Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

биометрични документи   бит. 3   божият град   вяра   дейвид уилкерсън смърт   еровоам   изпитание   морли   развод и повторен брак   самозадоволяване  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Табло << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Развод и повторен брак
Към страница   <<      
Започване на нова тема
    
31.10.13 23:31 Цитирай
изказвания: 121
bratoliubie
Анонимен, би ли казал с по прости думи за какъв хомот налаган от Филип, говориш в края на постинга си, защото не намирам, думите на Филип да излизат извън рамките на Божието Слово?
Ти казваш, че неможе да се сведе живота в Духа до правила, но Божието Слово казва:

Филипяни 4:8 "Най-после, братя, всичко, що е истинно, що е честно, що е праведно, що е любезно, що е благодатно, - ако има нещо добродетелно, и ако има нещо похвално, - това зачитайте."

Да обвиним ли Павел, че ни ограничава с правила? Духовния Живот е точно търсене на Божието Царство и Неговата Правда. Така че търсейки това що е Праведно и Правилно, ние не можем да вършим неща, които Словото ясно посочва за грешни! Тук вече наистина излиза въпроса за Божията Милост, защото наистина има случаи в които Бог подарява живота на хора, които е трябвало да претърпят смърт поради престъпленията си, но дори и в Стария Завет, това пак е поради жертвата на Агнеца. Въпроса е обаче, че няма примери в които след като им е показана Милост, тези хора да са останали във въпросния си грях, бил той втори брак при жив първи съпруг или някакъв друг! Примери обаче от нашето съвремие на такива "братя", колкото искаш! И такива служат за съблазън на по малките и тежко им, като тези въпросни двама лъжепророци, чиито имена споменаваш. Проблемът им със секретарките обаче е най малкият им проблем, но това е друга тема.
Инак за това което казваш в точка четвърта и пета е напълно вярно, защото е много важен личният пример на един проповедник, както и това дали се е сприятелил с църковно-светската система, но и това е друга тема.



Възлюбени, да се любим един друг, защото любовта е от Бога и всеки, който люби, е роден от Бога и познава Бога.
/1 Йоаново 4:7/
Най-отгоре

    
01.11.13 08:24 Цитирай
изказвания: 135
ferko

/адм.бел.
Изказването е изтрито по желание на Ferko
eureth/





[ Редактирано 03.11.13 02:42 ]

Най-отгоре

    
01.11.13 10:43 Цитирай
изказвания: 4366
Здравей, Филип,

За всеки случай ти пиша няколко реда - дори и да е нямало нужда - за да те предпазя от някои евентуални разочарования и ненужни проблеми.

Както знаеш, Интернет, поне засега, е отворено пространство и всеки по целия свят има достъп до обществено-достъпната информация - каквато е и тукашната дискусия - с изкл. държ. "тайни служби" или разни други подобни групи, които на практика имат достъп до почти всяка информация, която ги интересува. Съотв., Единни.ком e една Интернет-платформа за комуникация и споделяне на материали - ако и с основна тематика (в широк смисъл) вярата в Божия син - и като такава е "подвластна" както на техн. ограничения. на Интернет, така и на оформилите се техн. начини на взаимодействие в Интернет.
Тук може да влиза и участва всеки, който иска (вкл. и невярващи хора), доколкото се придържа към що-годе нормално поведение, описано в правилата, които администраторите сме приели.

Ако вече си попаднал на тези правила, си видял, че няма изискване към никого да споделя лична информация в отворените дискусии, нито се насърчава или поощрява подобно нещо - всичко това, с цел да бъде предпазен всеки от нежелани проблеми - освен, разбира се, ако сам не желае да споделя каквото желае, разбирайки ситуацията.
 
Не бих казал, че тук се е оформило някакво определено общество с пълно съгласие по всички въпроси. Също, администр.-те не се възприемаме като някакви „водачи във вярата“ на другите (както и да го разбира това всеки), ако и да гледаме що-годе нещата да са рамките на правилата за поведение, за които сме се съгласили. В този смисъл, нещата са доста свободни, които си има както хубавите, така може би и отриц. страни. Сайтът си има както хора, които им допада и виждат някаква полза от споделените материали и мнения, така и не-доброжелатели. Така, че можеш да очакваш всякакви реакции и отношение от всякакви хора. Но ако вече си чел разни дискусии от преди, предполагам, че имаш представа за какво става дума.

Във връзка с твоята лична история, не зная дали си попадал в секция Записки (вж горе менюто). Там всеки регистрирал се участник автоматично вече има свой дневник (blog), където може да си добавя записки, които всеки може да чете и коментира. Записките се управляват от менюто в дясно. Можеш винаги да променяш всички записки в дневника си, за разлика от форума, където след 1 час не можеш да се редактираш съотв. изказване. А във форума, можеш да управляваш достъпа до тема (в началото), която си открил, чрез бутоните под началното изказване.
Всеки дневник има и специална начална секция ("Увод"), където може би ти би искал да сложиш това, което си разказал, а тук да оставиш връзка към там. Но както ти харесва...

Също, има и частни разговори (вж началната страница, долу в дясно).

Ако се появят някакви техн. проблеми, пиши.


[ Редактирано 01.11.13 11:08 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
03.11.13 02:58 Цитирай
изказвания: 4366
ПП
Между другото, понеже споменаваш "апостоли", тук преди стана дума за подобни неща и следните теми/изк. може да са от полза:

αποστολος

Как се изпитва дали са пратеници на помазаника?

Лъжеучението Апостол - обединяващ, модериращ и др.

тематика: пратеници


[ Редактирано 03.11.13 03:06 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

Анонимен
    
01.03.14 13:33 Цитирай
Гост
Ферко-Перко, аман от самозвани учители като тебе, развъдници на ереси и хомоти.




/адм. бел.
Анонимен, въздържай се от обиди, ако желаеш да учaстваш в дискусиите. За предпочитане са доводи основани на казаното от Бога - ако и да не е гранатирано, така поне може да има полза за другите при противопоставяне на съответни лъжеучения и хомоти. Понеже с тъмнина не можеш да се бориш против (евентуална) тъмнина.
eureth/



[ Редактирано 01.03.14 15:05 ]

Най-отгоре

    
01.03.14 21:50 Цитирай
изказвания: 121
bratoliubie
Матея 5:31:32
Още било казано: "Който си напусне жената, нека й даде разводно писмо".
А пък Аз ви казвам, че всеки, който напусне жена си, освен по причина на прелюбодейство, прави я да прелюбодействува; и който се ожени за нея, когато бъде напусната, той прелюбодействува.

Анонимен, тежък ти е май този хомот!
Но дали в съдния ден Господ ще оправдае "свободата ти от хомоти"?



Възлюбени, да се любим един друг, защото любовта е от Бога и всеки, който люби, е роден от Бога и познава Бога.
/1 Йоаново 4:7/
Най-отгоре

    
01.03.18 00:02 Цитирай
изказвания: 604

Тази тема никак не е проста и еднозначна. В книгата според мен на ключови места има предположения на които авторът се осланя, но за мен в момента,  са предположения.

 

Цитирам текст от второзаконие:

 

 
1 Когато някой вземе жена и се ожени за нея, ако тя не придобие благоволението му, защото той намира в нея нещо грозно, тогава да й напише разводно писмо, и, като го даде в ръката й, да я изпрати из къщата си.
2 А тя, като излезе из къщата му, може да иде и да се омъжи за друг мъж.
3 Но ако я намрази и вторият мъж, та й напише разводно писмо, и като го даде в ръката й я изпрати от дома си, или ако умре вторият мъж, който я е взел за своя жена,
4 то първият й мъж, който я е напуснал, не може да я вземе пак за жена, понеже е осквернена; защото това е мерзост пред Господа. Така да не навличаш грях на земята, която Господ твоят Бог ти дава в наследство.

 

 

Да. Не сме под старозаветните наредби..Но ако едно нещо е грях, визирам идеята за втори брак, по ОПРЕДЕЛЕНА причина, да речем- правилна, макар, че тук се смята, че няма правилна такава. Та ако едно нещо е грях, то и в стария завет би било грях. Тука , обаче виждам, че е написано- "МОЖЕ да иде и да се омъжи за друг мъж".. Има разводно писмо! То и дава опеделени права! Освобождава я от мъжевия закон! Съответно тя има право да се омъжи отново. И тук идеята , че нямала такова право никога, според мен , пропада..

Как така? Нали само при смъртта на първия можела? Излиза, че не е само така. Тоест при ОПРЕДЕЛЕНИ условия, дори и при жив първи мъж, тя може да има разводно писмо и да се омъжи за друг мъж. В първи стих се казва, че този някой се оженва за нея.. Не се уточнява, дали е бил с нея сескуално , или не.. За да намери нещо грозно в нея, вероятно е бил.. Та тук се вижда едно такова позволение.. Тоест, ако е ГРЯХ, то няма да е позволено. Да , били са коравосърдечни така е. Лошо.. Но факт. Има ли са подобно позволение. Явно иначе не е можело да живеят нормално. Тоест това е бил един вид изходен път за тях.

 

В новият завет има стандарт друг, за вярващите. По висок!. Предполага се, че не са коравосърдечни, и не могат ей така да си дават разводни писма. И има дадено едно условие за разводно писмо- (по причина на блудство, други казват прелюбодейство) тоест има невярност. 

Как един брак съществува в състояние на невярност? Убивали са ги , ще кажат някой.. Виновният е бивал убит. Сега обаче никой не убива никой.. Вероятно без покаяние са в състояние на духовна смърт , отделеност от Бога. Предполагам просто. В темата тук се казва, че се има предвид недевственост, преди мъжа да бъде с жена си. И ако той установи това, може да я напусне и да вземе друга. Това твърди тук Ферко.Не знам дали се визира само това. Във второзаконие се вижда, че мъжа и жената вероятно са били интимни, тоест станали една плът. Вижда се и че вторият ако я напусне по подобна причина, тя не може при първия да се върне.. тоест тя е вече осквернена. Нещата са в сексуален контекст.

Невярността в брака е тежка трагедия за невинната страна основно. Тежка. Дали такъв брак може да просъществува, е въпрос, който е свързан с партньорите в него. Някой си прощават , други не могат. Въпросът е какво правят, ако не могат? Ако се разделят, тук в темата, някои  казват, че до края на своя живот трябва да останат сами? Ако имат тази сила е добро, така смятам. Но ако нямат?

 

Замислете се, колко нормално би било за жена да живее с мъж който прелюбодейства, или обратното? Изневерява и, напуска я и я изоставя. Или дори се жени за друга? Тая жена, или мъж съответно , какво трябва да стори? Според някои тук, тя била задължена да остане сама до смърта си, или до смъртта на неверният и съпруг, който дори може и да живее с друга жена? Аз признавам , това не го разбирам..

Това ако не е робство, не знам какво ще да е.

 

Ако човек няма дар да се въздържа сексуално, и не е в някаква пределна възраст, за него това би било тежко робство, а на това отгоре той не е отговорен за разрушеният брак, а неговият съпруг(съпруга).

Апостол Павел казва, например, ако невярващ напусне, нека напусне.. тогава вярващият не е поробен.. Тук, в тази тема горе,  се предполага, че не е поробен, в смисъл , че вече не е в брак и е един вид свободен да върши повече Божията воля. Но това няма защо да се обяснява, понеже, ако невярващият напусне, то е ясно , че вярващият, е свободен от присъствието му, така или иначе..

Тук под поробен , моето мнение е, че се визира, че не е поробен именно от брака, не е вързан. Затова апостол Павел на едно място казва отвързан ли си от жена, не търси жена, но АкО се ожениш не съгрешаваш, но такива ще имат житейски скърби, а той ги жали... Тоест за да си ОТВЪРЗАН, се предполага, че си бил вързан някога. Така го разбирам аз поне.. Не че брака е робство. Но ти си вързан за съпруга си. Тоест тук се казва, че ако единият напусне самоволно , ей така чао и си тръгва.. то другият няма как да е вече вързан. Бракът, договорът вече не е налице. Разрушен е.

 

 

Разбирам, че някои смятат, че такъв човек трябвало да остане сам. Ами ако няма сила да се въздържа? Как я мислите тази работа? Ами самотата? Не е проста темата. Има ситуации в които втори брак е необоснован и нереден, и те са много и вероятно повечето.. Вероятно много бракове могат да се запазят с компромиси , търпение, прошка, търсене на Бога.. не визирам невярващите, те не разбират това. Но вярващите, да се развеждат е трагедия. Но. Все пак , има ли напускане, изневяра, дори напусналият взема друга... то не мисля, че невинният партньор е вързан за виновният и трябва да стои сам до края на живота си! 

Да, нужно е, да изчака, да се моли , да мине време , може да се върне напусналият.. но до края на живота си..!. Това противоречи на други текстове.

 

 

Бракът е договор. Не, той е по скоро обещание, вричане във вярност. И не само. Той е сливане. Какво се случва при невярност? При разкъсване, при отстъпване на единият от двамата от този съюз, от това едно тяло?

 

Въпрос:

 

Ако двама души, невярващи, са семейство и единият напусне без причина да речем изневяра, разведат се, и вземе че се събере с друг партньор. А напуснатият след време също се събере с някой. То ако повярват, какво трябва да сторят, според подръжниците на идеята че бракът е единствено до смърта на единият от двамата? Какво е редно? Да се разведът с настоящите си съпрузи, ако и да имат деца, и да се съберат с другия който са били в началото ли? Ами ако само единият повярва, тогава какво? Да се разведе с настоящия, защото живее в грях ли, според тези виждания?

 

Нещата не са така елементарни.. Нека всеки мисли вярва и постъпва, според както чете и разбира..Аз не желая да окрилявам никой да стори нещо зло, нито пък желая някой да е поробен от неправилно разбиране на темата. Всеки да мисли, моли , чете , и допитва и до свой вярващи братя , авторитети за него. Аз написах своите съображения..


[ Редактирано 01.03.18 00:40 ]

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница   <<      
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF