Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

ipad   ник уорън   плътта на исус христос   почитане на образи   първи грях   реформиран   слуги   товарен влак   универсализъм   хвала  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Бог ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!
 
Владо   10.05.20 23:30
еурет, с предишният пост тук броят “реплики” бе 666.
 
Владо   10.05.20 23:29
Един разтърсващ съвремието филм на евреина Ray Comfort. За съжаление без субтитри на български. https://youtu.be/7y2KsU_dhwI
 
eureth   21.03.20 02:10
готово е...

Започване на нова тема
    

19.07.10 20:01 Цитирай
изказвания: 4604
(разкл. от: Георги Бакалов и неговата организация АРЦ)

maxim:



eureth:



Не се съмнявам, че принципно е така, както цитираш относно Божиите наказания... (въпреки, че там според мен, когато се казва, че при спомена за Божия син чрез разчупване хляб и отпиване от чаша вино някои в Коринт не са разпознавали тялото на господаря, става дума за хляба, който представя убитото тяло на Спасителя, а не става дума за Божията общност, за която на друго място, в друг контекст се говори като за "тялото на помазания цар", на което той е глава, цар над народа си) 




eureth,

В 1 Коринтяни 11:23-34 апостол Павел разглежда правилното участие в Господната вечеря.
Освен откровението за Господната вечеря, той разглежда и начинът, по който трябва да участваме в нея. Това не е обикновен религиозен ритуал, а е нещо, което  може да доведе благословение или проклятие в нашия живот, ако участваме недостойно.
А как да участваме достойно ?
Апостол Павел дава отговора: "Но да изпитва човек себе си, и така да яде от хляба и да пие от чашата" ( 1 Коринтяни 11:28)
В контекста на Господната Вечеря апостол Павел разглежда един общовалиден духовен принцип - 1 Коринтяни 11:31
"Но, ако разпознавахме сами себе си, не щяхме да бъдем съдени.
А когато биваме съдени от Господа, с това се наказваме, за да не бъдем осъдени заедно със света. "




Да, и аз не мисля, че е ритуал някой да яде от гощавката/яденето, което Божият син е дал и наредил то да се яде с цел да си спомняме за Него, оповестявайки неговата смърт, докато той дойде.


Иначе поне засега смятам, че там (1 до кор., 11.29) става дума за неговото убито тяло, а не за неговата общност, понеже там се казва, че който прави като онези коринтяни (т.е. превръща заръчания спомен за жертвалия се Божий син в надпревара за наяждане и напиване) бива виновен спрямо тялото и кръвта на Божия син.

Т.е. не друг, а най-вече самият Божий син - и то в твърде болезнения контекст не неговите безценни страдания и смърт за спасението на враговете му - е основният потвърпевш от цялото това меко казано неуважение при подобно поведение на сътоветните хора.

Т.е. те очевидно не са осъзнавали какво представя този хляб (както и чашата), който бързат да вземат преди другите, за да наситят телесния си глад (или жажда). И съответно това неосъзнаване относно този хляб, съчетано с природната ни телесна греховност ги е карала да вършат каквото са вършили и да станат виновни спрямо тялото и кръвта на господаря, както се казва там.


Ако искат да се откажат от греха коментиран в пасажа и да си променят мисленето и поведението, така че да не вършат повече обсъждания там грях (т.е. спрямо тялото и кръвта на господаря), тогава те биха могли да послушат пратеника, който в заключение им/ни казва:

Затова, мои братя, когато се събирате да ядете, изчаквайте се.






Преводът, който цитираш ("Верен"?) по принцип дава някои основания за другата посока, но все пак съотв. гр дума има няколко значения, и на практика всички преводи, които съм чел изглежда отчитат това, както, мисля - и контекста.

KJV: For if we would judge ourselves, we should not be judged.
Царигр.: Защото ако бихме сами себе си съдили, не бихме били съдени.
Синод.: Защото, ако бихме изпитвали сами себе си, нямаше да бъдем съдени;
Р.Сионд.: Ибо если бы мы судили сами себя, то не были бы судимы.

Аз също се позанимах с превода на това място:  1 до кор., 11гл.

[ Редактирано 19.07.10 21:48 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
1 до кор. 11,   1 кор. 11,   господарска гощавка,   господна вечеря,   господнето тяло,   евхаристия,   комка,   неразпознаване на тялото на господаря,   пресъществяване,   причастие,   причастяване,   причестяване,   светото причастие,   тялото на господаря
    
20.07.10 00:23 Цитирай
изказвания: 118
eureth:

(разкл. от: Георги Бакалов и неговата организация АРЦ)

maxim:



eureth:



Не се съмнявам, че принципно е така, както цитираш относно Божиите наказания... (въпреки, че там според мен, когато се казва, че при спомена за Божия син чрез разчупване хляб и отпиване от чаша вино някои в Коринт не са разпознавали тялото на господаря, става дума за хляба, който представя убитото тяло на Спасителя, а не става дума за Божията общност, за която на друго място, в друг контекст се говори като за "тялото на помазания цар", на което той е глава, цар над народа си) 




eureth,

В 1 Коринтяни 11:23-34 апостол Павел разглежда правилното участие в Господната вечеря.
Освен откровението за Господната вечеря, той разглежда и начинът, по който трябва да участваме в нея. Това не е обикновен религиозен ритуал, а е нещо, което  може да доведе благословение или проклятие в нашия живот, ако участваме недостойно.
А как да участваме достойно ?
Апостол Павел дава отговора: "Но да изпитва човек себе си, и така да яде от хляба и да пие от чашата" ( 1 Коринтяни 11:28)
В контекста на Господната Вечеря апостол Павел разглежда един общовалиден духовен принцип - 1 Коринтяни 11:31
"Но, ако разпознавахме сами себе си, не щяхме да бъдем съдени.
А когато биваме съдени от Господа, с това се наказваме, за да не бъдем осъдени заедно със света. "



Иначе поне засега смятам, че там (1 до кор., 11.29) става дума за неговото убито тяло, а не за неговата общност, понеже там се казва, че който прави като онези коринтяни (т.е. превръща заръчания спомен за жертвалия се Божий син в надпревара за наяждане и напиване) бива виновен спрямо тялото и кръвта на Божия син.

Т.е. не друг, а най-вече самият Божий син - и то в твърде болезнения контекст не неговите безценни страдания и смърт за спасението на враговете му - е основният потвърпевш от цялото това меко казано неуважение при подобно поведение на сътоветните хора.

Т.е. те очевидно не са осъзнавали какво представя този хляб (както и чашата), който бързат да вземат преди другите, за да наситят телесния си глад (или жажда). И съответно това неосъзнаване относно този хляб, съчетано с природната ни телесна греховност ги е карала да вършат каквото са вършили и да станат виновни спрямо тялото и кръвта на господаря, както се казва там.


Ако искат да се откажат от греха коментиран в пасажа и да си променят мисленето и поведението, така че да не вършат повече обсъждания там грях (т.е. спрямо тялото и кръвта на господаря), тогава те биха могли да послушат пратеника, който в заключение им/ни казва:

Затова, мои братя, когато се събирате да ядете, изчаквайте се.

Аз също се позанимах с превода на това място:  1 до кор., 11гл.

 

eureth,

Аз не съм твърдил и не твърдя, че "Господното тяло" в 1 Коринтяни 11:29 е нещо различно от земното тяло на Спасителя - Господ Исус Христос !
Винаги питам, когато нещо не ми е станало ясно от нечий коментар !!!





Води ме в истината Си и учи ме; Защото Ти си Бог на Спасението ми; Тебе чакам цял ден.
Псалми 25:5
Най-отгоре

    
20.07.10 01:20 Цитирай
изказвания: 4604

Ясно, изглежда е станало недоразумение.

Добре, тъй като я има и обратната позиция - т.е. че 11.29 става дума за Божията общност, а не за убитото тяло на Божия син, представяно от хляба - ще ми е интересно да зная ти поради какви доводи смяташ, че там става дума за "разчупеното" земно плътско тяло на Божия син, а не за Божията общност.





Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF