Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

gliphosat   белег че е приет светия дух   злато   изповедници   конституционна република   кратери   лъжепосредници   статистики   събори   създаване на света  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   31.10.19 11:45
Изключително интерес дебат между лъжеучителя рави Товия Зингер и друг евреин, доктор Браун : https://youtu.be/gYfZxkrqS_E
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.
 
eureth   06.10.19 10:54
относно "Богове сте вие" също стана дума тук, надолу в изказването:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1662.post


RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Бог - кой е той? :: Помазаникът-цар Исус << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Бог има ли съдружник в делото си на спасението ни от греха и смъртта?
Започване на нова тема
    

21.09.19 16:35 Цитирай
изказвания: 4481

(разкл. от: Йесус от Назарет наистина ли е Божият син или това е заблуда?)

Ndifi:


нито пък виждам някъде да се казва, че има друг спасител, освен ЕДИН - БОГ!

[ Редактирано 27.09.19 00:44 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
един бог,   спасение,   съдружник
    
21.09.19 18:05 Цитирай
изказвания: 4481

Първите неща, казани от Бога относно тази тема, за които набързо се сещам, са следните два откъса от две пророчески Божии книги - вж най-долу.

 

 

Там Бог казва, че Господарят, когото очакват неочаквано ще дойде в дома си (старобълг. "храмъ" - къща, евр. "дворец"), ще бъде очевидно посредник на някакво завещание (очевидно между Бога/"Господаря на войските", който в случая оповестява това идване на този Господар в неговия си дом/дворец и съотв. хора).

 

Също, Бог го нарича вестоносец/представител.
Това показва, че Този, Господар със завещание, който ще дойде в дома си,
ще е изпратен от негов Господар,

и така този Господар със завещание е ще е вестоносец/представител на неговия си Господар.

И също Бог казва, че този Господар-вестоносец/представител със завещание, който ще дойде в дома си, ще е такъв, че
никой човек не би могъл да устои в присъствието му и при идването му.
Очевидно не става дума за "добре сложен" човешки земен цар...

 

 

 

Също, там се казва, че Бог си има "Съдружник" (Бог изрично споменава, че е мъж), когото Бог е назначил да бъде "овчар"/"говедар" на "овце"(-те му).

И че Бог ще направи така, че неговият Съдружник да бъде "поразен от меч" (т.е. убит).
Защо Бог би убил Съдружника си (или би направил така, че да бъде убит)???!!!...

 

И  - очевидно във връзка с това, в същия пасаж, в началото - ще има "извор" (за миене) заради грях и заради нечистота!

 

 

 

Относно това че този Божий Съдружник е оприличен от Бога на "говедар/овчар/(ост.)пастИр" на "стадо овце",

той, освен че ще бъде убит от Бога (или по Божия воля), ще бъде и водач на някакви хора,

които хора от контекста, според мен, излиза да са Божият народ,
които хора, при убиването на този Божий Съдружник и техен водач ("говедар/овчар"), (логично) ще се разпръснат(напр., за известно време)

 


Казвам "оприличен", понеже Бог основно не се занимава със животновъдство
(говедар/овчар/(ост.)"пастИр" с крави, овце, кокошки, ...),

но със спасение от греха и смъртта на хора от всички народи, и прибавянето им към неговия, Божия народ

  - който народ е само по Божие обещание и съотв. вяра в тези Божии обещания,
и не се обуславя от каквато и де плътска принадлежност 

(било то плътта на Енох или плътта на Ное,
или пък дори плътта на евреина Авраам,
или плътта на неговите плътски синове (евреи)
- първородния му, Исмаел, или втория му, Ицхак/Исаак,
или пък плътта на техните деца или внуци и т.н.) -

та, с това (т.е. със спасението на хората) Бог определено се занимава.

 

 

 

 

 

Във връзка със споменатия "извор" (за миене) заради грях и заради нечистота,

и чрез каква жертва Бог е благоволил да ни спаси

преместих част от изказването си в другата сродна тема, понеже повече има връзка нея, тук:

 

 

Човешка (или "бого-човешка") жертва предвиждал ли е Бог относно спасението ни от греха? Или това е противно на Бога?

 

 

 

 

 

Т.е. в тези пророчества Бог казва, че си има Съдружник, когото Бог ще подложи на смърт (!!!).

 


Във връзка с това ще се появи "извор" (за миене) заради грехове и нечистота.

За какво Му е на Бога  този очевидно нов и напълно различен "извор" (за миене) заради грехове и нечистота, ако хората евентуално просто биха могли да колят телета и агнета за жертва на Бога за греховете си?...

 

 

И също Бог казва, че (очевидно, в някакъв неуточнен смисъл отличаващ се от Него) "Господар"-посредник на (очевидно Божие) завещание ще дойде в неговия си дом/дворец(ост. "храмъ"=дом, къща). 
Т.е. този дом/дворец си е там и преди този Господар-вестител/представител да е дошъл.

Какъв е този вече негов си дом/дворец, който дворец си е там и преди този Господар-вестоносец да дойде и да си влезе в него?

("Аз за тях те моля. Не те моля за света, а за тези, които ми даде, защото са твои,
и всичко мое е твое, и твоето — мое,
и аз се прославям чрез тях.
" /из свид. на Йн.,17/)

 

 

 

Също, Бог нарича този Господар: "вестоносец/представител" - т.е. някой негов Господар го е пратил.

Това ясно показва, че Този, Господар-вестител на завещанието, който ще дойде в дома/двореца си, ще е изпратен пък от неговия си Господар, и така ще е вестоносец/представител на своя си Господар.
Понеже всички вестоносци/представители са изпратени от техен господар или началник.

В този смисъл, кой Господар е пратил този Господар-вестоносец/представител?

Кой е Господарят на този Господар-"вестоносец/представител"(посредник) за Божие завещание, който ще дойде в дома/двореца си?...

 

 

И също, Бог казва, че никой човек не би могъл да устои в присъствието на този Господар-вестител/представител
и при идването на този Господар-вестносец/представител в неговия си дом/дворец (изпратен като вестоносец/представител от Неговия Господар).


Защо човек не би могъл да устои в присъствието на този Господар-вестоносец/представител?

 

 

 

 

 

 

 

 

В онзи денъ ще има източникъ (извор) отворенъ За дома Давидовъ и за Ерусалимските жители Заради грѣхъ и заради нечистота.
И въ онзи денъ, говори Господъ Саваотъ, Ще изтребя имената на идолите отъ земята, И не ще да има вече поменъ за тяхъ; Още ще отнема пророците И нечистия духъ отъ земята.
И ако пророчествува някой още, Тогазь баща му и майка му които сѫ го родили Ще му рекатъ: Няма да живеешъ; Защото говоришъ лъжи въ името Господне. И баща му и майка му които сѫ го родили Ще го прободатъ когато пророчествува.
И въ онзи денъ Пророците ще се посрамятъ, Всеки отъ видението си когато пророчествува; И няма да обличатъ дрехѫ козинява за да измамятъ.
И ще рече: Азъ не съмъ пророкъ: Человекъ съмъ земеделецъ; Защото человекъ ме хвана за пастиръ отъ младостта ми.
И ако му рече някой: Какви сѫ тѣзи рани всредъ ръцете ти? Ще отговори: Тѣзи сѫ С които се ранихъ въ дома на приятелите си.


Мечу, събуди се противъ ПастИря ми, И противъ мъжа, моя съдружникъ, Говори Господъ Саваотъ: Порази ПастИря (!!!???), и овците ще се разпръснатъ;  И ще завърна рѫката си върхъ малките.
И въ всичката тази земя, говори Господъ, Две части ще се изтребятъ въ нея и изчезнатъ, И третата ще остане въ нея.
И ще прекарамъ третата частъ прѣзъ огънъ; И ще ги очистя както се чисти среброто; И ще ги опитамъ както се опитва златото: Те ще призоватъ името ми, И азъ ще ги послушамъ: Ще река: Тѣзи ми сѫ люде; И те ще рекатъ: Господъ е Богъ нашъ.

/из Зех. 13/

 

 

 

 

 

 

Ето азъ проваждамъ вестителя си, И ще устрои пътя предъ мене; И Господъ когото вие търсите Внезапно ще дойде въ храма си, Ей, Ангелътъ на завета, когото вий желаете; Ето, иде, говори Господъ Саваотъ.
Но кой може да стърпи деньтъ на пришествието му? И кой може да устои при присътствието му? Защото той е като огънъ на топитель, И като мило на валявичари.
И ще седне [като] който топи и чисти сребро; И ще очисти Левиините синове, И ще ги претопи като златото и среброто;

/из Мал. 3/

 


[ Редактирано 27.09.19 11:03 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
11.10.19 10:05 Цитирай
изказвания: 4481

 

Рече Господ [יהוה / YHWH] Господу моему:
Седи от дясната Ми страна, докле туря Твоите врагове подножие на нозете Ти.
Жезъла на Твоята сила ще Ти прати Господ от Сион: владей между враговете Си.
В деня на Твоята сила народът Ти е готов със свето благолепие;
из утроба преди денница като роса е Твоето рождение.
Кле се Господ и няма да се разкае: Ти си свещеник навеки по чина Мелхиседеков.

/из Хвал., 110/

 

 

Или на нормален съвр. бълг. език: "Господарят каза на моя Господар..."

 

 

 

 

Кой е господарят на цар Давид (Давид е бил именно цар на Израел)?!...

Кой стои като власт над царете на Израел, напр. над цар Давид?...

Очевидно Бог!




А кой пък е Господарят [יהוה / YHWH],

който е в позиция на покровител на този
Господар-Бог на цар Давид ???!!!...

Очевидно Бог!


 

А и евр. дума יהוה[YHWH], се употребява изключително за Бога.

Напр. когато Бог е унищожил безбожните, греховни и развратни градове Содом и Гомора, пише:

Тогава Господ (יהוה[YHWH]) изля върху Содом и Гомора
като дъжд жупел и огън от Господа(יהוה[YHWH]) от небето,
и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и (всички) растения земни.
/В нач.(Бит.), 19:24/

Виждаме как
Господарят (יהוה[YHWH]) е излял там огън и сяра от Господаря(יהוה[YHWH]) от небето.

(Оставам, впечатление, че единият от двамата е бил на земята, да наблюдава непосредствено унищожаването на тези свръх-греховни градове, а другият - на Божиите небеса.)



Очевидно от тези двама, по-горе,

единият Господар (יהוה[YHWH]) е Господарят-Бог на Давид (като, че непосредствен),

а другият Господар (יהוה[YHWH]) е Господарят-Бог[יהוה / YHWH], който действа като покровител на първия Господар (יהוה[YHWH])/Господаря-Бог на Давид.

 

 

 

 

И така, Бог тук казва, че цар Давид има всъщност (поне) ДВАМА (!!!) ГОСПОДАРИ над себе си,

и единият от тези ДВАМА ГОСПОДАРИ над цар Давид действа като
покровител на другия, т.е., в пророчеството - на Господаря-Бог на цар Давид.

Т.е. между тези двама господари има косвено изразена взаимовръзка и властова йерархия.

 

 

 


Къде точно се намира престолът на Господарят[YHWH]-Бог-покровител  на Господаря-Бог на цар Давид (напр. на земята или на небесата)?...

Съответно къде точно е поканен да седи Господарят-Бог на цар Давид?

Щом Господарят[YHWH]-Бог-покровител на Господаря на цар Давид седи на небесата,

тогава именно там , на небесата, ще седне (или: вече е седнал) отдясно му и Господарят-Бог на цар Давид.

 

 

 

 

И също, къде е бил преди това Господарят-Бог на цар Давид,

т.е. преди да седне на небесата от дясно на Господарят[YHWH]-Бог-покровител на Господаря-Бог на цар Давид?

Понеже очевидно, ако той вече така или иначе си е седял отдясно на Бога, то Бог не би му казал: "Седи от дясно ми, докато... ".

 

 

 

 

И как е възможно да си е спечелил ВРАГОВЕ този възвишен Господар-Бог над цар Давид ?!

Как е станало това?

 

 

 

Изрично пише, че споменатите врагове са конкретно врагове на Господаря-Бог на цар Давид.

(Напр. не пише да са изявено врагове на Господаря[YHWH]-Бог-покровител на Господаря-Бог на цар Давид.)


Но, все пак, от контекста става напълно ясно, че Господарят[YHWH]-Бог-покровител на Господаря-Бог на цар Давид

определено е против тези врагове на Господаря-Бог на цар Давид.


И, че Господарят[YHWH]-Бог-покровител на Господаря-Бог на цар Давид очевидно
ще воюва против тези хора

и, както пише, ще ги положи за подножие/столче под краката на Господаря-Бог на цар Давид,

 



и очевидно
всяко коляно - включително и враговете му - ще се преклони пред Господаря-Бог на цар Давид (чийто покровител е Господарят[YHWH]-Бог).

 

 

 

 



Кои са и Как точно съответните хора са му станали врагове (на прекия Господар-Бог над цар Давид)?

Защо (предполагаемо) го мразят и са му врагове?
Нещо лошо ли им е направил Господарят-Бог на цар Давид?

 


Ето, както пише, 
Господарят[YHWH]-Бог-покровител на Господаря на цар Давид  всъщност удостоява с голяма почит Господаря-Бог на цар Давид,

като го поканва да седи отдясно му (на небесата),

през времето докато Господарят[YHWH]-Бог-покровител на Господаря-Бог на цар Давид постави враговете му за "столче под краката" му.

 


Това очевидно показва отношението на Господаря[YHWH]-Бог-покровител на Господаря-Бог на цар Давид спрямо Господаря-Бог на цар Давид

и че тези врагове на Господаря-Бог на цар Давид са станали врагове не само на Господаря-Бог на цар Давид

но и врагове на Господаря[YHWH]-Бог-покровител на Господаря-Бог на цар Давид!

 

 

Горко им...

 

 

 

 

 

--------------

За всеки случай, изрично казвам, че в случая Бог не навлиза в почти никакви изрични подробности относно природата на взаимовръзката между описаните Господари ("Господарят каза на моя Господар"). Но все пак от контекста стават ясни доста неща.

 


[ Редактирано 14.10.19 18:52 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
12.10.19 17:46 Цитирай
изказвания: 127
bratoliubie

eureth:

 

И така, Бог тук казва, че цар Давид има всъщност (поне) ДВАМА (!!!) ГОСПОДАРИ над себе си,

и единият от тези ДВАМА ГОСПОДАРИ над цар Давид действа като
покровител на Господаря-Бог на цар Давид.

Т.е. между тези двама господари има косвено изразена властова йерархия.

 

 

16 И даже ако съдя Моята съдба е истинна, защото не съм сам, но Аз съм, и Отец, Който Ме е изпратил.
17 И в закона, да, във вашия закон е писано, че свидетелството на двама човека е истинно.
18 Аз съм, Който свидетелствувам за Себе Си; и Отец, Който Ме е пратил, свидетелствува за Мене.



Възлюбени, да се любим един друг, защото любовта е от Бога и всеки, който люби, е роден от Бога и познава Бога.
/1 Йоаново 4:7/
Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF