Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

буквата убива   българи   говеда   йесус от назарет   оад(сащ)   отмъщение   предаването на исус от назарет   умрели   харалан попов   2010  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Бог ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!
 
Владо   10.05.20 23:30
еурет, с предишният пост тук броят “реплики” бе 666.
 
Владо   10.05.20 23:29
Един разтърсващ съвремието филм на евреина Ray Comfort. За съжаление без субтитри на български. https://youtu.be/7y2KsU_dhwI
 
eureth   21.03.20 02:10
готово е...

Форуми :: תורה נביאימ כתובמ • η καινη διαθηκη :: Κολοσσαεις << Предишна тема | Следваща тема >>
 
до кол., 2.14 - "написаното с ръка", "разписка за дългове", ... ?
Започване на нова тема
    

16.11.09 02:31 Цитирай
изказвания: 4599
разкл. от: Въпрос - до еф., 2:15, до кол., 2:14


Тук сложих превод на п-мото до кол., 2:8-17 .


Засега не ми е много ясно, какво има предвид пратеника Павел под "написано с ръка" / "разписка за дългове" (букв. "ръко-пис") в 2:14. 

Доколкото разбирам (имайки предвид и п-мото до еф. 2гл), най-вероятно става дума за Мойсеевия закон, но може и да не е така.


Ако е Мойсеевият закон, тогава Павел иска да подчертае, че Бог е написал с ръката си онези първи заповеди от закона?


Но пък от друга страна, когато Павел говори за нещо направено с ръка, той обикновено има предвид "човешка ръка",
например "обрязване направено с (човешка) ръка"  (противопоставено на "обрязване, направено от Божия син, в сърцето")
или пък "дом направен с ръка" (противоп. на "дом направен не с (човешка) ръка, т.е. направен от Бога").

А в случая, ако е Мойсеевия закон, тогава би трябвало да става дума за Божията ръка, а не за човешка ръка.


И тъй като там не пише изрично "Божията ръка", а се говори за нещо написано с ръка, което според речника може да означава и "разписка за дългове",

то може и да е нещо в тази посока - т.е. че Бог е унищожил нашия грховен дълг, представен образно с "разписка за дългове" тук (?)


[ Редактирано 17.11.09 15:41 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
кол. 2.14,   кол. 2:14,   колосяни,   превод
Никодим
    
10.10.14 06:02 Цитирай
Гост
Второзаконие 31
24 А когато Моисей написа на книга думите на тоя закон дори до край,
25 тогава Моисей заповяда на левитите, които носеха ковчега за плочите на Господния завет, като каза:
26 Вземете тая книга на закона и турете я край ковчега за плочите на завета на Господа вашия Бог; и там ще бъде за свидетелство против тебе.

Исус Навин 8:34
И след това прочете всичките думи на закона, благословенията и проклетиите, според всичко каквото бе написано в книгата на закона.

Даниил 9:11
Да! Целият Израил престъпи закона Ти, като се отклони та не послуша гласа Ти; за която причина се изля върху нас проклетията и клетвата написана в закона на Божия слуга Моисей; защото Му съгрешихме.

Гал 3
10 Защото всички, които се облягат на дела, изисквани от закона, са под клетва, понеже е писано: "Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в книгата на закона".
13 Христос ни изкупи от проклетията на закона, като стана проклет за нас; защото е писано: "Проклет всеки, който виси на дърво";
14 така щото благословението, дадено на Авраама, да дойде чрез Христа Исуса на езичниците, за да приемем обещания Дух чрез вяра.

Мисля че тези стихове отговарят на въпроса кое "написано с ръка" е противно, против нас.
Ако не изпълняваме всичко написано в книгата на закона, то клетвата и проклетията написани в книгата падат върху нас.
А в Христос получаваме благословение независимо от дела, благодат чрез вяра.

Най-отгоре

    
13.10.14 19:39 Цитирай
изказвания: 4599

Т.е. според теб под χειρόγραφον (букв. "ръко-написно") се има предвид Мойсевия закон. Добре звучи, но как обясняваш следните неща:


- Защо се уточнява, че е написано с ръка, дори това да е Мойсеевата ръка (което не е изрично потвърдено - напр. може да е написаното на плочите, пряко с Божията ръка)? Защо не просто "написаното" или директно - "закона"? Защо е важно да се спомене, че е написано с ръка?



- Като се казва, че някой е прикован на стълб("кръст"), се има предвид, че е убит за наказание, екзекутиран, по този начин. Съответно излиза, че Бог е "убил", наказал, унищожил това "ръко-написано".

Ако това "ръко-написано" е Мойсеевият закон, то ще значи, че Бог е унищожил Мойсеевия закон. А самият Исус казва, че дори йота няма да премине от Мойсеевия закон, докато всичко не се изпълни (очевидно вкл. жертви, смъртни наказания, обрязване, празници, почивки("сабат[он]и"), десети("десятъци") от животни и плодове за потомците на Леви,  и прочее, и прочее - нито йота).

Поради това  (независимо дали повярвалите в Исус са под Мойсеевия закон или не (смятам, че пише ясно, че не са)), самият закон не ми изглежда да е бил унищожен, "убит за наказание", от Бога.
А и защо Бог да "убива", унищожава закона? Защо не - престъпника на закона? А допълнително, изрично знаем Кого Бог е убил, жертвал вместо (т.е. - за да спаси) престъпниците на Мойсеевия закон, което, мисля, внася допълнително объркване.




Съответно, тези два довода ми се струва, че подкопават разбирането, че става дума за Мойсеевия закон.


[ Редактирано 13.10.14 21:12 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

Никодим
    
14.10.14 04:55 Цитирай
Гост
Моисей нали написал с ръката си думите на целия закон, което включва и десетте заповеди, защото никой не е чел плочите, но знаем какво е пишело на тях от книгата на закона.
Обрязването направено с ръка също е от Бога, а не от човеците.

В библията единственото нещо което е казано че обвинява, че е свидетелство против вярващите е закона, който е важал за тези които са сключили завет и имало и клетва в закона какво да сполети този който не го спазва.
Закона прави греха още по-грешен.

"Проклет всеки, който не постоянствува да изпълнява всичко писано в книгата на закона".
Исус ни е изкупил от проклетията на закона и няма никакво осъждане на тези които са в Христос.
Греха ни прави задлъжнели към закона, който е свидетелство против нас.
Написан е точно с тази цел.

Обвиненията на закона са приковани на кръста с Христос. Там е прикован и плътския човек който сме съблекли.
Кол. 2
12 погребани с Него в кръщението, в което бидохте и възкресени с Него чрез вяра в действието на Бога, Който Го възкреси от мъртвите.
13 И вас, които бяхте мъртви чрез прегрешенията си и необрязаното си плътско естество, вас съживи с Него, като прости всичките ви престъпления;

Плътския човек е убит на кръста, наказан е и също така там на кръста са и обвиненията на написаното с ръка свидетелство против нас.
Марк 15:26
А надписът на обвинението Му бе написан така: Юдейският Цар.

Новият човек, възкресеният от мъртвите не е под закон, той е оправдан.
Римляни 6:7
Защото, който е умрял, той е оправдан от греха.
Римляни 7:1
Или не знаете, братя, (защото говоря на човеци, които знаят що е закон), че законът владее над човека само, докогато той е жив?

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF