се постига с молитва, претърпяване и любов. Нормално е брат ти да има различно мнение по някой въпрос, който не е основополагащ за вярата, но това не бива да е пречка за единството в Духа:


 Ефесяни 4 глава

1 И тъй, аз, затворник за Господа, моля ви да се обхождате достойно на званието, към което бяхте призовани,
2 със съвършено смирение и кротост, с дълготърпение, като си претърпявате един друг с любов,
3 и се стараете в свръзката на мира да опазите единството в Духа.

И накрая от опит мога да кажа,че едно домашно събрание се разраства по- лесно от една масова църква.

Много по-ефикасна е грижата за новоповярвалите в една църква, която по същество е приятелски кръг отколкото в една църква със стотици членове. В една домашна църква всеки обикновено знае нуждите и проблемите на другите. Така тази църква с времето се превръща в кръга от най-близки хора, между които има нараствашо доверие и съпричастност. Няма изкуствени авторитети и страхопочитание към човеци. Това не означава, че проблемите изчезват. Напротив, случва се възникват разногласия, възможно е да се стигне и до разцепление. Понякога събранието е изправено пред тежки изпитания. Единственият правилен подход тогава е смиреното търсене на Божието решение на въпроса


Това не е призив за напускане на големите църкви. Въпреки че са изкривили новозаветния модел, Бог работи и чрез тях. Това е просто нещо по-добро, защото е връщане към църквата на Новия завет .




[ Редактирано 04.07.08 13:41 ]

Най-отгоре
божията общност,   надзорници,   старейшини
 
Започване на нова тема
Към страница   <<        >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF