Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

буквални 1000 години   еф. 4.11   звездите   канонични книги   кръщавка   насилие   палестинци   писано е   слуги   смъртен грях  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Израел << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Евреите и Божият народ, Израел
Към страница   <<        >>  
Започване на нова тема
    
25.04.14 18:59 Цитирай
изказвания: 181
Владо,

Бог показа първо на Израелтяните по плът Исус Помазаният и те чуха първи благовестието.

Деяния 1:8 Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Светият Дух, и ще бъдете свидетели за Мене както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята.

Деяния 13:46 Но Павел и Варнава говореха дързостно и рекоха: Нужно беше да се възвести първо на вас Божието учение; но понеже го отхвърляте и считате себе си недостойни за вечния живот, ето обръщаме се към езичниците. 47 Защото така ни заповяда Господ, казвайки: "Поставих Те за светлина на народите, За да бъдеш за спасение до края на земята"

Най-отгоре

    
27.04.14 23:31 Цитирай
изказвания: 2047
Здравей, Юли.  Правилно си сложил стиха :

Деяния 13:46 Но Павел и Варнава говореха дързостно и рекоха: Нужно беше да се възвести първо на вас Божието учение; ...
-  и има защо :

...но понеже го отхвърляте и считате себе си недостойни за вечния живот, ето обръщаме се към езичниците. .
 - смиряващо е, брат, да знаем, че сме против естеството си присадени на Лозата, която е хранила и водила Израел хиляди години. И тази Лоза е Самият Бог. А ние сме присадени. По естество - дива маслина.  :)  
Както и да признаем, че не Църквата, а Лозата ни държи - нали така?  :) 
Това исках да подчертая, защото по църквите се е разпространила една ерес, която не е добра : 

Владо ... Църквите претендират, че са наследници на Божият завет. 

 



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
28.04.14 01:08 Цитирай
изказвания: 181
Владо,

Аз виждам, че в християнството Бог има само една църква (еклесия).

1 Коринтяни 10 глава 1 Защото, братя, желая да знаете, че, макар да са били бащите ни всички под облака, и всички да са минали през морето, 2 и в облака и в морето всички да са били кръстени от Моисея, 3 и всички да са яли от същата духовна храна, 4 и всички да са пили от същото духовно питие, (защото пиеха от една духовна канара, която ги придружаваше; и тая канара бе Христос)

Бог напълно индентифицира себе си със Сина си, а Той с еклесията. Например, Той е светлината на света и казва на друго място. Мтей 5:14 Вие сте виделината на света. Град поставен на хълм не може да се укрие.

Друго интересно място е когато фарисеят евреин Савел гони еклесията, Исус не казва защо гониш хората ми, а казва, защо Ме гониш... Деяния 22:6 И когато вървях и приближих Дамаск, къде пладне, внезапно блесна от небето голяма светлина около мене. 7 И паднах на земята и чух глас, който ми каза: Савле, Савле, защо Ме гониш. 8 А аз отговорих: Кой си Ти, Господи? И рече ми: Аз съм Исус Назарянинът, Когото ти гониш. 

Той е лозата, ние пръчките. Друго подобно сравнение е, че еклесията е тялото, а Исус е главата...
Наистина смиряващо е, че чрез вяра стоим и сме присадени към тлъстият корен на маслината. Слава на Бога за Неговият изключителен дар!
Бог има само един народ, наследник на Авраамовото обещание състоящ се от вярващите в Сна му от всяко племе, род и език, включително и от Евреите, повече на брой от морският пясък...

Според моите наблюдения точно обратното явление, на това което споделяш се шири по повечето религиозни общества. Юдеизация и търсене на тълкуванията на равини и пламенен ционизъм, на някои места дори се веят юдейски знамена...

[ Редактирано 28.04.14 01:10 ]

Най-отгоре

    
28.04.14 04:42 Цитирай
изказвания: 4236

[html]

Владо:

Не съм сигурен, но мисля, че става на въпрос за различни неща. Далеч не всички потомци на Авраам са от баща дявола, както някак си излиза от написаното от теб.


Съвсем не излиза подобно нещо, каквото си написал, от написаното от мен. Ако прочетеш какво съм написал в изказванията си по-горе и го отчетеш, не би писал това.

Какви различни неща имаш предвид?





Владо:


Така, нека отпървом поясним кои са евреи – от Евер (Ебер) : Битие 10:24. И Арфаксад роди Сала, а Сала роди Евера.


Бог някъде декларирал ли е, че понятието “евреин” има нещо общо с този човек? Това май е една от различните недоказани спекулации по въпроса.

Но за мен лично, за момента няма никакво значение от къде е възникнало това понятие. Понеже – поне според каквото аз съм чел – Бог никъде не е декларирал обещание за подаряване на вечен живот и опрощаване на греховете, и осиновяване от Бога, и принадлежност към Божия народ, Израел,
което обещание да се основава на условието някой да е “евреин” (плътски потомък на евреина Авраам) за да важи такова обещание за него.
Съответно в случая няма значение какво и откъде е понятието “евреин”; или пък “японец”.

Ако все пак има такова обещание, искам да го прочета и разгледам, разбира се.





Владо:


Кои са израелтяни – от Яков, който бе наречен от Бога Израел (Божи воин).


Израел (евр. [исраел]) по-скоро бих приел, че означава ”борещ се с Бога”, най-вероятно причината за избора на това име от Бога е онази показателна случка през нощта, където Яков, както излиза, се е борил по плът със самия Бог и е надвил, но въпреки, че в случая се явява противник на Бога,  то, след като Бог с не-плътска сила го привежда в състояние на страдание в плътта и Яков изрично иска от Бога да го благослови, Бог (изненадващо, за мен) го благославя. За мен тази случка също е и поразително Божие пророчество.


Да, Бог преименува Яков на Израел. Но пише и други важни неща.

А именно това, което вече писах по-горе. Т.е. самият Бог, чрез писменото си послание към човечеството – особено документите на новото Божие завещание – ясно е декларирал, че не признава за свои деца и съответно за част от неговия народ онези от евреите/израелците по плът,  които отхвърлят и не вярват, че Исус от Назарет е помазаникът, Божият син.

Самият Павел, когато говори за Израел  уточнява дали говори:
- за Израел по плът / евреите  или
- за Божия народ, Израел, за Божиите деца.

понеже тези двата народа, както четем, са доста различни; и онези от евреите, които останат само Израел плът, но не станат част от Божия народ, Израел, те, както пише, няма да наследят Божието царство, ако и да са плътски потомци на Авраам.


Понеже Бог поканва и повиква да станат част от неговия, Божия народ, Израел,
- както хора от евреите/юдеите/Израел по плът,
- така и хора от другите народи по плът,
както и пише:

„съдовете за милост, които той отпреди е приготвил за слава, които той повика не само от иудеите, но и от другите народи (п-мо до римл., 9)

Но щом по много начини е ясно заявено, че Бог повиква от плътския Израел / евреите хората да станат Божии деца и съответно да станат част от Божия народ, Израел,
то очевидно тези, които е повикал от евреите/плътският Израел, не са били част от неговия народ, преди той да ги повика и да ги приеме в народа си. Както и от другите народи не са били. Понеже и двете групи от тези повикани – и евреи, и не-евреи -  отиват в един и същ народ, от който очевидно и двете не са били част.
Понеже иначе не би имало нужда да ги повика и да ги приема, евреите. А той, както виждаме, че пише, ги вика и приема онези от тях, които той определи според своята заявена воля и изисквания, а именно (най-малко) вяра и устно признаване на помазаника, Божия син, Исус от Назарет. Така и със не-евреите, разбира се.

Поради това, както четем, съвсем не е достатъчно да си по плът от Яков-Израел, за да си част от Божия дом и съответно Божия народ, Израел.





Владо:

Владо:

Владо ....1. Бог НЕ СЕ Е отказал от Своят народ...

Имам впредвид завета с Давид и въобще контекста на цялото спасение. Години изследвания ми отвориха очите за нещо, което се проповядва масово по църквите – проповядва се една независимост и презрение към израелтяните, които биват наричани общо "невярващи", "отхвърлили Месията", "наскърбили Бог".

Да, немалко от тях направиха това, ЗА ДА СЕ ИЗПЪЛНЯТ ПИСАНИЯТА. Но мнозина по времето на Помазаника и отпосле, повярваха.


Все още не съм сигурен, че разбирам в случая какво се има предвид под "отказал"?
Каква точно е разликата между това Бог да се е отказал и това, да не се е отказал от плътските потомци на Авраам?

Да не би да се има предвид, че Бог е определил никой от плътския Израел никога да не влезе в Божия народ, Израел?
Ако това се има предвид, смятам, че има достатъчно написано в Н.З., което показва, че подобно схващане е напълно погрешно и заблуждаващо.
Но в случая не виждам и някой да твърди, че Бог не би приел в своя народ, Израел, онези иудеи/евреи, които биха повярвали в Божия син. Така, че може би това е за някой друг разговор.




А какъв „завет с Давид“ имаш предвид?



Не съм чел Бог да благоволява в това, да бъдат презирани дадени хора, били те и плътски потомци на Авраам, независимо, че както пише /1сол, 2/, те, иудеите, са убили Господаря Исус и какво ли още не са правили (а и днес май правят...). Както пише, човек най-добре да гледа самият той да не отпадне от вярата и подарения му вечен живот, а Бог е онзи, който ще съди и въздава.
Но и за това не виждам някой да учи, че трябва да презираме плътските потомци на Авраам или някой друг.



Зависимост от плътските потомци на Авраам?
Не разбирам. Бог ли казва някъде, че хората от Божия народ, които не по плът от Авраам са зависими от плътските потомци на Авраам?

Бог е обещал още на Адам и на Ева, че ще им даде спасител от смъртта – много преди да съществуват евреи. И дори още преди да се появи Исаак и Яков-Израел, Бог обещава на Авраам, че чрез неговия потомък ще даде спасение на всички народи.
Това е Божие суверенно обещание и Бог и обещанията му изобщо не зависят от някой човек или народ. Дори и от евреите/иудеите. Напротив, хората зависят от Бога, дори и евреите зависят от него, което едва ли не започва да изглежда изненадващо за определени ситуации и хора.

Поради това, щом Бог в голямата си милост е обещал още на Адам и Ева, а и на Авраам – т.е. много преди да има еврейски народ, какъвто го знаем след Авраам – да подари спасение за всички народи,
то той е верен да подари това спасение както на евреите така и на не-евреите по начин, по който той благоволи, било чрез евреи, а дори, ако щеш, и чрез „марсианци“, ако трябва.

Интересно е, че голяма част от тази същата плът на Авраам всъщност е против това ти да бъдеш спасен – за това свидетелстват както самите Писания, така и устната традиция на самите плътски потомци на Авраам, евреите (вж т.нар. „Талмуд“). Но както вече стана дума, Бог е онзи, който е обещал спасение на всички народи (и на евреите), и Бог, верен на обещанието си – и то, въпреки иудеите/евреите –  е подарил това спасение както на евреи, така и на не-евреи.


Колкото до самите плътски потомци на Авраам, самият Бог е направил да се запише следното (а и доста други неща):

„понеже и вие същото претърпяхте от своите сънародници, каквото и те от иудеите, които убиха и господаря Йесус, и неговите пророци, и нас преследваха, и на Бога не угаждат, и на всички хора се противят, които ни пречат да говорим на хората от другите народи да се спасят, и с това винаги допълват греховете си; но гневът ги постигна докрай. /1 до сол., 2/


Ако ти се поставяш под зависимост от тези хора, то...  ами ти си знаеш.

И ако Божият Дух чрез Павел казва горните неща, говорейки именно общо (а не само за Иуда Ис-Кариот), то какво можем да кажем ние, вкл. и  ти, на това, което Бог казва? Бих те посъветвал да кажеш: Амен.

Зависими сме от Бога и от помазаника му, неговия син, Исус от Назарет (който си е дал живота да спаси както плътските потомци на Авраам от греховете им, така и другите плътски народи от греховете им, и да даде на всички хора, които го приемат вечен живот),
а не от онези, „които убиха господаря Йесус и неговите пророци“ и преследваха пратениците му и т.н. вж по-горе а и не само там.
 
Разбира се, Бог може да използва когото пожелае и както си реши, за да бъде изпълнена волята му, но това не означава, че някой е зависим от тях. От Бога сме зависими.




Там е работата, че от тяхна гледна точка тези евреи съвсем не са отхвърлили Божия помазаник „...ЗА ДА СЕ ИЗПЪЛНЯТ ПИСАНИЯТА...“.
Нито пък това, че Бог е използвал техния грях, злина, и крайно антихристство, за да извърши делото си, по някакъв начин им помага да станат част от Божия народ (вж до римл.3.5-8) и да плучат живот.
 
А ако някои от тях по-късно са приели да станат част от Божия народ, Израел, а не да са само част от плътския Израел, то това е Божия милост и Божия слава – по същия начин, както е и при спасението на хора от другите народи, а дори и на самия Авраам, който е пример на всички Божии (какво остава пък за плътските му потомци, които са взели камъни да убият Божия помазаник-цар, който им е казал, че преди да е Авраам, Той Е).

Или както Павел заключава там:
„И тъй, какво? имаме ли [ние иудеите, м.б.] предимство ? Съвсем не; защото вече обвинихме, както иудеи, тъй и гърци, че всички са под грях.“ /до римл., /


Това, разбира се, не ни дава никакво право или основание да ги презираме, или да се големеем над тях,  или нещо подобно.
Но по същия начин е вярно, че както другите народи, така и плътските потомци на Авраам, евреите, само по Божия милост, чрез вяра и за Божия слава могат да станат част от Божия народ, Израел.

Пак казвам – по Божия милост, даром, незаслужено, също както другите народи. Понеже никой няма да се похвали пред Бога, дори Авраам, както пише, а колко по-малко пък – неговите плътски потомци.

А не е така, че, както казваш:  „добрата вест първом се изпрати до Неговият народ, а отпосле, по милост – до езическият свят.“ – като че за евреите* не е по милост.

*Казвам „евреите“, а не „Неговия народ“, понеже напр. фарисеите, садукеите, които са отхвърлили помазаника (т.е. anti-christoi) – все евреи, плътски потомци на Авраамне са били част от неговия народ, Израел, и Божии деца,  а деца на друг, както Господарят изрично заявява.
Понеже Божият народ народ не е съставен от „потомци (т.е. деца) на змията/пепелянката“,
както пише, че Бог ги нарича / Мт.3:7; 12:34; 23:33; Лк.3:7 / и децата на змията не са деца на Бога.


Божият народ не са плътските потомци на Авраам, евреите, а само онези от евреите и не-евреите, които, като Авраам, влизат по обещание чрез вяра, и Бог вменява вярата им за праведност и те биват благословени с праведност и вечен живот заедно с повярвалия на Бога Авраам.

Особено важно в случая е, че добрата Божия спасителна вест бива изпратена до евреите също по милост, а не някак си, като че ли Бог им е бил длъжен.





Владо:


Това, което се отхвърля по църквите, е че вярата ни в Исус идва от Божият народ, пророците и обещанията бяха дадени НА ТЯХ, Исус се роди по плът като потомък на Давид, първи чуха добрата вест земите на Божият народ, според записаното, първите пратеници бяха от народа на Бога, отпосле ; ОТПОСЛЕ се прибавиха към вярата и езичниците.


Без отношение към т.нар „църквите“,
Бог не определя принадлежността на някого към своя, Божия народ по това дали той е плътски потомък на Авраам / евреин.
И, както пише, вярата в Божия син идва от чуване на вестта, която Бог ни е пратил по пратениците на своя помазаник-цар. 

И това, че някой от другите народи получава тази вест съвсем не се дължи генерално на плътските потомци на Авраам, евреите, а най-вече – на Бога, който е обещал спасение на всички народи, и си е служил
както с евреи, чиято злина е използвал да убият сина му,
така и с евреи като Авраам, или Павел, които вярват в Божиите обещания и са по милост – както и повярвалите в Исус от другите народи са по обещание.
Понеже няма разлика – всички, които Бог спасява са спасени и са Божии деца по милост, по обещание, чрез вяра, било евреи, било не-евреи.

„Няма разлика между израелец и грък, защото на всички [тях] господарят е един и същ, богат към всички, които го призовават.“ /до римл., 10:12/

 





И няма такова нещо – че "църквата се е родила на Петдесятница", както и че езичниците са новият народ на Бога.

Църквите, в днешната си философия и структура, първо да поясня, са лъжливо представяне на цалта на писанията – тук, мисля, имаме единство.

След това – "църквите", като начало, не са от денят на "Петдесятница", когато Симон Канарата говори и слезе Духа на Бог върху учениците, всичките – евреи.

Някак си, ако мога да съм искрен, аз не съм възприемал изконно нещата от Израел, а от "Църквата". Надявам се да съм ясен. И това е било проблем за мен. А и не само.


В случая не виждам някой да е застъпвал горните схващания относно т.нар. „църква“ и не разбирам към кого или срещу какво са насочени горните доводи.

За мен отдавна, както знаеш, „църква“  е лъжлив и заблуждаващ превод на ориг. дума в Н.З. А самата  система допълнително я наричам „светската система „църква“ “.

Ако, само за целта на разсъжденията, за момент сложим знак на равенство между (иначе несъвместимите)
Божията общност
и феноменът „църкви“
(м.др., съвсем не казвам, че по взаимно отричащите се и проклинащи се църкви няма хора, които са от Божията общност – напротив, има), то:

Бог никъде не е говорил за раждане на Божията общност, която е и общността на Божия син. 
Бог говори за повторно раждане на отделни конкретни хора, т.е. че ако искаме да влезем в Божието царство трябва да бъдем повторно родени /Йн.3/, т.е. родени от Бога, от Божия Дух и от вода – за да станем така Божии деца и, съответно, част от Божия народ, Израел, както и всичко, което пише за тези неща.
Доколкото разбирам, първите родени от Бога хора са онези, които след съживяването на Исус първи са го видели отново жив и твърдо са повярвали, че той е помазаникът, Божият син, и, очевидно, че е съживен от мъртвите чрез славата на Бога, неговия баща. Но все пак става дума за повторно раждане на хора.

Да, Божият син казва, че тепърва ЩЕ изгради общността си, така показвайки, че когато казва това, това все още не е станало. Но така или иначе Бог не е говорил за „раждане“ на Божията общност, за да умуваме кога точно е станало някакво такова спекулативно явление.

(Но все пак, не може да се слага знак на равенство между несъвместимите: Божията общност и светската система „църква“.)






Владо:


искам да подчертая, че Сам Исус ясно постанови, че има разлика между ИСТИНСКИТЕ Авраамови потомци и неистинските такива. Той казва така :


... Ако бяхте Авраамови чада, Авраамовите дела щяхте да вършите.

- Това е ясно казано – тези, които са потомци на Авраам, вършат неговите дела, също така и както не всеки, който се нарича "християнин" (последовател на Помазаника), е истински такъв, а този, който върши това, което Помазаника е казал – ЛОГИКАТА Е ВИДНА И ЯСНА.

Покорна на този закон, на това неписано, но велико правило, Сам Исус казва, че не върши нищо друго, освен това, което Баща Му Му е казал.

И всичко сочи към едно нещо – този, който върши това, което Бог Е заповядал, подобно на Авраам, подобно на Господ Исус, той ще бъде спасен.

Авраам повярва и затова бе спасен. Йешуа, Синът, Бе и Е олицетворение на ПЪЛНОТО ПОКОРСТВО И СИНОВСТВО.

И пак – има разлика и то – огромна, между израелтянин и езичник. И документите на новият договор ясно показват това.

Смирение ли е да признаем, че спасението идва от Божият народ Израил, а не от "Църквата"?

Смирение ли е да приемем, че спасението на езичниците, на нас, е да подбуди към ревност Божият Израел?



Исус всъщност казва нещо друго на тези невярващи иудеи/евреи / плътски израелци, които не са част от Божия народ, Израел.
 
Той не им казва, че те не са истински синове на Авраам – напротив – та да се прави аналогия с някой, който казва за себе си, че уж е ученик на Исус, а всъщност не е, както пишеш.

Той, черно на бяло, им казва, че
те хем са потомство на Авраам (т.е. по плът),
хем не са потомство на Авраам (т.е. по обещание чрез вяра, като Авраам).
Т.е. същото, за което писах по-горе.


хем са потомци на Авраам:
Йн. 8:37 Зная, че сте потомство на Абраам, но искате да ме убиете, защото във вас няма място за моето слово.
Йн. 8.56 Авраам, вашият баща...
[…]

хем не са потомци на Авраам:
Йн. 8:39 Йесус им каза: Ако бяхте деца на Абраам, делата на Абраам щяхте да вършите. А сега искате да ме убиете

Виждаме, че те са истински плътски потомци на Авраам по плът / евреи / от плътския Израел,
но все пак не са деца на Авраам по обещание, и съответно не са Божии деца и част от Божия народ, Израел, който са онези, които са по обещание чрез вяра, като Авраам.

Какъв е контекстът и с какво е известен Авраам?
Контекстът е вярата в помазаника и съответно – принадлежност към Божия дом. А за Авраам: „И Авраам повярва на Бога...“,  за разлика от тези.

Деца на Авраам не са тези, които на първо място вършат, а са тези, които на първо място вярват в Божиите обещания, както вярващия на Божиите обещания Авраам, заедно с когото биват благословени (т.е. спасени от греха и смъртта) всички, които вярват в Божиите обещания.

По-надолу Господарят обяснява на юдеите какви са „делата“ на Авраам, за разлика от техните:

„Авраам, вашият баща, бе радостен да би могъл да види моя ден. И видя, и се зарадва.“ (предполагам около изпитанието му с Исаак, където той демонстрира твърда вяра в Божието обещание за народ по линията на Исаак) , 
а и всички знаем: „Авраам повярва на Бога и Бог му счете това за праведност“.

(А и самият Исус свидетелства на юдеите: „Това е божието „дело – да повярвате в онзи, който той е пратил.“. За такова „дело“ става дума.)

И също, в прав текст изобличава юдеите как се различават от Авраам:

„Защо не разбирате говоренето ми? Защото не можете да слушате моето слово. Вашият баща е клеветникът (o diabolos), и желаете да вършите желанията на баща си. Той беше убиец на хора от началото и не остана в истината – в него истина няма. Когато изговаря лъжа говори от своето си, защото е лъжец и баща на всеки лъжец. А понеже аз казвам истината, вие не ми вярвате.
Кой от вас ме изобличава за грях? Но ако казвам истината, защо не ми вярвате? Който е от Бога слуша Божиите думи. Вие затова не слушате, защото не сте от Бога.“




Всичко сочи към едно нещо –  т.е. че дори да си примерно истински плътски потомък на Авраам, от плътския Израел, евреин, иудеин, съвсем не те прави част от Божия народ, Израел, и няма никакво противоречие в това, в същото време баща ти да е самият сатана.


Спасението идва от Бога, който е обещал на Авраам да въздигне спасител на народите от плътта му. Бог не е говорил за „църква“ – но да, това е твой спор с онези, които описа по-горе.

Спасението на другите народи подбужда към ревност плътските потомци на Авраам, евреите, за да закопнеят да бъдат и те част от Божия народ, Израел, както Бог е казал чрез пророците.
Но Бог не прави това само за да подбуди плътския Израел към ревност, а защото Бог ни обича и иска да ни даде вечен живот, праведност и надежда. Както и на тях, разбира се. На всички.
 
 


Смирение е да се признава всяка истина, включително и тази, че 

"...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово.

Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел.
Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.

А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти.

Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ..."
/из п-мо до римл., 9/

 

Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало: вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6"









Относно това:

Владо:




11. Тогава казвам: Спънаха ли се, та да паднат? Да не бъде! Но ЧРЕЗ тяхното отклонение дойде спасението на езичниците, ЗА ДА ГИ ВЪЗБУДИ КЪМ РЕВНИВОСТ.
...
17. Но, ако някои клони са били отрязани, и ти, бидейки ДИВА МАСЛИНА, си бил присаден между тях, и си станал съучастник с тях в тлъстия корен на маслината,
...
24. Понеже, ако ти си бил отсечен от маслина по ЕСТЕСТВО ДИВА, и, ПРОТИВ ЕСТЕСТВОТО СИ, си бил присаден на питомна маслина, то колко повече ония, които са ЕСТЕСТВЕНИ КЛОНИ, естествени клони, ще се присадят на СВОЯТА МАСЛИНА!

25. Защото, братя, за да не се мислите за мъдри, искам да знаете тая тайна, че частично закоравяване сполетя Израиля, само докато влезе пълното число на езичниците.

26. И така ЦЕЛИЯТ ИЗРАИЛ ЩЕ СЕ СПАСИ, както е писано: – "Избавител ще дойде от Сион; Той ще отвърне нечестията от Якова;

27. И ето завета от Мене към тях: Когато отнема греховете им".

28. Колкото за благовестието, те са неприятели, което е за ваша полза, а колкото за избора, те са ВЪЗЛЮБЕНИ заради бащите.
- римл.11гл.


Това са реални факти.



Каквото Бог е казал е истина, разбира се.
Но ти какво точно искаш да кажеш с горното?


„ЧРЕЗ   …    ЗА ДА ГИ ВЪЗБУДИ КЪМ РЕВНИВОСТ“

Как точно да разбираме това, според теб? 
Примерно, че Бог спасява не-евреите, не защото ги обича и им е обещал милост и спасение, а просто за да ги използва като инструмент да спаси евреите, които той наистина обича и които, заслужават да бъдат спасени, за разлика от не-евреите, които Бог спасява по милост, и то само за да спаси евреите – ?

Или примерно че, понеже светският религиозен елит на евреите са направили и изпълнили зловещ заговор да убият Божия син чрез болезнена и позорна смърт, ние трябва да сме им благодарни, че са го убили, за да се спасим ние „ЧРЕЗ“ тяхното антихристство и Бого-убийство – понеже като се го отхвърлили, Бог е решил да спаси другите народи (и то само за да заревнуват евреите, а не че ги обича)?

Или примерно, че иудеите всъщност не са искали да убият Божия син, а Бог някак си ги е принудил, насила, пряко волята им да  убият сина му и след това дори ги е наказал; и понеже те са отхвърлили помазаника, Бог е спасил другите народи; и то не защото Бог обича другите народи, а само за да заревнуват евреите и така, след това да бъдат спасени, бидейки вече съгласни да приемат Божия син - ??
И поради това ние сме „зависими“ от тях, понеже „ЧРЕЗ тяхното отклонение“  ние сме били спасени - ?

Или друго?




ДИВА МАСЛИНА
по ЕСТЕСТВО ДИВА
ПРОТИВ ЕСТЕСТВОТО СИ, си бил присаден
ЕСТЕСТВЕНИ КЛОНИ

Как точно да разбираме това, според теб?
Например, че Иуда Ис-Кариот, както и бандата фарисеи и садукеи заговорници-богоубийци, както пише – всички те евреи, плътски потомци на Авраам – имат различно „ЕСТЕСТВО“ от твоето  ли?
Примерно твоето естество е „ДИВО“, а тяхното е „питомно“ - ?

Или друго?





ЦЕЛИЯТ ИЗРАИЛ ЩЕ СЕ СПАСИ

Как точно да разбираме това, според теб? 

Като започнем от Иуда Ис-Кариот – евреин, от плътския Израел, за когото Божият син е заявил, че би било по-добре да не се е родил,

и минем през онези евреи фарисеи, садукеи, и прочее, които е нямало да повярват в Божия син („Горко на вас … вие ще получите по-голяма присъда  …  правите ги два пъти по-големи от вас деца на подземното място (hades) /Мт.23:14/),

евреите „децата на клеветника“ /Йн.,8/ (ако са останали такива),

иудеите от „сатанинската синагога“ /Разкр., 3/ (ако са останали такива),

онези, които са правили гробници на пророците, а бащите им са избили тези пророци /Лк 11:47/ 

евреите, за които Исус казва „Горко ти, (гр.) Хоразине .. .Бет-Саида … на Тир и Сидон ще бъде по-леко в деня на съда“ /Мт.11:21/
вероятно още доста,

– всички тези, евреи, плътски потомци на Авраам и Божии врагове –

та, с всички тези евреи плътски потомци на Авраам, за които Божият син казва горните неща,  всъщност няма да стане това, което Божият син казва за тях, а всъщност те ще се спасят - ??

Или друго?





Да кажа и аз. Какво точно означава това: „А Исаия се провиква за Израел: "ако броят на синовете на Израел бъде колкото морския пясък, остатъкът само ще се спаси;“

И какво сега, целият Израел /до римл 11/ ли ще бъде спасен, както Бог учи чрез  Павел?

Или само остатъкът ще бъде спасен, както казва Бог чрез Исая, а другите евреи, които не са в остатъка няма да бъдат спасени /Ис./?

Противоречие ли има в това, което Бог е заявил чрез различните си слуги?


А да не би само този „остатък“ евреи/иудеи да са от Божия народ, Израел, а другите евреи, плътски потомци на Авраам, Бог да не ги възприема като част от своя народ, независимо, че са евреи/иудеи?

И да не би когато Павел учи, че „целият Израел ще бъде спасен“ той да има предвид именно този „остатък“ (това е целият Израел, Божият народ, в този момент, а другото не е от Израел, независимо че е от Израел по плът), за който той малко преди това говори /до римл 9, до римл 11/?



И какво означава това:

„Бог не е отхвърлил своя народ, който е предузнал. Или не знаете, какво казва Писанието ...
...
Оставих Си седем хиляди мъже, които не приклониха колене пред Ваала".
Така, прочее, и в сегашно време се оформи остатък, според [Божия] избор по благосклонност.“
/до римл., 11:2-5/

Ето този остатък от иудеите Бог не е отхвърлил, както пише. А другите иудеи/евреи?

Ако е вярно това, което казва Бог по-горе - естествено че е вярно - то отново се явява това, което и Павел изрично пише,
т.е. че не е определящо да си плътски потомък на Авраам, евреин, за да си част от Божия народ, Израел,
а принадлежността към Божия народ, Израел, се основава не на плътска наследственост, а на вяра в Божиите обещания на първо място, както след това и на съпътстващите дела на тази вяра –

като например Авраам е разсъдил, че щом Бог – на когото Аврам вярва – му е обещал да му издигна народ по линията на Исаак, то ако ще Авраам да заколи Исаак по Божия заповед и да го принесе в жертва всеизгаряне, то Бог, щом му е обещал горното, със сигурност ще съживи Исаак от мъртвите, за да си изпълни обещанието – понеже за да има народ по линията на Исаак, Исаак определно трябва да бъде жив.











Нека не забравяме, че Божият Единороден ще дойде в ЙЕРУСАЛИМ, ще седне на Давидовият престол.


Какво би трябвало да означава това? Нали Бог е казал, че е негова земята и той я дава на когото поиска. Кой е избрал това място – Бог или евреите? И ако е Бог, тогава какъв е изводът?


Бог избра Авраам и неговите потомци, с които напави завет. Истинските Авраамови деца са тези, които вярват в Месията.


Както се вижда от подробните разяснения в Писанията, завещанието, което Бог е дал на Моисей и останалите съвсем не включва  плътските потомци на Авраам да са Божии деца понеже са истински плътски деца на Авраам, евреи, плътски израелци. Ако тези евреи не желаят да ходят по стъпките на вярата на Авраам – който е по обещание, чрез вяра, а не по вършене на дела от някакъв закон или плътска принадлежност – те биват наричани от самия Господар деца на сатаната, потомство на змията, и т.н., което е съвсем различно от: деца на Бога, Божий народ.

За не-евреите, също както при плътския Израел, има само една възможност да бъдат при Бога и да са Божии деца – чрез същата вяра в съответните Божии обещания към тях, като Авраам, не чрез вършене на дела по някакъв закон, нито чрез плътска принадлежност.



И също, за вярващите не-евреи, които са по обещание, също както евреина Авраам, също пише, че

Бог ги е избрал - т.е. повярвалите в Исус не-евреи са Божиите избрани също -


да бъдат част от неговия народ, още преди Бог да създаде земята.





Според записаното спасението дойде към езичниците, за да подбуди към ревнивост Божият Израел, който Израел ще бъде спасен целият.


Това по-горе го разгледахме.




Благовестието отпървом дойде до Израел, отпосле, след смъртта на Исус, посредством Симон Канарата и след него – Павел от о-в Тарс – бяха създадени първите подобни на народа на Бога, общини.

Това са основни истини от писанията.


За всеки случай да уточня, че според Божия Дух Божиите деца от не-евреите съвсем не са „подобни на народа на Бога“ – както може да се разбере от горното в зависимост от перспективата – а сами са част от Божия народ, Израел.

„които някога не бяхте [Божий] народ, а сега сте Божий народ/1 п-мо от Симон, 2.10/

„[та помнете, ] че по онова време вие бяхте без помазаника, отчуждени на гражданството на Израел и чужди на завещанията на обещанието, нямащи надежда и без Бога в света. “ /до еф., 2.12/

т.е. екстраполирано:
"но сега сте с помазаника,
имате същото Израелско гражданство*1
и сте свои на/имате завещанието на обещанието,
имащи надежда,
и сте с Бога в света
"

(*1 не гражданство в земната вражеска-на-Божия-помазаник/anti-christ/ светска ротшилдска  държава "Израел",
а гражданство в единствения Божий народ Израел)



Така повярвалите в Исус от не-евреите влизат в Божия народ, Израел,

както също Бог повиква и от юдеите *2 онези, които повярват, да станат Божии деца, да станат част от Божия дом/народ.

*2 както пише, евреите (както и не-евреите), също са повикани в царството а Божия син - понеже очевидно не са там преди Бог да ги е повикал и някои от тях да повярват в истинския Божий помазаник.




Също, самото наличие на общини със старейшини сред тогавашните евреи не ги прави автоматично „народа на Бога“. Те и римляните имат старейшини (само че на лат., "сенатори")...


Както стана дума, каквото Бог е казал е истина. Но явно, че Божиите истини понякога се разбират по различен начин.







Църквите претендират, че са наследници на Божият завет.

Наследници на Божият завет, ако може така да се каже, или – продължители на Божият завет, или – стоящи в същият завет, са хората, които трябва да съставляват Тялото на Исус, Неговата нива – и това далеч НЕ Е църковната организация.

Това Тяло на Исус НЕ Е еднозначно с днешните формирования, църквите.

Тялото на Исус, общността на вярващите е по подобие на БОЖИЯТ НАРОД, комуто бяха дадени закона, пророците и обещанията. Жив, единен народ, а не църковни структури, организации и течения, пълни с лъжливи учения и неправилни неща.

До някое време същите църкви могат да изиграят ролята на Божи народ, но отпосле най-често те огорчават сърцата на учениците и нерядко те спомагат те да бъдат събаряни и съблазнявани – от лъжеучения, до лъжливи образи на Исус, до друг "Святи Дух".

Пиша не като "огорчен" (любимото дамгосване от църковните среди), а от смирено сърце.



За спорът ти с поддръжниците на системата „църква“ – ясно.

Но пак да подчертая това, което пише – че вярващите в помазаника, Божия син – както от евреите така и от не-евреите – не са по подобие на Божия народ, а самите те са Божият народ. 
Има само един Божий народ. И в него Бог не допуска никой, който отхвърля Божия син и думите му, независимо дали е плътски потомък на Авраам/евреин или не. Както пише, „Който отрича сина, няма и бащата“ и съответно такъв не е Божие дете нито част от Божия народ, независимо от плътта си, историята си, пра-дядовците си и прочее.


Интересно ми е, че във връзка с тази тематика, лично аз чувствам много по-близки вярващи в помазаника плътски израелци/иудеи като Павел, Симон, а дори и Авраам

– които всички са по обещание, чрез вяра,

[ Редактирано 14.02.18 17:07 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
авраам,   божий народ,   божият народ,   евреи,   израел,   иудеи
    
28.04.14 16:35 Цитирай
изказвания: 181
Попаднах на едно есе по темата, което ми изглежда полезно. Показва православната позиция, която за търсещият ум не би било проблем: 

http://www.goarch.org/ourfaith/ourfaith9285

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&nv=1&rurl=translate.google.com&sl=en&tl=bg&u=http://www.goarch.org/ourfaith/ourfaith9285




[ Редактирано 30.04.14 22:18 ]

Най-отгоре

    
09.05.14 19:12 Цитирай
изказвания: 181
Тук доста ясно се казва кои са децата на Бога, от които се образува Божият народ:

Йоан 1:9 Истинската светлина, която осветлява всеки човек, идеше на света. 10 Той бе в света; и светът чрез Него стана; но светът Го не позна. 11 У Своите Си дойде, но Своите Му Го не приеха. 12 А на ония, които Го приеха, даде право да станат Божии чада, сиреч, на тия, които вярват в Неговото име; 13 които се родиха не от кръв, нито от плътска похот, нито от мъжка похот, но от Бога.

Най-отгоре

    
27.11.14 09:41 Цитирай
изказвания: 2047
[html]
еурет :
Съвсем не излиза подобно нещо, каквото си написал, от написаното от мен. Ако прочетеш какво съм написал в изказванията си по-горе и го отчетеш, не би писал това.
 
  •  отг. - Окей. Приемам, че съм сбъркал, понеже си написал няколко реда и да кажем     

еурет: Какви различни неща имаш предвид?   
  • отг. - Различно е да се смята, че всичко потомци на Авраам са от баща дявола и да не се  смята че потомците на Авраам са нещо различно пред Бога. 
      
Владо:  Така, нека отпървом поясним кои са евреи – от Евер (Ебер) : Битие 10:24. И Арфаксад роди Сала, а Сала роди Евера.     

еурет:
Бог някъде декларирал ли е, че понятието “евреин” има нещо общо с този човек? Това май е една от различните недоказани спекулации по въпроса.
 
  • -         отг. "евреи" етимологично идва от "Ебер", или също "Хебер" - עבר, Н5677,  според това, което съм чел досега от изследвания, така, както H5680 עברי /ибри/озн. израелтянин" /вж.напр. Бит.14:13  А един от избавилите се дойде и извести това на евреина Аврам; евреина ...- עבריН5680/.
  •  
  • -         
  • (Bishops)  And there came one that had escaped, and tolde Abram the Hebrewe, …
  •    
  • -         
  • (Brenton)  And one of them that had been rescued came and told Abram the Hebrew;
  •  
  • -         
  • (BUL)  А един от избавилите се дойде и извести това на евреина Аврам;        


еурет:Но за мен лично, за момента няма никакво значение от къде е възникнало това понятие. Понеже – поне според каквото аз съм чел – Бог никъде не е декларирал обещание за подаряване на вечен живот и опрощаване на греховете, и осиновяване от Бога, и принадлежност към Божия народ, Израел,което обещание да се основава на условието някой да е “евреин” (плътски потомък на евреина Авраам) за да важи такова обещание за него.  Съответно в случая няма значение какво и откъде е понятието “евреин”; или пък “японец”. Ако все пак има такова обещание, искам да го прочета и разгледам, разбира се. 

  • - отг.  Малко прибързваш с писането. Закона и пророците немалко говорят за понятието "евреин", което макар и да не е свързано пряко със завета, е свързано принципно с обещанието за Идващият Спасител. Самият Авраам неслучайно е наименуван „евреин”. Но нека разгледаме нещата последователно. Евреин по плът : 
  1. 1. пример : Авраам е бил "евреин", дошъл от чреслата на Ебер. След като е записано в писанията, най-малкото можем да подходим с уважение към това - подобно на родословието на Йешуа. Сега, ако някой напише "Какво пък ме интересува Зара - да не би моето спасение да е свързано със Зара? ", ще прозвучи малко нелепо. Зара е един от древните бащи, посочени в благовестието на Матей. Да, от една страна нашето спасение не е свързано нито със Зара, нито с Яков, нито Юда, ни с Арам, ни с Овид, ни с Есей, но тези хора са част от едно поколение, от един род, към който ние, най-малкото, трябва да подходим правилно, защото Бог е имал взаимоотношение с тях така, както с никой друг род и народ. И е обещал неща, които не отпадат.   
  2. 2. пример : Моисей защитава свой брат, евреин по плът - Изход 2:11. 3. пример : пророк Йона нарича себе си "евреин" по плът - Йона 1:9 4. пример : Павел, слуга на Всевишния, пратеник на Господаря Исус, нарича себе си "евреин" - Филип.3:5 и то - евреин по плът Нима ще презрем цялата велика история на избора на Бог на Авраам, завета, заповедите, пророците? Не мисля. Ако за Бог нямаше значение произходът на даден човек, то същият нямаше да го има описан толкова дословно и внимателно в старите писания, както и в новите – самото потекло в плът на Месията е описано педантично внимателно. Така че явно произходът на даден човек има значение пред Бог.Изрази като „той постъпи според греховете на баща си и ходи в неговия път” са Видно е че знаменателни личности от писанията са "евреи" и то – по плът, макар и да не е посочена пряка връзка със спасението и завета в Господа от Назарет, явно има разлика между "евреин" и "японец". Поне пред Бог и свидетелството на святите писания, а думата „японец” липсва в писанията. Виждам, че имаш склонноста да омаловажаваш неща, които Сам Бог е подчертал в писанията – като например, че Самият Му Син се ражда по плът като потомък на (не на японец, еурет) Давид :  
3. Защото бих желал сам аз да съм отлъчен (означава също и напълно изличен, съсипан до пълно унищожение и разорение) от Помазаника, заради моите братя, моите по плът роднини;
4. които са израилтяни, на които принадлежат осиновението на славата, заветите и даването на закона, богослужението и обещанията;
5. чиито са и бащите, и от които се роди по плът Помазаника, Който е над всички Бог, благословен до века. Амин.
  •  Като цяло считам за голям недостатък пренебрегването на Божият избор и Божият завет. Бог нарича именно евреите „Свой народ”, „Мои люде”. На фараон Той изпраща като „бог” Моисей, който отправя тези думи : „Пусни сина Ми, за да Ми послужи.”  
Изход 4:23. и казвам ти: Пусни сина Ми да Ми послужи; но ако откажеш да го пуснеш, ето, Аз ще заколя твоя син, първородния ти.
  • Ако Бог размишляваше така, както ти размишляваш – че няма значение произхода на даден народ – било евреи, било японци, то ние трябва да запокитим писанията вдън дъното на океана, защото Бог има завет със този народ – евреите. И този завет не е отпаднал, нито ще отпадне някога, слава Богу.   Дали Бог е избрал Израел, за да настани там – именно там и никъде другаде, Името Си? Нека видим следните пасажи :  
 
Исая 41:8. Но ти, Израилю, служителю Мой, Якове, когото Аз избрах, Потомството на приятеля Мой Авраама,
 
-         
 
4 Царе 21:7. И ваяният идол на ашерата, който направи, постави в дома, за който Господ каза на Давида и на сина му Соломона: В тоя дом, и в Ерусалим, който избрах от всичките Израилеви племена, ще настаня името Си до века;
   
-         
 
2 Летописи 33:7. И ваяния идол, образа, който направи, постави в Божия дом, за който Бог каза на Давида и на сина му Соломона: В тоя дом, и в Ерусалим, който избрах от всичките Израилеви племена, ще настаня името Си до века;
 
-         
 
Езек.20:5. Така казва Господ Иеова: В деня, когато избрах Израиля, и се заклех към рода на Якововия дом и им се открих в Египетската земя, и им се заклех като рекох: Аз съм Господ вашият Бог, -
 
-         
 
6. в оня ден заклех им се, че ще ги изведа из Египетската земя и ще ги доведа в земя, която бях промислил за тях, земя гдето тече мляко и мед, с която се хвалят всички страни.
 
-         
 
7. И рекох им: Отхвърлете всеки мерзостите, които е поставил пред очите си, и не се осквернявайте с египетските идоли; Аз съм Господ вашият Бог.
 
-         
 
Исая 51:16. Турих словата Си в устата ти, И те покрих в сянката на ръката Си, За да устроя небето, да основа земята, И да река на Сиона: Ти си Мой народ.
 
-         
 
Исая 44:1. Но сега слушай, служителю Мой, Якове, И Израилю, когото Аз избрах:
 
-         
 
Исая 44:2. Така казва Господ, Който те е направил, И те е създал в утробата, и ще ти помага: Не бой се, служителю Мой Якове, И ти, Есуруне, когото Аз избрах,
 
-         
 
3 Царе 11:32. (ще остане, обаче, нему едно племе, заради слугата Ми Давида, и заради Ерусалим, града който избрах между всичките Израилеви племена);
   
-         
 
3 Царе 11:36. А на сина му ще дам едно племе, тъй щото слугата Ми Давид да има всякога светилник пред мене в Ерусалим, в града, който избрах за себе Си, за да настаня там името Си.
 
-         
 
2 Летописи 6:6. но избрах Ерусалим за да се настани името Ми там, и избрах Давида за да бъде над людете Ми Израиля;
 
-         
 
2 Летописи 7:12. Тогава Господ се яви на Соломона през нощта и му каза: Чух молитвата ти и избрах това място да Ми бъде дом за жертви.
 
-         
 
2 Летописи 7:16. Защото сега избрах и осветих тоя дом за да бъде името Ми в него до века; и очите Ми и сърцето Ми ще бъдат там за винаги. 
  •   Така че когато някой твърди, че за Бог няма значение нито рода на който и да е човек, нито града, или нацията, от които той иде, то същият този човек, твърдящ такова безумие, трябва да се запознае с тези горни думи, казани от Бога. Бог не е избирал никога друг народ, с който да постави завет. И Бог не се е отказал от обещаните на Давид милости.   Нещо повече! Бог не просто е избрал Йерусалим, но е избрал и един човек, който Той лично одобрява и решава именно от неговото потомство по плът да се роди Самият Божи Син, Който е и Помазаник и Спасител на Израел, според казаното от Сам Бог :  
         
 
1 Летописи 28:6. и рече ми: Син ти Соломон, той ще построи дома Ми и дворовете Ми; защото него избрах да бъде Мой син, и Аз ще бъда негов Отец. Павел в следващият пасаж говори ясно за връзката между даденото обещание на Давид и Сина Божи, родил се по плът като потомък на бен Давид :  
 
-         
 
Деяния 13:33. че Бог го изпълни на техните чада, като възкреси Исуса; както е писано и във втория Псалом: - "Ти си Мой Син, Аз днес Те родих".
 
-         
 
Евреи 1:5. Защото, кому от ангелите е рекъл Бог някога: - "Ти си Мой Син, Аз днес Те родих"; и пак: "Аз ще Му бъда Отец, и Той ще ми бъде Син"?
 
-         
 
Евреи 5:5. така и Христос не присвои на Себе Си славата да стане първосвещеник, а Му я даде Оня, Който Му е казал: "Ти си Мой Син. Аз днес Те родих"; Ето какво пише и в благовестията относно раждането по плът на Божият Син и Помазаник :  
 
-         
 
Матей 1:1 Родословието на Исуса Христа, син на Давида, син на Авраама.
 
-         
 
Лука 3: 23. И сам Исус беше на около тридесет години, когато почна да поучава, и, както мислеха, беше син на Иосифа; който бе син Илиев. (…)
 
-         
 
….
 
-         
 
34. Юда, Яковов; Яков, Исааков; Исаак, Авраамов; Авраам, Таров; Тара, Нахоров;
 
-         
 
  35. Нахор, Сеарухов; Серух, Рагавов; Рагав, Фалеков; Фалек, Еверов; Евер, Салов;
 
-         
 
  36. Сала, Каинанов; Каинан, Арфаксадов; Арфаксад, Симов; Сим, Ноев; Ное, Ламехов;
 
-         
 
  37. Ламех, Матусалов; Матусал, Енохов; Енох, Яредов; Яред, Малелеилов; Малелеил, Каинанов;
 
-         
 
  38. Каинан, Еносов; Енос, Ситов; Сит, Адамов; а Адам, Божий.   
  • И ето – за разлика от хора, които омаловажават Божият избор за Израел, Божиите заповеди и закон и Божиите обещания, то Матей, Марк, Лука и Йоан представят нещата далеч по-различно.   Забелязал ли си колко пъти в писанията е употребен изразът „слугата ми Давид”? А изразът „избрах” – както за Давид, така и за Ерусалим, така и за Израел? Моля, направи статистика. И ако за теб това е нищо, то явно за Бог не е, защото Сам Бог казва „ЗАВИНАГИ”, или „ДО ВЕКА” – дума, обещание, употребено  242 пъти в писанията, 34 пъти – в документите на новият договор. И ако отделим време, ще видим контекста на всеки един пасаж – ясно, недвусмислено, категорично, тези думи са в контекста на Божиите обещания към Неговият народ Израел много повече, отколкото в друг контекст. Ето няколко примера :  
 
Исус Навин 4:7. - Тогава ще им кажете: Понеже водата на Иордан се раздели пред ковчега на Господния завет; когато ковчегът преминаваше Иордан, водата на Иордан се раздели. И тия камъни ще бъдат за спомен до века на израилтяните.
 
-         
 
1 Царе 2:35. И Аз ще Си въздигна верен свещеник, който ще постъпва според това, което е в сърцето Ми и в душата Ми; и ще му съградя непоколебим дом; и той ще ходи пред помазаника Ми до века.
 
-         
 
2 Царе 7:24. Защото Ти си утвърдил людете Си Израиля за Себе Си, за да Ти бъдат люде до века; и Ти, Господи, им стана Бог.
 
-         
 
2 Царе 7:25. И сега, Господи Боже, утвърди до века думата, която си говорил за слугата Си, и за дома му, и стори както си говорил.
 
-         
 
3 Царе 2:45. а цар Соломон ще бъде благословен, и Давидовият престол утвърден пред Господа до века.
 
-         
 
3 Царе 9:3. Господ му каза: Чух молитвата ти и молението, с което се моли пред Мене. Тоя дом, който ти построи, Аз го осветих за да настаня там името Си до века; и очите Ми и сърцето Ми ще бъдат там за винаги.
 
-         
 
1 Летописи 17:24. Нека се утвърди; така щото да се възвеличи името Ти до века, та да казват: Господ на Силите, Израилевият Бог, е Бог на Израиля; и нека бъде утвърден пред Тебе домът на слугата Ти Давида.
  •   Бог Е наречен „Израилев Бог” над 100 пъти, в новият договор – 3 пъти. Бог нарича Израел „народ Мой”, „люде Мои” и обещава да не отнеме завета Си с тях до века :  
 
Псалми 44:12. Продал си Своите люде за нищо, И не си спечелил от цената им.
 
-         
 
Псалми 53:6. Дано дойде от Сион избавление за Израиля! Когато върне Бог Своите люде от плен, Тогава ще се зарадва Яков, ще се развесели Израил.
 
-         
 
Лука 1:68. Благословен Господ, Израилевият Бог, Защото посети Своите люде, и извърши изкупление за тях.
 
-         
 
Лука 7:16. И страх обзе всички, и славеха Бога, казвайки: Велик пророк се издигна между нас; и Бог посети Своите люде.     „Свои люде” и неотменимото обещание :  
 
-         
 
  • Римляни 11:1. И тъй, казвам: Отхвърлил ли е Бог Своите люде? Да не бъде! Защото и аз съм израилтянин, от Авраамовото потомство, от Вениаминовото племе.…  11. Тогава казвам: Спънаха ли се, та да паднат? Да не бъде! Но чрез тяхното отклонение дойде спасението на езичниците, за да ги възбуди към ревнивост.  12. А, ако тяхното отклонение значи богатство за света и тяхното отпадане - богатство за езичниците, колко повече тяхното пълно възстановяване! 
  • Подчертавам думите „частично закоравяване” – ст25 и „пълно възстановяване” – ст12, както и този ясен пасаж :
-          1. В същото време, казва Господ, Ще бъда Бог на всичките Израилеви родове, И те ще Ми бъдат люде.
-          2. Така казва Господ: Людете, които оцеляха от ножа, Ще намерят благоволение в пустинята; Ще отида да го направя, да! Израиля, да почива.
  • Ясно е в писмото към евреите коя е обещаната Божия почивка, както е ясен и контекста – че писмото е именно към евреите. И е видно че това са думи единствено към една нация, която Бог нарича „Свой народ” и „Мои люде”.  
 
26. И така целият Израил ще се спаси, както е писано: - "Избавител ще дойде от Сион; Той ще отвърне нечестията от Якова;
 
 
-         
27. И ето завета от Мене към тях: Когато отнема греховете им". 
  • – нещо, което Сам Бог е обещал още в древни дни :         
 
31. Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя с Израилевия дом и с Юдовия дом Нов завет;
 
 
32. Не такъв завет, какъвто направих с бащите им, В деня, когато ги хванах за ръка, За да ги изведа из Египетската земя; Защото те престъпиха Моя завет, Поради което Аз се отвърнах от тях, казва Господ.
 
          
 
33. Но ето заветът, Който ще направя с Израилевия дом След ония дни, казва Господ: Ще положа закона Си във вътрешностите им, И ще го напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог, И те ще бъдат Мои люде;
 
 
34. И няма вече да учат Всеки ближния си и всеки брата си, И да казват: Познайте Господа; Защото те всички ще Ме познават, От най-малкия до най-големия между тях, казва Господ; Защото ще простя беззаконието им, И греха им няма да помня вече. 

   Владо:     Кои са израелтяни – от Яков, който бе наречен от Бога Израел (Божи воин).     Израел (евр. [исраел]) по-скоро бих приел, че означава ”борещ се с Бога”, най-вероятно причината за избора на това име от Бога е онази показателна случка през нощта, където Яков, както излиза, се е борил по плът със самия Бог и е надвил, но въпреки, че в случая се явява противник на Бога,  то, след като Бог с не-плътска сила го привежда в състояние на страдание в плътта и Яков изрично иска от Бога да го благослови, Бог (изненадващо, за мен) го благославя. За мен тази случка също е и поразително Божие пророчество.   - отг. думата за Израел - ישׂראל /Йсраел/ е съставена от два компонента : "sarah" и "el" - "имащ сила" и "устойчивост, сила, могъщ", с паралел към Самият Бог.    
  еурет : 

Да, Бог преименува Яков на Израел. Но пише и други важни неща.   А именно това, което вече писах по-горе. Т.е. самият Бог, чрез писменото си послание към човечеството – особено документите на новото Божие завещание – ясно е декларирал, че не признава за свои деца и съответно за част от неговия народ онези от евреите/израелците по плът,  които отхвърлят и не вярват, че Исус от Назарет е помазаникът, Божият син.  
  • отг. – С това изказване влизаш в противоречие с редица пророчества, казани от Самите уста на Всевишния. Цялото писание говори за Божият избор и Божият завет, за отхвърлянето на Божиите заповеди от Неговият народ и за Божията милост и вярност. Конкретно, сега, Бог казва ясно :  
31. Ето, идат дни, казва Господ, Когато ще направя с Израилевия дом и с Юдовия дом Нов завет;
32. Не такъв завет, какъвто направих с бащите им, В деня, когато ги хванах за ръка, За да ги изведа из Египетската земя; Защото те престъпиха Моя завет, Поради което Аз се отвърнах от тях, казва Господ.
33. Но ето заветът, Който ще направя с Израилевия дом След ония дни, казва Господ: Ще положа закона Си във вътрешностите им, И ще го напиша в сърцата им; Аз ще бъда техен Бог, И те ще бъдат Мои люде;
34. И няма вече да учат Всеки ближния си и всеки брата си, И да казват: Познайте Господа; Защото те всички ще Ме познават, От най-малкия до най-големия между тях, казва Господ; Защото ще простя беззаконието им, И греха им няма да помня вече.
35. Така казва Господ, Който дава слънцето за светлина денем, И нарежда луната и звездите за светлина нощем, Който повдига морето тъй щото вълните му бучат, Господ на Силите е името Му;
36. Ако изчезнат тия наредби отпред Мене, казва Господ, Тогава и Израилевото потомство ще престане Да бъде до века народ пред Мене.
37. Така казва Господ: Ако може да се измери небето горе, И да се изследят основите на земята долу, Тогава и Аз ще отхвърля цялото Израилево потомство, За всичко, що са сторили, казва Господ.
Еремия 31гл. Бог, Сам Бог казва : 
„..Ако може да се измери небето горе, И да се изследят основите на земята долу, Тогава и Аз ще отхвърля цялото Израилево потомство, За всичко, що са сторили, казва Господ.”, така че приемам Неговите Думи, както и описаното от пратеника Шаул тук : 

Римляни 11:25. Защото, братя, за да не се мислите за мъдри, искам да знаете тая тайна, че частично закоравяване сполетя Израиля, само докато влезе пълното число на езичниците.
  26. И така целият Израил ще се спаси, както е писано: - "Избавител ще дойде от Сион; Той ще отвърне нечестията от Якова;
  27. И ето завета от Мене към тях: Когато отнема греховете им".
  28. Колкото за благовестието, те са неприятели, което е за ваша полза, а колкото за избора, те са възлюбени заради бащите.
  29. Защото даровете и призванието от Бога са неотменими.
 
  • Или, перефразирано : „Защото, братко еурете, за да не се мислиш за мъдър, искам да знаеш тая тайна, че частично закоравяване сполетя Израиля, само докато влезе пълното число на езичниците.
  26. И така целият Израил ще се спаси, както е писано: - "Избавител ще дойде от Сион; Той ще отвърне нечестията от Якова;”   Също бих перефразирал и това място :     

17. Но, ако някои клони са били отрязани, и ти, братко еурете, бидейки дива маслина, си бил присаден между тях, и си станал съучастник с тях в тлъстия корен на маслината,   18. не се хвали срещу клоните, брако еурете ; но ако се хвалиш, знай, че ти не държиш коре



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
27.11.14 10:30 Цитирай
изказвания: 2047
Колкото до "първо" и "после" в контекста на 
Римляни 1:16. Защото не се срамувам от благовестието [Христово]; понеже е Божия сила за спасение на всекиго, който вярва, първо на юдеина, а после и на езичника., мисля, че вече съм отговорил на стр.1 от дебатите ни, че благовестието е дадено на народа Израел, а езичниците са прибавени по милостта на Бога, като последните (езичниците) трябва ясно да осъзнават, че са присадени към клони на маслина, че не държат те маслината, а маслината - тях. И тази маслина е Самият Бог, клоните са любимият народ, единственият народ на Бога, Израел, когото Бог възлюби и нарича дори и "Своя невяста", като част от тази невяста са и езичниците, прибавени, за да възбудят ревност у Израел, който народ ще се спаси целият, напълно, според както е обещал и Сам Бог и както е и Неговото свято намерение :


  Римл.11:26. И така целият Израил ще се спаси, както е писано: - "Избавител ще дойде от Сион; Той ще отвърне нечестията от Якова;   27. И ето завета от Мене към тях: Когато отнема греховете им". 


Еремия31:3. Господ ми се яви отдавна и рече: Наистина те възлюбих с вечна любов; Затова продължих да ти показвам милост.   
4. Пак ще те съградя, И ще бъдеш съградена, девице Израилева; Пак ще се украсиш с тъпанчетата си. И ще излизаш в хората на ония, които се веселят.   
5. Пак ще насадиш лозя на самарийските планини; Ония, които ги насадят, те ще ядат плода им.   
6. Защото ще дойде ден, Когато стражарите по Ефремовите планини ще викат: Станете и нека възлезем в Сион При Господа нашия Бог.   
7. Защото така казва Господ: Пейте с радост за Якова, И възкликнете за главния от народите; Прогласете, похвалете и кажете: Спаси, Господи, людете Си, останалите от Израиля.   
8. Ето, Аз ще ги доведа от северната земя, И ще ги събера от краищата на света, И заедно с тях слепият и куцият, Непразната заедно с раждащата, Ще се върнат тука с голямо множество.   
9. С плач ще дойдат, И като се молят ще ги доведа; Ще ги доведа до водни реки през прав път, В който няма да се спънат; Защото съм Отец на Израиля, И Ефрем е първородният Мой.   
10. Слушайте, народи, словото Господно, И известете в далечните острови, казвайки: Който разпръсна Израиля, Той ще го събере, И ще го опази както овчарят стадото си. 

Вярващите в Божият Син са наречени "юдеи" с обрязване в сърцето, ....

  28. Защото не е юдеин оня, външно такъв, нито е обрязване онова, което е вънкашно в плътта;   29. но юдеин е тоя, който е такъв вътрешно; а обрязване е това, което е на сърцето, в дух, а не в буквата; чиято похвала не е от човеците, а от Бога. - така Павел е писал към юдеите в гр.Рим.

Опита на дадени хора да се отдели понятието "Израел" от племената и народа "евреи", е недопустим. Поради две главни причини. 
  1. произходът на всичките 12 племена е от Израил (Яков), а той идва от чреслата на Авраам - Божият приятел 
  2. Бог поставя ясен завет с Израил, наричайки се многократно Сам-Себе Си : "Богът на Авраам, Исаак и Яков (т.е.- Израил, доб.-мое)" : 
Битие 33:20. Там издигна олтар; и го наименува Ел-елое-Израил {Т.е., Бог, Израилевият Бог.}.
Владетели от другите народи, които осъзнаваха че царството и славата на Бога са превеличествени и превъзхождащи техните земни царства, слава и величие казваха така :
Даниил 3:29. Затова, издавам указ щото всеки човек, от които и да било люде, народ и език, който би казал зло против Бога на Седраха, Мисаха и Авденаго, да се разсече, и къщата му да се обърне на бунище; защото друг бог няма, който може да избави така.
Сам Божият Син, роденият по обещание отрасъл от пъна на Есей, Божият Свят Помазаник, очакваният Избавител от Сион, е наречен на еврейски "Машиях" |משׁיח|- Помазаник, говорил и проповядвал е на еврейски, отишъл е да бъде разпнат в Ерусалим и възкръсвайки е дал от Духа Си на очакващите Го евреи в Ерусалим. 
Езичниците се прибавят впоследствие. Затова и благовестието, естествено, е първо на юдеина за спасение, а после - на езичника.
Самият Божи при раждането Си е представен като овчар на Израил, Божият народ :
Матей 2:6. "И ти, Витлееме, земьо Юдова, Никак не си най-малък между Юдовите началства, Защото от тебе ще произлезе Вожд; Който ще бъде пастир на Моя народ Израил"
За вярващите в Исус пише така : 

  Евреи 12:22. ... но пристъпихме до хълма Сион, до града на живия Бог, небесния Ерусалим, и при десетки хиляди тържествуващи ангели,   
23. при събора на първородните, които са записани на небесата, при Бога, Съдията на всички, при духовете на усъвършенствуваните праведници, ...

Святият град, в който обитава Сам Бог се казва "Ерусалим":
Откровение 21:2. Видях и светия град, новия Ерусалим, да слиза из небето от Бога, приготвен като невеста украсена за мъжа си.



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
30.11.14 22:33 Цитирай
изказвания: 181
Израелският народ е свят народ, заради бащите и защото е бил избран от Бога за да се роди Исус Христос и да донесе спасение до всичките народи...Защото Бог възлюби света...

При своите си дойде...но те не го приеха и заради това, както бе пророкувано:

Римляни 11:7 Тогава какво? Онова, което Израил търсеше, това не получи, но избраните го получиха, а останалите се закоравиха даже до днес; 8 както е писано: "Бог им даде дух на безчувствие, очи - да не виждат и уши - да не чуват". 9 И Давид казва: - "Трапезата им нека стане за тях примка и уловка, Съблазън и въздаяние; 10 Да се помрачат очите им, та да не виждат, И сгърби гърба им за винаги".

И на друго място:

Деяния 2:36 И тъй, нека знае добре целият Израилев дом, че Тогова Исуса, Когото вие разпнахте, Него Бог е направил и Господ и Помазаник.

Тайната която открива Павел е, че ще дойде ден и евреите ще повярват. Все още не е станало и умрялите изглежда погиват в неверие. Повярвалите евреи заедно с езичниците, които са вече духовен Израел, хора с духовно обрязване са Божият народ.

И да, езичника без Исус и вярата е нищо, а със вярата е пак нищо заради това, че всичко е получил и небива да заклеймява отсечениете от Бога заради неверие евреи, но да се бои и да вярва, както и да обича и да обръща всеки към вярата...

Павел ратува за сънародниците си разбира се и ние е добре да се молим за евреите, както и за всеки друг народ.

Ние пристъпихме не към земният Ерусалим (който е свята земя и със особенна стойност) Нашият Господар е родом от там по майка и от там са всички свети пророци и свети пратеници...но пристъпваме, към Небесният Ерусалим, не към земният. Земният е наречен:

Галатяни 4: 25 А тая Агар представлява планината Синай в Арабия и съответствува на днешния Ерусалим, защото тя е в робство с чадата си. 26 А горният Ерусалим е свободен, който е [на всички] майка;

и

Откровение 11: 8 И труповете им ще лежат по улиците на големия град, който духовно се нарича Содом и Египет, гдето и техният Господ биде разпнат.

Темата не е лесна и Павел открива тайна, не нещо явно и ясно...

[ Редактирано 02.12.14 18:29 ]

Най-отгоре

    
30.11.14 22:39 Цитирай
изказвания: 181
А до Римляните Павел пише към тях, без да прави разделение евреи и езичници:

Римляни 1 глава

1 Павел, слуга Исус Христов, призван за апостол, отделен да проповядва благовестието от Бога, 2 (което по-напред Той беше обещал чрез пророците Си в светите писания), 3 за Сина Му нашия Господ Исус Христос, Който по плът се роди от Давидовото потомство, 4 а по Дух на светост биде със сила обявен като Божий Син чрез възкресението от мъртвите; 5 чрез Когото получихме благодат и апостолство, та в Неговото име да привеждаме в послушност към вярата човеци от всичките народи; 6 между които сте и вие призвани от Исуса Христа:

7 до всички в Рим, които са възлюбени от Бога, призвани да бъдат светии: Благодат и мир да бъдат с вас от Бога, нашия Отец, и Господа Исуса Христа.

8 Най-напред благодаря на моя Бог чрез Исуса Христа за всички ви, гдето за вашата вяра се говори по целия свят. 9 Понеже Бог, Комуто служа с духа си в благовествуването на Сина Му, ми е свидетел, че непрестанно ви споменавам в молитвите си, 10 молещ се винаги, дано с Божията воля благоуспея най-после сега да дойда при вас. 11 Защото копнея да ви видя, за да ви предам някоя духовна дарба за вашето утвърждаване, 12 то ест, за да се утеша между вас взаимно с вас чрез общата вяра, която е и ваша и моя,

[ Редактирано 30.11.14 22:40 ]

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница   <<        >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF