Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

management engine   атака и пасторите   блудство   живот блаженство и гонение   злоупотреби   кабалски организации   клир   кълбовидна земя   нео-харизматични лъжеучения   оон  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Бог ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!
 
Владо   10.05.20 23:30
еурет, с предишният пост тук броят “реплики” бе 666.
 
Владо   10.05.20 23:29
Един разтърсващ съвремието филм на евреина Ray Comfort. За съжаление без субтитри на български. https://youtu.be/7y2KsU_dhwI
 
eureth   21.03.20 02:10
готово е...

Към страница       >>  
Започване на нова тема
Темата е затворена
    
18.05.11 01:17
изказвания: 124
Водата в библията е символ на греха,а живата вода-на Духа.
В Христос,можем да ходим по водата,защото греховете са ни простени.Ако не вярваме,греховете ни остават,гнева на Бог /бурята/ е върху нас и потъваме във водата/греха/.
Водата/греха/ни отделя от Бог и само Исус,може да ни преведе от другата страна-в Царството.
Бурята утихва-гнева на Бог,се е стоварил върху Господ,на кръста.
Потопа,морето,вълните също символизират Гнева.
Морето погълна фараон и армията му.
Потопа се изля,поради беззаконията.
Ковчега /Спасителя/се носеше по водата.След потопа,водите се оттеглиха,защото Маслиненото Дърво бе отсечено и Гълъба,можеше да кацне-ние станахме храм на Духа.
В Битие 1-Свода разделя водата.Водата се събра на едно място-върху Исус на кръста.
Не мога да копирам стихове-защо не става?Някой да ми обясни.


Ще пиша за кръвта и защо в светилището свещеника влизаше с кръв,а плътта на жертвеното животно се изгаряше вън.Защо кост Негова не се строши и защо изтече кръв и вода,като намушкаха Исус.Кое дава законно право на Бог да възкреси Исус-станал грях на кръста.
Но да не пиша,ако имате отговор..........

[ Редактирано 18.05.11 01:41 ]

Най-отгоре
алегории,   алегорийни модели,   вода,   водата,   образи,   писанията,   св. писания,   символи,   символни модели
    
18.05.11 12:21
изказвания: 4609
lllus:

Водата в библията е символ на греха


Illus, защо си на мнение, че водата в Писанията се употребява като символ на греха? Бог ли е казал това някъде там?



По принцип не би трябвало да има проблем с копиране на пасажи от Писанията. Какво точно си опитал да копираш?
Все пак, ако в текста, който копираш има повече от 3 хипер-връзки (links) към други страници, спам-филтърът не допуска това. Ако такъв е случаят, можеш първо да копираш/поставиш текста с връзките в Notepad, след това го копирай от Notepad (така евентуалните хипер-връзки ще се премахнат) и тогава го сложи в изказването, и не би трябвало да има проблем.

[ Редактирано 24.04.13 01:48 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
18.05.11 23:23
изказвания: 124
Не мога да сложа текст от библията,но не си измислям,нито търся под вола теле-както казва един брат.
Битие 7-6,7:......стана потоп от водата-Бог се разгневи  поради греховете/потопа -гнева е предизвикан от греха-водата/,ковчега-Исус ни спасява от Гнева и греха
Битие 8 от7 до 12 :.........гарвана е сатана,гълъба-Духа,водите-греха
Гълъба не каца,поради греха.Маслинените листа,са от Маслиненото дърво отсечено,заради нас,
водата намалява,греха е стоварен върху Исус.После гълъба не се вряща,поради  християните-праведните,защото обитава в нас.


Исус ходи по водата-Матей 14-22 и надолу-водата-греха ни отделя от Бог.Исус -възкръснал-ни пренася по водата до Бог.Бурята-Гнева утихва ,поради Исус.Който не вярва-остава грешен и потъва във водата/Петър/-греховете си и  Гнева на Бог,остава върху него.

Без да сложа текст,е трудно да обесня.
Сложи текста,ако обичаш,за да го разгледаме.
Битие1-2и 7 и9:Духа се носи над водата-гълъба се върна,поради водата/греха/
Свода е в случая Исус-разделя греха от праведността-поради праведността Духа идва.
Водата се събра на едно място-Греха бе стоварен върху Исус.
Изход-14:Морето е Гнева,водите-греха.Стих-22 и 26.

[ Редактирано 18.05.11 23:43 ]

Най-отгоре

    
19.05.11 00:01
изказвания: 124
Това,за пророка-защо си го цитирал.Исус отвори ума на учениците-да разбират писанията.Исус говореше с притчи.Сега Отец говори,чрез Сина Си.Исус е същия,вчера,днес,до века.Мисля,че притчите ,не са пророчества-но как да разберем небесните неща-с аналогии от земните.
Исус,го изкараха-какъв ли не.Предлагам заедно да разгледаме словото.То е много интересно.
-Яжте всичко,което е живо и се движи. Хлебарки,гъсенници?-не словото от Исус-живо,действено......
Но проблем е -да слагам стихове-обясни подробно-сори,че съм невеж,в тая област.

Най-отгоре

    
19.05.11 08:26
изказвания: 4609
Бит 1:9
И Бог каза: Да се събере на едно място водата, която е под небето, та да се яви сушата; и стана така. И Бог нарече сушата Земя, а събраната вода нарече Морета; и Бог видя, че беше добро.

Водата е добро. Грехът - не. Съответно водата определно не е образ на греха.



Бит. 1:20
И Бог каза: Да произведе водата изобилно множества одушевени влечуги, и птици да хвърчат над земята по небесния простор. И Бог създаде големите морски чудовища и всяко одушевено същество, което се движи, които водата произведе изобилно, според видовете им, и всяка крилата птица според вида й; и Бог видя, че беше добро.

Създаденото от водата е добро. Грехът - не. Няма как от грях да произлезе добро. Съответно водата определно не е образ на греха.




Бит. 18:3
Господарю мой, ако съм придобил Твоето благоволение, моля Ти се, не отминавай слугата Си.
Нека донесат малко вода, та си умийте нозете и си починете под дървото. И аз ще донеса малко хляб, да подкрепите сърцата си, и после ще си заминете; понеже затова дойдохте при слугата си.
А те рекоха: Стори, както си казал.

Бог си умива краката във вода. Бог не  би се мил в грях.  Съответно водата определно не е образ на греха.



Бит. 24:15
Докато той още говореше, ето Ревека излизаше с водоноса си на рамото си; тя бе се родила на Ватуила, син на Мелха, жената на Авраамовия брат Нахор. Момата беше твърде красива на глед, девица, която никой мъж не беше познал; тя, като слезе на извора, напълни водоноса си и се изкачи. А слугата се затече да я посрещне и рече: Я дай ми да пия малко вода от водоноса ти.

Слугата на Авраам иска вода и пие вода и Ревека му дава както и на животните му, и именно чрез това Бог посочва, че тази ще е жената за сина на Авраам.
Т.е. все едно уж слугата е помолил Бог жената да му даде да пие грях и чрез всичко това там Бог да покаже, че тя ще е жената на сина на господаря му... Абсурд...
Водата не е образ на греха.




Лев 11:32
И всяко нещо, върху което те биха паднали мъртви, ще бъде нечисто: било дървен съд, дреха, кожа, вретище, или какъв да е съд, който се употребява в работа, всеки трябва да се тури във вода, и ще бъде нечист до вечерта; тогава ще бъде чист.

Ако водата беше образ не греха, то Бог не заповядал да се слагата тези неща във вода, и след това да се смятат за чисти. Грехът не чисти, а мърси. Съответно водата не е образ на греха.




Num 24:5
Колко са красиви твоите шатри, Якове, Твоите скинии, Израилю! Като долини са разпрострени, Като градини по речни брегове, Като алоини дървета, които Господ е насадил, Като кедри покрай водите. Ще се излива вода из ведрата му, И потомството му [ще се простира] в много води; Царят му ще бъде по-висок от Агага, И царството му ще се възвеличи.

Ако водата беше образ на греха не би била използвана за благословение.




Самият израз "жива вода" на еврейски има смисъл на "вода, която тече (напр река), а не стои на едно място (напр. езеро или кладенец)".  Фараонът и Египет се хранят и пият(?) от Нил (=река, течаща (т.е. "жива") вода). Нима Фараонът е пил от Божия Дух (както ти казваш, че живата/течащата вода била образ на Божия Дух)?  Не разбира се. Той е в греха и е Божий враг. Съответно течащата/"живата" вода не е образ на Божия Дух.
Да не говорим, че след това Бог наказва Фараона и Египет, като превръща течащата/"живата" вода на Нил в кръв, за което ще има нужда да предложиш още по-изобретателно тълкуване, за да съвпада всичко и да е последователно.




Също, Божият син е заповядал повярвалите в Него да бъдат потапяни/омивани във вода в негово име, за опрощаване на греховете им. Което също показва, че водата не е образ на греха. Да не говорим, че самият той е държал да бъде потопен/омит във вода от Йоан.


И т.н. ...



Не ми се занимава да преглеждам всичко свързано с вода в Писанията, но и горното е напълно достатъчно да покаже, че не е вярно, че водата в Писанията била образ на греха.

Това, разбира се, изобщо не пречи на Бога в конкретни контексти, на отделни места,  да изобрази грях чрез вода или пък чрез нещо друго. Но това далеч не означава, че по принцип водата (или нещо друго) в Писанията е образ на греха. Няма такова учние от Бога в Писанията.





-----------

Копирай ги тези стихове в някое следващо изказване и аз ще ги преместя в по-горните ти изказвания, където искаш.

А цитатът в синьо е просто подпис, който винаги се появява в края на изказванията ми и няма за цел да има връзка с текущата тема. Ти също можеш да си сложиш подпис - настройва се като влезеш в профила си.










адм.бел.
разкл. в: Без тема...










[ Редактирано 19.05.11 12:43 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
20.05.11 01:24
изказвания: 124
Естествено,че контекста е задължително да се има в предвид,както и духа на цялата библия.
Езекил 47-8:Тогава ми каза:Тази вода изтича откъм източната страна слиза в полето и се влива в морето,и когато се влее в морето ,водата му ще се изцери.

Виж,брат,водата тече и изцерява водата на морето.От вода до вода има разлика-едната тече,другата е водата на морето.
Морето погълна фараон и армията му.Водата на морето е греха,морето-гнева на Бог,а водата,която тече в реката е правдата поради делото на Исус на кръста,която ни подари и с праведността дойде и Святият Дух.
в Битие1-7 Бог раздели водата със Свод,този Свод е Исус и водата врху Исус е греха,но водата под Исус е правда и Духа Божи.
Случката с ходенето на Петър по водата е характерна и досегане съм чел  какво иска да каже Бог.
А то е простичко-В Христос преминава греха ни и ние отиваме до Бог,а когато не вярваме,потъваме в греховете си.
Изследвал съм обстойно този въпрос и съм съгласен,че контекста е важен.Но досега водата е свързвана само със Святия Дух.Да течащата,изворна вода.
Но никой не "вижда" че има и друга вода в слоавото-мъртва,носеща смърт-греха.
Това искам да кажа.
Не отричам ,че който повярва в Исус-реки от ЖИВА ВОДА ще потекат из утробата ни.И това е Святият Дух,поради правдата.
Греха-вода,донася ГНЕВА на БОГ.
Правдата от Исус-вода,идва Святия Дух.
Мисля ,че стана ясно.
Да знаят братята,че водата,не винаги трябва да отъждествяват с Духа на Бог.
Ако ти,брат си ме разбрал,спечелил съм брат.
Благодаря,че си изтрил ония неща.Любовта е важна.............
Бог да те благослови.Исус Христос да те закриля,Святият Дух,да ти открива Истината.



Най-отгоре

    
20.05.11 02:06
изказвания: 4609
lllus:

Езекил 47-8:Тогава ми каза:Тази вода изтича откъм източната страна слиза в полето и се влива в морето,и когато се влее в морето ,водата му ще се изцери.

...

Виж,брат,водата тече и изцерява водата на морето.От вода до вода има разлика-едната тече,другата е водата на морето.
Морето погълна фараон и армията му.Водата на морето е греха,морето-гнева на Бог,а водата,която тече в реката е правдата поради делото на Исус на кръста,която ни подари и с праведността дойде и Святият Дух.
в Битие1-7 Бог раздели водата със Свод,този Свод е Исус и водата врху Исус е греха,но водата под Исус е правда и Духа Божи.


Ами именно за това по-горе цитирах какво Бог казва за водата. Бог казва, че тя е добро. А ти казваш, че е грях. От тези девете е съвсем ясно кое е истината и кое заблудата. Разбираш ли?



Бит 1:9
И Бог каза: Да се събере на едно място водата, която е под небето, та да се яви сушата; и стана така. И Бог нарече сушата Земя, а събраната вода нарече Морета; и Бог видя, че беше добро.

Водата е добро. Грехът - не. Съответно водата определно не е образ на греха.



Бит. 1:20
И Бог каза: Да произведе водата изобилно множества одушевени влечуги, и птици да хвърчат над земята по небесния простор. И Бог създаде големите морски чудовища и всяко одушевено същество, което се движи, които водата произведе изобилно, според видовете им, и всяка крилата птица според вида й; и Бог видя, че беше добро.

Създаденото от водата е добро. Грехът - не. Няма как от грях да произлезе добро. Съответно водата определно не е образ на греха.



По-добре вярвай истината, казана от Бога...




Няма Божия декларация или учение в Писанията, с които Бог да учи, че имало някакви универсални символи или образи, които са втъкани навсякъде в Писанието и -особено - че трябва да търсим подобни неща, и че от това изобщо би имало някаква полза за някого.

Да, на отделни места Бог си служи със символи, но Бог изрично ги обяснява това след това, било и чрез някой от засвидетелстваните от Бога Божии хора в Писанията, като разяснява точно какво има предвид.
А ако Бог е нямал предвид нещо символично в даден пасаж, то ако ние започнем да търсим и да си измисляме разни такива образни схеми, само може да стигнем до разни заблуди по самоволни мъдрувания.







Случката с ходенето на Петър по водата е характерна и досегане съм чел  какво иска да каже Бог.
А то е простичко-В Христос преминава греха ни и ние отиваме до Бог,а когато не вярваме,потъваме в греховете си.



А може би с това господарят Исус всъщност иска да им каже нещо съвсем друго?... Например, че той е помазаният цар, Божият син.  За да повярват в Него и да им бъдат простени греховете и да имат живот.
Понеже простосмъртен човек не може да ходи по вода, а Бог може... И Исус именно ходи по водата, което ти не или аз не може да правим (освен ако той не ни даде сила, разбира се)


И докато ти търсиш неистово някакви символични схеми (неясно с каква цел), виж какво намират тук пратениците на Божия син:

И като влязоха в ладията, вятърът утихна. А ония, които бяха в ладията, му се поклониха и казаха: Наистина ти си Божият син.





Поради това явно ще е най-добре за теб да се поспреш с тези симовлични схеми и да се вслушаш в това, което Бог ясно и разбираемо е казал.
Понеже не е нашата "голяма" схемо-изобретяваща мъдрост, която ще ни донесе нещо добро,
а вслушване в това, което Бог ясно и разбираемо е казал и приемането му с благодарност.

Понеже иначе от взиране много надалеч лесно можем да пропуснем това, което Бог е сложил пред очите ни, пред нас, наблизо, и така вместо да се обогатим, всъщно да изпаднем в мизерна бедност, поради голямото ни "далеко"-гледство (всъщност - слепота)...






Изследвал съм обстойно този въпрос и съм съгласен,че контекста е важен.Но досега водата е свързвана само със Святия Дух.Да течащата,изворна вода.
Но никой не "вижда" че има и друга вода в слоавото-мъртва,носеща смърт-греха.
Това искам да кажа.



Но въпреки това, явно си пропуснал ясните Божии думи, които ти цитирах по-горе, и които отхвърлят твоите идеи относно водата.




Да знаят братята,че водата,не винаги трябва да отъждествяват с Духа на Бог.


Мисля, че след посочените по-горе ясни Божии думи (а и по принцип) братята едва ли ще си мислят нещо подобно.



Ако ти,брат си ме разбрал,спечелил съм брат.


Тъй като Божият син казва,
че ако някой съгрешил на брат си послуша брат си, който го изобличава, и се обърне от греха си,
то тогава праведният брат е спечелил брат си (т.е. така съгрешилият отново се е върнал към живота и праведността, и няма да бъде осъден от Бога, понеже се е обърнал от греха)

то в случая съм длъжен да кажа, че в нашия конкретен случай съвсем нямаме подобна ситуация.

Т.е. от това дали съм съгласен с теб или не, не зависи абсолютно нищо и няма никакво значение,
за разлика от случката, която описва Божият син.




Бих те посъветвал да се върнеш към простотата на вярата в помазаника, Божия син. Но ти си знаеш какво правиш...






[ Редактирано 20.05.11 02:14 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
20.05.11 04:49
изказвания: 124
Последен опит да обясня и,ако кажеш,че не,значи спирам.
Който изповяда с уста Исус и повярва,че Бог го е възкресил-е спасен ,Исус му подарява своята праведност.
Който не приема и не вярва в Исус,остава в греховете си.
-КОГАТО ПОВЯРВАМЕ,ГРЕХА /ВОДАТА/ ни е ппростен и ИСУС ни подарява Неговата ПРАВДА/ВОДАТА/ и в зависимост от текста,който четеш,разбираш,за греха,или за праведността се говори.
Възкръсналият Исус ходи по водата,която в случая е праведност.Петър вярва в Исус и водата е праведност,върви и не потъва,но после се усъмни /тоест,невярващ,който върви-върви по водата-грях,и потъва/.
Исус в случая е възкръснал,защото е "слязал от хълма в четвъртата стража"
Та водата е грях и ни разделя от Бога,ако не вярваме в Христос.Водата е праведност,и ние отиваме при Бог,когатовярваме и сме спасени.

И навсякъде,от контекста,може да разберем-за грях ли става дума,или за праведност.

Бог отся 300 души при водата,да тръгнат с Гидеон.
-тия които лочат,като куче,пият Божията праведност,тия които коленичат-разчитат на ритуали,себеправедност и остават в греха си.

стана потоп от водата-тук в контекста е явно,че потопа/Божия гняв/ се изля поради греха/водата/

Изход 14-26: морето поглъща фараона,понеже водата се връща-Гнева на Бог ,поради греха им.................
Това е опитах,явно не е времето............

Най-отгоре

    
20.05.11 11:08
изказвания: 4609

Illus:

Последен опит да обясня и,ако кажеш,че не,значи спирам.
Който изповяда с уста Исус и повярва,че Бог го е възкресил-е спасен ,Исус му подарява своята праведност.
Който не приема и не вярва в Исус,остава в греховете си.
-КОГАТО ПОВЯРВАМЕ,ГРЕХА /ВОДАТА/ ни е ппростен и ИСУС ни подарява Неговата ПРАВДА/ВОДАТА/ и в зависимост от текста,който четеш,разбираш,за греха,или за праведността се говори.



Мисля, че от всичко написаното дотук ти твърде добре обясни разбиранията си и позициите си. Проблемът съвсем не е, че някой не може да ги разбере, а е, че те не се основават на казаното от Бога, а явно – на нещо друго, и както се видя, те противоречат на казаното от Бога в Св. Писания, на Божието слово, и съответно са заблуди и тъмнина.



По принцип който признава господаря Исус – т.е. че Исус от Назарет е помазаният цар, Божият син – и повярва, че Бог го е съживил от мъртвите, Бог ще го спаси от греховете му и от смъртта (и няма да отиде в огненото езеро), според казаното в писмото от Павел, царският пратеник.

Но това далеч не означава, че водата била символ на греха, както ти се опитваш, без основание в Писанието, да прокрараш подобно учение.
Праведността си е праведност и грехът си грях, и Бог не учи в Писанията, че водата е образ на греха, както ти учиш.





Възкръсналият Исус ходи по водата,която в случая е праведност.Петър вярва в Исус и водата е праведност,върви и не потъва,но после се усъмни /тоест,невярващ,който върви-върви по водата-грях,и потъва/.
Исус в случая е възкръснал,защото е "слязал от хълма в четвъртата стража"
Та водата е грях и ни разделя от Бога,ако не вярваме в Христос.Водата е праведност,и ние отиваме при Бог,когатовярваме и сме спасени.

И навсякъде,от контекста,може да разберем-за грях ли става дума,или за праведност.


Исус е ходел по водата преди да бъде убит и съживен от мъртвите.
Това, че Симон е повярвал (ако и не непоклебимо, за онзи момент), че Исус от Назарет е помазаникът, Божият син, и че има сила да го държи над водите на Галилейското езеро, така че Симон да ходи по тях, както и Исус ходи,
далеч не означава, че водата била символ (сега пък) на праведност.

И това, че след малко Симон се е усъмнил, че Божият син има сила (и вероятно – желание) да продължи да го държи над водите на езерото, далеч не означава, че водата била символ и на грях.

И също, както ясно се вижда, че когато Симон се е усъмнил в господаря  и е започнал да потъва в езерото, Божият син веднага го е хванал за ръката и го е изтеглил на повърхността отново, и водата не ги е разделила.




Няма основание в Писанията за символните/образните схеми, в които болезнено си се съсредоточил, и които не мисля, че ще ти донесат нещо, освен някоя допълнителна заблуда.

Както там се свидетелства и е написано, централното, което трябва да разберем от великото чудо, което Исус от Назарет е демонстрирал пред учениците си е, че явно , „...Наистина ти си Божият син!...”,
както и той отделно им е свидетелствал и ги е учил кой е той, и какво е Божието дело, а сега и им демонстрира (понеже кой може да ходи по вода или пък да прави от вода хубаво вино или пък да съживи мъртъв, вече вмирисал се, човек, или пък нещо друго такова невъзможно за хората?!...),

а не да се отклоняваме в някакви неосновани на казаното от Бога безполезни, изобретателно скроени символни схеми, чрез които няма спасение, нито някаква полза, и които дори противоречат на казаното от Бога, както по-горе цитирах и се видя.






Бог отся 300 души при водата,да тръгнат с Гидеон.
-тия които лочат,като куче,пият Божията праведност,тия които коленичат-разчитат на ритуали,себеправедност и остават в греха си.


А какво ако Бог всъщност е определил онези, които лочат  (т.е. примерно те не са толкова представителни, а лочат, както примерно и кучетата лочат...),
за да покаже ясно, че не от човешка (не)мощ идва спасението от бедата, а от Бога, който и чрез немощни и не-представителни хора може да прави велики неща, понеже Бог е великият, а не хората.
Понеже и онези, които са лочили и онези, които са коленичили  са пили от една и съща вода, която нито е грях, нито е праведност, а Бог е великият.

И съвсем не се казва в Писанието, че в случая онези, които са коленичили са извършили някакъв грях или пък, че е било по-добре да лочат – няма такова нещо.

И понеже няма „морална”  разлика между това дали пиеш коленичил или наведен ("да лочиш")
, то и твоите символни схеми, неосновани на казаното от Бога, отново се оказват безполезна заблуда. И всяка заблуда е вредна и не носи добро, една по-малко, друга - повече.





стана потоп от водата-тук в контекста е явно,че потопа/Божия гняв/ се изля поради греха/водата/


Не е водата греха, а грехът е онова, което хората са вършили пред Божиите очи. И Бог решава да ги убие чрез глобално наводнение (вода) до върха на планините. Наводнението („потоп”) е чрез вода, а не „поради вода”.

И това по-горе е поредната безполезна и заблудителна образна схема, която се опитваш да прокарваш.





Изход 14-26: морето поглъща фараона,понеже водата се връща-Гнева на Бог ,поради греха им.................
 


Това, че Бог е избил войските на фараона (но не и самия фараон) чрез водите на Червено море изобщо не означава, че водата била уж символ на грях, или пък - на гняв.

Водата си е вода и Бог прави с нея каквото си пожелае – например може да утоли жаждата на някой, или пък - да накаже враговете си, като ги удави във вода, или пък - да навали дъжд от небето, за да има добра реколта.
И това изобщо не значи, че водата е символ примерно "на утоляване", или пък - "на оръжие за наказание", или пък на там нещо друго, каквото ни хрумне.



Поради всичко това, водата в Св.Писания не е символ на грях.





Това е опитах,явно не е времето............


Никога не е време за заблуди. И се надявам никога да не успееш да прокараш тези и подобни заблуди пред когото и да е. Което е и за твое добро.

Дано Бог да те освободи от тази примка на заблуда и да те направи да наследиш и се радваш на истински (без)ценните неща, които Бог в милостта си изобилно е дал на всеки, който ги приема.



[ Редактирано 20.05.11 11:16 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

Анонимен
    
20.05.11 12:32
Гост
Братя, какви са тези глупости?! Прекаленото метафоризиране довежда до еретизъм. Участникът, който представя водата като симвъл на греха, пък то не било така, а инак и имало други случаи - НИКОЙ В ПИСАНИЯТА НЯМА ТАКЪВ МЕТАФОРИЧЕН ПОДХОД и такова символично тълкуване.

_________________________
цитат от І Йоан 5 :

8. Защото три са, които свидетелстват: Духът, водата и кръвта; и тези три са съгласни.
9. Ако приемаме свидетелството на хората, свидетелството на Бога е по-велико, защото свидетелството на Бога е това, че Той е свидетелствал за Сина Си.
10. Който вярва в Божия Син, има свидетелството в себе си; който не вярва в Бога, Го е направил лъжец, защото не е повярвал на свидетелството, с което Бог е свидетелствал за Своя Син.
11. И свидетелството е това, че Бог ни е дал вечен живот и този живот е в Неговия Син.
12. Който има Сина, има живота; който няма Божия Син, няма живота.
______________________________

- какво "пророческо" тълкувание ще дадеш на този текст?! Че греха свидетелства за Божият Невинен Агнец ли ?

Ами тук :

____________________________
цитат от Лука 3:

16. Йоан отговори на всички, като каза: Аз ви кръщавам с вода, но идва Онзи, който е по-силен от мен, на когото не съм достоен да развържа ремъка на сандалите Му. Той ще ви кръсти със Светия Дух и огън.
______________________
Следователно, Йоан е потапял в символ на грях, че и Самият Исус Се е потопил в греха?

Прощавай, но това е безумие.

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF