Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

edinni.com:въпроси   водачи   гадатели   красимир мирчев   лъже-исус   наказание на деца   насилвано   светци   тайни общества   химически следи  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   08.12.20 10:26
След като бе наказан за вярата си (10г. в щатски затвор), Д-р Кент Ховинд отново е на бойната линия в ю-туб: Dr. Kent Hovind - The Long War Against God.
 
Владо   29.11.20 15:57

Истината за 2СВ, а и не само, ще я разберем, да.

Четох веднъж за лагера на комунистите край Ловеч, от очевидец, комуто Бог спасява живота чудно: буквално се втресох от жестокостта и сатанизма на човеците, които са отговаряли за "затворените и подложени на изправителен труд граждани". Не спах, ужасен от безчовечността и липсата на страх, че ВЕРОЯТНО има Бог, пред който всеки ще отговаря. Безбожието е страшно и води доужасни извращения.

И досега, м-у другото, хората в Ловеч смятат, че в лагера са били затваряни "престъпници и лоши хора"...

 
Владо   29.11.20 15:57
Безспорно в деня, когато народите както водите се стичат в моретата, ще се стекат пред престола на Древния по дни и на Неговия Агнец, ИСТИНАТА ще се чуе из устата Божии и всяко сърце ще я разбере: комуто за съд- съда, комуто за оправдание - оправданието.

Злите империи на САЩ и СССР са вършили и вършат жестокости и несправедливи неща както със своите си граждани, така и с други, че е трудно да се повярва. От гладомора, през разстрели и зверски гаври с телата на хора, до днешните убийства и планирани "ваксини" .
 
eureth   29.11.20 14:13
Зная как изглеждат нещата, но имайки предвид, че дори някои плътски израелци не приемат фундаментални точки и догми от официалната проповед и катехизис на победителите-съюзници (болшевишкия СССР, Fed-ския ОАД(“САЩ”) и т.н.)) относно 2СВ, то за мен това е знак, че когато Божият син, помазаник-цар и съдия над всички, Исус от Назарет се върне тук за съд и 1000-год. царуване и в неговото царство насядат онези, които той е избрал, то дори и по тази тема най-вероятно ще има неочаквани Божии разкрития и съдебни решения.

Предпочитам да изчакам до Божия съд, за да науча само истината по различните точки по тези и подобни тежки и болни въпроси. 



Не пише напразно: "Затова не съдете нищо преждевременно, докато не дойде Господарят, който ще извади на светло скритото в тъмнината и ще изяви намеренията на сърцата."
(явно и Бог ще да се е "заблудил"... по тия "конспиративни теории" и "конспирации"... )
 
Владо   29.11.20 09:00
ПП: че то "лъжливи свидетели" винаги има - стига да има значимо събитие. Дори и до сега има хора, твърдящи, че са преживели "лична среща с Исус", които като ги слушам потъвам от срам...
 
Владо   29.11.20 08:58
Старици, лъжещи свой познат в личен разказ за живота си?! Смешно.
Видеата от Аушвиц, Аушвиц-Бернеау, Лайпциг, Бухенвалд и къде ли още не, са ясни. Спомени и разкази на очевидци, намерени тефтери с описания (дори и детски), свидетелстват. Е, то винаги има някаква вероятност едно събитие да е манипулирано, но това конкретно, е абсурдно: при живи свидетели, документация и спомени на очевидци...
 
eureth   29.11.20 00:21
Очевидно говоря за онова, относно което Пилат е попитал Исус. Защо ли не е получил отговор?...

Попадал съм на различни видеота, които нагледно разобличават разни т.нар. "свидетели" и "свидетелства" относно тези неща, както и популярни вярвания, стереотипи и "конспирации" по тези въпроси, така че засега предпочитам да изчакам докато истинският Божий помазаник-цар и съдия, Исус от Назарет, седне на престола си за съд и се произнесе с окончателно съдебно решение и по този въпрос, правейки както винаги истината да възтържествува. В този смисъл е хубаво, че Той има последната дума.

Не че тази тема е най-важната за мен, но все пак, понеже тогава са били убити гигантски маси от хора - скъпоценни Божии създания в очите на Бога - по цялата земя (казват - над 100 милиона души), предполагам, че тази и други подобни световни човешки трагедии ще бъдат разгледани със съответната тежест от Божия син, вкл. изваждайки на показ и всички скрити неща, както неслучайно пише ("конспирациите", така да се каже - както често манипулират овцете да не мислят, да не разсъждават и да не задават въпроси).
 
Владо   28.11.20 22:25
:) Не знам чия "истина" за 2СВ имаш в предвид, но съм провеждал разговори с хора, ПРЕКИ СВИДЕТЕЛИ на нацисткият режим и жестокости. Конспирациите са винаги интригуващи, но те падат в нозете на свидетелите. :)
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Божият син - истинският и законен Божий помазаник-цар и съдия Исус от Назарет, ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!

Форуми :: Бог - кой е той? :: Помазаникът-цар Исус << Предишна тема | Следваща тема >>
 
В какъв образ е бил Йешуа след възкресението Си, та не са Го разпознавали всички?
Започване на нова тема
    
29.11.20 15:12 Цитирай
изказвания: 2104

От доста време съм се чудил защо Мария не познава Учителя след възкресението, но провежда кратък разговор, до момента, в който Той не ` казва "Марийо!". 

Ето текста, от Йоан 20:


11. А Мария стоеше до гроба отвън и плачеше; и така, като плачеше надникна в гроба, 

  12. и вижда два ангела в бели дрехи седнали там гдето бе лежало Исусовото тяло, един откъм главата, и един откъм нозете. 

  13. И те й казват: Жено, защо плачеш? Казва им: Защото дигнали Господа мой, и не знам где са Го положили. 

  14. Като рече това, тя се обърна назад и видя Исуса, че стои, но не позна, че беше Исус. 

  15. Казва й Исус: Жено, защо плачеш? кого търсиш? Тя, като мислеше, че е градинарят, казва Му: Господине, ако ти си го изнесъл, кажи ми где си Го положил, и аз ще Го дигна. 

  16. Казва й Исус: Марийо! Тя се обърна и Му рече на еврейски: Равуни! което значи, Учителю! 

  17. Казва й Исус: Не се допирай до Мене, защото още не съм се възнесъл при Отца; но иди при братята Ми и кажи им: Възнасям се при Моя Отец и вашия Отец, при Моя Бог и вашия Бог.

 

 

До този въпрос веднага застава въпросът с двамата от Емаус, които също не познават Йешуа, вървят с Него дълго време, Той им разяснява закона и пророците, та чак до разломяването на хляба в къщата, когато Го познават и си казват "не гореше ли в нас сърцето, когато ни говореше по пътя и ни тълкуваше писанията?":

 

 


  13. И, ето, в същия ден двама от тях отиваха в едно село на име Емаус, шестдесет стадии {Около 11 километра.} далеч от Ерусалим. 

  14. И те се разговаряха помежду си за всичко онова що бе станало. 

  15. И като се разговаряха и разискваха, сам Исус се приближи и вървеше с тях; 

  16. но очите им се удържаха да Го не познаят. 

  17. И рече им: Какви са тия думи, които разменяте помежду си, като пътувате? И те се спряха натъжени. 

  18. И един от тях, на име Клеопа, в отговор Му рече: Само Ти ли си пришелец в Ерусалим и не знаеш станалото там тия дни? 

  19. И рече им: Кое? А те му рекоха: Станалото с Исуса Назарянина, Който бе пророк, силен в дело и в слово пред Бога и пред всичките люде; 

  20. и как нашите главни свещеници и началници Го предадоха да бъде осъден на смърт и Го разпнаха. 

  21. А ние се надявахме, че Той е Онзи, Който ще избави Израиля. И освен всичко това, вече е трети ден откак стана това. 

  22. При туй и някои жени измежду нас ни смаяха, които като отишли отзарана на гроба, 

  23. и не намерили тялото Му, дойдоха и казаха, че видели и видение на ангели, които казали, че Той бил жив. 

  24. И някои от ония, които бяха с нас, отидоха на гроба, и намериха тъй както рекоха жените; а Него не видели. 

  25. И Той им рече: О несмислени и мудни по сърце да вярвате всичко, което са говорили пророците! 

  26. Не трябваше ли Христос да пострада така и да влезе в славата Си? 

  27. И като почна от Моисея и от всичките пророци, тълкуваше им писаното за Него във всичките писания. 

  28. И приближиха селото, в което отиваха; Той се държеше, като че отива по-надалеч. 

  29. Но те Го нудеха, казвайки: Остани с нас, защото е привечер, и денят вече е превалил. И Той влезе да остане с тях. 

  30. И като седна с тях на трапезата, взе хляба и благослови, разчупи и даде им. 

  31. И очите им се отвориха и Го познаха; а Той стана невидим за тях. 

  32. И рекоха помежду си: Не гореше ли в нас сърцето, когато ни говореше по пътя и когато ни тълкуваше писанията? 

 

Като че ли има две възможности: 

 

1.- Бог е "затворил" очите им, та да не разпознаят Сина Му

 

2.- Йешуа е бил в друг "вид", изглед, външност (свидетелството на очевидците от Емаус е най-ясно: те поставят разпознаването на сърцата си в основата на идентифицирането на Йешуа, същото и в кн."Откровение" на Йоан: гласът е различен, обликът е различен/подобен: "Един, що приличаше на Сина Човечески", Чийто глас е като "много води"; същото описание на гласа вж. и в Йезекиил 43:2)

 

3.- ?  

 

 

[ Редактирано 29.11.20 16:37 ]



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
29.11.20 16:51 Цитирай
изказвания: 4771

И това също:

"...  След това Йесу̀с отново се яви на учениците си, при Тибериадското море. И ето как се се яви: Там бяха заедно ...
И когато вече се зазори, Йесу̀с застана на брега. Учениците му, разбира се, не знаеха, че това е Йесу̀с.
И така, Йесу̀с им казва: Момчета, дали нямате нещо за ядене?

Отговориха му: Не.
А той им каза: Хвърлете мрежата от дясната страна на лодката и ще намерите.
И така, хвърлиха и вече не можеха да я изтеглят поради многото риба. Тогава онзи ученик, когото Йесу̀с обичаше, казва на Скалата: Това е господарят.
...
Йесу̀с им казва: Елате, закусете.
 
А никой от учениците не смееше да го попита “Кой си ти?”, понеже знаеха, че е господарят. Тогава Йесу̀с идва, взема хляба и им го дава, а също — и рибата. Това беше вече третият път, когато Йесу̀с се яви на учениците си, след като бе съживен от мъртвите. ..."


Възможно ли е да е бил облечен в дреха, която донякъде закрива лицето му?

От друга страна, когато им се е явил в стаята, е имало нужда също да им покаже белезите на ръцете си и в ребрата си, като допълнително уверение, че това наистина е той.

Също, пише, че при съживяването на Божия свят народ от мъртвите в нетление, Божиите хора ще получат т.нар. "духовно" и "прославено" тяло, което е подобно или дори същото, като тялото на Исус, което е било съживено от мървите. Възможно е и, бих казал - логично, тези духовни тела да изглеждат по-различно. Може и това да е допринесло да не го познаят...


[ Редактирано 30.11.20 01:20 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
29.11.20 21:02 Цитирай
изказвания: 2104

 


eureth: Възможно ли се да е бил облечен в дреха, която донякъде закрива лицето му?

 

Да, мислил съм върху този вариант, но се обезсмисля от факта, че човекът, който би трябвало да познава закрилият лицето си, не го познава по гласа (в единият случай - Мария, в другият - двамата от Емаус, в третият - самите му ученици).

 

 


...eureth:От друга страна, когато им се е явил в стаята, е имало нужда също да им покаже белезите на ръцете си и в ребрата си, като допълнително уверение, че това наистина е той.

 

Но историята, поне за мен, има друг смисъл, нека я видим:

 


  26. И подир осем дни учениците Му пак бяха вътре, и Тома с тях. Исус дохожда, като беше заключена вратата, застана насред, и рече: Мир вам! 

  27. Тогава каза на Тома: Дай си пръста тука и виж ръцете Ми, и дай ръката си и тури я в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ. 

  28. Тома в отговор Му рече: Господ мой и Бог мой! 

  29. Исус му казва: Понеже Ме видя, [Томо], ти повярва, блажени ония, които, без да видят, са повярвали. 

 

Хронологичната последователност на текста е:

 

- пратениците виждат Йешуа и свидетелстват това на Тома

 

- Тома отхвърля свидетелството, с думите, че ако лично не види раните на ръцете Му и не сложи пръст в ребрата Му (където бе прободен), не би повярвал

 

- Йешуа идва и предоставя на Тома именно поставеното от него-самият условие, на което Тома отговаря съкрушен: "Господар мой и Бог мой!"

 

 


...eureth: Също, пише, че при съживяването на Божия свят народ от мъртвите в нетление, Божиите хора ще получат т.нар. "духовно" и "прославено" тяло, което е подобно или дори същото, като тялото на Исус, което е било съживено от мървите. Възможно е и, бих казал - логично, тези духовни тела да изглеждат по-различно. Може и това да е допринесло да не го познаят...

 

Безспорно има много, извънредно много неща, които ще разберем, когато го видим. Но в случаят с Йешуа не мисля, че (хм...:) ) процедурата е същата като при нас:

 

- Помазаникът е Същият вчера, днес и завинаги

 

- Помазаникът не се е раждал с греха на Адам

 

- Още от рождението Си е наречен "Святото онова", заченат от Святия Дъх на Елохиим Адонай, Господ Бог

 

Не че за Бог има нещо невъзможно (вкл. и да "предреши" Сина Си), но се чудя не е ли Бил Същият Този Йешуа, Великият "Аз Съм", Животоворящите Божии думи, чрез Когото станаха видимото и невидимото, Този, Който се е родил чрез еврейската девойка Мериам (имам в предвид видимо, образ).

 

Сещам се за онзи владетел, който (вероятно) вижда именно Него в огъня с осъдените за изгаряне Божии мъже и възкликва, че "по изглед четвъртият изглежда като син на боговете".




" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
30.11.20 02:23 Цитирай
изказвания: 4771

eureth:

Възможно ли е да е бил облечен в дреха, която донякъде закрива лицето му?

Владо:

Да, мислил съм върху този вариант, но се обезсмисля от факта, че човекът, който би трябвало да познава закрилият лицето си, не го познава по гласа (в единият случай - Мария, в другият - двамата от Емаус, в третият - самите му ученици).


Да, има твърде много неизвестни... Дали гласът му е бил същият и т.н. ...




Владо:


eureth:

От друга страна, когато им се е явил в стаята, е имало нужда също да им покаже белезите на ръцете си и в ребрата си, като допълнително уверение, че това наистина е той.


Но историята, поне за мен, има друг смисъл, нека я видим:

26. И подир осем дни учениците Му пак бяха вътре, и Тома с тях. Исус дохожда, като беше заключена вратата, застана насред, и рече: Мир вам!
27. Тогава каза на Тома: Дай си пръста тука и виж ръцете Ми, и дай ръката си и тури я в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ.
28. Тома в отговор Му рече: Господ мой и Бог мой!
29. Исус му казва: Понеже Ме видя, [Томо], ти повярва, блажени ония, които, без да видят, са повярвали.

 
Хронологичната последователност на текста е:

- пратениците виждат Йешуа и свидетелстват това на Тома
- Тома отхвърля свидетелството, с думите, че ако лично не види раните на ръцете Му и не сложи пръст в ребрата Му (където бе прободен), не би повярвал
- Йешуа идва и предоставя на Тома именно поставеното от него-самият условие, на което Тома отговаря съкрушен: "Господар мой и Бог мой!"


Имах предвид това:

35А те разказаха за случилото се по пътя и как Го познаха, когато разчупваше хляба (в Емаус, м.б.).

36И когато говореха за това, Сам Иисус застана между тях и им каза: Мир вам!

37А те се стреснаха и се уплашиха, като мислеха, че виждат дух.
38И Той им каза: Защо се смущавате? И защо се пораждат такива мисли в сърцата ви?
39Погледнете ръцете Ми и краката Ми че Аз съм същият; попипайте Ме и вижте, защото духът няма плът и кости, както виждате, че Аз имам.
40И като каза това, им показа ръцете и краката Си.






От друга страна пише и това:

15И като се разговаряха и разсъждаваха, Сам Иисус се приближи и вървеше с тях;
16 но очите им бяха възпрени, за да не Го познаят. (т.е. изглежда, че иначе биха го познали)
17И им каза: Какви са тези думи, които разменяте помежду си, като пътувате?
...

30И когато седеше с тях на трапезата, взе хляба, благослови, разчупи и им го даде.
31Тогава очите им се отвориха и те Го познаха; но Той стана невидим за тях.


Т.е. може би не са го разпознали по отношение на външността му, понеже Бог изрично е възпрял очите им.
Но, както пише, със сърцата си определено са усетили, че това, което са преживели тогава е било нещо много специално и важно.






Владо:

Безспорно има много, извънредно много неща, които ще разберем, когато го видим. Но в случаят с Йешуа не мисля, че (хм...:) ) процедурата е същата като при нас:

- Помазаникът е Същият вчера, днес и завинаги
- Помазаникът не се е раждал с греха на Адам
- Още от рождението Си е наречен "Святото онова", заченат от Святия Дъх на Елохиим Адонай, Господ Бог

Не че за Бог има нещо невъзможно (вкл. и да "предреши" Сина Си), но се чудя не е ли Бил Същият Този Йешуа, Великият "Аз Съм", Животоворящите Божии думи, чрез Когото станаха видимото и невидимото, Този, Който се е родил чрез еврейската девойка Мериам (имам в предвид видимо, образ).

Сещам се за онзи владетел, който (вероятно) вижда именно Него в огъня с осъдените за изгаряне Божии мъже и възкликва, че "по изглед четвъртият изглежда като син на боговете".



В случая става дума за човешкото му тяло, което е било убито, и което не е било безсмъртно в този смисъл.
Естествено, той вечно Е Божието Слово, независимо дали е в човешка плът или не.
В това няма противоречие.

Дори в това конкретно отношение той се нарича наш първороден брат - първородният Божий син сред всички праведни Божии създания-синове/дъщери, съживени от мъртвите, както пише
(у него Бог е създал, разбра се, единствено човешката му страна - напр. тялото му. Докато у нас - всичко).

В този смисъл, ако с Божия помощ устоим във вярата и участваме в съживяването на мъртвите, нашите тела, които Бог ще ни даде - духовни нетленни тела - ако правилно разбирам, ще бъдат или от подобно естество или дори от напълно същото естество, като неговото човешко, съживено от мървите, нетленно, духовно тяло (за което тяло иначе, както (интересно за мен) изрично пише, не е противо-естествено да яде и пие...).


45Така е и писано: Прьвиятъ человекъ Адамъ "стана душа жива," а последниятъ Адамъ е духъ животворещъ.
...
47Прьвиятъ человекъ е отъ земята пръстенъ: вториятъ человекъ, Господъ отъ небето.
48Какъвто е пръстниятъ таквизи сѫ и пръстните, и какъвто небесниятъ таквизи и небесните.
49И както се облѣкохме въ образа на пръстния ще се облечемъ и въ образа на небесния.
50И това ви казвамъ, братие, че плътъ и кръвъ не могатъ да наследятъ царството Божие; нито тлението наследва нетлението.
...
53Защото требва това тленното да се облече съ нетление, и смъртното това да се облече съ безсмъртие.
54А когато тленното това се облече съ нетление, и смъртното това се облече съ безсмъртие, тогазь ще се сбѫде словото което е писано: "Погълната биде смъртта съ победа."



Но да не се отклонявам от темата. Засега на мен все пак ми изглежда, че това, че той е бил със съживено от мъртвите, нетленно, духовно тяло, не е основната причина те да не го разпознаят първоначално.







А защо пише това в Йн.?

А никой от учениците не смееше да го попита “Кой си ти?”, понеже знаеха, че е господарят.

Т.е. дори и след като вече е станало ясно, че това е Той, те все още са имали причина да го питат. Каква е тя? Може би там е имал по-закриващо облекло?...





Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
30.11.20 18:47 Цитирай
изказвания: 2104

 

 


Засега на мен все пак ми изглежда, че това, че той е бил със съживено от мъртвите, нетленно, духовно тяло, не е основната причина те да не го разпознаят първоначално. 

 

- тогава остава вторият "вариант", като възможност, а именно: Бог да е "затворил" очите на хората, които споменаваме, та да не са познали възлюбеният си рави. 

 

Всъщност, преплитането на двата образа в "същността", в образа на Йешуа (човешки - син на Йосиф и Мериам, рави; божествен - Сина на ЙХВХ, животворните думи на Всемогъщия, Потомъкът на Давид, Обещаният Избавител на Израел), са препънка отколе за човешките умове и в разискваната от нас част едва ли ще достигнем до пълно прозрение на истината. 

 

Но може като Пилат, поне да зададем въпроса и да замълчим.  

 

Изхождайки от позицията, не че Божият Син се е родил, подобен на потомците на Адам (като първоосновна теза), а че Адам бе създаден по подобие на Самото Божество (като основна теза), ние можем да подчертаем няколко общоизвестни точки: 

 

- Адам и жената претърпяха някаква "трансформация" , промяна в своята същност, която не е разгледана в святите писания, но е ясно, че е настъпила, или поне е започнала. Промяна към лошо, тъй като грях-смърт-всякакво зло влезнаха в телата им. 

 

- Но Този, Който ги създаде не претърпя тази "промяна", тъй като у Него грях няма. Следователно, ако говорим технологично , промени се не матрицата, а копията, които бяха подложени на неблагоприятни влияния и качествата им бяха влошени.  

 

 

- когато Йешуа се роди от Мериам, имаме поява на непокътнатият първообраз, от Който започна всичко: било то живот, било то видимо, или невидимо. 

 

- но вероятно (?) Йешуа все пак, взимайки на себе си един покварен и видоизменен образ, спрямо първоначалното сътворяване, също бе (?)"видоизменен", за да се "напасне". Искам да кажа, че ако между Сина и Адам в градината нямаше голяма разлика (да кажем, абстрахирайки се от очевидното Бог-създание), между Сина и потомците на Адам вече имаше ГОЛЯМА РАЗЛИКА. 

 




" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
01.12.20 04:07 Цитирай
изказвания: 4771

Е, не е съвсем същото.

Понеже Пилат, както изглежда, не е искал да разбере засвидетелстваната от Исус истина, или най-малко - поне коя точно истина има Исус предвид, а е започнал да философства на тема “какво е истина”... Следващото вероятно е щяло да бъде: “Какво е "какво" ?” - или?
(А може и уплахата от това да се изправи лице в лице с Истината, да го е накарала “да си затвори очите”. Бог знае.)

И в случая Исус е замълчал.


А ти очевидно искаш да знаеш истината, както е засвидетелствана от Бога. Аз, мисля - също.



Владо:

Изхождайки от позицията, не че Божият Син се е родил, подобен на потомците на Адам (като първоосновна теза), а че Адам бе създаден по подобие на Самото Божество (като основна теза), ние можем да подчертаем няколко общоизвестни точки:

- Адам и жената претърпяха някаква "трансформация" , промяна в своята същност, която не е разгледана в святите писания, но е ясно, че е настъпила, или поне е започнала. Промяна към лошо, тъй като грях-смърт-всякакво зло влезнаха в телата им.

- Но Този, Който ги създаде не претърпя тази "промяна", тъй като у Него грях няма. Следователно, ако говорим технологично , промени се не матрицата, а копията, които бяха подложени на неблагоприятни влияния и качествата им бяха влошени.

- когато Йешуа се роди от Мериам, имаме поява на непокътнатият първообраз, от Който започна всичко: било то живот, било то видимо, или невидимо.

- но вероятно (?) Йешуа все пак, взимайки на себе си един покварен и видоизменен образ, спрямо първоначалното сътворяване, също бе (?)"видоизменен", за да се "напасне". Искам да кажа, че ако между Сина и Адам в градината нямаше голяма разлика (да кажем, абстрахирайки се от очевидното Бог-създание), между Сина и потомците на Адам вече имаше ГОЛЯМА РАЗЛИКА.



Но в случая най-вече става дума за времето след като той вече е получил (след съживяването му от мъртвите) онова прославено, духовно, нетленно, сътворено, човешко тяло, каквото - както засега разбирам - и ние с Божията милост ще получим.
Независимо от предишните неща - каквито и да са те.

 


Както и казва на Йоан, визирайки именно човешката си страна:

И когато го видях, паднах в краката му като мъртъв.

И той сложи дясната си ръка върху мен и ми каза: “Не се страхувай. Аз съм първият и последният, и живият.
И умрях, но ето, жив съм за вечни векове — Амѐн! — и у мен са ключовете за подземното място и за смъртта.

Или:
Но ако умряхме заедно с помазаника-цар, то вярваме, че и ще живеем заедно с него, знаейки, че помазаникът-цар,
след като е съживен от мървите, вече не умира - смъртта вече не властва над него (за разлика от онова, което се е случило преди това - именно, че е умрял).


Т.е. в случая (поне за мен) е важно, че ние ще получим от Бога също такива прославени, духовни, нетленни тела, като неговото и така ще се облечем в “образа на Небесния”, т.е. в нетленно тяло като неговото, за вечен живот с Бога и Агнето.

48Какъвто е пръстниятъ таквизи сѫ и пръстните, и какъвто небесниятъ таквизи и небесните.
49И както се облѣкохме въ образа на пръстния ще се облечемъ и въ образа на небесния.



Но това си е отделна тема - за естеството на прославените, духовни, нетленни тела, които Божиите хора ще получат от Бога при съживяването на мървите в края на Голямата скръб, преди Божия гняв.





Не съм сигурен, че разбирам защо споменаваш за разлики между Адам и Исус. Виждаш някакво противоречие с това, да получим обсъжданите духовни нетленни тела, с които да се облечем в образа на Небесния в нетление, за вечен живот?

 


[ Редактирано 01.12.20 04:22 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
01.12.20 11:16 Цитирай
изказвания: 2104

 Какъв е контекста на въпроса от страна на Пилат "Що е истина?" и поради какво Йешуа се е въздържал да отговори, е обект на предположения и догадки. 

 

Използвах примера, тъй като за много неща ние можем да питаме и Бог евентуално да ни отговори.

 


Но в случая най-вече става дума за времето след като той вече е получил (след съживяването му от мъртвите) онова прославено, духовно, нетленно, сътворено, човешко тяло, каквото - както засега разбирам - и ние с Божията милост ще получим.

 

Виж текста тук:


17. Казва й Исус: Не се допирай до Мене, защото още не съм се възнесъл при Отца; но иди при братята Ми и кажи им: Възнасям се при Моя Отец и вашия Отец, при Моя Бог и вашия Бог.   

 

  -явно има и доста неща, които не са ни известни. А доколко всъщност Йешуа е бил с прославено тяло, аз лично съм скептичен да твърдя, имайки впредвид именно текста (а и не само него), преди абзаца, който самият ти си поставил:

 


 

  13. и всред светилниците видях Един, Който приличаше на Човешкия Син, облечен в дълга дреха и препасан около гърдите със златен пояс; 

  14. а главата и косата Му бяха бели като бяла вълна, като сняг, и очите Му, като огнен пламък; 

  15. и нозете Му приличаха на лъскава мед, като в пещ пречистена: а гласът Му беше като на много води; 

  16. и имаше в десницата Си седем звезди; и от устата му излизаше меч остър и от двете страни; и лицето Му светеше, както свети слънцето в силата си. 

 

С две думи: това със сигурност не е било прославеното тяло на Йешуа, с което във времето след своето възкресение и преди своето възнесение обратно при Своят Баща, но тялото, с което Той се явява на Мериам, не е трябвало да бъде докосвано (от смъртен грешник?). След това виждаме, че такова докосване може да има (Той се явява на апостолите, описан е случай, в който и яде с тях риба, явява се на други ученици и накрая се възнася пред тях).

 

И така, имаме от една страна възкресенско тяло на Йешуа, в което Той изглежда като обикновен човек, но няма нищо общо с описанието в кн.Откровение: 

 

- облечен с дълга дреха, препасана със златен пояс

 

- главата и косата Му - бели като вълна и като сняг, а очите Му - като огнен пламък

 

- и нозете Му са като лъскава мед, сякаш в пещ пречистена

 

- а гласът Му гърми като сякаш огромен водопад

 

- в десницата Си има седем звезди

 

- и от устата му излизаше меч остър и от двете страни

 

- лицето Му свети, като  слънцето в силата си

 

По-скоро тялото Му е било като телата на възкресените светии, които са излезнали от гробовете и са свидетелствали:

 

 


  50. А Исус, като извика пак със силен глас, издъхна. 

  51. И, ето, завесата на храма се раздра на две от горе до долу, земята се разтресе, скалите се разпукаха, 

  52. гробовете се разтвориха и много тела на починалите светии бяха възкресени

  53. (които, като излязоха от гробовете след Неговото възкресение, влязоха в светия град, и се явиха на мнозина). 

- Мат.27

  

  

 

Може да са били според засвидетелстваното от Шаул/Павел тук:

 


 

  40. Има и небесни тела и земни тела, друга е, обаче, славата на небесните, а друга на земните. 

  41. Друг е блясъкът на слънцето, друг блясъкът на луната и друг блясъкът на звездите; па и звезда от звезда се различава по блясъка. 

- 1кор.15

, но в текста от благовестието според Матей 27, липсва такава информация, а и според описаното с възкресението на тялото на Господа, не оставам с такова впечатление. 


еурет:....Не съм сигурен, че разбирам защо споменаваш за разлики между Адам и Исус. Виждаш някакво противоречие с това, да получим обсъжданите духовни нетленни тела, с които да се облечем в образа на Небесния в нетление, за вечен живот?

- Виждам каквото чета в писанието: 

 

  • 1. Йешуа е бил с различно тяло от това, в което го вижда Йоханан/ Йоан в кн. Откровение, като отпървом забранява на Мериам да го докосва, защото "не съм се още възнесъл при Моят Баща и вашият Баща, при Моят Боги  вашият Бог", 20гл. (текста със случката е описан единствено от Йоан)
  •  
  • 2. телата на възкресениете светии не са описани от Матей като прославените тела (а може и да са били), за които пише Павел в 1кор.15.
  •  



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF