Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

tribeca   александър александрийски   единороден син   идил   комисия по досиетата   никеа   паротит   свободни зидари   християнски атеизъм   шесткратно служение  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   31.10.19 11:45
Изключително интерес дебат между лъжеучителя рави Товия Зингер и друг евреин, доктор Браун : https://youtu.be/gYfZxkrqS_E
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.
 
eureth   06.10.19 10:54
относно "Богове сте вие" също стана дума тук, надолу в изказването:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1662.post


RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Бог - кой е той? :: Помазаникът-цар Исус << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Само женско ли трябва да е животното / агнето, принасяно за грях (Лев.4:32)?!
Започване на нова тема
    
07.09.19 16:21 Цитирай
изказвания: 2083

Наскоро, във връзка с един дебат във фейсбуук (и моето бързо блокиране на достъп до групата ), беше поставен следният въпрос : 

"Правило ли ви е впечатление, че приносът за грях, даден от Бог в Тората е женско агне, а Исус беше мъж. Това поставя сериозен проблем" - извинявам се, че цитирам по памет, но така, или иначе основната поставена проблематика е че полът на жертвата за грях не съответства на пола на "претендента" за позицията "Божият помазаник" - Йешуа от Назарет. 

Тук отдолу ще поставя (своите) впоследствие възражения относно основателността на тази платформа / мнение / :

(нека всеки бъде свободен да постави своите виждания, основания и възгледи относно разискваният пасаж) 

 

§ Левит 4:32. Или ако принесе агне в принос за грях, то да принесе женско без недостатък; ...



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
07.09.19 18:35 Цитирай
изказвания: 4481

Надявам се скоро да мога да се включа по-активно в последните теми. Защо са те изгонили от там?

 

 

Тук по-долу цитат, лев. 4, където основно се говори за жертва теле от мъжки род и чак към края се говори и за жертва в женски род - като че ли изключение. От бърз прочит, ако правилно разбирам, Бог е целял минималното материално натоварване на съотв. хора, за които говори към края и за това е допуснал и жертви-животни от женски род.

 

Не съм много запознат с животновъдството и ще ми е интересно дали за едно типично домашно стопанство, отглеждащо и животни за прехрана, е за предпочитане едно агне от женски род да бъде изгубено, отколкото мъжко агне  - в чисто земен, човешки, икономически смисъл.

 

 

Ако правилно разбирам, иудеите които очакват друг техен помазаник-цар, не свързват по никакъв начин този техен очакван цар с това, той да понесе наказнието за техните грехове. Съответно те не виждат никакъв проблем в това, че са греховни и че Бог няма как да ги приеме с греховете им. Ситуацията неизненадващо е подобна на тази с други антихристи, мохамеданите, които също нямат надежда по отношение на техните грехове и съответно наказание.

 

В този смисъл, не съм изненадан, че и днес антихристи старателно търсят доводи да отхвърлят лекомислено Исус от Назарет и неговата декларация, запечатана със собствената му кръв и безброй добрини към страдащи хора в Иудеа тогава, че той е предизвестеният от Бога помазаник-цар, Божият син и спасител на света от греха и смъртта, без да осъзнават, че така отблъскват единствената "Ръка", която може да ги извади от смъртоносното тресавище на греха и смъртта, в което всички се озоваваме по рождение - било авраамови потомци по плът (исмаелци/араби, израелци...), било гърци и други по плът, понеже относно плътта няма разлика пред Бога - и да ги спаси, и да им даде живот.

 

 

        Лев. 4:
1И говори Господъ Мойсею и рече:
2Говори на Израилевите синове и кажи: Ако някой съгреши отъ незнаяне, и направи нещо отъ колкото е заповядаль Господъ да се не
3ако помазаниятъ свещеникъ съгреши, и направи съ това да паднатъ въ пре стѫпление людете, тогазь за грѣхѫ си що е сториль нека принесе отъ говедата юнецъ непороченъ Господу въ приношение за грѣхъ.
4И да приведе юнеца при дверите на скинията на събранието предъ Господа; и да тури рѫката си на главата на юнеца, и да заколи юнеца предъ Господа.
5И да вземе помазаниятъ свещеникъ отъ кръвта на юнеца, и да я принесе въ скинията на събранието.
6И да натопи свещеникътъ пръста си въ кръвта, и да поръси отъ кръвта седемъ пъти предъ Господа, предъ завесата на светилището;
7и да тури свещеникътъ отъ кръвта върхъ роговете на олтаря на благовонното кадене който е предъ Господа въ скинията на събранието; и всичката кръвъ на юнеца да излее въ основанието на олтаря на всесъжението който е при дверите на скинията на събранието.
8И всичката тлъстина на юнеца въ приношение за грѣхъ да отнеме отъ него: тлъстината която покрива вътрешностите, и всичката тлъстина която е върху вътрешностите,
9и двата бъбрека, и тлъстината която е върхъ тяхъ къмъ чреслата, и булото на дроба съ бъбреците да отнеме,
10както се отнема отъ юнеца на примирителната жъртва; и свещеникътъ да ги изгори на олтаря на всесъжението.
11А кожата на юнеца, и всичкото му месо, съ главата му, и съ нозете му, и вътрешностите и лайната му,
12сиречъ; всичкия юнецъ да изнесе вънъ отъ станѫ на чисто мѣсто дето се изсипва пепелътъ, и да го изгори на дървата съ огънъ: дето се изсипва пепелътъ да се изгори.
13И ако всичкото събрание Израилево съгреши отъ незнаяне, и това нещо се укрие отъ очите на събора, и направятъ нещо отколкото е заповядаль Господъ да се не прави, и станатъ повинни;
14когато се познае грѣхътъ който сѫ съгрешили, тогазь да принесе съборътъ юнецъ отъ говедата въ приношение за грѣхъ, и да го приведе предъ скинията на събранието;
15и старейшините на събранието да положатъ ръцете си на главата на юнеца предъ Господа; и да заколятъ юнеца предъ Господа.
16И помазаниятъ свещеникъ да внесе отъ кръвта на юнеца въ скинията на събранието;
17и свещеникътъ да натопи пръста си въ кръвта, и да поръси седемъ пъти предъ Господа, предъ завесата.
18И да тури отъ кръвта върхъ роговете на олтаря който е предъ Господа, въ скинията на събранието; и всичката кръвъ да излее въ основанието на олтаря на всесъжението който е при дверите на скинията на събранието.
19И всичката му тлъстина да отнеме отъ него и да я изгори на олтаря.
20И да направи на юнеца така както направи съ онзи юнецъ който беше приношение за грѣхъ: така да направи и съ този; и да направи свещеникътъ умилостивение за тяхъ; и ще имъ се прости.
21И да изведе юнеца вънъ отъ станѫ, и да го изгори както изгори прьвия юнецъ: това е приношение за грѣхъ за събранието.
22И когато някой князъ съгреши и направи отъ незнаяне нещо отъ колкото е заповядаль Господъ Богъ неговъ да се не прави, и стане повиненъ;
23ако му се обяви за грѣхѫ му що е направиль, то да донесе приношението си, мъжко непорочно, ярецъ отъ козите;
24и да тури рѫката си на главата на яреца, и да го заколи на мѣстото дето колятъ всесъжението предъ Господа: то е приношение за грѣхъ.
25И свещеникътъ да вземе отъ кръвта на приношението за грѣхъ съ пръста си, и да тури върху роговете на олтаря на всесъжението.
26И всичката му тлъстина да изгори на олтаря, както тлъстината на примирителната жъртва: така да направи свещеникътъ умилостивение за него за грѣхѫ му; и ще му се прости.
27И ако някой отъ простия народъ съгреши отъ незнаяне, и направи нещо отъ колкото е заповядаль Господъ да се не прави, и стане повиненъ;
28ако му се обяви за грѣхѫ му който е сториль, то да принесе приношението си коза отъ козите, женско безъ порокъ, за грѣхѫ си който е съгрешиль;
29и да тури рѫката си на главата на приношението за грѣхъ, и да заколи приношението за грѣхъ на мѣстото на всесъжението.
30И да вземе свещеникътъ съ пръста си отъ кръвта му, и да тури върхъ роговете олтаря на всесъжението, и всичката му кръвъ да излее при основанието на олтаря.
31И всичката му тлъстина да отнеме както се отнема тлъстината отъ примирителната жъртва; и свещеникътъ да я изгори на олтаря за ухание благовонно Господу; и да направи свещеникътъ умилостивение за него; и ще му се прости.
32А ако принесе агне въ приношение за грѣхъ, да го принесе женско, безъ порокъ;
33и да тури рѫката си на главата на приношението за грѣхъ, и да го заколи въ приношение за грѣхъ на мѣстото дето колятъ всесъжението.
34И свещеникътъ да вземе отъ кръвта на приношението за грѣхъ съ пръста си, и да тури върхъ роговете на олтаря на всесъжението, и да излее всичката му кръвъ при основанието на олтаря.
35И да отнеме всичката му тлъстина както се отнема тлъстината на агнето отъ примирителната жъртва; и свещеникътъ да ги изгори на олтаря както приношенията Господу; и да направи свещеникътъ умилостивение за грѣхѫ му що е съгрешиль; и ще му се прости.
Цариградски превод (1912)


[ Редактирано 08.09.19 20:42 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
08.09.19 12:03 Цитирай
изказвания: 2083

Привет, еурет. Много правилно си забелязал, относно жертвоприношенията, описани в кн. Левит

(дадените от ЙХВХ / Господарят / заповеди относно принос за грях, но който принос не очиства нито съвестта от чувството за вина, нито сърцето на съгрешилия от вътрешният проблем - по-нататъшно желание да върши още от същият грях, нито пък приносът отмахва причината за греха - нито пък може)

, че се изисква както женско младо агне, така и мъжко теле. По-натам ще постна още стихове относно приноса за грях (който принос не прави човека праведен / свят / пред ЙХВХ /Господарят/, нито пък е даден с тази цел, но целта е върху жертвата да падне ВИНАТА за престъплението - ясно видимо още от градината Едем /наслада/ и стореното от Самият ЙХВХ - как Той лично отне живота на невинно животно /не е описано какво животно е било/ и покри телата на Адам и на Ева, за да не умрат като виновни / престъпници на думите Му / бунтовни спрямо намерението-заповедта-Му, да не падне връз тях директно гнева и справедливото възмездие-наказание-за грях - СМЪРТ). 

 

Относно моето блокиране - . Не бях предупреден, но беше маркирана една предупредителна реплика : "тук вече пишеш лично (репликираш / атакуваш - не си спомням точно, моля за снизхождение) към участник в групата (самият едминистратор и автор на статията), което е нарушение на правилата." Във връзка с поста на администратора горе по кн. Левит и неговото тенденциозно писане относно невъзможността Йешуа да е пратеният пророк, помазаник и Давидов цар, камо ли пък - Син на ЙХВХ / Господарят, се разгоря кратък и бърз дебат, в който

(това бе моето първо и единствено включване в тази група, дотогава не виждах нищо какво публикуват, защото е затворена, но бях поканен да участвам от Ndifi и първата тема, която видях беше тази - Левит 4 и нарочно тенденциозното тълкувание и едностранчиво нарочно изследване на старозаветните текстове с единствена цел - заблуждаване на Божиите хора и скланяне на неукрепналите да се отрекат от Единственият Спасител, даден именно от ЙХВХ и съответно - да се изличат имената им от книгата на живота и да приемат осъждане, заедно с нечестивите, блудните, убийците на майки и на бащи и ...., ...., заедно с всеки един, който обича лъжата и лъже, според както е писано)

аз "притиснах" автора с неудобни и твърде компроментиращи както неговата позиция, така и въобще - "конструкцията на теологичният му възглед" / съжалявам за използваната фраза /, от сорта на 

  • § как може един езичник да проповядва върху Танах - кое ти дава право? 
  • § смяташ ли че изпълняваш като езичник Танах в пълнота и ако не - защо лицемерстваш, като учиш другите да го правят? 
  • § смяташ ли, че като нарушаваш открито Танах (като езичник ти имаш определени задължения и ограничени права) и не изпълняваш написаното, с което лицемерстваш, проповядвайки същият Танах и изисквайки от другите да правят по подобие на твоето лицемерие, ти не предизвикваш Божият гняв?

След тези и подобни въпроси бях моментално блокиран, без уведомление какво, защо и точно съм нарушил. Бях готов да обясня основанието на моето възмущение и точните места от Танах, в които ясно се вижда причината за моето възмущение. 

 

Два примера, ясно показващи различната позиция на чужденеца /другоезичника/  и на евреина :

 

  31. И да вземеш овена на посвещението, и да свариш месото му на свето място. 

  32. И да ядат Аарон и синовете му месото на овена и хляба който е в коша, при дверите на скинията на събранието. 

  33. И да ядат онези приношение с които биде умилостивение за посвещение и освещение на тях; но чужденец да не яде, защото са свети. 

  34. И ако остане от месото на посвещението или от хляба до утрото, тогаз да изгориш остатъка в огън: да се не яде, защото е свят. - Изх.29

--------

12. И дъщерята на свещеника ако е оженена за чужденец мъж да не яде от светите приношения. - Левит 22

 

Отделно стои въпроса със задължителните жертвоприношения/приноси за грях и престъпление, които трябва да се изпълняват чрез свещенник и на определено място. Отделно са въпросите с възвишаемите приноси, приносите от първите плодове на определени години, празниците и тн., които чужденците, пожелали да живеят по правилата на Танах, да пазят.  

 

Тъй че виждайки това голямо лицемерие и изказвайки възмущението си от същото, бях блокиран. Знаейки, че ще бъда блокиран, описах, доколкото мога, бързо своята позиция - както относно темата, така и относно причината да наричам човека "лицемер".

 

Накратко е това. Описах доколкото мога подробно всичко, та да е в помощ на Божиите, когато такива човеци, които са се отрекли от Божието послание за спасение, презряли са проляната кръв и дадената жертва, потъпкали са собственото си спасение и да позволили на сатана да замъгли ума им с т.н. познание, атакуват вярата им в Единственият Спасител, даден на човечеството, Първосвещенника според чина/ позицията на Мелхиседек, човека от племето на Йехоуда/ Иуда, Раби Йешуа, Който на тридесет години влезе в синагогата в Нацарет, където бе отгледан и прочете обещаното пророчество чрез Йешаиа / Исая : 

 

  1. Духът на Господа Иеова е на мене; Защото Господ ме е помазал да благовествувам на кротките, Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените, Да проглася освобождение на пленниците, И отваряне затвора на вързаните; 

  2. Да проглася годината на благоволението Господно, И деня на въздаянието от нашия Бог; Да утеша всичките наскърбени; 

  3. Да наредя за наскърбените в Сион, Да им дам венец вместо пепел, Миро на радост вместо плач, Облекло на хваление вместо унил дух; За да се наричат дървета на правда Насадени от Господа, за да се прослави Той. 

  4. И ще се съградят отдавна запустелите места, Ще се издигнат досегашните развалини. И ще се обновяват пустите градове Опустошени от много родове. 

  5. Чужденци ще останат и ще пасат стадата ви, И чужденци ще бъдат ваши орачи и ваши лозари. 

  6. А вие ще се казвате свещеници Господни; Ще ви наричат служители на нашия Бог; Ще ядете имота на народите, И ще наследите тяхната слава. 

  7. Вместо срама си ще получите двойно, И вместо посрамянето си те ще се радват в наследството си; Затова в земята си ще притежават двойно, Радостта им ще бъде вечна

  8. Защото Аз Господ обичам правосъдие, Мразя грабителство с неправда; А тях ще възнаградя с вярност, И ще направя с тях вечен завет

 

  8. Защото Аз Господ обичам правосъдие, Мразя грабителство с неправда; А тях ще възнаградя с вярност, И ще направя с тях вечен завет. - Исая 61

 

Поставяйки под съмнение не само основателността на Раби Йешуа да е обещаният помазаник, но и както Той - Самият казва - Сина на Благословения ЙХВХ / Господарят, дал Танах на Моше / Моисей на планината в пустинята Синай, осмивайки персоната на същият Раби и сравнявайки го с езическите божества Митра и Озирис, поставяйки под въпрос дори и самото съществуване на Раби, казвайки, че "църквата е подправила както новият завет, така и историческите сведения относно Йешуа / Исус", те изпълняват в пълнота думите, казани от пратеника на Исус - Йоан, който още тогава изобличи такива човеци, които се противят на ЙХВХ, отричат Сина и навличат на себе си бърза погибел : 

 

  18. Дечица, последно време е; защото както сте чули, че иде Антихрист, и понеже сега има много антихристи, от това знаем, че е последно време. 

  19. От нас излязоха, но не бяха от нас; защото ако бяха били от нас, щяха да си останат с нас; но излязоха, за да стане явно, че те всички не са от нас

  20. А вие сте помазани от Светия и знаете всичко. 

  21. Пиша ви, не защото не знаете истината, но защото я знаете и разбирате, че никаква лъжа не е от истината. 

  22. Кой е лъжец, освен оня, който отрича, че Исус е Машиях/ Помазаника /Христос? той е антихрист, който се отрича от Отца и от Сина. 

  23. Никой, който се отрича от Сина, няма нито Отца; а който изповядва Сина, има и Отца

защото ако бяха били от нас, щяха да си останат с нас; но излязоха, за да стане явно, че те всички не са от нас. 

20. А вие сте помазани от Светия и знаете всичко. 

21. Пиша ви, не защото не знаете истината, но защото я знаете и разбирате, че никаква лъжа не е от истината. 

22. Кой е лъжец, освен оня, който отрича, че Исус е Христос? той е антихрист, който се отрича от Отца и от Сина. 

23. Никой, който се отрича от Сина, няма нито Отца; а който изповядва Сина, има и Отца. - 1 Йоан 2

 

С бръщолевенията на такива хора, предали себе си на сатана, който откакто свят светува лъже и мами народите, се завличат неутвърдени и неукрепнали във вярата човеци, за да се сбъднат думите на Йешуа : 

 

6. А който съблазни едно от тия малките, които вярват в Мене, за него би било по-добре да се окачеше на врата му един воденичен камък, и да потънеше в морските дълбочини

7. Горко на света поради съблазните, защото е неизбежно да дойдат съблазните; но горко на онзи човек, чрез когото съблазънта дохожда! - Матей 18

 

 

 




" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
08.09.19 13:33 Цитирай
изказвания: 2083

eureth:

1.  Не съм много запознат с животновъдството и ще ми е интересно дали за едно типично домашно стопанство, отглеждащо и животни за прехрана, е за предпочитане едно агне от женски род да бъде изгубено, отколкото мъжко агне  - в чисто земен, човешки, икономически смисъл.

---ХХХ---

2.Ако правилно разбирам, иудеите които очакват друг техен помазаник-цар, не свързват по никакъв начин този техен очакван цар с това, той да понесе наказнието за техните грехове. Съответно те не виждат никакъв проблем в това, че са греховни и че Бог няма как да ги приеме с греховете им. Ситуацията неизненадващо е подобна на тази с други антихристи, мохамеданите, които също нямат надежда по отношение на техните грехове и съответно наказание.

---ХХХ---

3. В този смисъл, не съм изненадан, че и днес антихристи старателно търсят доводи да отхвърлят лекомислено Исус от Назарет и неговата декларация, запечатана със собствената му кръв и безброй добрини към страдащи хора в Иудеа тогава, че той е предизвестеният от Бога помазаник-цар, Божият син и спасител на света от греха и смъртта, без да осъзнават, че така отблъскват единствената "Ръка", която може да ги извади от смъртоносното тресавище на греха и смъртта, в което всички се озоваваме по рождение - било авраамови потомци по плът (израелци, араби...), било гърци по плът, понеже относно плътта няма разлика пред Бога - и да ги спаси, и да им даде живот.

 

 

 

        Лев. 4:
1И говори Господъ Мойсею и рече:
2Говори на Израилевите синове и кажи: Ако някой съгреши отъ незнаяне, и направи нещо отъ колкото е заповядаль Господъ да се не
3ако помазаниятъ свещеникъ съгреши, и направи съ това да паднатъ въ пре стѫпление людете, тогазь за грѣхѫ си що е сториль нека принесе отъ говедата юнецъ непороченъ Господу въ приношение за грѣхъ.
4И да приведе юнеца при дверите на скинията на събранието предъ Господа; и да тури рѫката си на главата на юнеца, и да заколи юнеца предъ Господа.
5И да вземе помазаниятъ свещеникъ отъ кръвта на юнеца, и да я принесе въ скинията на събранието.
6И да натопи свещеникътъ пръста си въ кръвта, и да поръси отъ кръвта седемъ пъти предъ Господа, предъ завесата на светилището;
7и да тури свещеникътъ отъ кръвта върхъ роговете на олтаря на благовонното кадене който е предъ Господа въ скинията на събранието; и всичката кръвъ на юнеца да излее въ основанието на олтаря на всесъжението който е при дверите на скинията на събранието.
8И всичката тлъстина на юнеца въ приношение за грѣхъ да отнеме отъ него: тлъстината която покрива вътрешностите, и всичката тлъстина която е върху вътрешностите,
9и двата бъбрека, и тлъстината която е върхъ тяхъ къмъ чреслата, и булото на дроба съ бъбреците да отнеме,
10както се отнема отъ юнеца на примирителната жъртва; и свещеникътъ да ги изгори на олтаря на всесъжението.
11А кожата на юнеца, и всичкото му месо, съ главата му, и съ нозете му, и вътрешностите и лайната му,
12сиречъ; всичкия юнецъ да изнесе вънъ отъ станѫ на чисто мѣсто дето се изсипва пепелътъ, и да го изгори на дървата съ огънъ: дето се изсипва пепелътъ да се изгори.
13И ако всичкото събрание Израилево съгреши отъ незнаяне, и това нещо се укрие отъ очите на събора, и направятъ нещо отколкото е заповядаль Господъ да се не прави, и станатъ повинни;
14когато се познае грѣхътъ който сѫ съгрешили, тогазь да принесе съборътъ юнецъ отъ говедата въ приношение за грѣхъ, и да го приведе предъ скинията на събранието;
15и старейшините на събранието да положатъ ръцете си на главата на юнеца предъ Господа; и да заколятъ юнеца предъ Господа.
16И помазаниятъ свещеникъ да внесе отъ кръвта на юнеца въ скинията на събранието;
17и свещеникътъ да натопи пръста си въ кръвта, и да поръси седемъ пъти предъ Господа, предъ завесата.
18И да тури отъ кръвта върхъ роговете на олтаря който е предъ Господа, въ скинията на събранието; и всичката кръвъ да излее въ основанието на олтаря на всесъжението който е при дверите на скинията на събранието.
19И всичката му тлъстина да отнеме отъ него и да я изгори на олтаря.
20И да направи на юнеца така както направи съ онзи юнецъ който беше приношение за грѣхъ: така да направи и съ този; и да направи свещеникътъ умилостивение за тяхъ; и ще имъ се прости.
21И да изведе юнеца вънъ отъ станѫ, и да го изгори както изгори прьвия юнецъ: това е приношение за грѣхъ за събранието.
22И когато някой князъ съгреши и направи отъ незнаяне нещо отъ колкото е заповядаль Господъ Богъ неговъ да се не прави, и стане повиненъ;
23ако му се обяви за грѣхѫ му що е направиль, то да донесе приношението си, мъжко непорочно, ярецъ отъ козите;
24и да тури рѫката си на главата на яреца, и да го заколи на мѣстото дето колятъ всесъжението предъ Господа: то е приношение за грѣхъ.
25И свещеникътъ да вземе отъ кръвта на приношението за грѣхъ съ пръста си, и да тури върху роговете на олтаря на всесъжението.
26И всичката му тлъстина да изгори на олтаря, както тлъстината на примирителната жъртва: така да направи свещеникътъ умилостивение за него за грѣхѫ му; и ще му се прости.
27И ако някой отъ простия народъ съгреши отъ незнаяне, и направи нещо отъ колкото е заповядаль Господъ да се не прави, и стане повиненъ;
28ако му се обяви за грѣхѫ му който е сториль, то да принесе приношението си коза отъ козите, женско безъ порокъ, за грѣхѫ си който е съгрешиль;
29и да тури рѫката си на главата на приношението за грѣхъ, и да заколи приношението за грѣхъ на мѣстото на всесъжението.
30И да вземе свещеникътъ съ пръста си отъ кръвта му, и да тури върхъ роговете олтаря на всесъжението, и всичката му кръвъ да излее при основанието на олтаря.
31И всичката му тлъстина да отнеме както се отнема тлъстината отъ примирителната жъртва; и свещеникътъ да я изгори на олтаря за ухание благовонно Господу; и да направи свещеникътъ умилостивение за него; и ще му се прости.
32А ако принесе агне въ приношение за грѣхъ, да го принесе женско, безъ порокъ;
33и да тури рѫката си на главата на приношението за грѣхъ, и да го заколи въ приношение за грѣхъ на мѣстото дето колятъ всесъжението.
34И свещеникътъ да вземе отъ кръвта на приношението за грѣхъ съ пръста си, и да тури върхъ роговете на олтаря на всесъжението, и да излее всичката му кръвъ при основанието на олтаря.
35И да отнеме всичката му тлъстина както се отнема тлъстината на агнето отъ примирителната жъртва; и свещеникътъ да ги изгори на олтаря както приношенията Господу; и да направи свещеникътъ умилостивение за грѣхѫ му що е съгрешиль; и ще му се прости.
Цариградски превод (1912)

 

1. Не съм много запознат с животновъдството и ще ми е интересно дали за едно типично домашно стопанство, отглеждащо и животни за прехрана, е за предпочитане едно агне от женски род да бъде изгубено, отколкото мъжко агне  - в чисто земен, човешки, икономически смисъл.

отг. - Когато "комунизмът падна", дядо и баба взеха от ТКЗС-то от съседното село овце, защото навремето са били отнети от бащите им (разбира се - много по-малко взеха от отнетото, но това е друга тема). Заедно с други хора от нашата част на селото направихме кооператив и се редувахме пролет-лято-есен, да пасем общото стадо, възлизащо на над 120 овце и над 43 кози. Научихме се (аз и татко) на неща като косене, "клепане" (с миниатюрна наковалня, чийто долен разклонен и заострен край се забива в земята и с помощта на специален заострен чук, от друга страна, където е ковалнята, се сплесква внимателно острието на железното косило на косата, след което се заосря с помощта на "острило" - специален продълговат камък, бива два вида - твърд - за основно, първоострене и мек - за вторично, фино острене), "пластене" - обръщане на окосената вече трева, за да просъхне равномерно, да не мухляса и да не се запари и придобие, съответно, неприятен дъх и вкус за стоката, "купене" - събиране на вече сухата трева, вече сено, по специален начин (човек с вила стои в средата и тъпче сеното, което хората му подават и указва къде точно да го подават - дали в средата точно, или вече към края, купата стига височина до шест- осем метра), покриване на купата с найлони или мушама с тежести, събиране на "шума за зимъска" - от дъбаците се отсичат клони, които се поставят на сушина да изсъхнат и зимъс се дават на стоката като допълнителна храна и тнтнтн неща, които вече никой почти не село не прави, защото животни не се гледат. 

 

Мисля че за години работа и гледане на овце и кози, придобих личен опит и приех множество съвети от по-опитни от мен селски хора. Женски агнета НЕ СЕ колят - колят се предимно мъжки овнета, или пръчлета (млади мъжки козички) . Женските се подбират и най-добрите се оставят, другите или се продават, или се заменят, или се колят - след като са проучени, че не стават за друго. Младите женски агнета не се колят, за да заместят по-старите овци, които на свой ред се продават, или колят, или заменят. Мъжките агнета, или пръчлета, които се оставят за разплод се проучват внимателно и се оставят само най-добрите, без недостатък, силни, големи, чиито майки са с доказани добри показатели - хубаво и повече мляко, да не се мушат с другите - да не са агресивни, да не създават други проблеми. Същото важи и за отглеждането на пръчове - оставя се пръчлето, чиято майка е отбрана най-добра коза в стадото. В стадото е добре да има няколко овена и един пръч. В селото може да има много овни и само един пръч. Месото на пръча (мъжката коза) е трудно за готвене и не се предпочита, пред овненското. 

 

Заколването на младо женско агне, без недостатък, ни препраща не само към думата загуба и вреда, но и към способността на същото агне да ражда, да има потомство, което да е добро потомство. И именно тези показатели са в същността на Помазаника, както и описах вече като опровержение на човека, отричащ Исус за Помазаник :

 


1. твърдение : "Много интерсно ,агнето принос за грях трябва да е женско без недостатък ,а Исус бе мъж !!!!"

 

 

- женското агне дава живот, от него се раждат другите - било мъжки, или женски. Линията на следване е  ---даване на живот, възможност за раждане на други като него ---, а не --пол-на съществото, давано за грях-- 

 

основания за твърдението :

 

- И виждаме, че именно Йешуа сам каза "Аз съм животът, никой не идва при Елохиим, освен чрез Мен!". 

 

- Именно Исус може да даде живот и да новороди други, подобни Нему, като сам е "първороден измежду мъртвите".

 

--АНТИТЕЗА--

 

Въприемайки в строго линеално тълкувателна нишка твърдението за женското агне, бих попитал защо Израил (Божи воин) е наречен "жена" в кн. "Плач на Еремия" : 

 

"вдовица", "дъщеря на Сион", "дъщеря на Ерусалим". 


 

Видимо е нелогичното противопоставяне в праволинейно тълкувателна нишка, защото никой "Божи воин" не е редно да бъде наричан "жена", нито пък - "дъщеря на ххх". 


 

 

Поздрави на Божият народ, пазете се от злите поборници, от тези, които могат да завлекат душите ви под Божието вечно осъждение, предвидено за сатана и неговите ангели. 


[ Редактирано 08.09.19 13:35 ]



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
08.09.19 13:57 Цитирай
изказвания: 2083


2.Ако правилно разбирам, иудеите които очакват друг техен помазаник-цар, не свързват по никакъв начин този техен очакван цар с това, той да понесе наказнието за техните грехове. Съответно те не виждат никакъв проблем в това, че са греховни и че Бог няма как да ги приеме с греховете им. Ситуацията неизненадващо е подобна на тази с други антихристи, мохамеданите, които също нямат надежда по отношение на техните грехове и съответно наказание.

 

---ХХХ---

 

3. В този смисъл, не съм изненадан, че и днес антихристи старателно търсят доводи да отхвърлят лекомислено Исус от Назарет и неговата декларация, запечатана със собствената му кръв и безброй добрини към страдащи хора в Иудеа тогава, че той е предизвестеният от Бога помазаник-цар, Божият син и спасител на света от греха и смъртта, без да осъзнават, че така отблъскват единствената "Ръка", която може да ги извади от смъртоносното тресавище на греха и смъртта, в което всички се озоваваме по рождение - било авраамови потомци по плът (израелци, араби...), било гърци по плът, понеже относно плътта няма разлика пред Бога - и да ги спаси, и да им даде живот.

 

 

 

2.Ако правилно разбирам, иудеите които очакват друг техен помазаник-цар, не свързват по никакъв начин този техен очакван цар с това, той да понесе наказнието за техните грехове. Съответно те не виждат никакъв проблем в това, че са греховни и че Бог няма как да ги приеме с греховете им. Ситуацията неизненадващо е подобна на тази с други антихристи, мохамеданите, които също нямат надежда по отношение на техните грехове и съответно наказание.

 

отг. - Да, напълно вярно, евреите очакват друг Машииах, друг цар, който ще се роди(Езек. 37) :


"възкресява израелтяните, прави двата дома един и ги отвежда в земята им,..."
- цитат от дискусия. Ето още няколко щрихи към общият профил на основната смислова концепция за "обещаният Давидов цар" :


"...месията си е земен цар, със земни родители и когато дойде ясно ще се види ! Ще настъпи ера на мир, всички ще познават Бога и няма да се учат вече един друг. Агне и вълк ще пасат заедно и тн... Израел ще е в земята си и няма сто пришествия - има едно идване на Израелев месия, напълно човек и земен цар. (...) Има месии, но има един, който те очакват спезиално - САМО ЧЕ - той ще бъде ЧОВЕК , реално от племето на Юда, със земен баща, защото, защото това е обещано с клетва от Бога - потомство от семето на Давид. И не е спасител, а просто израилев цар. "


Тази втора картина и платформа, представяща кой е очакваният Месия, ме накара да напиша в темата Йесус от Назарет наистина ли е Божият син или това е заблуда? че



Прочитайки горните "характеристики", особености на очакваният от Равините "Помазаник", аз, признавам си, изтръпнах, досещате се (?) защо.

 

 

 

 

 


[ Редактирано 27.09.19 00:47 ]



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF