Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

simoncini   агенти на дс сред божиите хора   вероизповедания   вяра в божия син   дядо мраз   заблуди на народите   лъжехристите и исус   отсъждане на греха   светите писания   човешки съд  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.
 
Владо   23.09.17 14:48
:) Аз пък съм с молба. Тук : http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17024.last моля админите да направят активни връзките. Благодаря за труда!

RSS Емисии
rss1.0
Започване на нова тема
    

23.03.16 13:15 Цитирай
изказвания: 4150
Защо царският пратеник Павел в съотв. контекст има нужда да ги/ни уверява, че
Божието слово не е отпаднало/пропаднало? В контекста защо биха/-ме си помислили, че Божието е слово е отпаданало?


При какви точно хипотетични обстоятелства, в този контекст, Божието слово би отпаднало и Павел съответно би казал:
"Божието слово Е отпаднало/пропаднало"
?




        Римл. 9:6
6Но не може да бъде че е пропаднало словото Божие; защото не сѫ всички Израиль тѣзи които сѫ отъ Израиля;
Цариградски превод (1912)



Контекст (с плъзгача се вижда целият пасаж):
        Римл. 9:1-8
1Истина говоря въ Христа, не лъжа, (понеже имамъ съвестта си съ мене която ми свидетелствува въ Духа Светаго,)
2че имамъ голема скръбъ и непрестанна мѫка на сърдцето си.
3Защото желаль бихъ самъ азъ да съмъ анатема, сиречъ, отлъченъ отъ Христа, заради моите братия и за моите по плътъ роднини;
4които сѫ Израиляни, и на които принадлежатъ усиновението, и славата, и заветите, и законоположението, и Богослужението, и обещанията;
5На които сѫ и отците, и отъ които се роди по плътъ Христосъ, който е надъ всичко Богъ благословенъ во веки. Аминъ.
6Но не може да бъде че е пропаднало словото Божие; защото не сѫ всички Израиль тѣзи които сѫ отъ Израиля;
7нито защото сѫ семе Авраамово за това сѫ те всички чеда; но "въ Исаака ще ти се нарече семе:"
8сиречъ, чадата на плътта не сѫ те чада Божии; но чадата на обещанието се считатъ семе.
Цариградски превод (1912)

[ Редактирано 23.03.16 15:10 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   /из п-мо до римл., 9/

Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
евреи,   израел,   иудеи
    
05.04.16 17:41 Цитирай
изказвания: 601
"Защо царският пратеник Павел в съотв. контекст има нужда да ги/ни уверява, че
Божието слово не е отпаднало/пропаднало? В контекста защо биха/-ме си помислили, че Божието е слово е отпаданало?"

Аз смятам, че Павел прави това защото писанието говори за Авраамови наследници които са избран народ. И от думите на Павел се вижда до този момент, че той говори за Авраамови наследници по плът които са отхвърлили Месията и не са Негов народ, но Божието слово не е пропаднало, понеже, първо, както казва апостолът- не всички които са Израил са от Израиля. И че не чадата по плът( на плътта) са Божии чада, но чадата на обещанието се считат за семе Авраамово..

Обещанието е по линията на Исаак- тези които са от ( с вярата) Авраамова.

Павел казва всичко това, понеже трябва да се спаси " Целият Израил", но това не е плътската нация, а -всички в Месията, всички с Авраамова вяра, призовани измежду плътски наследници на Авраам и езичниците.
От плътските наследници ще се спаси само остатък, пример за този остатък са самите апостоли и всички приели тогава Месията юдеи по плът. А другите които се присаждат на маслината са тези които преди това не са били възлюбена , а са станали възлюбена, поради вярата си. Това е то - "Целият Израил- Избраният народ" двете групи в една, това е и тайната на църквата разкрита пред нас.
Друг вариант по който мога да разбирам идеята - " Целият Израил" е че под това се визира всички избрани по благодат от плътските потомци на Авраам, тоест вярващият остатък, част от който ще се присади по време на скръбта, подбуден от ревност за Бога от вярващите християни. Така този остатък- цял Израил ще се спаси и присади на маслната където вече са вярващите Авраамови чада по дух от народите. В този смисъл маслината е Месията. И в същност Месията е лозата, маслината и Истинският Израел, както четем в Исая от 42 глава до 50. И само тези които са Христови имат обещанията дадени на Авраам и оттам на потомъкът- Месията Исус. Потомъкът е който ги получава, а не потомци в множествено число, камо ли политически субект нация. Исус ги дава на своя дом, а неговият дом сме ние, повярвалите, не някаква човешки създадена нация от невярващи хора. Но от тях които не останат в неверие ще се присадят на маслината Исус и ще станат част от тялото на Месията. И пак реално всички Христови независимо от етносът им в плътта, са в дух свещеници на Бога според описаното в посланието на Петър 1 , в отровение 1 глава и в посланието на Яков, са от племената на Израил, племената които ще са в Новият Йерусалим който слиза отгоре, както виждаме в откровение 22 , там не са описан никакви други освен 12 те апостоли на агнето като 12 основни камъка и 12 те племена като порти. Тоест не става дума за плът , ген и етнос, а за дух и вяра. Да си израилтянин не е свързано с плътта, но с духа. Трябва да си Христов. Това е инклузивно понятие, не ексклузивно , както и в тората виждаме, че всеки е можел да стане част от племената, та там в сенките се вижда това, какво остава в самата духовна реалност и същината на нещата. Християнството е самата тора, и това е Авраамовата вяра.
[/html]

[ Редактирано 06.04.16 17:03 ]

Най-отгоре

    
26.12.17 11:38 Цитирай
изказвания: 4150
И аз така общо взето го разбирам.



         "Истина говоря в помазаника - не лъжа и съвестта ми ми съ-свидетелства в Светия Дух - че скръбта ми е голяма и е непрестанна мъката в сърцето ми. Защото бих желал сам аз да съм обречен [на отделяне] от помазаника за моите братя, моите роднини по плът, които са израелци, чиито са осиновяването, и славата, и завещанията, и въвеждането на закона, и службата, чиито са бащите и от които е [Божият] помазаник-цар що се отнася до плътта, който е над-всички Бог, благословен във вековете. Амѐн.

         Но*1 [въпреки незавидното положение на плътските израелци, за които Павел скърби] не е така, както че е пропаднало Божието слово.


*1 т.е.: Но въпреки положението на плътските израелци, отхвърлили Божия помазаник-цар, Божия единствен син Исус от Назарет, и съответно погубващи душите си чрез оставането в греховете си и, вместо истината, прегръщайки сатанински заблуди относно истинския Божий помазаник-цар,

то каквото Бог е казал относно "Израел" не е пропаданало или отпаданало, и остава вярно и в сила, ако и това да изглежда напълно противоречиво твърдение, предвид случилото се в Израел.

А защо да не е отпаданало Божието слово? Нали се вижда какво са направили плътските израелци.

Не е пропаднало, понеже "Израел", който Бог има и е имал предвид, говорейки на Авраам и след него относно тези неща, съвсем не е е това, което мнозина считат, че е...

        
         Защото не всички, които са от Израел, са Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са потомство на Авраам [по плът].

         А [както пише, истината е, че]: "по Исаак*2 ще се наименува потомството ти" -  т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]."

*2  според Исаак (а Исаак е обещан на Авраам от Богасамо по Божие желание и благоволение, а не по човешко желание, заслуги, усилия или нещо такова)

а не по плът, по човешки желания, заслуги, усилия и прочее.

Напр. не както Исмаел, който е само плътски син на Авраам и няма нищо общо с Божието обещание към Авраам за (Божий) народ от Авраам.
Така и онези, които са само по плът потомци на Авраам, не са много по-различни от Исмаел, който (сам евреин от баща евреин - Авраам) е само по плът син на Авраам, но не и част от Божия обещан на Авраам народ.

Понеже Бог не е длъжен на никого за каквото и да е, и е пожелал да прави само онова, което е благоволил да обещае.
Това което Бог не е обещал, ние нямаме основание да очакваме - напр. нямаме основание да очакваме, че всички плътски потомци на Авраам (или: евреи) ще бъдат част от Божия народ Израел.

/из п-мото до римл., 9/



Очевидно, както по-горе пише, в този конкретен контекст, Божието слово или обещания биха се оказали отпаднали, ако Бог (когато преди е говорил и обещавал относно "Израел", във връзка с нещата, за които говори Павел), е имал предвид:

всички хора от плътския Израел (т.е. всички онези, които по плът са родени от Яков/Израел и Авраам).


Понеже, поради това което се е случило тогава (напр., както пише, иудеите чрез римл. са убили Божия син и, отхвърляйки го, не са влезли в притежание на обещаното от Бога ново Божие завещание и съотв. - в живота и Божието царство),

на пръв поглед изглежда така, че това, което Бог е говорил преди, е пропаднало,

понеже (огромна част от) иудеите са отхвърлили Божия син и съотв. са умрели в греховете си, както казва Божия син, и са се погубили.




И за да разберем, че - въпреки всичко, което се е случило през I-ви век - Божието слово все пак не е отпаднало, Бог чрез Павел ни обяснява, че когато Бог е говорил съотв. обещания за "Израел",

под "Израел" той съвсем не е имал предвид всички плътски потомци на Авраам и Яков/Израел (както някои си мислят),

а е имал предвид само онези, които са подобни на Исаак по отношение на Божието обещание/избор ,

т.е. на практика Бог е имал предвид, само онези, които той е предузнал и след това съотв. е предопределил, и след това съотв. е повикал в царството на сина си, Исус, Божия помазаник-цар, както пише.



Напр. другият плътски син на Авраам, Ишмаел/Исмаел, не е по Божие обещание,
и въпреки, че Исмаел е плътски син на Авраам (и дори съотв. е евреин, понеже и Авраам, плътският му баща, е евреин),

то Бог не признава Исмаел за син на Авраам и съотв. - на Бога, в контекста Божия народ (т.е. за един от Божиите синове),

а го признава само за плътски син на Авраам.





Тогава при какви хипотетични обстоятелства Павел би казал, че Божието слово е пропаднало?
Според това, което вече е казал, очевидно Павел би казал това,

ако Бог, в древните времена, говорейки относно тези неща, е имал предвид всички плътски потомци на Авраам и Яков/Израел, т.е. всички евреи,

а не само онези плътски потомци на Авраам, които са по Божие обещание, подобно на ситуацията с Исаак.




В този смисъл, хората, които днес - противно на по-горе казаното от Бога - твърдят, че всички плътски потомци на Авраам (трябва да) са част от Божия народ Израел,

те на практика обявяват, че Божието слово е пропаднало

в контекста на това, което Павел пратеникът говори в п-мото до римл.9.




Поради това, Бог не е давал обещание или декларация, че който е евреин (плътски потомък на Авраам, напр. Исмаел или пък Иуда ИсКариот и много други), то той автоматично е от Божия народ Израел - както мнозина са били подведени да мислят, без да се съобразят с това, което Бог ясно е декларирал относно тези неща.

Поради това и изрично пише, че съотв. Бог е повикал и от иудеите, и от другите народи мнозина да влязат в Божието царство чрез Божия син Исус от Назарет (тук, надолу в изказването, бях писал преди относно това). Понеже ако бяха вътре, той нямаше да ги повика да влязат.



Това съществено уточение, което царският пратеник Павел прави и подробно ни разяснява там, е много важно за разбирането ни на цялостната ситуация с плътските потомци на Авраам.

[ Редактирано 28.12.17 14:37 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   /из п-мо до римл., 9/

Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF