Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

агент михайлов - илко ефтимов   гностицизъм   гурбалов   деноминации   истории   лоно   плътта на исус христос   римска империя   свобода   събота  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   08.12.20 10:26
След като бе наказан за вярата си (10г. в щатски затвор), Д-р Кент Ховинд отново е на бойната линия в ю-туб: Dr. Kent Hovind - The Long War Against God.
 
Владо   29.11.20 15:57

Истината за 2СВ, а и не само, ще я разберем, да.

Четох веднъж за лагера на комунистите край Ловеч, от очевидец, комуто Бог спасява живота чудно: буквално се втресох от жестокостта и сатанизма на човеците, които са отговаряли за "затворените и подложени на изправителен труд граждани". Не спах, ужасен от безчовечността и липсата на страх, че ВЕРОЯТНО има Бог, пред който всеки ще отговаря. Безбожието е страшно и води доужасни извращения.

И досега, м-у другото, хората в Ловеч смятат, че в лагера са били затваряни "престъпници и лоши хора"...

 
Владо   29.11.20 15:57
Безспорно в деня, когато народите както водите се стичат в моретата, ще се стекат пред престола на Древния по дни и на Неговия Агнец, ИСТИНАТА ще се чуе из устата Божии и всяко сърце ще я разбере: комуто за съд- съда, комуто за оправдание - оправданието.

Злите империи на САЩ и СССР са вършили и вършат жестокости и несправедливи неща както със своите си граждани, така и с други, че е трудно да се повярва. От гладомора, през разстрели и зверски гаври с телата на хора, до днешните убийства и планирани "ваксини" .
 
eureth   29.11.20 14:13
Зная как изглеждат нещата, но имайки предвид, че дори някои плътски израелци не приемат фундаментални точки и догми от официалната проповед и катехизис на победителите-съюзници (болшевишкия СССР, Fed-ския ОАД(“САЩ”) и т.н.)) относно 2СВ, то за мен това е знак, че когато Божият син, помазаник-цар и съдия над всички, Исус от Назарет се върне тук за съд и 1000-год. царуване и в неговото царство насядат онези, които той е избрал, то дори и по тази тема най-вероятно ще има неочаквани Божии разкрития и съдебни решения.

Предпочитам да изчакам до Божия съд, за да науча само истината по различните точки по тези и подобни тежки и болни въпроси. 



Не пише напразно: "Затова не съдете нищо преждевременно, докато не дойде Господарят, който ще извади на светло скритото в тъмнината и ще изяви намеренията на сърцата."
(явно и Бог ще да се е "заблудил"... по тия "конспиративни теории" и "конспирации"... )
 
Владо   29.11.20 09:00
ПП: че то "лъжливи свидетели" винаги има - стига да има значимо събитие. Дори и до сега има хора, твърдящи, че са преживели "лична среща с Исус", които като ги слушам потъвам от срам...
 
Владо   29.11.20 08:58
Старици, лъжещи свой познат в личен разказ за живота си?! Смешно.
Видеата от Аушвиц, Аушвиц-Бернеау, Лайпциг, Бухенвалд и къде ли още не, са ясни. Спомени и разкази на очевидци, намерени тефтери с описания (дори и детски), свидетелстват. Е, то винаги има някаква вероятност едно събитие да е манипулирано, но това конкретно, е абсурдно: при живи свидетели, документация и спомени на очевидци...
 
eureth   29.11.20 00:21
Очевидно говоря за онова, относно което Пилат е попитал Исус. Защо ли не е получил отговор?...

Попадал съм на различни видеота, които нагледно разобличават разни т.нар. "свидетели" и "свидетелства" относно тези неща, както и популярни вярвания, стереотипи и "конспирации" по тези въпроси, така че засега предпочитам да изчакам докато истинският Божий помазаник-цар и съдия, Исус от Назарет, седне на престола си за съд и се произнесе с окончателно съдебно решение и по този въпрос, правейки както винаги истината да възтържествува. В този смисъл е хубаво, че Той има последната дума.

Не че тази тема е най-важната за мен, но все пак, понеже тогава са били убити гигантски маси от хора - скъпоценни Божии създания в очите на Бога - по цялата земя (казват - над 100 милиона души), предполагам, че тази и други подобни световни човешки трагедии ще бъдат разгледани със съответната тежест от Божия син, вкл. изваждайки на показ и всички скрити неща, както неслучайно пише ("конспирациите", така да се каже - както често манипулират овцете да не мислят, да не разсъждават и да не задават въпроси).
 
Владо   28.11.20 22:25
:) Не знам чия "истина" за 2СВ имаш в предвид, но съм провеждал разговори с хора, ПРЕКИ СВИДЕТЕЛИ на нацисткият режим и жестокости. Конспирациите са винаги интригуващи, но те падат в нозете на свидетелите. :)
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Божият син - истинският и законен Божий помазаник-цар и съдия Исус от Назарет, ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!

Форуми :: Светите текстове :: Даниел << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Даниил 9 глава - разглеждане
Започване на нова тема
    

07.06.16 22:38 Цитирай
изказвания: 606
разкл. от: Йерусалим e развратницата Вавилон /Откр. 17/ - какво следва от това за Божия народ?


Понеже стана дума от друга тема, нека разгледаме девета глава на книгата на пророк Даниил:

началото на главата ни казва нещо много важно! Даниил е разбрал от свещените книги, а не от откровение свише числото на годините относно запустението на Йерусалим.
"в първата година от царуването му аз Даниил разбрах от свещените книги числото на годините, за които дойде Господното слово към пророк Еремия, че запустението на Ерусалим ще трае седемдесет години."
Това е нещо което и тук във форума искаме да правим, да изследваме свещените книги, за да разбираме различни неща които Бог е казал..


Тогава обърнах лицето си към Господа Бога, за да отправя към него молитва и молби с пост, вретище и пепел. 
4 Когато се помолих на Господа моя Бог и се изповядах, рекох: О Господи, велики и страшни Боже, Който пазиш завета и милостта Си към ония, които Те любят и пазят Твоите заповеди! 
5 Съгрешихме, постъпихме извратено, вършихме нечестие, бунтувахме се и се отклонихме от Твоите заповеди и от Твоите съдби; 
6 и не послушахме слугите Ти пророците, които говориха в Твое име на царете ни и на началниците ни, на бащите ни и на всичките люде на земята ни. 
7 На Тебе Господи, прилича правда, а на нас срам на лицето, както е и днес, на Юдовите, мъже на ерусалимските жители и на целия Израил, както на ония, които са ближни, така и на ония, които са далечни по всички страни гдето си ги изгонил поради престъплението, което извършиха против Тебе. 
8 Господи, срам на лицето подобава на нас, на царете ни, на началниците ни и на бащите ни, защото Ти съгрешихме, 
9 На Господа нашия Бог принадлежат милост и прощение, защото се възбунтувахме против Него, 
10 и не послушахме гласа на Господа нашия Бог да ходим по законите, които положи пред нас чрез слугите Си пророците. 
11 Да! Целият Израил престъпи закона Ти, като се отклони та не послуша гласа Ти; за която причина се изля върху нас проклетията и клетвата написана в закона на Божия слуга Моисей; защото Му съгрешихме. 
12 Той потвърди думите, които изговори против нас и против нашите съдии, които са ни съдили, като докара върху нас голямо зло; защото никъде под небето не е ставало това което стана на Ерусалим. 
13 Всичкото това зло, както е писано в Моисеевия закон, дойде върху нас; но пак не се молихме пред Господа нашия Бог за да се върнем от беззаконията си и да постъпваме разумно според истината Ти. 
14 Затова Господ е бдял за това зло, и вече го е докарал върху нас; защото Господ нашият Бог е справедлив във всичките дела, които върши; и ние не послушахме гласа Му. 
15 И сега, Господи Боже наш, Който си извел людете Си из Египетската земя с мощна ръка, и си спечелил за Себе Си име каквото имаш днес, съгрешихме и вършихме нечестие. 
16 Господи, според всичката Твоя правда, моля се, нека гневът Ти и яростта Ти се отвърнат от Твоя град Ерусалим, светия Ти хълм; защото поради нашите грехове и поради беззаконията на бащите ни Ерусалим и Твоите люде станахме за укор на всички, които са около нас. 
17 Сега, прочее, послушай, Боже наш, молитвата на слугата Ти и молбите му, и заради Господа, осияй с лицето Си върху запустялото Си светилище. 
18 Боже мой, приклони ухото Си и послушай; отвори очите Си и виж опустошенията ни, и града, който се нарича с Твоето име; защото ние не принасяме прошенията си пред Тебе заради нашата правда, но заради многото Твои щедрости. 
19 Господи, послушай; Господи, прости; Господи, дай внимание и подействувай; да не закъснееш, заради Себе Си, Боже мой; защото с Твоето име се наричат града Ти и людете Ти. 
20 И докато още говорех и се молех, и изповядвах своя грях и греха на людете си Израиля, и принасях молбата си пред Господа моя Бог за светия хълм на моя Бог, 
21 дори още като говорех в молитвата, мъжът Гавриил, когото бях видял във видението по-напред, като летеше бързо се приближи до мене около часа на вечерната жертва. 
22 И вразуми ме като говори с мене, казвайки: Данииле, сега излязох да те направя способен да разбереш. 
23 Когато ти почна да се молиш заповедта излезе; и аз дойдох да ти кажа това, защото си възлюблен; затова размисли за работата и разбери видението. 
24 Седемдесет седмици са определени за людете ти и за светия ти град за въздържането на престъплението, за довършване греховете, и за правене умилостивение за беззаконието, и да се въведе вечна правда, да се запечата видението и пророчеството, и да се помаже Пресветият. 
25 Знай, прочее, и разбери, че от излизането на заповедта да се съгради изново Ерусалим до княза Месия ще бъдат седем седмици; и за шестдесет и две седмици ще се съгради изново, с улици и окоп, макар в размирни времена. 
26 И подир шестдесет и две седмици Месия ще бъде посечен, и не ще има кои да Му принадлежат; и людете на княза, който ще дойде, ще погубят града и светилището; и краят му ще го постигне чрез потоп; и до края на войната има определени опустошения. 
27 И Той ще потвърди завет с мнозина за една седмица, а в половината на седмицата ще направи да престанат жертвата и приносът; и един, който запустява, ще дойде яздещ на крилото на мерзостите; и гняв ще се излее върху запустителя до определеното време. 


Подчертал съм за мен ключовите моменти в цитираният текст от книгата.И ще продължа писането по темата тези дни..

[ Редактирано 08.06.16 11:52 ]

Най-отгоре
антихрист,   даниел 9,   даниил 9,   диспенсационализъм,   йерусалим
    
07.06.16 22:56 Цитирай
изказвания: 4869
"а в половината на седмицата ще направи да престанат жертвата и приносът" /из Дан 9:27/

Споменах това място в предишната тема (Йерусалим e развратницата Вавилон /Откр. 17/ - какво следва от това за Божия народ?), във връзка с това,

дали Бог ще възприема евентуалния нов Божий "храм"/дом, който определени среди сред иудеите плануват от много години да построят някъде на хълма, където е джамията

за Божий дом или не.

Тъй като Бог няма да живее там, то няма как този дом да е Божий дом в буквалния смисъл, както е било преди,

допускам единствено, че в някакаъв исторически смисъл, този нов дом би могъл да бъде наречен така (т.е. домът, където преди е бил истинския Божий дом, т.е. в който Бог наистина е присъствал, както е описано)



Та какви са тези жертвата и приносът, които ще престанат, когато онзи княз, който предстои да унищожи Йерусалим (чрез 10-те царе, които ще му предадат властта си - Разкр. 17), направи да престанат?

Това неща, които Бог ще приема ли са или са просто човешки безполезни напъни, които Бог няма да приеме?


За мен е второто, но все пак говоренето на това място е особено и изрично не пише, че тези жертви от закона ще бъдат отхвърлени от Бога. Затова и исках да чуя още мнения.

[ Редактирано 07.06.16 23:04 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
08.06.16 11:30 Цитирай
изказвания: 606
Точно това място, абзац, който посочваш за мен е ключовият момент в края на тази глава и той е причината за толкова различни виждания сред християните. Този абзац е основата на диспенсионалистичната доктрина и разбиране за трети храм и основата за циониската доминация над християните и склоняването им да подкрепят циониските претенции за Божии народ. Аз съм мислил върху този пасаж и това което ти споделяш е същото което и мен ме е карало да премислям.

Аз лично съм стигнал за себе си, до следните изводи:

ето пак текста:
Седемдесет седмици са определени за людете ти и за светия ти град за въздържането на престъплението, за довършване греховете, и за правене умилостивение за беззаконието, и да се въведе вечна правда, да се запечата видението и пророчеството, и да се помаже Пресветият. 
25 Знай, прочее, и разбери, че от излизането на заповедта да се съгради изново Ерусалим до княза Месия ще бъдат седем седмици; и за шестдесет и две седмици ще се съгради изново, с улици и окоп, макар в размирни времена. 
26 И подир шестдесет и две седмици Месия ще бъде посечен, и не ще има кои да Му принадлежат; и людете на княза, който ще дойде, ще погубят града и светилището; и краят му ще го постигне чрез потоп; и до края на войната има определени опустошения. 
27 И Той ще потвърди завет с мнозина за една седмица, а в половината на седмицата ще направи да престанат жертвата и приносът; и един, който запустява, ще дойде яздещ на крилото на мерзостите; и гняв ще се излее върху запустителя до определеното време.


70 - седмици / не реални наши седмици понеделник- неделя/ , а в текста се говори за 70 периода от по седем единици. Тези единици не се обяснява дали са дни, години и тн. Реално знаем, че това са години защото историята го доказва. 490 години. Текста казва, че 490 години са определени за людете на Даниил/ людете не са всички, както не всеки който е от Израел е израелтянин/, та тези години са определени за няколко неща-

- за въздържане на престъплението
- за довършване греховете
- за правене на умилостивение за безаконието
- да се въведе вечна правда
- да се запечата видението и пророчеството
- да се помаже Пресветият

Текстът казва, че от излизането на заповеддта да се съгради отново града Йрусалим , до княза месия са 7 седмици /от години/ и за 62 седмици/ от години/, града ще се съгради в размирни времена и сетне след това месията ще бъде посечен и няма да има кой да му принадлежи!

И чак след това пише,-че людете на идещият княз ще опустошат града и светилището и краят му ще го постигне чрез потоп; и до края на войната има определени опустошения

Трябва да се размишлява за кого/княз/ и кое време говори горният текст! И дали можем да говорим за двойно изпълнение, като вземем предвид, че града исторически е бил опустошен от римските армии на Тит.

И сега идваме до последният абзац, който представлява най голям интерес и дебат-
И Той ще потвърди завет с мнозина за една седмица, а в половината на седмицата ще направи да престанат жертвата и приносът; и един, който запустява, ще дойде яздещ на крилото на мерзостите; и гняв ще се излее върху запустителя до определеното време.


Кой е този - ТОЙ!
Ако е Месията за който се говори основно горе в пасажа, изводите са едни, ако е Тит- идещият княз, изводите са други, ако е звярът е идещият княз и става дума за него изводите са трети.

Аз се питам за следното когато мисля върху това:
Може ли месията Исус да прекрати жертвата и приносът и направил ли го е? - Според мен ДА!
Сключил ли е месията Исус завет с мнозина- ДА!
Може ли идещият княз, който и да е той- да направи да престанат жертвата и приносът, като същевременно сключи завет с мнозина за 7 години? Според мен Тит не може и не е сторил това, така че Тит отпада..

Ако това е звяра, то той трябва да направи да престанат жертвата и приносът и да направи завет с мнозина за седем години. Това и вярват повечето от днешните християни, че е отговорът. Според мен не е! Първо, според мен, звярът няма как исторически да е дошъл при разрушението на храма през 70 година и да е сключил завет, тоест ако той е онзи ТОЙ който прави да престане жертва и принос, това трябва да не е станало все още а да предстои в наше време. Това вярват и повечето християни.

Тогава изниква въпросът който Еурет също зададе- Ще ли Бог приме жертва и принос в някакъв трети храм наречен Божи, след съвършената жертва на Месията Исус? Според мен няма как да приеме, защото това е безсмислица, дори нещо повече, да се принасят приноси и жертви за грях , след съвършената жертва е нещо много лошо.. 
Еурет казваш:
"За мен е второто, но все пак говоренето на това място е особено и изрично не пише, че тези жертви от закона ще бъдат отхвърлени от Бога. Затова и исках да чуя още мнения."

Тези жертви няма как, според мен, да не бъдат отхвърлени от Бога като несъстоятелни, понеже те вече нямат никаква тежест, смисъл и функция и са един вид Богоборство и директно изявление, че Исус не е Месията..!
Така смятам аз. Ако Бог е искал ние да разберем, Кой ще направи да престанат жертвата и приносът, то според мен, ние ясно трябва да знаем, как ще направи да престанат, защо, и кога! На въпросът защо, ние имаме отговор в светлината на новият завет- защото жертвите и приносите вече са безмислени, понеже съвършената жертва за грях е принесена веднъж за винаги. Така е направено да престанат ежедневните жертви , като отминали. павел ясно обяснява това в посл. към евреите. После въпросът - КАК? Ами със сключването на Нов завет! Дори и в текста се споменава за превенето на завет с мнозина! Този завет, прави така, че старият завет отпда. Жертвите и приносите отпадат, престават да важат за Бога! Този завет сетне е подпечатан с кръвта на Месията и завесата на храма се раздира на две.

И тук според мен идва текста-
и един, който запустява, ще дойде яздещ на крилото на мерзостите; и гняв ще се излее върху запустителя до определеното време.


След сключването на завета, след отпадането на жертвите и приносите, тоест след 70 тата седмица, идва един запустител и гняв се излива над него до определеното време. Дали в това- до определеното време, можем да поберем цялата последвала световна история? Дали до наши дни, нещата все още са в това време на изливане на гняв, и идването на великият ден Господен? Това също е съществено.

Да се върнем на онези 6 неща които изброихме горе определени за тези 490 години да се случат:

- за въздържане на престъплението
- за довършване греховете
- за правене на умилостивение за безаконието
- да се въведе вечна правда
- да се запечата видението и пророчеството
- да се помаже Пресветият

Нима тези горните неща не се изпълниха до Христовото възнесение? Ако някои от тях не са се случили, кои са те и защо не са, тоест в какъв смисъл не са станали?


Та ако аз лично бъркам, и са прави диспенсионалистите и останалите които вярват, макар, че текста не предполага нищо такова, за наличието на гигантска дупка времева, между 69 и 70 тата седмица, и тази последна седемдесета седмица се отнася за края на времето,тогава все още никой не ме е убедил че това е така. Ако някой успее, веднага ще си сменя мнението. Но засега не виждам такова нещо. Но виждам, че тук с това тълкувание за наличие на дупка, се отваря една врата за нов 3 ти храм, и за един фейк месия който ако е антихриста, може да направи фалшиво спиране на жертви в този фалшив трети храм, позовавайки се на данииловото пророчество и да иска да посече тези които не му се кланят.. Въобще нещата никак не са толкова прости и еднозначни, както си мислят диспенсионалистите..





 

[ Редактирано 08.06.16 11:36 ]

Най-отгоре

    
08.06.16 12:06 Цитирай
изказвания: 4869
Божият син е хвърлил допълнително светлина относно времето, когато ще се случи Дан.9:27

        Мт. 24:15-22
15И тъй, когато видите мерзостта на запустението, речената отъ пророка Данаила, че стои на светото место (който чете нека разумева):
16тогазь, които сѫ въ Юдея, да бегатъ по горите;
17който се намѣри на покрива, да не слезва за да вземе нещо отъ къщата си.
18и който се намѣри на нива да се не връща назадъ да вземе дрехите си.
19А горко на непразните и на доещите прѣзъ онези дни.
20И молете се да се не случи бегането въ зима, или въ съботенъ денъ;
21защото тогазь ще бъде скръбъ голема, каквато не е била отъ начало на света до нине, нито ще да бъде.
22И ако да се не скратехѫ онези дни, ни една плътъ не би се избавила; но зарадъ избраните, онези дни ще се скратятъ.
Цариградски превод (1912)



Т.е. това прекратяаване на принос и жертва, и унищожаване на Йерусалим (Дан.9:27) ще се случи (широко казано)в периода, когато ще дойде Голямата скръб/страдание.



Но тъй като Голямата скърб/страдание все още не е започнала (камо ли пък в 1-ви век...),

то и тази последна 7-ца от години не се е изпълнила след 69-та 7-ца през 1-ви век (както реко-теоретиците и подобни настояват и бълнуват, че Нерон бил Звяра/синът на гибелта и т.н., вж тук в надолу в средата на текста таблицата и съотв. анализ: 1000 години царуване)




Също, тъй като в Мт 24 Божият син говори за края на епохата (т.е. когато ще е Голямата скръб/страдание и след това - Божият гняв), а не за 1-ви век,

то и разрушаването на Божия дом в Мт.24 - и съотв. в Дан 9:27 - е разрушаване, което ще се случи в края на епохата (т.е. когато ще е Голямата скръб/страдание и след това - Божият гняв), а не през 1-ви век.





Т.е. това "завещание" (Дан.9:27) няма как да е Новото Божие завещание.
и това прекратяване на жертва и принос (Дан.9:27) няма как да е през 1-ви век.

[ Редактирано 08.06.16 12:25 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
08.06.16 13:16 Цитирай
изказвания: 606

"Но тъй като Голямата скърб/страдание все още не е започнала (камо ли пък в 1-ви век...),

то и тази последна 7-ца от години не се е изпълнила след 69-та 7-ца през 1-ви век (както реко-теоретиците и подобни настояват и бълнуват, че Нерон бил Звяра/синът на гибелта и т.н., вж тук в надолу в средата на текста таблицата и съотв. анализ: 1000 години царуване)

Също, тъй като в Мт 24 Божият син говори за края на епохата (т.е. когато ще е Голямата скръб/страдание и след това - Божият гняв), а не за 1-ви век,

то и разрушаването на Божия дом в Мт.24 - и съотв. в Дан 9:27 - е разрушаване, което ще се случи в края на епохата (т.е. когато ще е Голямата скръб/страдание и след това - Божият гняв), а не през 1-ви век.
Т.е. това "завещание" (Дан.9:27) няма как да е Новото Божие завещание.
и това прекратяване на жертва и принос (Дан.9:27) няма как да е през 1-ви век."

Аз също смятам, че тази голяма скръб още не се е случила, ако и разрушението на Йерусалим 1 век да е било скръб за юдеите в Йерусалим, то нещата описани в откровение, като звяр, подпечатване с печат на звяра и първо възкресение не са факт през първи век. Въпреки това, аз не съм убеден, че това "завещание" (Дан.9:27) няма как да е Новото Божие завещание.
и това прекратяване на жертва и принос (Дан.9:27) няма как да е през 1-ви век, защото според мен има как, или поне засега мога да приема че има как, ако ме убедиш че не е възможно бих се съгласил.
Според мен, обаче, засега няма как, антихриста да направи да престанат жертва и принос/ реални, които имат смисъл, а не фиктивни/, защото, ако тези жертви и принос за които говори даниил са реални и имат смисъл пред Бога, то те няма как да са в края преди скръбта, понеже жертвата направена от Месията 1 век ги обезсмисля. Не смятам, че Бог ще напише нещо което да ни подведе, че някакви жертви и приноси след жертвата на месията са нещо истинско. А днес точно това става, християните смята че този 3 ти храм и жертвите в него ще са нещо което едва ли не има смисъл?! В този смисъл няма как да има разрушаване на Божи дом в края преди скръбта, понеже Божият дом е вече църквата Христова, а не някакъв тн. трети храм, но може да има разушаване на Йерусалим оприличен духовно на Содом и Египет..Не смятам че ако човеците богоборци дигнат храм и го нарекат Божи, то той ще е Божи. Божи ще е , ако този храм е дигнат по заповед на Бога, а  както знаем, не Давид, не Соломон, а Господ Исус Христос съгради Божият храм/дом, което е Неговото тяло - църквата..

Защо смятам, че това прекратяване на жертвата и приноса и заветът сключен в тези седем години е възможно да е Новият завет на Господа Исус. Защото , този нов завет е факт в първи век, също и прекратяването на жертвата и приносът също са факт! Не е факт възцаряването на звяра, не е факт неговият белег, не е факт и първото възкресение, това да. Но прекратяването на жертвата от Господ исус е факт, както и новият завет с неговите люде.

 Не мислиш ли че е възможно, когато се говори за това, че - Той ще сключи завет с мнозина за 1 седмица и в нейната среда да прекрати жертвата, се визира, това как Господ Исус сключва завет с мнозина през 3 те и половина години на своето земно служение и на средата на тези седем години принася себе си в жертва за грях и така прави нов завет, , прави умилостивение вечно за безаконието и съответно Пресвятият е помазан?

И остават още 3,5 години от тази седмица. Тоест не се е изпълнила само половината от тази седмица, ако приемем, че след разпъването на Месията първи век седмицата е преполовена и всичко замръзва до последните дни когато останалите 3,5 години /в голямата скръб/ трябва да се извърши причисляването в тялото на месията на останалите от предузнатите!

 Ако приемем, че за останалите 3,5 години Господ трябва да довърши завета си с тези мнозина, според както и в римляни Павел казва, че тогава Целият Израил в цялост ще се спаси/ всички с обрязани сърца и предузнати независимо то плътта си и генът/, не е ли възможно това той да стори, накрая, в тази тн. голяма скръб, която също е 3,5 години, а не 7 както днес твърдят. Понеже голямата скръб не е 7 години, както настояват и казват че това била последната седмица на даниил, а голямата скръб е само около 3 години и половина, и ще бъде и съкратена.. Тоест ако приемем, че 7 те години, седмицата в която Той/ ако това е месията/ ще сключи завет с мнозина, се визират 3,5 години преди разпъването и другите 3,5 накрая в скръбта, това пак е 1 седмица в която Месият сключва своя завет с мнозина. Едните като /Петър, Павел и другите юдеи/ го приемат още тогава за месия, другите го разпознават накрая в скръбтта?

Как смяташ?

[ Редактирано 08.06.16 14:05 ]

Най-отгоре

    
08.06.16 18:13 Цитирай
изказвания: 4869
Ами в текста (Дан.9:27) няма изрично уточнение дали тези жертви са приети от Бога или не са приети. Поне аз засега смятам, че това (ще) са човешки безполезни дейности, нямащи нищо общо с Бога.




В този смисъл според мен казаното в Лк.21 и Мт.24 (за края на епохата) доизяснява нещата, като говори за някакъв "Божий дом" в края на епохата (когато е Г.скръб/страдание и, след нея, Божият гняв):


А когато видите, че Йерусалим е обграден от войски тогава да знаете, че е наближило запустяването му. Тогава тези, които са в Иудеа да бягат в планините, и които са сред него да излязат от него, и които са из околностите да не влизат в него. Защото това са дни на въздаване на справедливост, за да се изпълни всичко, което пише. А горко на бременните и кърмещите в онези дни, защото ще има голямо насилие върху [тази] земя и голям гняв върху този народ. И ще паднат под острието на меча, и ще бъдат отведени в плен по всички народи, и Йерусалим ще бъде тъпкан от народиТЕ докато приключат времената на народите. /из Лк.21/

От народиТЕ. Като за много, а не за един.


И в Зах 14 е описано как (в края на епохата) Бог ще доведе народиТЕ - всички народи - на бой против Йерусалим и ще остави да го превземат и т.н.  и след това (т.е. в края на гнева си) ще им изгори месата както си стоят.

А в Разкр 11 пише, че това – народиТЕ да тъпчат Йерусалим - ще продължи  3 и ½ г.
        Откр. 11:2
2но двора който е извънъ храма остави вънъ и недей го измерва, защото е даденъ на езичниците, и светия градъ ще тъпчатъ четиридесеть и два месеца.
Цариградски превод (1912)



Т.е. всичко това още не е станало и ще стане в края на епохата (когато е Г.скръб/страдание и, след нея, Божият гняв)




Съответното място в Мт 24

И така, когато видите “запустяващата мерзост”, за която е казано чрез пророк Даниел, да стои в свято(то) място - който чете, нека разбира - тогава онези, които се намират в Иудея, да бягат в планините. Който е на покрива, да не слиза да вземе нещо от къщата си. И който е на нивата, да не се връща назад да вземе дрехата си. А горко на бременните и на кърмачките през онези дни. Затова молете се, да не се случи бягството ви зиме или в сабатон. Защото тогава ще иае голямо страдание, каквото не е имало отначалото на света досега, и няма да има. И ако не се съкратяха онези дни, не би се спасила никоя плът. Но заради избраните онези дни ще бъдат съкратени. /из Мт.24/


Т.е. в края на епохата ще имаме "свято място", т.е. "Божий дом",
в който дори и Бог да не обитава, самият факт, че дадени хора са го посветили на Бога ще бъде достатъчно да се изяви сатанинската наглост и потъпкване на истината относно кой е истинският Бог.





Също и Павел споменава, че самият факт, че този сатанински лъже-помазаник-цар ще седне в "Божия дом", ще показва, че той се прави на Бог.

Никой да не ви мами по никакъв начин! Защото [този ден няма да дойде] ако първо не дойде отдръпването и [като резултат от това] не се разкрие човекът на греха, синът на гибелта, който се противи и се превъзнася над всичко, наричано Бог или обект на благоговеене, така че той като Бог да седне в Божия дом, показвайки относно себе си, че е Бог. Не помните ли, че ви казах това, още когато бях с вас? И сега знаете това, което [го] задържа, за да се разкрие той [чак] на своето си време - защото тайната на беззаконието вече действа — [но ще продължи така] само докато онзи, който сега [я/го] задържа, се отдръпне отсред [пътя и/му] и тогава ще се разкрие беззаконникът, когото господарят ще погуби с Духа от устата си и ще го премахне при явяването на идването си


Все пак отново да уточня, че за мен това е Божий дом само в някакъв исторически смисъл, т.е. Бог няма да живее там, а само те ще си го наричат Божий дом,
както и източно-римските “право-мненийни”(orthodox) наричат каменните си постройки "Божии “храмове”", ако и Бог да не живее в каменните им постройки.


Вижда се, че при всички тези описания става дума за самия край на епохата (когато ще е Голямата скръб/страдание и, след нея, Божият гняв), а не за 1-ви век.

И че тогава изглежда ще има построена сграда, която ще бъде наричана "Божий дом".






И тези жертви няма да са в края на Голямата скръб/страдание,
а ще бъдат преди да започне Голямото страдание.
И със започването на Голямото страдание те ще бъдат прекратени, понеже Йерусалим ще бъде обграден, нападнат и превзет … и съответно никой няма да може да принася жертви в “Божия дом” и каквито други неща искат да правят там.





И там се казва, че помазаникът ще бъде “посечен” след 69 седмИца,
а не - след 69  и  ½ от 70-та седмица.
Т.е. 69-та 7-ца приключва с убиването на Божия помазаник-цар.

И няма как да избутаме това убиване в средата на 70-та 7-ца, както предлагаш.





Също пише, че това “завещание” (Дан.9:27) е някак си в началото на 70-та 7-ца,
а не в средата на 7-цата.

А Божият син ни дава завещанието си именно, когато умира (когато е “посечен”),
а не 3 и ½ години преди да бъде убит.

Т.е. каквото предлагаш не съвпада с казаното в Дан.9, че онова завещание ще бъде потвърдено за една 7-ца, т.е. някак си преди да започне тази 7-ца.





А и той е извършил делото си за ок. 3 години , а не 3 и ½ години – или?




И как ще се разбере кога е средата на последната 7-ца години? И кога е началото ѝ, и кога е краят ѝ?
Понеже именно в средата на  седмИцата ще започне Голямата скръб/страдание, както Божият син казва: И така, когато видите “запустяващата мерзост”, за която е казано чрез пророк Даниел, да стои в свято(то) място - който чете, нека разбира - тогава онези, които се намират в Иудея, да бягат в планините …  Защото тогава ще има голямо страдание, каквото не е имало от началото на света досега, и няма да има.
Т.е. трябва да има една цяла 7-ца за да има смисъл да се говори за средата на тази 7-ца, понеже иначе не остава никакъв ориентир и пророчеството се обезсмисля като такова.

Поне досега разбирането ми е, че завещанието от Дан9:27 ще е потвърдени в началото на последната 7-ца и от там, след 3 и ½ години ще започне Голямата скръб/страдание. 
И Голямата скръб + Божият гняв след нея заедно са 3 и ½ години. Т.е. Голямата скръб/страдание е всъщност по-малко от 3 и ½ години, а останалата част до края на 3 и ½ г остава за Божия гняв.





И също – имайки предвид и горното, т.е. цяла 7-ца -  както знаем, в пророчеството дадено на Йоан, както и в Даниел също,
 
говорейки за края на епохата (когато са Голямата скръб/страдание и, след нея, Божият гняв),
Бог постоянно говори за едни 3 и ½ години, по всякакъв начин – като години, като месеци (42), като дни (1360) и като “време, времена и половин време”.

Очевидно 3 и ½ години са точно половината от една 7-ца от години. Това е допълнителен белег, че тази последна 7-ца, тези последни 7 години, ще случат именно в края на епохата, когато са Голямата скръб/страдание и, след нея, Божият гняв.






Допълнително преводът на Дан 9:26-27 е доста труден – ако разгледаш 100 превода ще прочетеш 100 различни неща. Преувеличавам, но проблемът с превода го има. Започнах нещо по въпроса, но не очаквам много бързи резултати.




-------------



Тъй като има много неясни точки, според мен трябва да се приложи някаква структура на обсъждането, като се започне от онзи точка, от която зависят останалите неща  и така се слиза надолу по следващите точки, от които зависят следващите неща. Понеже иначе ще стане пълен хаос.

Предлагам първо да идентифицираме точката (или най-много 1-2 точки) от която зависят останалите неща и след като стигнем до нещо ясно да продължим нататък по другите точки.










адм.бел.
разкл. в: Колко точно години помазаникът-цар е разгласявал вярата в него преди да го убият?










[ Редактирано 08.06.16 18:22 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
08.06.16 18:56 Цитирай
изказвания: 606
За мен има няколко ключови места. Аз разбрах какво казваш, но не съм съгласен с едно нещо, от което доста неща сетне се променят ако това което ти казваш като мнение е вярно, или това което аз предлагам като мнение е вярно. Това нещо е именно въпросът с тн, Божи дом/храм.

Ти казваш, че не е изрично посочено-
"Ами в текста (Дан.9:27) няма изрично уточнение дали тези жертви са приети от Бога или не са приети. Поне аз засега смятам, че това (ще) са човешки безполезни дейности, нямащи нищо общо с Бога."

и още надолу :
"Т.е. в края на епохата ще имаме "свято място", т.е. "Божий дом",
в който дори и Бог да не обитава, самият факт, че дадени хора са го посветили на Бога ще бъде достатъчно да се изяви сатанинската наглост и потъпкване на истината относно кой е истинският Бог."

Че няма изрично уточнение няма, но няма и изрично уточнение, че тези жертви не са приети, както няма и уточнение, че святото място, т.е. Божият дом, всъщност не е такова! Според мен, няма никакъв начин да ни се казва в евангелие от Матей, че запустяващата мерзост ще стои в святото място, а всъщност това място да не е свято, а само хората тогава да си го смятат за такова( това би било подвеждащо спрямо учениците).. Не мисля, че писанието би ни казало нещо такова, което не е вярно, а да звучи като вярно. С други думи, смятам, че щом пише в думите на Господа в пророчеството в Матей да наблюдават учениците му (не невярващите) къде стои тази мерзост, то той няма да стой в измислено свято място, а в реално такова.
Според мен под- Божи дом, след Христовата жертва, не може да визира нищо друго освен църквата.

Според мен това променя доста нещата. Отделно, когато се казва, че Месята ще бъде посечен, става ясно, че е посечен след 69 седмица от години, но кога точно след нея, не е казано. Знам,че остава още една седмица в която Той да сключи завет с мнозина! Дали Господ сключва със своите завета в края на времената? Или Господ го сключи още в 1 век, като остана една малка група юдеи които да приемат този завет в периода на голямото страдание? Затова и така написах горе нещата че ги виждам, защото завета е сключен още в първи век, тоест не предстои една цяла седмица от години в която Той да сключва завет, но знаем че предстои едно определено време както и ти посочваш че се говори навсякъде за него в писанието 3,5 години, в което време знаем от посланието към римляните, че ще се причислят чрез обряване на сърцето определен брой от юдеите по плът наследници на Авраам, за да се спаси окончателно ЦЕЛИЯТ Израил ( всички в Месията и юдеи и езичници но с обрязани сърца) Това което казвам ще е вярно , само в случая че онзи ТОЙ в даниил 9 глава визира Месията Исус, както аз смятам. Ако не визира него, тогава няма да е така както пиша. Това което пиша почива и на убеждението ми, че Месията е този който може и реално прекратява реалните жертви и принос! А самозванецът не може да го направи. Просто не вярвам че писанието ще ни говори за фиктивни жертви и принос, текстовете не намекват за такова нещо, поне според мен.

Ти пишеш:
"Тъй като има много неясни точки, според мен трябва да се приложи някаква структура на обсъждането, като се започне от онзи точка, от която зависят останалите неща  и така се слиза надолу по следващите точки, от които зависят следващите неща. Понеже иначе ще стане пълен хаос. "

Та моите доводи , Еурет , както сам виждаш се крепят на тези две-три основни неща които казвам горе в началото, ако те не са така, то и аз не съм прав. За мен лично всичко останало зависи от тези  неща. Дали се говори за фиктивен храм, нищо незначещ за Бога и за фиктивни жертви, нищо незначещ за Бога! И дали онези 6 точки се изпълниха в живота и делото на Месията Исус, или предстоят. Дали онзи Той, е Месията, или се визира антихриста..

Като крайно изтискване на най- същественото което би могло да унищожи това което твърдя е следното- Ако става дума за прекратяване на фиктивни, безсмислени за Бога жертви ( в което не вярвам), но ако става дума за такова нещо, то тогава Този който прекратява жертвата и приноса, може да е антихриста и тогава написаното ще се отнася само за времето накрая. Тоест седмицата от години ще стартира тогава, а не още в 1 ви век. Аз, обаче не приемам това за възможно, поне на този етап.. От това зависи всичко в това обсъждане, според мен, поне

 Лично за мен, предстои присъединяването към вече сключеният в 1 век завет, на малкият остатък от юдеи по плът( не цялата нация, държава) и присъединяването и към църквата, и това ще стане през 3.5 те години на страдания. Това виждам и затова разделям последната седмица на две части, отделена от времената в които пълният брой на езичниците се присъединява към тялото на Месията под новият завет.

Затова нека продължим да мислим по тази тема, като не забравяме и нещата които говорихме относно Блудницата Вавилон и въобще цялата обхватност на измамата която се гради. А ще е наистина добре да преведеш максимално добре и буквално тези пасажи, когато ти е възможно, за да разсъдим над тях, защото нещата са важни и отгоре на това не са никак ясни.






адм.бел.
разкл. в: Князът със 7-год. завещание от Дан.9:27 - кой е той?







разкл. в: Святото място, където ще застане/бъде поставена "запустяващата мерзост" - Мт.24:15





[ Редактирано 15.06.16 14:52 ]

Най-отгоре

Анонимен
    
08.02.21 17:12 Цитирай
Гост
small axe:

... Според мен под- Божи дом, след Христовата жертва, не може да визира нищо друго освен църквата...

В Матей обаче имаме ясен контекст — те си говорят за камъните на храма, които били "много яки" според учениците. Затова и не малко хора считат, че храмът трябва отново да бъде построен. Освен това в Деяния много пъти храма на бога се нарича храма на бога, признавайки че това е място определено от бога за поклонение на бога. Дори чак до разрушението на града жертвите са били пренасяни, макар и завесата да е била раздрана вече. Вероятно те са си я зашили и са се направили, че нищо не се е случило. Когато Павел влиза в храма и това предизвиква бунт, самият той не коментира, че тези жертви с нещо са разгневили бога. По-скоро тези жертви вече могат да посочат на нещо, което е от миналото, нещо, което вече се е случило. Затова ако теоретизираме, че евреите днес успеят да построят храма, за което те определено са готови, ако получат подкрепа да кажем от Щатите, то построен този храм, в него със сигурност ще бъдат принасяни жертви. И понеже евреите и тогава и сега са на същото ниво на разбиране на истината (освен вярващите в Исус), то този храм няма да се различава много от този в Ерусалим отпреди две хиляди години.И ако богът тогава е търпял/понасял това, което те правят, то няма някаква особена причина и днес да не го прави.

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF