Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

вина   втори вселенски събор   демонски проявления   заложници   знамения   изкупление   лк. 21.20   никеанство   палестинска държава   ционисти  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   06.10.19 14:21
(Като изключа нумерологията/gematria) бих казал, че размислите му относно Ис.53 са чудесно и животоспасяващо свидетелство за плътските му сънародници (дано го чуят!) - понеже, както изглежда, този човек сега вече е станал син на Абраам.
 
Владо   06.10.19 13:17
“Скритият” Помазаник в писанията - раби Яков Рамбзел казва “Святият Дух ми откри!” : https://youtu.be/4KSIBFWQqsE
 
eureth   06.10.19 13:00
Относно подобни практики (според мен имащи връзка и с иудейските практики/учения "кабала", пък били те и адаптирани от разни хора и наречени "християнски"...) аз лично съм скептичен (и бих казал дори подозрителен), понеже Бог не е говорил относно такива неща, и че е имал предвид подобни цифрови комбинации и (за мен произволни) изводи. Бих очаквал, че с подобни цифрови еквилибристики би могло да се достигне до какви ли не уж "Божии" "истини" на базата на произволен текст, независимо от използвания език.
 
eureth   06.10.19 10:54
относно "Богове сте вие" също стана дума тук, надолу в изказването:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?1662.post

 
Владо   06.10.19 10:38
Интересни разкрития / изследвания спрямо числовата стойност на думите в самото начало на кн. Битие : https://youtu.be/vyvqqkGP_kg

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Общи теми за вярата << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Сам взе нашите немощи и понесе болестите ни - Кога и Как? - Мт.8:17
Започване на нова тема
    

20.01.10 15:52 Цитирай
изказвания: 4467
разкл. от Изцелението

Christian:

Честно казано, никак не ми се струва логична идеята за "авансът", който е дал Бог, изцелявайки болестите преди Исус да стане жертва за греховете ни.
Ясно пише, че "болестите ни понесе" се е изпълнило ПРЕДИ жертвата на кръста. Няма данни това да се отнася за друг период. Твърдя, че текстът в Исайя 53 е хронологично точен. Започва как Исус е израснал, след това как е бил презрян, как е понесъл печалта ни и се е натоварил със скърбите ни, как е бил разпънат.



Но ако няма такъв аванс, тогава кога точно и как,  според теб,  господарят е понесъл болестите ни (понеже пише, че ги е понесъл), ако не е след това, когато са го приковали на дървото?






Разгледах превода на думите от текста в речника на Strong. Става дума за понасяне на печалта ни и скърбите ни, а трактовката "болестите" е от Новия завет.
Исус, въпреки че е дошъл за по-важна цел, бидейки на земята, Той се смилява дори и над временните тела на хората и поема скърбите им. Това обаче не е следствие на Кръста, а предхожда кръста



Искаш ли да кажеш, че тази евентуална „трактовка“ е невярна
(Вж по-долу някои примери от закона.)

Ако пък написаното в новия завет е вярно, тогава какво имаш предвид под това, че „...трактовката "болестите" е от Новия завет...“?





И също, кои точно са тези „печал и скърби“?
И кога точно и как,  според теб,  Исус е понесъл тях?

Веднага след това (в 4:5) Исая казва:

Ис. 53:5
"Но Той биде наранен поради нашите престъпления, Бит биде поради нашите беззакония; На Него [дойде] наказанието докарващо нашия мир,
И с Неговите рани ние се изцелихме."


Това („И с Неговите рани ние се изцелихме.”) какво точно означава, според теб?

Например Симон учи така:

Който сам понесе греховете ни в тялото си на дървото, та, поминали се за греховете, да живеем за праведността.
С чиято рана вие бяхте излекувани.


говорейки, както Исая (вероятно преразказвайки го с обяснение), веднъж за грехове, а след това - и за възстановяване от болест.




Ние сме спасени по-Божия милост. Самото предаване на Божия син на смърт е също поради Божията милост към загиналото човечество.

Юридически самото омилостивяване на Бога за злия и грешен свят е когато Божият син се е предал да го убият, за да се принесе жертва на Бога, своя Баща по Божия воля,
но, както разбирам, Бог "прилага" тази своя милост (поне за болести, но не и за "раждане отново", например) и преди самата саможертва на Исус.

По принцип Бог и без жертва си е милостив,
но, както разбирам, справедливостта му изисква определени неща, без които милостта му би била несправедлива.
Напр. Бог не обявява за невинен онзи, който е виновен. Но когато Бог го направи невинен, тогава той става невинен, понеже Бог го е направил невинен. Но това Му "струва" пре-скъпо.

Но поради това, което е ставало, на мен ми изглежда, че Бог може да проявява милостта си и преди юридически да я е осигурил.




Думите "печалта(1) … скърбите(2) " които се използват  в Ис.53:4 ги има и тук:

Втор. 7:15
И ще оттегли Господъ отъ тебе всяка болестъ(1), и няма да наведе на тебе ни една отъ злите Египетски болести които познавашъ; но ще ги положи върхъ всички онезъ които те ненавидятъ.

Втор. 28:59
тогазь Господъ ще направи ужасни твоите язви и язвите на семето ти, язви големи и непрестанни, и болести(1) зли и непрестанни.

Втор. 28:61
още всяка болестъ(1) и всяка язва която не е написана въ книгата на тоя законъ, тяхъ Господъ ще нанесе на тебе додѣ се изтребишъ.

3Царе 17:17
И слѣдъ това разболя се синътъ на жената, на госпожата на дома; и болестта(1) му бѣ силна много, щото не остана дихание въ него.

Има и още примери с (1)...

Йов 33:18,19
Предпазва душата му отъ рова, И живота му да не падне отъ меч
Пакъ се наказва съ болки(2) на одъра си, И всичкитѣ му кости съ силни болки,


Йер. 30:15
Защо викаш за смазването си И понеже болката(2) ти е неизцелима? Поради многото твои беззакония, И понеже греховете ти се умножиха, [За тая причина] ти сторих това.

Йер. 51:8
Падна внезапно Вавилонъ и се съкруши: Лелекайте за него: Вземете балсама за раната(2) му, Негли се изцѣли.

[ Редактирано 20.01.10 18:01 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
болести,   възстановяване от болест дадено от бога,   изкупване,   изкупление,   излекуване дадено от бога,   изцеление дадено от бога,   милост
Анонимен
    
20.01.10 16:49 Цитирай
Гост
Всички болни бяха изцерени поради вярата им.Изцеренията бяха от болести на плътта.тези изцеления можеха да станат само по време на Исусовото служение.След смърта и възкресението на Господа дойде изцелението на духа и душата ни .

Най-отгоре

    
20.01.10 17:21 Цитирай
изказвания: 4467
Така де, Божият син ги е излекувал от болестите им поради вярата им, че той, Исус от Назарет е помазаният цар, Божият син.

Но предметът на темата е по-друг и може да се разбере като се прочетат коментарите към написаното в дневника на Christian и самата записка там. Вж. връзката в нач. на темата.

ПП
Иначе, че Бог е продължил да лекува повярвалите от телесните им болестите и след като Исус от Назарет, господарят, е бил съживен от мъртвите и взет в Божиите небеса, е добре документирано от Лука, и не само от него, но това е за друга тема, ако и да има общо с това, че Бог лекува болните в името на помазания цар, Божият син.











адм.бел.
разкл. в: Болестите - защо и откога ги има?










[ Редактирано 20.01.10 19:52 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF