Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

tullio simoncini   августин   главната цел за божиите хора   диспенсационализъм   кабалски организации   лъжепророчества   нелицемерна любов   отсечи си ръката   стадо   щастливи преследваните за праведността  

виж всички тематики

Реплики

 
 
Владо   03.01.20 15:34
Интересно разяснение относно числата в писанието (кратко) : https://youtu.be/XlyGvmUhjzA
 
Владо   31.10.19 11:45
Изключително интерес дебат между лъжеучителя рави Товия Зингер и друг евреин, доктор Браун : https://youtu.be/gYfZxkrqS_E
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.

Започване на нова тема
    

02.04.12 18:55 Цитирай
изказвания: 4492

(разкл. от: Петър Велев )

bate liubo:

Стария завет е договор с народа на Израел и е подписан двустранно,а Новия завет е завещание,защо е подписан само с кръвта на Гoспода Исус Христа - едностранно.то влиза в сила когато завщателя умира...



А, не, и двете (и дори повече) са си завещания, не договори.
Няма никакви договори между Бога и хората. Просто човекът не е в положение да се договаря с Бога, своят създател - а вече също и спасител - и да прави договори с Него.

Ако Бог благоволи, Той може да направи завещание към човека - чрез обещания и изпълнението им -   и ако човекът приеме Божието завещание и повярва на Божиите обещания, тогава ще се обогати, според Божията милост, когато Бог си изпълни конкретните обещания и му даде каквото милостиво му е обещал.

Но за договори просто няма място...




Ето един пример с Божии обещания за земни блага от едно старо завещание, дадено от Бога специфично на Израел по онова време и на всеки, който се обреже и приеме Мойсеевия закон. Но тези обещания за земни блага важат единствено и само ако Израел изпълняват всичко написно в Мойсеевата книга на закона, който Бог им е дал чрез Моисей,
според както Бог едностранно е определил (и дал завещание),
а не - чрез преговори с Израел (и съответно отношенията изобщо не са на базата на договор).

(Забел.: Това завещание с тези и още много други условни обещания за земни блага, не фигурират в новото Божие завещание ("ново" спрямо Синайското старо завещание) и съответно не са дадени на повярвалите в Исус (особено: не-евреи), повярвали и получаващи обещанията на новото Божие завещание):

Втор. 28
Царигр: Благословенъ плодътъ на утробата ти, и плодътъ на земята ти, и плодътъ на скотовете ти, чредите на говедета ти, и стадата на овците ти. Благословенъ кошътъ ти и нощвите ти. Благословенъ ще бъдешъ въ входа си, и благословенъ ще бъдешъ въ изхода си. Враговете ти които се дигатъ върхъ тебе Господъ ще даде да бъдатъ поразени предъ тебе: отъ единъ пътъ ще излезатъ те върхъ тебе, а отъ седемъ пътища ще побегнатъ отъ лицето ти. Господъ ще ти проводи благословение въ житниците ти, и въ всичко на каквото туришъ рѫката си, и ще те благослови на земята която ти дава Господъ Богъ твой. ...






А от тези пасажи (и от много други) ясно се вижда, че всички тези са завещания - и към Ное, и към Моисей и Израел, и към повярвалите в Исус от Назарет, който е помазаникът, Божият син.
Вж особено примера от п-мото до евреите.


Бит 6:17
LXX: και στησω την διαθηκην μου προς σε εισελευση δε εις την κιβωτον συ και οι υιοι σου και η γυνη σου και αι γυναικες των υιων σου μετα σου
Царигр.: Но съ тебе ще поставя завета си; и ще влезешъ въ ковчега, ти, и синовете ти, и жена ти, и жените на синовете ти съ тебе.


Изх. 19:5
LXX: και νυν εαν ακοη ακουσητε της εμης φωνης και φυλαξητε την διαθηκην μου εσεσθε μοι λαος περιουσιος απο παντων των εθνων εμη γαρ εστιν πασα η γη
Царигр.: И сега, ако наистина послушате гласа ми и упазите завета ми, отъ всичкитѣ народи вие ще ми бъдете собствено стяжание; защото моя е всичката земя;


Мт. 26:28:
TR: τουτο γαρ εστιν το αιμα μου το της καινης διαθηκης το περι πολλων εκχυνομενον εις αφεσιν αμαρτιων
Царигр.: защото това е моята кръвъ на новиятъ заветь, която се заради мнозина излива за прощение на грѣховете.



до евр. 9:15

TR: και δια τουτο διαθηκης καινης μεσιτης εστιν οπως θανατου γενομενου εις απολυτρωσιν των επι τη πρωτη διαθηκη παραβασεων την επαγγελιαν λαβωσιν οι κεκλημενοι της αιωνιου κληρονομιας
οπου γαρ διαθηκη θανατον αναγκη φερεσθαι του διαθεμενου
διαθηκη γαρ επι νεκροις βεβαια επει μηποτε ισχυει οτε ζη ο διαθεμενος

οθεν ουδ η πρωτη χωρις αιματος εγκεκαινισται
λαληθεισης γαρ πασης εντολης κατα νομον υπο μωυσεως παντι τω λαω λαβων το αιμα των μοσχων και τραγων μετα υδατος και εριου κοκκινου και υσσωπου αυτο τε το βιβλιον και παντα τον λαον ερραντισεν
λεγων τουτο το αιμα της διαθηκης ης ενετειλατο προς υμας ο θεος


Царигр.: И за това той е ходатай на новъ заветь, да би, чрѣзъ смъртта която станѫ за изкупуване на пре стѫпленията които станахѫ въ прьвия заветь, да взематъ призваните обещанието на вечното наследие.
Защото дето има завещание требва да стане и смъртта на завещателя.
Защото завещанието е действително слѣдъ смъртта на умрелите, понеже никога нема сила докле живее завещателътъ.

За това, нито прьвиятъ [заветь] бѣ утвърденъ безъ кръвъ.
Защото като прочете Моисей всека заповедъ отъ закона предъ всичкия народъ взѣ кръвта на телците и на козлите, съ вода и червена вълна и исопъ, та поръси и самата книга и всичкия народъ,
и казваше: "Това е кръвта на завета който ви завеща Богъ."





Вижда се черно на бяло, че и в предишните времена, и по-късно, и сега, става дума за едно и също нещо: διαθηκη,

като в контекста в п-мото до евреите значението на думата се вижда съвсем ясно: завещание.





Тук и там преводачите по църковническа поръчка (или собствено църковническо убеждение) са притиснати от контекста и няма как да се правят, че не знаят гръцки,
и тогва "изплюват камъчето" - в случая "διαθηκης/завещание", но и с "Εκκλησια" и с други изопачавания е подобен случаят.


Та в писанията няма дори "завет(и)". 
Договори
пък между хората и Бога - още по-малко. Поне аз не се сещам да се говори за договори между Бога и хората някъде.









адм.бел.
разкл. в: Закон, закони, заповеди,... и новозаветните свети хора











[ Редактирано 10.04.12 12:11 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
договор с бога,   договори с бога,   завет,   завети,   завещание,   завещания,   превод
    
02.04.12 22:09 Цитирай
изказвания: 78

адм.бел.
разкл. от: Договори между Бога и хората?


между договора и завета има някой прилики има обаче и и съществени различия.но и давата са обвързващи споразумения...
заветите в Стария завет,за които ще стене дума по-късно,не са сключени между равноправни страни.той е следвал модела на древните близкоизточни страни между феодален владетел и васал.съглашенията владетел - васал се изготвят между царя - завовевател и победения народ.преговори не са се провеждали...

ако искаш може да се спрем на елементите на Стария завет.види си,че си по запознат със Стария завет от mene...

1. преамбюл - определя какъв е Владетеля.
2. исторически пролог - описва историята на взаимоотношения между две страни.
3. спогодба - очертания на условията на завета.
4. клeтви /оброци/ - обещания на условията на завета.
5. санкции - благословения или проклятия /награди и наказания/,които се предприемат при спазване и при нарушение на завета.
6. подписване - подпечатване на завета с кръв,жертва на животно или както е в Новия завет - смъртта на Исус Христос...
 
поздрав...

[ Редактирано 10.04.12 12:19 ]



Умът е не само в знанието, но и умението то да се прилага...
Най-отгоре

    
03.04.12 18:44 Цитирай
изказвания: 78

договор и завет са едно и също пониятие.Стария завет е двустранно подписан договори между Бога и Изрaел и не спазването на споменатите условия се наказва.оттук нататъка наказанията са без прегoвори,защото няма аргументи за тяхното нарушение...

нека да прочетем Еремия 34:15-22

15. И вие сега се бяхте обърнали и бяхте извършили това, което е право пред Мене, като прогласихте всеки освобождение на ближния си; и бяхте сключили завет пред Мене в дома, който се нарича с Моето име;
16. но се отметнахте и осквернихте името Ми, като накарахте всеки слугата си и всеки слугинята си, които бяхте пуснали на свобода по волята им, да се върнат и ги подчинихте да ви бъдат слуги и слугини.
17. Затова така казва Господ: Вие не Ме послушахте да прогласите освобождение всеки на брат си и всеки на ближния си; ето, казва Господ, Аз прогласявам против вас свобода на меча, мора и глада; и ще ви предам да бъдете тласкани по всички царства на света.
18. И ще предам хората, които са престъпили завета Ми, които не са изпълнили думите на завета, който сключиха пред Мене, когато разсякоха телето на две и минаха между частите му,
19. юдейските първенци и йерусалимските първенци, евнусите и свещениците, и целия народ на тази земя, които минаха между частите на телето -
20. да! - ще ги предам в ръката на неприятелите им и в ръката на онези, които искат живота им; и труповете им ще бъдат за храна на небесните птици и на земните зверове.
21. И Юдейския цар Седекия и първенците му ще предам в ръката на неприятелите им и в ръката на онези, които искат живота им, и в ръката на войските на вавилонския цар, които са се оттеглили от вас.
22. Ето, ще заповядам, казва Господ, и ще ги върна в този град; и те, като воюват против него, ще го превземат и ще го изгорят с огън; и ще превърна Юдейските градове в пустота, останали без жители.


И ще предам хората, които са престъпили завета Ми, които не са изпълнили думите на завета, който сключиха пред Мене, когато разсякоха телето на две и минаха между частите му... - кога е бил сключен този завет,та сега Бог налага "сaнкций" залегнали в него?

нека да отидем в книгата Битие да прочетем 15:7-21...

7. После му каза: Аз съм Господ, Който те изведох от Ур Халдейски, за да ти дам да наследиш тази земя.
8. А той попита: Господи Йехова, по какво да позная, че ще я наследя?
9. Господ му каза: Вземи ми тригодишна телица, тригодишна коза, тригодишен овен, гургулица и гълъбче.
10. И той Му взе всички тези, разсече ги през средата и постави всяка половина срещу другата, но птиците не разсече.
11. И хищни птици се спуснаха на труповете; но Аврам ги разпъди.
12. А около залез слънце Аврам изпадна в дълбок сън; и, ето, ужас и голям мрак го обзе.
13. Тогава Господ каза на Аврам: Знай, че твоето потомство ще бъде чуждо в чужда земя и ще бъде поробено; и те ще го потискат четиристотин години.
13. Тогава Господ каза на Аврама: Знаейки - знай, че твоето потомство ще бъде чуждо в чужда земя и ще им бъдат роби; и те ще ги угнетяват четиристотин години.
13. И рече Господ Авраму: Знай известно че твоето семе ще се пресели в земя не своя си, и ще бъдат там в порабощение; и ще ги угнетяват четиристотин години.
14. Но Аз ще съдя народа, на когото ще робуват; и след това ще излязат с голямо имущество.
14. Но Аз ще съдя народа, комуто ще робуват; и подир това ще излязат с голям имот.
15. А ти ще отидеш при бащите си в мир; ще бъдеш погребан в честита старост.
16. А в четвъртия род потомците ти ще се върнат тук; защото беззаконието на аморейците не е още стигнало до върха си.
17. А когато слънцето залезе и настана мрак, ето, димяща пещ и огнен пламък, който премина между тези части.
18. И в същия ден Господ сключи завет с Аврам, като каза: На твоето потомство давам тази земя, от Египетската река до голямата река, реката Ефрат,
19. земята на кенейците, кенезейците и кадмонейците,
20. хетите, ферезейците, рафаимите,
21. аморейците, ханаанците, гергесейците и йевусейците.


Свещенните Писания използват,спорд оргиналния език, "берит" от еврейски и "диатеке" от гр.
самата еврейска дума "берит" произлиза от ритуала,при който се сключва завета или някакъв договор между две страни.самия глагол,използван в случая,има интересна етимология,защото първоначално означавал:"разрязвам" или "разсичам"...
тази идея е внушена и от факта,че в древноста се е сключвал завет и се е разсичало жертвено животно и двете страните минавали мъжду двете половини...
в Стария завет "берит" се говори 286 пъти.

"диатеке" се среща в Новия завет 33 пъти,но в повечето случай е свързано пряко или косвено със старозаветното пониятие "берит".това показва,че новозаветните автори са имали за цел да насочат внинанието към една друга по-съвършена идея от участието в сатрозаветния рутуал...



Умът е не само в знанието, но и умението то да се прилага...
Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF