Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

били греъм   дългове   един предател   жертви   йезавел   клеветникът   лъжепророци   мъченици   назарянинът - безценност и живот   неугасим огън  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Бог ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!
 
Владо   10.05.20 23:30
еурет, с предишният пост тук броят “реплики” бе 666.
 
Владо   10.05.20 23:29
Един разтърсващ съвремието филм на евреина Ray Comfort. За съжаление без субтитри на български. https://youtu.be/7y2KsU_dhwI
 
eureth   21.03.20 02:10
готово е...

Към страница       >>  
Започване на нова тема
    

19.01.15 10:50 Цитирай
изказвания: 181
Доста популярно четиво в някои кръгове представя тезата, че Илия идва и ще отведе верните в пустинята в Израел...
Сам да изпитам всички твърдения би ми отнели месеци...




http://salvation-bulgaria.blogspot.fi/2014/12/blog-post.html?m=1

http://www.escapeallthesethings.com
Най-отгоре
илия
    
19.01.15 12:51 Цитирай
изказвания: 181
Кратко изявление на защитаващите това разбиране:

Антихрист идва в средата на седмицата, за да се възцари. Тогава започват 3,5 годиини период на Голямата скръб. Малко преди това църквата е изпратена в пустинята, където Бог ще се грижи за нея. Първата половина на тази седмица ще се случат няколко неща: Огромна война в близкия изток, може би ядренна (Пс. 83,Зах.12, Исая 17, Ерем.49), стартиране жертвите на хълма, седемдесетата седмица започва, антихрист прави договор с 10 царе (Дан. 9:27 = Откр. 17:12-13,16-17), тежък икономически колапс (Исая 17:4), Илия събира светиите в Ерусалим (Мат 17:11 А Той в отговор рече: Наистина Илия иде, и ще възстанови всичко. - тези думи са изречени много след обезглавяването на Йоан Кръстител, тази привидна игра на думи показва, че има още, какво да се изпълни от това пророчество. Както и да го кривиме, Йоан не е Илия, сам Илия същия ден се яви заедно с Мойсей, за да подкрепят Исус, на планината на преображението. Йоан Кръстител не възстанови всичко, Лука 1:16 И ще обърне мнозина от израилтяните към Господа техния Бог. 17 Той ще предиде пред лицето Му в духа и силата на Илия, за да обърне сърцата на бащите към чадата, и непокорните към мъдростта на праведните, да приготви за Господа благоразположен народ. "Ще обърне мнозина..", " в духа и силата на Илия...", нека четем коректно, той не е Илия. Но за времето си Исус потвърждава, той за вас " е Илия, който имаше да дойде.." Според Малахия, "преди великия и страшен ден Господен" истинския Илия ще дойде, за да събере Невястата, преди идването на Голямата скръб. Слубата на Илия ще бъде още по грандиозна от тази на Йоан, защото ще подготви пътя на Исус Христос преди неговото завръщане по целия свят, не както тогава само на локално, местно ниво, насочен само към физическия Израил. След събирането, това става във първите три години и половина, виждаме описаните катаклизми, причинени от ангелите с тръбите. След тяхното засвирване, в петата тръба виждаме вече печат на антихрист. Така, че в първата половина на тази седмица, времената не са по леки. Не е задължително да спорим сега дали Илия ще дойде или няма да дойде, нека бъде според вярата на всеки. Обаче винаги, когато Бог предприема нещо с Неговия народ, точно, както когато ги извади от Египет, Той издига пророк, който да го стори. ние ще бъдем призовани, както пише в Откровение, да излезем от Вавилон. Деяние 3:20 и Той да ви изпрати определения за вас Христа Исуса, 21а. Когото трябва да приемат небесата до времето, когато ще се възстанови всичко, Ето още малко стихове: Йоил 2:30 И ще покажа чудеса на небето и на земята, Кръв, огън, и стълбове от дим. 31 Слънцето ще се обърне в тъмнина, И луната в кръв (Тръбите), Преди да дойде великият и страшен ден Господен(Малахия). 32 И всеки, който призове името Господно ще се избави; Защото в хълма Сион и в Ерусалим ще има избавени, Както рече Господ, И между оцелелите ония, които Господ ще повика. Соф. 2:1 Изпитайте себе си, да! изпитайте, Народе безсрамни, 2 Преди да влезе указът в сила, - (Денят минава като плява,) - Преди да ви сполети лютия гняв Господен, Преди да ви постигне денят на гнева Господен. Ерем. 51:45 Люде Мои, излезте изсред него, И спасете всеки от вас себе си От пламенния гняв Господен. 46 Да не ослабне сърцето ви, нито да се уплашите От вестта, която ще се чуе в тая земя; Защото една година ще дойде слух, А подир това друга година ще дойде слух И насилие на страната, властител против властител. Откровение 18:4 И чух друг глас от небето, който казваше: Излезте от нея, люде Мои, за да не участвувате в греховете й и да не споделяте язвите й; Нека не забравяме само, че имаме и лъжепророк. Винаги в Словото имаме оргинал и имитация (менте), щом имаме пророк, се явява и лъжепророк, за да мами.
Мненията не само за Илия, но и за други събития са много разнопосочни, защото първо лъжите са много, Писанията не са тълкуват буквално. Когато има алегоричо тълкувание, там където не само не е необходимо ами е ясно, че е реално събитие, се получава наистина една каша. Другото, което според мен е важно, е че съдбата на всеки е различна. Бог закоравява едни, освобождава други по Негов избор. Според, както е написано в Библията, едни са изпратени в пустинята, други за запечетани, трети са са обезглавени. Има още групи различни от тези, така че е добре да размишляваме, да търсим разбиране от Бог за Писанието и всеки ден да умираме за себе си, за да живее Той. Лука 21:34 Но внимавайте на себе си, да не би да натегнат сърцата ви от преяждане, пиянство и житейски грижи, и ви постигне оня ден внезапно като примка; 35 защото така ще дойде върху всички, които живеят по лицето на цялата земя. 36 Но бдете всякога, и молете се, за да сполучите да избегнете всичко, което предстои да стане, и да стоите пред Човешкия Син. - За да сполучите да избегнете всичко, което предстои да стане.... !

[ Редактирано 19.01.15 18:32 ]

Най-отгоре

    
21.01.15 01:34 Цитирай
изказвания: 4550

Твърдения на Tim McHyde
http://www.escapeallthesethings.com/faith-to-escape-tribulation.htm
http://salvation-bulgaria.blogspot.fi/2014/12/blog-post.html



1. Кои са вярващите, които ще страдат през Голямата скръб? Преди, и по време на, голямата скръб Бог няма да взима своите си в небесата, а само ще защити на земята онези вярващи в Исус, които той одобрява, и така те няма да страдат. Тези, които ще страдат през Голямата скръб ще са онези вярващи в Исус, които Бог не е одобрил и съответно не ги е защитил.

2. Жената от Разкр 12 изобразявала всички вярващи

3. Голямата скръб била 3 ½ години

4. 144000 щели да „евангелизират“ по време на голямата скърб и ще имат свръхестествена защита

5. Исус бил дал инструкции как вярващите да избегнат страданието през Голямата скръб
Лк 21:36: “Pray always that you may have the strength to escape all these things and stand before the son of man.
т.е.: “Молете се винаги, за да имате силата да избегнете всичко това и да застанете пред човешкия син




Защо тези учения не са верни:

1. Вярно е, че Бог няма да грабва никого преди или по време на Голямата скърб. Но Божият син не е говорил за спасение от Голямата скръб за вярващите, или - по време на голямата скръб. А на практика е казал на своите пратеници (Йоан, Симон, Матей... ), че те биха страдали през голямата скърб, ако биха били живи, вж Мт 24, Мк 13, Лк 21.
И ако пратениците на Исус - които СА одобрени от Божия син - биха страдали през Голямата скръб, то колко повече онези вярващи, които не са му пратеници...


2. Пише, че след определени страдания по време на голямата скръб, Бог ще отведе на защитено място една алегорична “жена”, от която се е родил Исус. Тъй като това няма как да е майката на Исус, то остава да е плътският Израел, понеже по плът помазаникът е роден от плътския Израел. Това съвпада и със Зах.14, където през голямата скръб Бог ще раздели хълма на маслините на две, за да могат да избягат обсадените в Йерусалим.

След това сатаната продължава да преследва останалите от потомството на тази жена – за момента приемам, че това са Божиите хора от другите (плътски) народи, но може да е конкретно целия Божий народ - т.е. родените от Бога евреи и не-евреи.

Т.е. излиза, че през голямата скръб ще страдат както плътъският Израел, така и Божият народ (родените от от Бога хора от плътския Израел и от другите народи).

Освен това пише, че след като Бог спасява от по-нататъшни страдания “жената”, то сатаната е отишъл да воюва против останалите от нейното потомство, “които пазят Божиите заповеди и имат свидетелството на Исус помазаника.”
Т.е. тези хора страдат не защото не са одобрени от Бога – както твърди авторът. Напротив те са одобрени от Бога и въпреки това страдат.

Т.е. теорията на автора не е вярна.

Т.е. няма някакво генерално “спасение” от Голямата скърб за вярващите в Божия син – по време на скръбта както плътският Израел, така и Божият народ (родените от Бога от плътския Израел и от другите народи) ще страдат.

Генерално спасение за Божия народ ще има, но не спасение от Голямата скърб, а спасение от Божия гняв,
който настъпва веднага след края на Голямата скръб,
след като Божият син съживи праведните умрели и ги вземе в небесата при себе си, за да бъдат и те там където е той.


3. Никъде в посочените цитати не пише точно колко дълго ще продължи голямата скръб. Т.е. нямаме основание да смятаме, че тя ще е 3 и ½ години.
Дори имаме добро основание да вярваме, че тя ще е при всички случаи по-малко от 3 и ½ години, понеже заедно Голямата скръб и Божия гняв (след нея) ще продължат 3 и ½ години. Т.е. голямата скръб ще е по-малко от 3 и ½ години. Но никой не знае колко точно ще е тя, освен Бог, бащата на господаря Исус.


4. Всъщност тези 144000 са пред престола на Бога и то след края на голямата скръб - Разкр.14:3, и затова няма как да „евангелизират“ по време на Голямата скръб.


5. в Лк. 21:36 не пише:
Pray always that you may have the strength to escape all these things and stand before the son of man.
т.е.: “Молете се винаги, за да имате силата да избегнете всичко това и да застанете пред човешкия син

А пише:
ἀγρυπνεῖτε οὖν ἐν παντὶ καιρῷ δεόμενοι ἵνα καταξιωθῆτε ἐκφυγεῖν ταῦτα πάντα τὰ μέλλοντα γίνεσθαι καὶ σταθῆναι ἔμπροσθεν τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου
т.е.:
И така, бдете във всяко време молейки се, за да бъдете удостоени да избегнете всичко това, което предстои да стане*1, и да застанете пред човешкия син*2.

*1  т.е. то ще стане СЛЕД като "Онзи ден" /Лк.21:34-35/ настъпи внезапно. "Онзи ден" е денят, когато веднага след края на Голямата скръб Божият син се яви в слава в небесните облаци и събере от земята своите си, а другите остави на земята, за да бъдат мъчени по време на Божия гняв

*2
  т.е. да не бъдете оставени на земята /вж.Мт 24:40-41/, а да бъдете взети в Божиите небеса и да бъдете там, където е и помазаникът Исус /Йн 14:2-3/

Тук повече подробности по превода: http://edinni.com/p/translation/index.php?b=42&c=21&t=1,7,6#36


"да избегнете всичко това", изобщо не се отнася за голямата скръб, понеже Божият син много ясно и изрично им казва, че те (одобрените вярващи в Него) ще страдат през Голямата скръб и няма да избегнат Голямата скръб, генерално погледнато.

Това, което можем да бъдем удостоени да избегнем е не Голямата скърб, а Божия гняв, който ще настъпи след края на Голямата скръб и след като Божият син съживи праведните мъртви и ги вземе в небето, а светските хора остави на земята за Божия гняв /Мт 24:40-41/.
Както и пише, че Бог не ни е определил за гняв, 1до сол 5

   


вж.  Грабване в облаците и голямата скръб

и   Хронология на събитията от края на епохата (таблица с цитати)








[ Редактирано 24.01.15 18:04 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
22.01.15 00:07 Цитирай
изказвания: 181
Благодаря.

Тука има още по същата линия на тълкуване:

http://salvation-bulgaria.blogspot.fi/2015/01/blog-post_85.html

Най-отгоре

Анонимен
    
22.01.15 19:43 Цитирай
Гост
Последните дни и това, което предстои, са трудни за тълкуване.Това, което е интересно за отбелязване, че Исус каза, че както бяха дните на Ной, така ще бъде и в последното време, но Ной се избави.Християните винаги са били гонени и убивани, защо си мислим, че Бог ще избави точно християните, живеещи по времето на Голямата скръб? Защо обаче Йоан отрече, че е Илия? Йоан 1:19-23 — 19 И ето, свидетелството, което Иоан даде, когато юдеите пратиха до него свещеници и левити от Ерусалим да го попитат: “Ти кой си?”, 20 Той изповяда, и не отрече, а изповяда: “Не съм аз Христос”. 21 И попитаха го: “Тогава що? ” “Илия ли си? ” И каза: “Не съм”. “Пророк ли си?” И отговори: Не съм.
22 На това му рекоха: “Кой си? за да дадем отговор на ония, които са ни пратили. Що казваш за себе си? ” 23 Той рече: "Аз съм глас на едного, който вика в пустинята; Прав правете пътя за Господа, както рече пророк Исаия"

Най-отгоре

    
23.01.15 02:14 Цитирай
изказвания: 4550
Анонимен:

Последните дни и това, което предстои, са трудни за тълкуване.

Бих казал, че Бог е направил направо невъзможно разбирането на това, което Той е открил за края на епохата. Подобно на спасението чрез вярата в Божия син. Само с Божията помощ някой може да бъде спасен.


Анонимен:

Това, което е интересно за отбелязване, че Исус каза, че както бяха дните на Ной, така ще бъде и в последното време, но Ной се избави.

Да, както по времето на Ное, Ное е влязъл в ковчега и тогава Бог е наказал света с глобален потоп,
така и след Голямата скръб Божият син ще вземе своите си и след това светът ще бъде наказан чрез Божия гняв, а Божият народ ще бъде спасен от Божия гняв (не от Голямата скръб).

Божият гняв ще настъпи след Голямата скръб и след съживяването на праведните и вземането им в Божиите небеса, за да са и те там, където е Исус /Йн.14:2-3/.

вж. Хронология на събитията в края на епохата (таблица с цитати)




Анонимен:

Християните винаги са били гонени и убивани, защо си мислим, че Бог ще избави точно християните, живеещи по времето на Голямата скръб?


Аз лично не си мисля подобно нещо и зная, че много и много други хора - също.

вж: Грабване в облаците и голямата скръб
и: Хронология на събитията в края на епохата (таблица с цитати)




Анонимен:

Защо обаче Йоан отрече, че е Илия?

Йоан 1:19-23 — 19 И ето, свидетелството, което Иоан даде, когато юдеите пратиха до него свещеници и левити от Ерусалим да го попитат: “Ти кой си?”, 20 Той изповяда, и не отрече, а изповяда: “Не съм аз Христос”. 21 И попитаха го: “Тогава що? ” “Илия ли си? ” И каза: “Не съм”. “Пророк ли си?” И отговори: Не съм. 22 На това му рекоха: “Кой си? за да дадем отговор на ония, които са ни пратили. Що казваш за себе си? ” 23 Той рече: "Аз съм глас на едного, който вика в пустинята; Прав правете пътя за Господа, както рече пророк Исаия"



Ето го пророчеството за Илия:
Ето, аз ще ви проводя Илия пророка преди да дойде денят Господен, великият и страшният;
И той ще обърне сърдцето на бащите към чадата, И сърдцето на чадата към бащите им, Да не дойда и поразя земята с проклетия.
/Мал. 4:5-6/

Засега приемам, че Йоан просто им е казал, че той не е буквално онзи човек Илия, пророкът. Понеже те вероятно са очаквали така да се изпълни пророчеството на Малахия – чрез идване на буквалния човек Илия и Йоан, знаейки това чрез Божия дух, им е казал, че „той не е Илия“ (в смисъла, в който те си мислят).

Бог, чрез вестителя си, казва, че Йоан ще пред-иде пред лицето на господаря Исус в духа и силата на Илия.


1. В този смисъл Йоан не е Илия, т.е. в смисъл, че той не е буквално онзи човек Илия –  както Йоан казва, че не е Илия,

2. но в същото време Йоан е Илия, т.е. в смисъл, че той ще пред-иде пред Господаря Исус в духа и силата на Илиякакто господарят Исус ни разкрива, че Йоан е Илия.



Поради това смятам, че Йоан е изпълнението на пророчеството и това не създава логически проблем.




защото всички пророци и законът пророкуваха до Йоан. И ако искате да приемете, той е Елиас, който има да дойде: Който има уши да слуша, нека слуша!
/Мт 11:14/

А ние знаем не от другаде, а именно от Мал 4:5 е „Илия“ трябва да дойде.
Т.е. Йоан е изпълнението на пророчеството. Това е казал Бог скрито чрез Малахия – и Бог най-добре си тълкува собствените пророчества.


И когато слизаха от планината, Йесус им заповяда и каза: "На никого не казвайте за това видение, докато човешкият син не бъде съживен от мъртвите."
А последователите му го попитаха и казваха: "Защо тогава книжовниците казват, че първо трябва да дойде Елиас?"
Йесус в отговор им каза: "Елиас [действително] трябва да дойде първо и да възстанови всичко.
Но казвам ви, че Елиас [всъщност] вече дойде! И не го признаха, а направиха с него каквото си искаха. Така и човешкият син ще пострада от тях."
Тогава последователите разбраха, че той им говори за Йоанес, който потапяше.
/Мт 17:10-12/



И когато слизаха от планината, Йесус им нареди на никого да не обясняват каквото са видели преди човешкият син да бъде вдигнат от мъртвите.
И те пазеха това в тайна, само за тях, питайки се какво означава някой да бъде вдигнат от мъртвите.
И го попитаха казвайки "Защо книжовниците говорят, че първо Елиас трябва да дойде?"
В отговор им каза: "Елиас, идвайки първо, трябва да възстанови всичко.
А как му е написано на човешкия син? Много да страда и да бъде счетен за нищо."
Но ви казвам, че и Елиас дойде, и му сториха каквото искаха, както му е написано!
/Мк.9:11-13/

Т.е. това, което пише за Илия в Мал.4:5-6 вече е станало.



Вестителят му каза: "Не се страхувай, Захариас, защото [Бог] се вслуша в молбата ти и жена ти, Елисабет, ще ти роди син. И да му дадеш името "Йоанес".


и ще обърне мнозина от Израел към господаря, техния Бог,  и ще предвари пред него в духа и силата на Елиас да обърне сърцата на бащите към децата им, и непокорните — в мислите на праведните, за да подготви за господаря народът да е приготвен."
/Лк.1:13-17/

Tова на практика е повторение на текста на пророчеството на Малахия 4:5-6, така недвусмислено и пределено ясно потвърждавайки, че именно Йоан е изпълнението на Мал.4:5-6



От всичко това ние със сигурност знаем, че Йоан е изпълнението на пророчеството.




Но щом Йоан е изпълнението на пророчеството, тогава защо да си мислим, че трябва пророчеството да се изпълни и (в друг смисъл) някъде в бъдещето от сегашна гледна точка?
Според  Tim McHyde причината за подобна дейност е уж използваното, на практика, „бъдеще време“.


Тук трябва да отбележа ясно, че Tim McHyde се заблуждава, че господарят уж изрично говорил за Илия, използвайки говорене за бъдещето .

Текстът, който Tim McHyde  привежда уж като неоспоримо „доказателство“, в оригинала всъщност е в сегашно време, а не - в бъдеще.

Този начин на говорене е типичен (възм. под влияние на евр. ез.) да се каже, че нещо, което е станало, е трябвало да стане, и изобщо не е задължитлено да посочва бъдещи събития.

Напр. по подобен начин – чрез форма отговаряща на причастие в сегашно време – се говори, когато Марта му казва, че вярва, че той е помазаникът, който е трябвало да дойде на света (букв: „който идва в света“, още по-букв. „който е идващ в света“),
имайки предвид „който трябваше да дойде на света“, както и самият контекст красноречиво потвърждава, понеже Той вече е дошъл и тя го вижда!


Ето текстът, който Tim McHyde изтъква:
ориг.:   ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀποκριθεὶς εἶπεν αὐτοῖς, Ἠλίας μὲν ἔρχεται (сег. вр.) πρῶτον καὶ ἀποκαταστήσει πάντα
букв.:  -а а Йесус- отговарящ каза им Елиас действително идва първо и възстановява всички [неща]
смисл.: А Йесус в отговор им каза: "Елиас действително трябва да дойде първо и да възстанови всичко."
/Мт.17:11/

вж подробности по превода
тук:   http://edinni.com/p/translation/index.php?b=40&c=17&t=1,7,6#9
и тук: http://edinni.com/p/translation/index.php?b=41&c=9&t=1,7,6#9
и тук: http://edinni.com/p/translation/index.php?b=42&c=1&t=1,7,6#13

И след това Исус изрично обяснява, че всъщност Илия вече е дошъл.
Т.е. "Елиас действително трябва да дойде първо и да възстанови всичко" вече е в миналото, и не говори за бъдещето. Понеже Илия вече е дошъл.


Т.е., след изпълнението на Мал 4:5-6 чрез Йоан "Потапящия" (изрично потвърдено от господаря Исус),
от Закона и Пророците нямаме основание да очакваме пророкът Илия да дойде в бъдещето
, било буквалния човек, било алегоричен Илия (като Йоан).






ПП
Отделно от Мал 4:5-6 и без никаква връзка с това пророчество (Мал 4:5-6), аз лично допускам, че единият от онези бъдещи Божии свидетели и пророци, които ще свидетелстват и пророкуват 42 месеца (през Голямата скръб и, след това, през Божия гняв), е възможно да бъде Илия. А другият - Моисей. Тъй като те двамата се явяват на Исус на планината, което може да означава, че Бог на тях ще повери това свидетелство. Но това са само догадки, които нямат връзка с Мал.4:5-6.




[ Редактирано 04.02.15 05:07 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
илия
bbh
    
12.02.15 21:45 Цитирай
Гост
Здравейте, въпреки всичко това, което излагаш eureth има едно нещо, което "виси" в случая. Точно, когато Илия и Мойсей се явиха на планината, където Исус се преобрази, учениците зададоха този въпрос на Исус. Това показва първо, че Илия е жив на небето според старозаветното свидетелство. Второ, че имаме идентифицирани почти със сигурност двамата свидетели, описани бегло в Захария и открити още по подробно в Откровение чрез делата, които вършат пред жителите на Земята. Или може би Захария представя небесната им функция, а Откровение бъдещата им земна такава. И да, за времето си Йоан Кръстител бе този "Илия", който имаше да дойде. Но Йоан Кръстител не възстанови всичко и не беше Илия. Аз разбирам да "възстанови всичко", като събирането на Израил/ Църквата/Невястата и начало на Милениума/Исусовото царство на Земята. Това не се случи точно, защото плана бе друг, затова и Исус не беше разпознат, като Месията, който идва да пострада, а се очакваше от хората, като този, който ще ги избави от римляните. Пророчествата за Исус, например в Исая са частино изпълнени, както и в други пророци, защото ако не бе така, вече Милениума щеше да е свършил отдавна. Исая 61:1 "Духът на Господа Иеова е на мене; Защото Господ ме е помазал да благовествувам на кротките, Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените, Да проглася освобождение на пленниците, И отваряне затвора на вързаните;Да проглася годината на благоволението Господно,.." - Тук Исус спря да чете, защото това още не предстоеше да бъде изпълнено: "2б...И деня на въздаянието от нашия Бог; Да утеша всичките наскърбени;' Това предстои и така погледнато, преди завръщането на Исус, трябва да дойде Пророк, който да подготви хората затова. Както тогава, така и днес, въпреки изминалото време, хората не са станали по - мъдри. Божиите хора са още по отстъпили от целта и смисъла на Божиите пътища. За да има излизане от Вавилон, ще да има и призоваване и събиране. А това може да направи само Бог чрез втора Петдесятница и Пророк, който да призове хората. Просто историята с излизането от Египет ще се повтори. Когато Петър цитира Йоил, дори тогава, нямаше "град и огън и стълбове от дим", това идва да покаже, че тогавашната Петдесятница ще се повтори в пълното си изпълнение. И наистина това ще бъде колосално събитие и ще обхване целия свят точно, както и Божиите хора са разпръснати, за целите и пълнотата, която имат да достигат. Така, че ако пренебрегнем тези толкова много събития станали "полвинчато" и ги приемем за окончателно изпълнени, тогава излиза, че Бог не спазва обещанията си или поне не, както са казали някои от пророците. Аз не мисля така. За да има обособяване на Жената, като едно тяло според Осия 2:14-23, трябва да има и призив и Божие водителство. Друг е въпроса, че това е доста неудобно и неприятно, и на много християни не им се харесва. Да се наложи да оставиш всичко и да тръгнеш, когато бъдеш призован. "Излезте от нея люде мои, за да не споделите...", трудно ще бъде, ще се наложи да се пожертва много, затова и Исус ни казва да помним Лотовата жена. Чувам и чета, че доста християни с настъпване на тези смутни времена се отделят по селата и се опитват да станат независими и казват, че така биха се справили и са излезли духовно и физически от Вавилон. Това просто няма как да се случи, защото Земята ще бъде в хаос от Пелин, без питейна вода, без морски обитатели, без много слънце, без разтителност, без ток, вода, пътища и т.н. Не осъзнават, че когато започнат родилните болки, тези които излязат ще бъдат запазени, там където бъдат събрани, а след това и в Пустинята, и от Звяра във втората половина на седмицата. "Няма нищо ново под слънцето", историята се повтаря, но тайната на беззаконието е узряла, за да бъде пожъната от тези, които са я сяли и отглеждали!

Най-отгоре

    
13.02.15 04:25 Цитирай
изказвания: 4550
bbh:


Здравейте, въпреки всичко това, което излагаш eureth има едно нещо, което "виси" в случая.

Точно, когато Илия и Мойсей се явиха на планината, където Исус се преобрази, учениците зададоха този въпрос на Исус.


Това показва

1. първо, че Илия е жив на небето според старозаветното свидетелство.

2. Второ, че имаме идентифицирани почти със сигурност двамата свидетели, описани бегло в Захария и открити още по подробно в Откровение чрез делата, които вършат пред жителите на Земята. Или може би Захария представя небесната им функция, а Откровение бъдещата им земна такава.



Това, че Бог е направил Моисей и Илия да се явят на Исус на планината изобщо не доказва, че в Мал. 4:5-6 пише, че Бог уж щял да праща Илия и трети път – след като вече го е пратил втори път (т.е. Йоан), както самият Исус изрично открива тайната на изпълнението на Мал 4:5-6, т.е. че Йоан, който е потапял, е всъщност е пророкуваният в Мал 4:5-6 Илия, който е трябвало да дойде.
Бог е казал, че това е изпълнението на пророчеството и Tim McHyde ще трябва да се примири с това.


Сега, както споменах по-горе, отделно от Мал 4:5-6 и без никаква връзка с него, Бог естествено може да прати Илия или Моисей колкото си иска пъти на земята. Но отново, това няма нищо общо с Мал 4:5-6, за което говорим.



Аз също допускам, че 2-та свидетели и пророци,
които Бог ще прати да му служат на земята 3 и ½ години (по времето на Голямата скръб и, след нея, по времето на Божия гняв),
е възможно да са Моисей и Илия, или пък дори Енох и Илия,
но тези събития в края нямат нищо общо с Мал 4:5-6, за което всъщност говорим.

Допълнително, тези двамата ще свидетелстват и ще предизвикват бедствия и катаклизми от световен мащаб чрез властта и силата, която Бог им е дал,
и накрая Йерусалим-ляните ще ги убият и ще хвърлят телата им на улицата в Йерусалим (който е Содом и Египет, а и Вавилон). В резултат на това поредно злодеяние Бог ще причини огромно земетресение в Йерусалим, с много разрушения и хиляди убити Йерусалим-ляни.

ТОВА НЕ НИКАКВО "ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ" – още пък по-малко е: „ще възстанови всичко“ – за да опитваш да свързваш тези събития с Мал 4:5-6.
Отново, в Мал 4:5-6 изобщо не става дума за тези събития.


Т.е. Tim McHyde се заблуждава относно тези неща, както и онези, които са тръгнали след заблудите му.









bbh:


И да, за времето си Йоан Кръстител бе този "Илия", който имаше да дойде. Но Йоан Кръстител не възстанови всичко и не беше Илия.



Не, Господарят не е казал: „за времето си“.

За времето си“  го казваш ти,

на практика отричайки това, което Божият син казва,
както също и това, каквото Божият вестител казва на Зехария, Лк.1:


Ето го пророчеството за Илия:
Ето, аз ще ви проводя Илия пророка преди да дойде денят Господен, великият и страшният;
И той ще обърне сърдцето на бащите към чадата, И сърдцето на чадата към бащите им, Да не дойда и поразя земята с проклетия.
/Мал. 4:5-6/

Ето го изпълнението:
Но вестителят му каза: "Не се страхувай, Захариас, защото [Бог] се вслуша в молбата ти и жена ти, Елисабет, ще ти роди син. И да му дадеш името "Йоанес".  И ще ти донесе радост и ликуване, и мнозина ще се зарадват, че се е родил. И ще ти донесе радост и ликуване, и мнозина ще се зарадват, че се е родил.  Защото ще бъде велик пред господаря и вино и алкохол изобщо няма да пие, и ще се изпълни със светия Дух още от корема на майка си, и ще обърне мнозина от Израел към господаря, техния Бог,  и ще предвари пред него в духа и силата на Елиас да обърне сърцата на бащите към децата им, и непокорните — в мислите на праведните, за да подготви за господаря народът да е приготвен."
/Лк 1:13-/
Т.е. Бог изрично потвърждава в Лк.1 (вж червените букви), че Йоан е изпълнител пророкуваното в Мал 4:5-6.

защото всички пророци и законът пророкуваха до Йоан.
И ако искате да приемете, той е Елиас, който има да дойде:   Който има уши да слуша, нека слуша!

/Мт 11:14/

Йесус в отговор им каза: "Елиас [действително] трябва да дойде първо и да възстанови всичко.
Но казвам ви, че Елиас [всъщност] вече дойде! И не го признаха, а направиха с него каквото си искаха. Така и човешкият син ще пострада от тях."
/Мт 17:11-/
Т.е. Божият син изрично потвърждава, че именно Йоан е изпълнението на пророчеството в Мал 4:5-6


Но изглежда, че  Tim McHyde и последователите  му не желаят да слушат с ушите си (приемам, че имат уши)
и не желаят да приемат думите на Господаря, че именно Йоан е Елиас, който е трябвало да дойде (както пише в Мал 4:5-6) и вече е дошъл и е изпълнил пророчеството.

И щом Бог изрично е декларирал, че Илия от пророч. в Мал 4:5-6 е дошъл (вж. Мт 17:11-), 
и щом Бог е казал, че вече се е изпълнило каквото Бог е казал в Мал 4:5-6 (вж Лк 1:13), че ще стане,

то тогава за нас остава или да приемем каквото Бог е казал, или да го отхвърлим...
 






bbh:

Аз разбирам да "възстанови всичко", като
    събирането на Израил/ Църквата/Невястата и
    начало на Милениума/Исусовото царство на Земята.
Това не се случи точно, защото плана бе друг, затова и Исус не беше разпознат, като Месията, който идва да пострада, а се очакваше от хората, като този, който ще ги избави от римляните.


Хубаво, че ти така го разбираш, но все пак е по-важно какво Бог е имал предвид и какво Бог иска да разбираме от казаното в Мал4:5-6.
И Бог изрично е казал как трябва да го разбираме.  Вж по-горе цитатите.



Както видяхме, Бог изрично декларира (Лк.1:13-), че Йоан е изпълнил описаното „възстановяване“ в Мал.4:5-6.
Гр. дума там много често се употребява и да опише изцеление на нещо болно.
В случая както в Мал.4, така и в описанието на изпълнението на Мал 4 от Йоан, Бог цели два пъти описва какво ще възстанови Йоан/Илия:

Ето, аз ще ви проводя Илия пророка преди да дойде денят Господен, великият и страшният;
И той ще обърне сърдцето на бащите към чадата, И сърдцето на чадата към бащите им, Да не дойда и поразя земята с проклетия.
/Мал. 4:5-6/

Но вестителят му каза: "Не се страхувай, Захариас, защото [Бог] се вслуша в молбата ти и жена ти, Елисабет, ще ти роди син. И да му дадеш името "Йоанес".   [ … ]  ще се изпълни със светия Дух още от корема на майка си, и ще обърне мнозина от Израел към господаря, техния Бог,  и ще предвари пред него в духа и силата на Елиас да обърне сърцата на бащите към децата им, и непокорните — в мислите на праведните, за да подготви за господаря народът да е приготвен."
/Лк 1:13-/

Ето тук сам Бог ти обяснява какво „възстановяване“/“изцеление“/“оздравяване“ има предвид.


Да, Бог има предвид нещо различно от това, което ти си си представял. Мисля, че това е класическо положение, в което всеки от нас нерядко изпада пред Бога.

Очевидно за теб остава  да направиш избор, дали да разбираш нещата,
както Бог ги има предвид и ги е обяснил,
или както ти си искаш.





bbh:


Пророчествата за Исус, например в Исая са частино изпълнени, както и в други пророци, защото ако не бе така, вече Милениума щеше да е свършил отдавна.

Исая 61:1 "Духът на Господа Иеова е на мене;
Защото Господ ме е помазал да благовествувам на кротките,
Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените,
Да проглася освобождение на пленниците,
И отваряне затвора на вързаните;
Да проглася годината на благоволението Господно,.." - Тук Исус спря да чете, защото това още не предстоеше да бъде изпълнено:

"2б...И деня на въздаянието от нашия Бог;
Да утеша всичките наскърбени;' Това предстои

и така погледнато, преди завръщането на Исус, трябва да дойде Пророк, който да подготви хората затова.



Както видяхме, Бог изрично е декларирал, че Мал4:5-6.
Отделно от Мал.4:5-6 , Бог, разбира се, може да има други пророчества за други събития, различни от Мал4:5-6.

Но в случая твоята спекулация, че от Ис.61:1- следвало, че трябвало дойде някакъв „Пророк“, който да подготвел хората
- за „въздаянието на нашия Бог“
- и за „Да утеша всичките наскърбени“
е именно твоя спекулация, непотвърдена от Бога.

Ако ти смяташ, че е здравословно за теб да основаваш вярата си на твои спекулации, то бих те посъветвал да не го правиш. Но ти си знаеш...



Освен това, дори да се опитваш да правиш връзка от Ис.61 с двамата свидетели и пророци от Разкр.11, то в Разкр.11 Бог  говори за ДВАМА свидетели и пророци, а не говори за  един „Пророк“ (и то с главно „П“), както ти правиш.


Между другото, цялата тази заблуда, че уж в Мал.4:5-6 пишело за трети, бъдещ Илия (след Йоан), освен всичко да не се е превърнала и в някакъв култ към Илия-„Пророкът“ ?! (Напомня също и на мохамеданство...)
 
Ако наричаме някого „Пророкът“, с главно „П“, то това може да е само господаря Исус. Илия не е бил Пророк, а е бил пророк.







bbh:


Както тогава, така и днес, въпреки изминалото време, хората не са станали по - мъдри. Божиите хора са още по отстъпили от целта и смисъла на Божиите пътища. 

За да има излизане от Вавилон, ще да има и призоваване и събиране. 

А това може да направи само Бог чрез втора Петдесятница и Пророк, който да призове хората . Просто историята с излизането от Египет ще се повтори.

Когато Петър цитира Йоил, дори тогава, нямаше "град и огън и стълбове от дим", това идва да покаже, че тогавашната Петдесятница ще се повтори в пълното си изпълнение. И наистина това ще бъде колосално събитие и ще обхване целия свят точно, както и Божиите хора са разпръснати, за целите и пълнотата, която имат да достигат.



Контекстът:

В Разкр. Бог говори за една образна „жена-развратница“ „Вавилон“, която – както Бог изрично обяснява – в реалността е един буквален земен град.
Точно в края на гнева си, преди помазаникът-цар да слезе триумфално на земята, Бог ще унищожи зрелищно този буквален  земен град (образна жена-развратница, с тайно име „Вавилон“), тъй като той ще бъде твърде омразен за Бога поради неспирния бълващ много от живеещите там грях и сатанизъм – както разбирам най-вече от главнокомандващия и властите на този град.

Точно преди да го унищожи (в самия край на Божия гняв), преди Божият син да слезе триумфално на тази земя,
Бог ще предупреди своите си, които ще живеят в този буквален земен град, да излязат извън града, за да не бъдат засегнати от яростното разрушение на града – Божие отмъщение за богомразството на главния и властите там.
И когато живеещите там Божии хора излязат от града, тогава Бог ще срине този град из основи и ще го направи жилище на нечисти духови, и на нечисти птици (прилепи, кукумявки и разни такива).
Много е важно, че след разрушението му този буквален земен град ще стане обиталище не само на нечисти духове, но и на нечисти птици (прилепи, кукумявки и разни такива).

Тук трябва дебело да се подчертае, че тази Божия вест към живеещите там Божии хора (да напуснат този град) живеещи тогава в този град няма нищо общо с призив Божиите хора там да спрат да вършат някакъв грях.

С това Бог просто им казва нещо като: „В края на моя гняв дойде времето да съборя този омразен град, за това излезте от него, за да не пострадате при разрушаването му.“





Двамата свидетели и пророци:

Както пише, службата на тези ДВАМА Божии свидетели и пророци ще приключи в края на 2-то „Горко“ (това е 6-та тръба на Божия гняв (който е 7-мият печат от онзи свитък)), когато Бог ще допусне враговете на помазаника да ги убият, но след това ще ги съживи от мъртвите и ще си ги вземе горе при себе си в небесния си град.


Разрушаването на онзи буквален земен град:

След това започва 3-то „Горко“ (7-та тръба на Божия гняв (който е 7-мият печат от онзи свитък)), с което се изчерпва Божия гняв.

Но 7-та чаша от това 3-то „Горко“ е всъщност разрушаването на този буквален земен град (образна жена-развратница, с тайно име „Вавилон“).

Т.е., както пише, Бог ще си вземе 2-та свидетели и пророци горе при себе си в края на 2-то Горко,

което ясно показва, че когато настъпи 3-то Горко (разрушаването на този буквални земен град), тези двама Божии свидетели и пророци вече няма да са на земята
и съответно няма да призовават живеещите там Божии хора да напуснат този град, който Бог предстои да разруши в гнева си.


Освен това пише:
И чух друг глас от небето да казва: Излезте от нея, народе мой, за да не съ-споделите греховете ѝ и да не вземете от бедствията ѝ: защото нейните грехове стигнаха до небето, и Бог си спомни неправдите ѝ.
Отвърнете ѝ така, както ви и тя отвърна; отвърнете ѝ двойно за делата ѝ; с чашата, с която ви черпеше, почерпете я двойно Колкото се е прославила и живяла разкошно, толкова мъка и скръб ѝ върнете; понеже тя казва в сърцето си: седя като царица, вдовица не съм и скръб няма да видя.

Т.е. двамата Божии свидетели и пророци (вече взети в небесата) не са онези, или по-скоро Онзи, който ще съобщи на живеещите там Божии хора да напуснат града, за да не пострадат или да не бъдат убити при разрушаването му.



Между другото, това е подобно на Лот и Содом. Бог не е обвинявал праведния Лот, че е живял в развратния и греховен Содом.  Когато Бог решава да унищожи Содом и Гомор, непосредствено преди това, той извежда Лот от там и след това заличава онези градове от земята чрез огън и сяра.
Така ще бъде и с онзи град преди Божият син да слезе на земята за да съди и царува със онези, които свети, които са били убити от Звяра (по времето на Гнева), но Божият син ще ги съживи от мъртвите като слезе на земята.




Всичко това написано в Разкр. показва, че  твоята теория, че ДВАМАТА Божии свидетели и пророци, пророкувайки на земята, уж щели да призовават живеещите там Божии хора да излизат от този град (и то едва ли не, поради това, че да бъдат там, в града, уж било грях), е погрешна и е заблуда.











Относно Йоел 2:28-, ето го пророчеството:

И слѣдъ това Ще излея Духа си на всяка плътъ;  И ще пророчествуватъ синовете ви и дъщерите ви:
Старците ви ще видятъ сънища,  Юношите ви ще видятъ видения;
А още на рабите и на рабините В онези дни ще изливамъ Духа си.
И ще покажа чудеса на небесата и на земята, Кръвъ, и огънъ, и стълпове отъ димъ.
Слънцето ще се обърне въ тъмнина, И луната въ кръвъ, Преди да дойде денятъ Господенъ, великиятъ и страшниятъ.
И всеки който призове името Господне ще се спаси;
Защото въ гората Сионъ и въ Ерусалимъ ще бъде спасение,  Както рече Господъ, И въ останалите които Господъ ще повикне.
/Йоел 2:28-/


Ето какво казва Божия Дух чрез Симон Скалата относно Йоил,2:28-:
(Тук, след като 40-50 дни преди това, са приели Божия Дух и са били родени от Бога и са били част от тялото на помазаника,
Божият Дух според Божието обещание пада върху тях и те получават сила от Бога да свидетелстват с чудеса и знамения на хората за съживяването на Исус от мъртвите. Заедно с това Бог им дава чрез Духа си да пророкуват и говорят на десетки езици пред тълпа от невярващи...)
И смаяни всички недоумевахѫ се, и единъ на другъ си думахѫ: Какво ли ще е това? А други имъ се присмивахѫ и казвахѫ че сѫ пили много сладко вино.
А Петръ съ единадесетте станѫ, възвиси гласа си, и проговори имъ: Мъже Юдеяни, и всинца които живеете въ Ерусалимъ, това да знаете, и дайте внимание на моите думи; защото тѣзи не сѫ пияни както вие мислите, понеже е третий часъ на деньтъ; но това е реченото чрѣзъ пророка Иоила:
"И ще бъде въ последните дни, казва Богъ, ще излея отъ моя Духъ на всяка плътъ; и ще пророкуватъ синовете ви и дъщерите ви, и юношите ваши видения ще виждатъ, и старците ваши сънища ще сънуватъ; и още прѣзъ ония дни ще излея отъ Духа моего на рабите мои и на рабините мои, и ще пророчествуватъ;
и ще покажа чудеса на небето горе и знамения долу на земята, кръвъ и огънъ и пара и димъ:
слънцето ще се превърне въ тъмнота и луната въ кръвъ преди да дойде великиятъ и пресветлиятъ денъ Господенъ;
и ще бъде че всеки който призове името Господне спасенъ ще бъде."
/Де 2:12-/

Ако искаме да приемем какво Бог казва, казаното в Йоел се отнася (най-малко и) за Де.2.

Невярващите са можели лесно да направят връзката между това, което виждат и  Божието обещание в Йоел 2:28, че Бог ще даде богато от своя Дух на Божиите хора и те ще пророкуват.


Да, там, след мястото за Божия Дух и пророкуването се говори и за бъдещо потъмняване на слънцето и луната (което ще стане точно след края на Голямата скръб, преди да започне Божия гняв). Но това не влиза в противоречие с казаното, тъй като очевидно фокусът на цитираното място е падането на Божия Дух върху Божиите хора и това, че те започват да пророкуват и прочее – което невярващите виждат и чуват.

Т.е. Бог не твърди тук, че пред невярващите се е случило и потъмняване на слънцето и луната и прочее.

За разлика от случая с Мал.4:5-6, където Бог изрично потвърждава изпълнението на Мал.4:5-6 чрез Йоан.







bbh:


Така, че ако пренебрегнем тези толкова много събития станали "полвинчато" и ги приемем за окончателно изпълнени, тогава излиза, че Бог не спазва обещанията си или поне не, както са казали някои от пророците.
Аз не мисля така.




Няма такова нещо. Както се видя по-горе примерите ти изобщо не потвърждават спекулациите ти, че щял да бъде нужен „Пророк“ за да

- приготви Божиите хора за:  „въздаянието на нашия Бог“  и за: „Да утеша всичките наскърбени“

- или пък да призове живеещите там Божии хора  да напуснат онзи град


В Йоел също е ясно, понеже фокусът е на Божия Дух и пророкуването и виденията, които пише, че се отнасят (най-малко и) за Де.2.   А бъдещото потъмняване на слънцето и луната е много добре описано на няколко места кога ще стане (веднага след Голямата скръб, преди да започне Божият гняв).
Симон не казва на невярващите (Де.2), че пророкуването от Божия Дух, което е виждат, е потъмняването на слънцето и луната, споменато в Йоел.
А им казва, че пророкуването от Божия Дух, което е виждат, е  „ще излея отъ моя Духъ на всяка плътъ; и ще пророкуватъ … видения ще виждатъ, …  сънища ще сънуватъ;
Да, след това (т.е. в далечно бъдеще) ще станат и другите описани там неща,...


За разлика от случая с Мал.4:5-6, където Бог изрично потвърждава изпълнението на Мал.4:5-6 чрез Йоан.




bbh:


За да има обособяване на Жената, като едно тяло според Осия 2:14-23, трябва да има и призив и Божие водителство.

Друг е въпроса, че това е доста неудобно и неприятно, и на много християни не им се харесва. Да се наложи да оставиш всичко и да тръгнеш, когато бъдеш призован. "Излезте от нея люде мои, за да не споделите...", трудно ще бъде, ще се наложи да се пожертва много, затова и Исус ни казва да помним Лотовата жена.


За да има едно тяло на Помазаника, трябва съвсем друго нещо:

Поради това помнете, че вие – бидейки някога "народите" [погледнато] по плът, наричани " [необрязано] краекожие" от т.нар. "обрязване"1 (направено в плътта от [човешка] ръка ) – [та помнете, ] че по онова време вие бяхте без помазаника, отчуждени на гражданството на Израел1 и чужди на завещанията на обещанието, нямащи надежда и без Бога в света.
Но сега вече, чрез помазаника Йесус, вие, които някога бяхте далеч, сте направени да сте близо, чрез кръвта на помазаника. Защото той е нашият мир, той, който направи двете [страни] еднo и премахна средната стена на преградата [в бившото Божие каменно светилище в Йерусалим], като елиминира враждата чрез [страданието и смъртта на] плътта си – т.е. [враждата, която бе поради греха, поради нарушаването на] закона от заповеди [изразен] в наредби – така, че (и) двете [страни] да ги сътвори в един нов човек чрез себе си, установявайки мир и да примири спрямо Бога и двете [страни] в едно тяло, чрез [смъртта си на мъченическия си] стълб, убивайки враждата чрез него.
И като дойде, той оповести (като добра вест) мир на вас далечните, а и на близките, защото чрез него и двете [страни] сме приведени чрез един Дух при Бащата. И тъй, следователно, вече не сте чужденци и емигранти, а сте съграждани на светите хора и сте от Божия род/дом, надстроени на основата на пратениците и пророците, като главен камък на постройката е самият Йесус, помазаникът, чрез когото цялата постройка, съгласувана, расте за свято жилище чрез господаря, в когото и вие бивате вграждани заедно, за [да съставлявате] Божие жилище чрез Духа.

Тук и с коментари: до еф.2





Живеещите там  Божии хора, напускайки онзи буквален земен град, всъщност ще избегнат да бъдат  наранени или убити от разрушаването на града.
Тъй като това е непосредствено преди слизането на Божият син на земята, то скоро след това той ще ги нахрани, облече, и утеши, и ще бъдат при него в безопасност.





bbh:


Чувам и чета, че доста християни с настъпване на тези смутни времена се отделят по селата и се опитват да станат независими и казват, че така биха се справили и са излезли духовно и физически от Вавилон. Това просто няма как да се случи, защото Земята ще бъде в хаос от Пелин, без питейна вода, без морски обитатели, без много слънце, без разтителност, без ток, вода, пътища и т.н.

Не осъзнават, че когато започнат родилните болки, тези които излязат ще бъдат запазени, там където бъдат събрани,

а след това и в Пустинята, и от Звяра във втората половина на седмицата.

"Няма нищо ново под слънцето", историята се повтаря, но тайната на беззаконието е узряла, за да бъде пожъната от тези, които са я сяли и отглеждали!




Да, след Голямата скръб, по времето на Божия гняв на земята ще бъде страшен кошмар.

Но проблемът с твоето разбиране е това, че разрушаването на онзи буквален земен град (образно, жена-развратница, с тайно име „Вавилон“), ще стане в самия край на Божия гняв, в края на 3 и ½ -та години, непосредствено преди Божият син да слезе триумфално на земята.

Съответно от там нататък няма да има нужда тези Божии хора да бъдат „запазени“, понеже след разрушаването на града Божият син ще слезе на земята и те вече ще бъдат в безопасност.



Иначе Жената от Разкр 12 ще бъде отведена в пустинята в началото на 2-та ½ на посл. 7-ца от Дан.9. Това ще бъде след като в средата на 7-та Бог доведе всички народи срещу Йерусалим и градът бъде превзет, и запустяващата мерзост застане в святото място в Йерусалим. Тогава Бог ще разцепи Хълма на Маслините за да могат да избягат онези, които избягат. И тогава Бог ще вземе тези които избягат и ще ги отведе в пустинята. Те ще бъдат основно повярвали в Божия син. Който остане да се бие в Йерусалим ще бъде подложен на страдание каквото не е имало и няма да има („Голямата скръб“).



За Соломон под слънцето може и да няма нищо ново (и все пак има – Новото Божие завещание! , което е несравнимо със старото синайско завещание, дадено на плътския Израел),
но това далеч не означава, че в Мал.4:5-6 пише, че Илия ще дойде в бъдеще да призовава живеещите в онзи град да го напускат.





вж и:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1617.post

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?2073.post

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1875.post








[ Редактирано 18.02.15 23:51 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
илия
bbh
    
13.02.15 14:20 Цитирай
Гост
Целия ти коментар е поставен, на различно разбиране от моето за последователността на събитията описани в Откровение. Тим Макхайд, не ми е учител, но начина по който поставя хронологично събитията в Откровение, Матей и старозаветните Пророци, за мен е по - правилния от твоя. Исус потвърждава, че Йоан Кръстител е изпълнение на това, аз не го отричам, но това не пречи пророчеството да бъде отново повторено. Когато дадох за пример редица от ДВОЙНО (ЧАСТИЧНО ИЗПЪЛНЕНИ), трябващо да се изпълнят пророчества, аз не визирах Илия и Мойсей със стиховете от Исая и Йоил, а просто исках да кажа това, което съм написал. Не спекулирам, просто не изключвам, не съм писал Илия, а Пророк. Ще дам обширен цитат от един автор /Уилям Макдоналд/, това не означава, че съм негов ученик, просто ползвам цитат, който ми допада, за да изясня това, което имам предвид:

"Двойно изпълнение на пророчествата

Когато стигнем до изучаването на пророческите писания, от най-голяма полза ще ни бъде да осъзнаем, че някои от пророчествата се сбъдват повече от един път. Не е необичайно да срещнем предсказание, което има едно предварително, частично изпълнение, а след това идва и пълното му, окончателно реализиране. Това е известно като „закона за двойното изпълнение“.

Класическият пример е пророчеството на Йоил за изливането на Духа:

„И след това ще излея Духа си на всяка твар; и синовете ви и дъщерите ви ще пророкуват, старците ви ще виждат сънища, юношите ви ще виждат видения; още и на слугите и на слугините ще изливам Духа Си в ония дни. И ще покажа чудеса на небето и на земята, кръв, огън и стълпове от дим. Слънцето ще се обърне в тъмнина, и луната в кръв, преди да дойде великият и страшен ден Господен. И всеки, който призове името Господне, ще се избави.“ (Йоил 2:28—32)

Когато апостол Петър цитира този пасаж в деня на Петдесетница (Деяния 2:14—21), той казва: „...това е казаното чрез пророк Йоил.“ Но той явно не е имал предвид, че това е цялостно изпълнение, тъй като някои неща, споменати от Йоил, не се случват на Петдесетница.

Духът не се изля на всяка твар, а само на три хиляди евреи. Нямаше чудеса на небето — слънцето не се обърна в тъмнина, нито луната — в кръв. Не се появяват и всички знамения на земята — кръв, огън и стълбове от дим.

Това означава, че Петдесетница е едно ранно и незавършено изпълнение на Йоиловото пророчество. Неговото пълно сбъдване ще стане при Второто пришествие на Христос. Неговото идване ще бъде предшествано от предсказаните знамения и ще бъде последвано от изливане на Неговия Дух на всяка твар, намираща се по земята по време на Хилядолетното царство.

Друга илюстрация на „закона за двойно изпълнение“ имаме в известния пасаж за девицата в Исая 7:14:

„За това сам Господ ще ви даде знамение: Ето, девица ще зачене и ще роди син, и ще го нарече Емануил.“

Явно пророчеството е имало непосредствено значение за цар Ахав, а именно, че е щяло се роди дете и да го нарекат „Бог с нас“, като знак, че победата е близо. Преди детето да станело на възраст да различава добро и зло, съюзът между Сирия и Израил щял да бъде нарушен и само след още няколко години детето щяло да заживее охолно в земята. (ст. 15)

Но пълното разшифроване на стиха идва с раждането на Христос:

„А всичко това стана, за да се сбъдне реченото от Господа чрез пророка, който каза: „Ето, девицата ще зачене и ще роди син; и ще Го нарекат Емануил, което се превежда: Бог с нас.“ (Матей 1:22—23)

Трети пример за двойно изпълнение намираме в Псалм 118:26а:

„Благословен в името Господно да бъде оня, който иде.“

Когато Исус влиза яздейки в Ерусалим на първата Цветница, тълпата вика: „Осанна на Давидовия Син! Благословен, който иде в Господното име!“ (Матей 21:9)

Но ние знаем, че с това пророчеството не е изчерпано, защото по-късно, оплаквайки Ерусалим, Господ Исус казва:

„Защото ви казвам, че отсега нататък няма вече да Ме видите, докогато речете: Благословен Оня, който иде в Господното име.“ (Матей 23:39)

Изпълнението ще бъде завършено, когато Спасителят се завърне в сила и слава на земята при един народ, който ще Го приветства като Месия и Цар.

Разрушаването на Ерусалим е обект на още едно пророчество, което се изпълнява на два пъти. Исус предрича разорението на града в Лука 21:20—24. Очевидно думите Му се сбъдват през 70 г. сл. Хр., когато Тит и неговите римски легиони ограбват града и сравняват храма със земята. Но бедите на Ерусалим все още не са свършили. От Откровение 11:2 става ясно, че езичниците ще тъпчат светия град 42 месеца по време на голямата скръб.

В Деяния 4:25—26 е цитиран Псалм 2:1—2:

„Защо се разяряват народите, и племената намислюват суета? Опълчват се земните царе, и управниците се наговарят заедно, против Господа и против неговия Помазаник.“

В Деяния 4:27 тези думи са отнесени към разпъването на Христос на кръста:

„Защото наистина против Твоя свят Служител Исус, когото Ти си помазал, се събраха в тоя град и Ирод, и Пилат Понтийски с езичниците и народа на Израил...“

Това е едно предварително и частично изпълнение на думите на псалмиста. По-нататъшното им изпълнение ще настъпи в края на голямата скръб, когато световните управници ще се обединят в безуспешен опит да попречат на Христос да поеме върховната власт.

Последен пример за закона за двойното изпълнение може да се открие в пророчествата, отнасящи се до повторното събиране на Израел. (Исая 43:5—7; Еремия 16:14—15; Езекиил 36:8—11; 37:21) Тези пророчества се изпълняват частично, когато остатък от евреите се завръща в Израел от пленничеството във Вавилон, както е описано в Ездра и Неемия. Но главното събитие е все още в бъдещето. Всякакви минали събирания са само частици от изпълнението на пророчеството. По време на утеснението на Яков Бог ще доведе Своя избран земен народ от всички краища на света обратно в Израел. (Матей 24:31; Второзаконие 30:3—4; Езекиил 36:24—32; 37:11—14)

Тогава и само тогава пророчествата ще се изпълнят изцяло и окончателно."

Най-отгоре

Анонимен
    
18.02.15 17:59 Цитирай
Гост
Има един много сериозен проблем с повторно идване на Илия. Илия имал конкретна мисия - да изяви Помазаника, Исус, за да може да бъде разпознат от Израел. Мисията на Илия не е била до останалите народи. Това вече се е случило и Исус е бил приет от повярвалите в Израел по онова време. След това те занасят благовестието до нас и ние, народите го приемаме, кой-както.

Сега, ако решим, че има повторно изпълнение, то каква би била мисията? Да повтори Йоан, който потапял в Йордан още веднъж? Ние имаме ясно записани думите на Йоан в писанията и всеки, който иска може да ги прочете и да поиска от Бог обяснение/тълкуване. Независимо дали си юдеин или от другите народи, понеже е все едно.Още един проблем е, че Бог няма навика да повтаря, само защото някой се е разбунтувал. Той го е записал за свидетелство и както казах, всеки може да го чете, ако иска.

Това не означава, че божият народ днес няма нужда от покаяние, връщане в истината, посвещение да не живее за себе си, а за Бога и пр. Има и то голяма. И това във всички случаи е духът и силата на Илия, понеже това е същият Святи Дух, който всички ние сме приели. Вероятно Бог ще подбужда хора, които подобно на Илия и на Елисей след него ,който имал същия дух двойно, да не живеят за себе си, а за Бога и да подбуждат божия народ да се отвърне от злите си пътища, за да се приготви за младоженеца. В този смисъл дори Павел е бил в същото призвание.

Наистина има култ и то от много време към Илия и повторното му идване. Мисля че А. А. Алън е бил обявен за такъв и са чакали да възкръсне на третия ден и т.н. глупости. Хора, които обичат власта и славата лесно са подмамвани от сатана да си мислят, че са изпълнението на пророчеството за Илия. (Дори исляма се крепи на твърдения, че Мохамед е този, за когото Исус казва, че ще дойде, когато говори за Святия Дух.) Така че има много демонични действия около Илия, за да събори ако може и избраните. Как би станало това? Ако положим упованието си на доктрина, че чакаме Илия, то спираме да чакаме Исус Помазания, Божият Син. А според писанията трябва да чакаме именно него.Разбира се би могло да се каже, че според Павел, първо идва антихрист и после Христос/Помазания, така че защо да не дойде първо Илия и после Помазания? Но тук вече излизаме от рамката на писанията.

С две думи, изглежда, че Илия вече е дошъл и ако някой върви в неговите стъпки оттук нататък, то е защото това е Святия Дух и никой друг, който подбужда хора по примера на Илия и Елисей да служат на божия народ, когато отстъпва от истината. Развивайки малко тази мисъл ми изглежда разумно и справедливо пред Бога да има и мнозина като Мойсей, като Павел, като Петър/Скалата и т.н.

От друга страна ББН има много интересни размисли за много неща, а Еурет не рядко минава в доста буквалистични обяснения, които не изглеждат точни. Като например, че Бабилон е буквален град, който има да дойде, тоест да се построи в бъдеще време. Вавилон е по-скоро тема на цялото писание още от Битие, отколкото тема в крайното/есхатологичното бъдеще време. Ясно е, че писанието позволява много и различни обяснения, но само Духът е, който дава истинското обяснение на написаното. Да не забравяме, че Откровение е символична книга, защото всички знаем, че няма седем божии духа, а Един Дух, Святият, както и много други символи в тази книга. Така и Вавилон е по-скоро един от тях.

Дали двамата свидетели са също символ не зная и не се наемам да обяснявам, но е напълно възможно да е така. Разбира се и обратното. Има повече трудности, ако решим че са някакъв символ, отколкото ако са буквално двама пророка. Но имаме седем вестителя (само), и седем събрания (само).

Малко дълъг стана постът, но не можах да обясня мислите си с по-малко думи.

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF