Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

васил петров   гари норт   забогатяване   идоли   изповедалня   потапяне в светия дух   почитане   първороден от мъртвите   развързване   свидетели на йехова  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.
 
eureth   06.10.19 10:54
относно "Богове сте вие" също стана дума тук, надолу в изказването:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1662.post

 
Владо   06.10.19 10:38
Интересни разкрития / изследвания спрямо числовата стойност на думите в самото начало на кн. Битие : https://youtu.be/vyvqqkGP_kg

RSS Емисии
rss1.0
Към страница       >>  
Започване на нова тема
    

01.07.11 21:54 Цитирай
изказвания: 4465

Във връзка с един скорошен действителен случай...

Да кажем, че някой човек е направил голямо зло на Божий човек - например го е ограбил със сериозна сума пари или пък го е пребил и то без никаква причина (но не непременно заради вярата).

Според това, което Бог е направил да се запише в новия завет, как да постъпи Божият човек?

Грях
ли е ако Божият човек призове Бога за съд относно ситуацията (не генерално относно спасението на съответния човек, а само във връзка с примерната ситуация)? 
Подчертавам че става дума за призив за съд, а не диркетно - за наказание. Т.е. Бог да съди и да определи дали има виновен и кой е виноевн, и съответно, ако вече Бог реши така, да нанесе каквото наказание е определил на когото е определил.

Под-въпрос: Ако не е грях, добре ли е?

Под-под-въпрос: Бог казал ли е какво да правим в подобни ситуации?



Моля за обосновка изключително чрез казаното чрез Божия Дух в новия завет (както чрез поуките от закона и пророците, но в контекста на новия завет, а не напр. - на Мойсеевия закон).

[ Редактирано 03.07.11 19:15 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
божий съд сега,   божия справедливост сега,   злодеяние лично спрямо някой
    
04.07.11 00:11 Цитирай
изказвания: 2082
За съда.

Много хора от вярващите смятат, че да съдиш е грешно и несправедливо, като изтъкват Матей 7:1,2, но не четат отпосле 5ст.

Сега по темата. Бог и съда Му. Редно е да се отбележи, че Бог е справедлив Бог и много често Той наказва нечестиви и съгрешили към Него хора с най – различни наказания (болести, нещастия, …). Това не го прави Него зъл, а изтъква Неговата правда и правосъдие.

Псалми 7:11. Бог е праведен съдия, Да! Бог Който се гневи всеки ден на нечестивия. – виж сега как Павел разисква в римляни : Римляни 1:18. Защото Божият гняв се открива от небето против всяко нечестие и неправда на човеците, които препятствуват на истината чрез неправда.
В Псалмите Давид многократно се молеше нечестивите да не тържествуват над него (над Давид), за да не се похули името на Всевишният и да не рекат народите, че вярата в Него (в Всевишният) е напразна. Давид се молеше против плановете на зли човеци, против техните замисли и желания, които замисли и желания са били пряко насочени против самият него, често, както и против Самият Бог. Давид използва силни и остри думи. Можем да сравним това с новозаветните остри думи на пратениците към някои нечестиви еретици, които са се вмъквали всред „стадото”, както и това с Ирод (23. И понеже не въздаде слава на Бога, начаса един ангел от Господа го порази, та биде изяден от червеи и умря., Деяния 12).

Видно е във всичките написани боговдъхновени книги, че Божият праведен съд идва върху нечестивите, като това понякога за назидание е още в техният „земен” живот, животът им в тези тела.

Конкретно – аз смятам, че не е грях, нито е зло човек да извика за прадвата си в случай, когато има онеправдаване и зло извършено нещо спрямо него в контекста, който ти си описал.

Псалми 10:18. (39) За да отсъдиш за сирачето и угнетения, Тъй щото човекът, който е от земята, да не застрашава вече.


Псалми 17:2. Нека излезе присъдата ми от присъствието Ти; Очите Ти нека гледат справедливо.

Пс.33 : 4. Защото словото на Господа е право, И всичките Му дела са извършени с вярност.
5. Той обича правда и правосъдие; Земята е пълна с милосърдието Господно.

Псалми 34:21. Злощастието ще затрие грешния; И ония, които мразят праведния, ще бъдат осъдени.

Псалми 35:23. Стани и събуди се за съда ми; За делото ми, Боже мой и Господи мой.
24. Съди ме, Господи Боже мой, според правдата Си, И да не тържествуват над мене.
25. Да не кажат в сърцето си: Ето желанието ни се изпълни. Нито да кажат: Погълнахме го.
26. Да се посрамят и се опозорят заедно всички Ония, които се радват на злощастието ми; Да се облекат със срам и с позор Ония, които се големеят против мене.
27. Да възклицават и да се зарадват Ония, които благоприятствуват на правото ми дело, И винаги нека казват: Да се възвеличи Господ, Който желае благоденствие на слугата Си.
28. И езикът ми ще разказва Твоята правда И Твоята хвала всеки ден.



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
04.07.11 11:14 Цитирай
изказвания: 4465

А няма ли примери на Божии декларации и на реакции на новозаветни Божии хора във връзка с призиви към Бога за съд между дадени хора поради претърпяна сериозна несправедливост или страдание от Божий човек (независимо дали заради вярата или не),

които са в контекста на новозаветни хора и на новото Божие завещание, а не на Мойсеевия закон?





Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
04.07.11 22:57 Цитирай
изказвания: 2082
Еурет,
аз съм дал пример с Ирод, според твоето желание (което желание е чисто човешко, защото аз не чета за някакво специално "разделяне", каквото ти правиш, но това е друг дебат, касаещ една вековна полемика - стар и нов завет/ договор).

Също мога да спомена (ти ме изпитваш, или? после ми кажи оценката, брате) случаят с Ананий и съпругата му Сапфира, също и Вариисус.

Също така (явно и това си пропуснал) аз отбелязах отношението на пратениците към някои зли хора, които са се вмъквали подобно на вълци посред стадото. Те, пратениците, са проклинали някои хора (поне има със сигурност записан такъв случай с Павел, който изрече "анатема" - дума със спорно значение, но аз приемам, че това е проклятие от типа на Второ-законните, което той е познавал много добре), които са били лъжливи пратеници, и също - лъжливи учители, представящи "друг Исус" и "друга добра вест" /гр.ез.- "евангелие"/, съответно - "друг път" към Бога, който път не е спасителен.

Също така, заради богохулстването на двамина (именно : Именей и Александрос), Павел е решил и ги е "предал на сатана" /което пак се тълкува различно - дали е пожелал те да бъдат умъртвени в телата си в праведният съд на Бог спрямо някои човеци, още докато те са живи /така например Павел пише към Тимотей, касаейки частта от писмото му "греховете на някои човеци ги предварят на съда" - по памет/ и по този начин да се обърнат/покаят към Бога, или нещо друго/.

Също така, Павел отбелязва в писмото си към коринтските вярващи, че поради тяхното неправедно отношение и неразбирането им при яденето на вечерята с Господаря, някои са били "болнави, а мнозина и вече - починали" /по памет/.

Ти да допълниш с нещо?
Аз искам да кажа само, че "в контекста на новият договор" нещата с враговете на Бога стоят много по - строго и по - "зловещо", но справедливо, спрямо т.н. от теб "стар завет".



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
04.07.11 23:12 Цитирай
изказвания: 2082
Сега видях, че за Именей и Александър думата е βλασφημέω - "говоря клевети, оклеветявам някого, черня някого посредством думи, очерням някого със слова, злословя по адрес на някого, хуля някой", също : "неблагочестиво, нечестиво говорене". Не съм убеден, но преводът "богохулстват" май не е от най-удачните в този случай. Също, виждам, че Именей, или както е в оригинала : Ὑμεναῖος, е името на бога на сватбите, също на оргиите май, като това променя май драстично идеята на стиха. Като с името "Архипа", вероятно е било прякор и означава "коняр", "човек, който се грижи за кон/е".



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
04.07.11 23:33 Цитирай
изказвания: 4465
Владо, във връзка с примерите от началото на темата не виждам да си дал одобрени от Бога примери относно новозаветни хора и в контекста на новото Божие завещание,

които (както съм описал), след като някой им е направил лично на тях зло (не задължително заради вярата), те да са призовали Бог за съд спрямо съответния човек (и себе си), който им е направил зло.

Затова и попитах за такива примери, ако има. (Относно евентуално изпитване и оценка от моя страна спрямо теб, предпочитам не аз да ти дам отговор или да коментирам.)

[ Редактирано 05.07.11 00:15 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
05.07.11 23:08 Цитирай
изказвания: 2082
Еурет, ама ти майтапиш ли се?!

Примерите, които съм дал са тотално показателни за редица неща, а най-вече - за Божият справедлив съд. Сега, ако ти изолираш нормалното съждение, а искаш да намерим части от писанията, които да са "пойнт афтър пойнт" каквото търсиш "ТОЧНО И ЕДИНСТВЕНО", аз мисля, че ненужно отиваме в буквализъм, който не е здравословени не е от Бога.

Ще пиша скоро, ако искаш ти през това време можеш да разсъдиш малко върху примерите които дадох от НОВИЯТ ДОГОВОР (който е изпълнение на старият, всъщност, както и други неща, но да не отиваме натам).

Относно "изпитването" - просто не мога да сложа по-явен емотикон, с по-голяма усмивка и по-приятелски настроен. Ако ти не го разбираш - Бог едва ли ще ти изпрати ангел, та да ти го докаже, камо ли аз с нещо.



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
17.07.11 14:48 Цитирай
изказвания: 3
Господ казва, ако те ударят по едната буза , да обърнеш и другата, да не отвръщаш на злото със зло, на хулата с хула./Мат 5: 38-45;/ Да прощаваш на враговете си, а не да ги съдиш, защото Съдията е Бог./ Римл.12:17-21; Втор. 32:35,36;/ Исус прости на тези, които Го разпънаха на кръста. Той каза и на ап Петър да прощава на брата си не 7 пъти, а 70 х7; /Мат. 18: 21,22;Кол. 3:13;/ Той не дойде да съди света, а да го спаси от греха. Прости на блудницата, на паралитика, на бирника Закхей и т.н. Даде за пример притчите за : блудния син, който се завръща при баща си осъзнал грешката си; загубената драхма, загубената овца и т.н. Отец ни прощава греховете, ние също трябва да прощаваме и забравяме прегрешенията на тези, които са ни наранили и продължават да ни нараняват в слепотата си.Ние като Божии деца, които носим Христовия Дух в себе си сме длъжни да постъпваме като Него, нали?/1Кор. 4:3-5; /По-добре да оставаме неоправдани, ако това е Божията воля за нас, а не като въздаваме за злото, което са ни сторили. / 1Кор.6:1-11;/За това сме и призвани към мир. Дякон Стефан прости на мъчителите си./Деян 7:59,60;/Апостол Павел също прощава на противниците си и оставя Господ да им въздава за делата. /2Тим 4: 10-18;/

Най-отгоре

    
14.09.11 16:03 Цитирай
изказвания: 2082
Насаби, въпросът е как да постъпи Божият човек, когато го увредят. В пасажите, които си дал/а, смисъла е спрямо братя и невярващи, тоест смесено. Изложи по - конкретно позицията си спрямо точният въпрос : "Как да постъпи Божият човек, ако някой го повреди? Редно ли е, добро ли е Божият човек да призове за Божият съд, или не? Какво е записано в документите в новият завет?"



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
14.09.11 18:29 Цитирай
изказвания: 2082
ПП : "Повреден" - в контекста " .. от невярващ/и", доколкото разбрах еурет.



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF