Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

дневници   женитба с невярващ   иванка брандиева   кикотене   людмил   отравяне с алуминий   светци   химически следи   холокост   християнска мафия  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.
 
eureth   06.10.19 10:54
относно "Богове сте вие" също стана дума тук, надолу в изказването:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1662.post

 
Владо   06.10.19 10:38
Интересни разкрития / изследвания спрямо числовата стойност на думите в самото начало на кн. Битие : https://youtu.be/vyvqqkGP_kg

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Бог - кой е той? :: Помазаникът-цар Исус << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Човешка (или "бого-човешка") жертва предвиждал ли е Бог относно спасението ни от греха? Или това е противно на Бога?
Започване на нова тема
    

21.09.19 16:35 Цитирай
изказвания: 4465

(разкл. от: Йесус от Назарет наистина ли е Божият син или това е заблуда?)

Ndifi:

 

никъде не виждам в Писанията концепция за жертва на човек, бог или богочовек, напротив - точно обратното, това е противно на Бога!

 

[ Редактирано 27.09.19 00:44 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
22.09.19 14:34 Цитирай
изказвания: 4465

разкл. от: Бог има ли съдружник в делото си на спасението ни от греха и смъртта?

 

 

 

В предходната тема (вж връзката по-горе) стана дума за две Божии пророчески книги, където  в едната Бог говори относно свой "Съдружник"  (и водач на Божия народ),
който свой Съдружник Бог ще убие или ще направи да бъде убит (!?) .

От там копирам това, което повече се отнася до тази тема:

 

 

 

Също, там (в цитираните в пред. тема пророчества, вж най-долу) се казва, че Бог си има "Съдружник" (Бог изрично споменава, че е мъж), когото Бог е назначил да бъде "овчар"/"говедар" на "овце"(-те му).

И че Бог ще направи така, че неговият Съдружник да бъде "поразен от меч" (т.е. убит).

Защо Бог би убил Съдружника си
(или би направил така, че да бъде убит) ???!!!...

 

И  - очевидно във връзка с това, в същия пасаж, в началото - ще има "извор" (за миене) заради грях и заради нечистота!


За какво Му е на Бога  този очевидно нов и напълно различен "извор" (за миене) заради грехове и нечистота, ако хората евентуално просто биха могли да колят телета и агнета за жертва на Бога за греховете си?...

 

 

 

Относно това че този Божий Съдружник е оприличен от Бога на "говедар/овчар" на "стадо овце",

той, освен че ще бъде убит от Бога (или по Божия воля), ще бъде и водач на някакви хора,

които хора от контекста, според мен, излиза да са Божият народ,
които хора, при убиването на този Божий Съдружник и техен водач ("говедар/овчар"), (логично) ще се разпръснат(напр., за известно време)



Казвам "оприличен", понеже Бог основно не се занимава със животновъдство (говедар/овчар с крави, овце, кокошки, ...),

но със спасение от греха и смъртта на хора от всички народи, и прибавянето им към неговия, Божия народ

  - който народ е само по Божие обещание и съотв. вяра в тези Божии обещания,
и не се обуславя от каквато и де плътска принадлежност 

(било то плътта на Енох или плътта на Ное,
или пък дори плътта на евреина Авраам,
или плътта на неговите плътски синове (евреи)
- първородния му, Исмаел, или втория му, Ицхак/Исаак,
или пък плътта на техните деца или внуци и т.н.) -

та, с това (т.е. със спасението на хората) Бог определено се занимава.

 

 

 

 

Във връзка със споменатия "извор" (за миене) заради грях и заради нечистота,

 

явно за Бога кръвта на до-тогавашните (вероятно)милиони заклани (по заповед на Бога в Моисеевия закон) в жертва на Бога мъжки телета, овни, агнета и прочее, и прочее други животни  (вкл. и някои женски)

 

не е била предназначена от Бога и, съответно, тази кръв на животни не е можела да измие греховете и нечистотата (в контекста)на тези хора, които са получили предложени им от Бога Божии обещания чрез Авраам, и все още тези обещания не са се изпълнили.

 

 

 

 

 

 

 

(А дали тези предложени им Божии обещания биха били приети от тях и биха се "съединили/съчетали чрез приемаща вяра в тях" е друг въпрос (и друга тема).

Понеже за Бога, както пише, това е от решаващо значение:
"И Авраам повярва на Бога
[т.е. на това , което Бог му е обещал] и [поради това] Бог го счете за праведен."

Бог би ли счел Авраам за праведен и за свой приятел, ако Авраам не би повярвал на Бога, като му е обещал каквото му е обещал и не би постъпвал според пословичната си вяра в Божиите обещания?...

И ако Бог не го е бил счел за праведен по този най-милостив начин (и единствено възможен), би ли имало някакъв друг начин неправедният Авраам да стане праведен пред Бога?...


Напр., до какво (логично) е довело налагането от Бога на праведния и свят "Моисеев" закон
, върху потомците на Яков/Израел (ако и дори с някои допълнително милостиви компромисни допускания от страна на Бога, поради напълно пропадналата човешка греховна плът)? Наложеният им от Бога закон направил ли ги е праведни пред Бога и Божии приятели?...

Довело е до осъждането им от Бога и съотв. до смърт, и до изселване от обещаната на Авраам земя в човешко робство.

 

 

 


А какъв ли би трябвало да им е бил тежкият грях пред Бога при последното им страшно изселване по целия свят ок. 70г. на I-ви век,
когато допуснатите от Бога плячкосващи римляни


СА ПРИКОВАВАЛИ НА ДЪРВО ("разпъвали на кръст") ПО 500 ИУДЕИ НА ДЕН !!!???...


И вече ок. 2000 години все още не са се завърнали обратно, ако и техните първенци да ги призовават да отиват там.

 


А дори и днес какво става в Йерусалим? Мир и безопасност?...


Това плътско "завръщане" в Цион/Сион - (т.нар. "ционизъм"), което се опитват да постигнат по човешки от 100-200 години, досега е донесло огромни страдания както на тях, така и на милиони други хора.

Продължаващото вече 10-ки години "взривоопасно" състояние на Близкия Изток изобщо не е изпълнение на Божиите обещания за завръщане на иудеите от тяхното изселване-наказание от Бога по целия свят обратно в онези земи в праведност, мир и радост,


както мнозина се заблуждават (вкл. и повярвали в Божия син Исус) и биват заблуждавани, за да подкрепят поредните ялови, а също често и безкрупулни и зли, човешки напълни за "светло бъдеще" без Божия син. Понеже там няма нито праведност, нито мир, нито радост.
Понеже без Божия син няма живот, нито надежда за никого.


 

 

 

Ако ли не послушашъ гласа на Господа Бога твоего, и не внимаешъ да правишъ всичкитѣ му заповеди, и повеленията му които ти азъ днесъ за повѣдвамъ [стотици заповеди!, м.б.],

всички тия клетви ще дойдатъ на тебе и ще те постигнатъ.

[...] 

И ще станеш за учудване, за поговорка и за присмех сред всичките народи, сред които ГОСПОД ще те отведе.  [...]   И ще дойдатъ върхъ тебе всички тия проклетии, и ще те гонятъ, и ще те стигнатъ додѣ се изтребишъ;
.   [...]

И ГОСПОД ще те разпръсне между всичките народи, от единия край на земята до другия край на земята; ... И между тези народи няма да намериш покой и стъпалото на крака ти няма да намери място за почивка; там ГОСПОД ще ти даде треперещо сърце, помрачени очи и отчаяние на душата. 

Животът ти ще виси на косъм пред теб и ти ще се страхуваш денем и нощем, и няма да си уверен за живота си. Сутрин ще казваш: О, да беше вечер! а вечер ще казваш: О, да беше сутрин! заради страха, който ще ужасява сърцето ти и заради гледката, която ще виждат очите ти.

И ГОСПОД ще те върне в [робството в] Египет с кораби по пътя, за който ти казах: Няма да го видиш повече. И там ще се предложите за продан на враговете си като роби и робини, но няма да има кой да ви купува.

/Повт. (на закона), 28/

 

 

 

Да, както Бог ни свидетелства в книгите си,
довело е до осъждането им от Бога
и съотв. до смърт, и до изселване от обещаната на Абраам земя в човешко робство.

 

 

Както и Бог, естествено, добре е знаел, че така ще стане и е предупредил и Моисей относно това
- вж Повт. (на закона), 31гл



Очевидно Бог е им наложил този закон съвсем не с цел те да станат праведни пред Бога чрез него.

Понеже целта на никой закон не е да направи някого праведен или добър,

а да изявява ясно това, което законодателят одобрява и изисква

и да наказва всички хора под съответния закон, които нарушават волята на законодателя.

 


Няма надежда за никого чрез Божии закони и наказания, независимо че са свети и праведни.

 

 

 

Но тогава защо Бог е наложил върху тях този закон със съотв. наказания,

 - закон, чието действие върху всички греховните хора (било били те по плът от Авраам, от Ное или дори от някой камък, както Йоан споменава) логично води до тяхното
осъждане, изселване под човешко робство по целия свят, убиване и погубване от страна на Бога?

 

Нима Бог просто иска да ги осъжда и погубва (било тях - чрез негов закон, било другите народи - без негов закон, понеже Бог може да съди и осъжда всички хора - и със, и без наложен им Божий закон) ?!... 

Абсурд.

 

 

 

 


Понеже могат ли робите на греха - цялото човечество - да станат свободни от греха от само себе си,
и като Бог просто им нареди чрез негов закон + назакания, кое е добро пред Него и кое - зло, 
и чрез убиване и жертване на животни пред Бога ?...


Ако можеха, Бог не би правил този нов и коренно различен "извор" (за миене) заради грехове и нечистота")

 

 

 

 

 

Това е според всичко, което ти поиска от ГОСПОДА, своя Бог, на Хорив в деня на събранието [т.е ПРИ НАЛАГАНЕТО НА ЗАКОНА ОТ БОГА,  м.б.], като каза:

Да не чуя вече гласа на ГОСПОДА, своя Бог, и да не видя вече този голям огън, да не би да умра.


И ГОСПОД ми каза: ДОБРО Е ТОВА, КОЕТО ГОВОРИХА (!!!) [т.е. което казаха по-горе,  м.б.].   
[ПОНЕЖЕ НИКОЙ ГРЕХОВЕН ЧОВЕК НЯМА ШАНС ЗА ЖИВОТ ПРЕД БОЖИЯ ЗАКОН,  м.б.]

[И СЪОТВЕТНО - ПОНЕЖЕ ЗАКОНЪТ Е СМЪРТ ЗА ТЯХ (И ЗА ВСЕКИ ГРЕХОВЕН ЧОВЕК),
БОГ ИМ ПРЕДВИЖДА СПАСЕНИЕ , НО ПО ДРУГ НАЧИН, НЕ ЧРЕЗ МОИСЕЕВИЯ ЗАКОН:  , м.б.]

Ще им издигна отсред братята им пророк като теб и ще сложа думите Си в устата му; и той ще им говори всичко, което Аз му заповядвам.

И човекът, който не послуша думите Ми, които той ще говори в Мое ИмеАз ще търся сметка от него.


/Повт. (на закона), 18/

 

 

Горното място е добре известно на повярвалите в Божия син (и не само на тях),

но ми обърнаха специално внимание относно връзката и причината изтъкната по-горе:

 

т.е. това, че тъй като те сами скоро са осъзнали, какво ги очаква от Мойсеевия закон - именно: осъждане и смърт -

те много адекватно са потърсили от Бога някаква евентуална алтернатива на Мойсеевия закон.

 

Било е много важно пред Бога - за тях и за всеки човек - добре да осъзнаят горното.

Понеже иначе не биха изобщо разбирали или оценили, ако Бог им предложи спасение от греха и смъртта.

Както и днес мнозина - и от народа на плътския Израел и от другите народи - изобщо не осъзнават и когато чуят добрата Божия спасителна вест, казват неща като:

"Спасение?! Че от какво? Аз нямам нужда от никакво спасение! Това е някаква измама... ", и.т.н


И тогава, когато те заявяват, че търсят и молят за алтернатива
(ако и от уплахата си, да казват, че всичко, което Моисей им каже (уж) ще изпълняват, само и само Бог да спре да им говори закона си, понеже иначе ще умрат... - Бог разбра се знае, че те в греховността си не могат да спазват закона му...),

 

Бог
- потвърждавайки тяхното адекватно и животоспасяващо осъзнаване на това какво ги очаква от налагането на светия Божий закон и съотв. наказания върху тях (именно осъждане и смърт) -

им открива, че, вместо смъртоносния за греховния човек Моисеев закон,


БОГ ЩЕ ИМ ПРАТИ ЕДИН МНОГО СПЕЦИАЛЕН ВОДАЧ - ПОДОБЕН НА МОЙСЕЙ, ЧРЕЗ КОГОТО БОГ ТОГАВА ГИ Е ИЗВЕЛ ОТ РОБСТВОТО В ЕГИПЕТ.

 

Но за разлика от плътското робство в Египет, в случая посоката е друга:

проблемът с ГРЕХА и надвисналото осъждане от Бога чрез закона поради РОБСТВОТО НА ГРЕХА .

 

Т.е. можем да очакваме, че Бог ще им прати Някой, който,

 

ОТДЕЛНО ОТ ЗАКОНА (понеже законът не може да ги спаси от греха и смъртта, а само да ги убие чрез греховете им)


подобно на Моисей (чрез когото Бог ги и извел от плътското робство), 

ще ги изведе и освободи от РОБСТВОТО НА ГРЕХА

по НЯКАКЪВ ДРУГ НАЧИН
  (понеже чрез Божия закон това е невъзможно)

 

 

 

 

 

 

 

Връщам се към главната тема...

 

И този Божий Съдружник (в същия пасаж), когото Бог ще убие, очевидно би трябвало да има нещо общо с появата на този "извор" (за миене) заради грехове и нечистота.

 

 

А и ако кръвта на убити жертвани животни можеше да измие грехове и нечистота, тогава Бог би им наредил да принесат животно в жертва само веднъж и край - така греховете им биха били понесени, измити, хората биха били направени невинни и т.н.

А Бог им е наредил отново и отново, и отново да му принасят животни в жертва...

Очевидно, щом тази кръв от убити жертвани на Бога животни не може да измие грехове, то Бог ги кара отново и отново да му принасят животни в жертва поради някаква друга причина, а не за да им бъдат измити греховете (чрез кръв от убити жертвани животни)

 

 - говоря за генерално решение (а не отлагане) на нашия нерешим по човешки проблем с робството ни на греха и смъртта.

 

 

 

А и чисто логически или по отношение на справедливостта:


Щом поради греха на човека Бог е определил наказание смърт за човека, който е извършил греха, както пише,

но Бог, поради любовта и милостта си съм погиналия човек, все пак пожелае да спаси човека от греха и смъртта,

вземайки наказанието-смърт от човека и налагайки го върху някой друг
 
(Защото как иначе! - щом държи на справедливостта си? А Той определено държи!),

то адекватно и справедливо ли би било пред Бога, животно да бъде убито в жертва на Бога, за да замести човека в неговото наказание-смърт


и така дължимата (пред Бога, поради греха на човека) смърт/кръв на човека да бъде изплатена чрез смърт/кръв на животно от греха и смъртта пред Бога
и всичко да е справедливо и отново праведно, и човекът отново да има живот с Бога и да е приет от Бога?
...

 

 

 

Ако аз съм ти задлъжнял с 10 златни монети и, когато дойде времето да ти ги върна, вместо това ти донеса 10 тоалетни хартии, с идеята така да изплатя дълга си от 10 златни монети, ти би ли била съгласна на подобно нещо?...
(Това би било много лоша подигравка от моя страна, която генерално едва ли ще завърши добре за мен.)

 

 


Бихме ли имали огромното неразумие да заявим пред Бога, че не е "нищо особено...", че Бог е направил човека по Техния образ и по Тяхно подобие, както пише
/Бит. 1.26/, и човекът не е като животните?

И така открито да презрем огромната почест и привилегия, която Бог е решил да ни окаже, да ни направи нас хората по Техния образ и по Тяхно подобие,
а не като животните, които не са по
Техния образ и по Тяхно подобие?

И да започнем да говорим примерно безумия от рода, че видите ли "човекът е животно", както някои безбожници бърборят в тъмнината, от която не искат да излязат?  (И така, освен всичко друго, и да оприличим Бога и твореца ни на животно!)

 

 

 

Поради това и Бог никога няма да приеме кръвта/смъртта на убито животно в жертва на Бога да замести и изкупи смъртта/кръвта на човека, когото Бог е направил по Техния образ и по Тяхно подобие, и който (именно човекът) пред Бога е извършил греха в градината, в началото.


Щом Бог е определил смърт за човека, поради греха на човека,

тогава изводът относно спасението на човека чрез изкупителна убита жертва пред Бога, за справедливо опрощаване на греха на човека и спасение от смъртта, с която Бог го е наказал, е напълно ясен.

Бог няма да приеме животно за тази цел.
(И Бог подиграван не бива.)

 

 

 

 

 

 

В онзи денъ ще има източникъ (извор) отворенъ За дома Давидовъ и за Ерусалимските жители Заради грѣхъ и заради нечистота.
И въ онзи денъ, говори Господъ Саваотъ, Ще изтребя имената на идолите отъ земята, И не ще да има вече поменъ за тяхъ; Още ще отнема пророците И нечистия духъ отъ земята.
И ако пророчествува някой още, Тогазь баща му и майка му които сѫ го родили Ще му рекатъ: Няма да живеешъ; Защото говоришъ лъжи въ името Господне. И баща му и майка му които сѫ го родили Ще го прободатъ когато пророчествува.
И въ онзи денъ Пророците ще се посрамятъ, Всеки отъ видението си когато пророчествува; И няма да обличатъ дрехѫ козинява за да измамятъ.
И ще рече: Азъ не съмъ пророкъ: Человекъ съмъ земеделецъ; Защото человекъ ме хвана за пастиръ отъ младостта ми.
И ако му рече някой: Какви сѫ тѣзи рани всредъ ръцете ти? Ще отговори: Тѣзи сѫ С които се ранихъ въ дома на приятелите си.


Мечу, събуди се противъ Пастиря ми, И противъ мъжа, моя съдружникъ, Говори Господъ Саваотъ: Порази Пастиря (!!!???), и овците ще се разпръснатъ;  И ще завърна рѫката си върхъ малките.
И въ всичката тази земя, говори Господъ, Две части ще се изтребятъ въ нея и изчезнатъ, И третата ще остане въ нея.
И ще прекарамъ третата частъ прѣзъ огънъ; И ще ги очистя както се чисти среброто; И ще ги опитамъ както се опитва златото: Те ще призоватъ името ми, И азъ ще ги послушамъ: Ще река: Тѣзи ми сѫ люде; И те ще рекатъ: Господъ е Богъ нашъ.

/из Зех. 13/


[ Редактирано 18.10.19 11:47 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
жертва,   спасение
    
24.09.19 00:53 Цитирай
изказвания: 127
bratoliubie

Относно жертвата и приносът за грях, нека да си припомним, какво поиска Бог от Авраам, защото това има много общо с Голгота и жертвата на кръста.
Битие 22:2 "И рече Бог: Вземи сега единствения си син, когото любиш, сина си Исаака, та иди в местността Мория и принеси го там във всеизгаряне на един от хълмовете, за който ще ти кажа."
А ето как звучи стиха прочитайки го от Цариградския превод:
"И рече Бог: Вземи сега сина си единородния, когото си възлюбил, Исаака, и иди на мястото Мория, и принес го там във всесъжение, на една от горите която ще ти река."
Не пророкува ли този стих за Голгота?
Бог поиска от Авраам, да принесе в жертва единородния си възлюбен син! Защо? За да изпита колко се бои Авраам от Него и колко го обича!
Исаак беше дете чакано десетилетия, едничко от жена му Сарра. И Бог поиска Авраам да Му го принесе в жертва!
Авраам изобщо не се поколеба, дори е записано, че той подрани, оседла осела, взе слуги, нацепи дърва и тръгна!
И тук идва още един пророчески стих:
Битие 22:7-8 "Тогава Исаак продума на баща си Авраама, казвайки: Тате! А той рече: Ето ме, синко. И рече Исаак: Ето огъня и дървата, а где е агнето за всеизгарянето? И Авраам каза: Синко, Бог ще си промисли агнето за всеизгаряне."
Интересното е, че по-късно Бог даде на Авраам овен да го принесе всеизгаряне, но Авраам пророкува, че Бог ще си промисли Агне!
Кое е това Агне? Мисля, че знаете отговора!
Забележете, че това, което поиска Бог от Авраам да направи за Него, сам Бог го направи за нас! - Показа ни колко много ни обича!

Йоана 3:16 "Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син..."

Бог поиска от Авраам да принесе единородния си син за Него, но сам Той принесе Единородния Си син за нас!
Велик и Чуден е Бог!



Възлюбени, да се любим един друг, защото любовта е от Бога и всеки, който люби, е роден от Бога и познава Бога.
/1 Йоаново 4:7/
Най-отгоре

    
25.09.19 10:52 Цитирай
изказвания: 2082

/адм.бел.
Тъй като в другата тема това изказване  го има същото, а и тук темата е по-друга, оставям изказването в другата тема.
eureth/

 

 


[ Редактирано 27.09.19 00:42 ]



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF