Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

last reformation   адвентизъм   апостолски център живот в слава   говеда   господнето тяло   извращения   музика   промяна на климата   рождество христово   рубеола  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Общи теми за вярата << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Добри ли са хората, които не са родени от Бога (чрез вярата в Божия син)
Започване на нова тема
    

01.11.09 03:06 Цитирай
изказвания: 4292
(разкл. от: Секта "Градът на Христос" - материали от Д. Дакашев)



Хора (eureth, vladimir), вие сигурно сте добри хора и вярвате искрено във вашия бог, но това не прави другите (които не вярват във вашия бог) непременно лоши и греховни. Това, че не вярвам, че Христос е божи син; това, че не вярвам в непорочното зачатие и възкресението, не ме прави непременно лоша и греховна. Нямам нищо против вашия Христос, просто смятам, че той е бил една много силна, харизматична, обединителна и благодорда личност, но ЛИЧНОСТ, не бог. За мен бог няма лице, няма име, няма история, няма пол, няма етнос, няма религия, няма партийна принадлежност така да се каже. За мен БОГ е в нас, в нашето умение да сме умни, добри, благородни, да пазим планетата, да живеем ако не пестеливо, то поне без разхищение, да не замърсяваме реките и моретата, да не строим голф-игрища, да не строим заводи като Кремиковци, да не нараняваме слабите, да не обиждаме различните, да съзидаваме, да мислим с главите си, да бъдем полезни на себе си и на околните. Това е Господ за мен и аз съм сигурна, че той много повече се вълнува от тези, истинските, реалните неща, отколкото от някакви си молитви, религиозни глупости, идолопоклонничества... Господ иска от нас да живеем природосъобразно и зачитайки правото на всяко друго същество, животно или растение на планетата. Господ би бил доволен, ако обичаме другите хора и им помагаме при нужда; би се радвал ако сме добри и работим за прогреса и за благото на човечеството, Господ едва ли се интересува от нашите дребнички, човешки легенди за него. Наричайте го както искате, но знайте, че хората, които са над вашата религия не са непременно лоши. Не ми е нужно да се боя от страшния съд и от ада, за да съм добра - разбирате ли? Не се боя от тези неща, не вярвам в тях, както и в рая, вярвам обаче в ДОБРОТАТА, за мен тя е част от Господ.
Желая ви добро..., а Мейдън и Металика са си много готини, слушам ги с кеф и изобщо не ме правят агресивна
Останете си със здраве на тази земя, поздрави!



[ Редактирано 01.11.09 14:28 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
бог,   вяра,   греховност,   грях,   доброта,   исус от назарет,   смисъл на вярата,   спасение
    
01.11.09 14:09 Цитирай
изказвания: 4292


Какво да ти кажа... мога само да свидетелствам, че Бог ме е променил и че съм коренно различен човек от времето преди Бог да ме роди и да ми даде нов дух чрез личното познаване и вяра в Божия син, Исус от Назарет. Бог ми даде нов дух, където сам Бог обитава и където е святост, и ми прости греховете и ми даде мир с Него, а преди бях без Бога в света и без надежда, мъртав като всеки, който е без Божия син.
(Всъщност Бог ме спаси не само от греха и смъртта по принцип, но и от конкретно телесна смърт, понеже в безсмислието на живота си не исках да повече да живея и не зная как щеше да свърши всичко това...)

Но все пак, ако и Бог да ми дал нов дух, тялото си ми е същото и поради греха, който е влязъл в света чрез грехопадението на първия създаден човек, тази плът е източник на множество греховни желания,
както и се казва в писмата на бившия враг на Божия син, Павел от гр. Тарс (който бива пресрещнат на пътя към Дамаск от самия господар Исус, след като Той вече е съживен от мъртвите, и от враг на Божия син, Павел бива направен пратеник на Божия син в света, за наша полза):
„...А делата на плътта са явни. Те са: разврат, нечистота, разпътство, служене на образи, магьосничество, вражди, разпри, ревнувания, ярости, партизанства, раздори, разцепления, зависти, пиянства, пирувания и други подобни; за които ви предупреждавам, както ви и предупредих, че които вършат такива неща, няма да наследят Божието царство.
/из писмо до учениците в Галатия/

Та когато, за мое съжаление, последвам желанията на греховната плът, мога да падна в съответния грях пред Бога. (По принцип отначало, преди греха и смъртта да влязат в света, плътта не е била греховна, доколкото разбирам. Т.е. плътта, както е създадена от Бога отначало, не е нещо лошо по принцип.) Но добре, че Бог иска да възстанови човека, а не да го осъди, и прощава на човека, когато се откаже от греха и помоли Бога за прошка, когато не е извършил грях до смърт,  понеже иначе едва ли някой би имал шанс, ако Бог искаше да осъжда загиналото греховно човечество, а не да го спаси и възстанови...





Когато Исус от Назарет учи своите ученици за молбите към Бога (това преди още те да бъдат родени повторно и преди Той да е бил прославен, бидейки съживен от мъртвите), Той им казва, че те са зли, като там той всъщност говори и за всички хора по принцип, а не само за тях в онова им положение:

Или кой е онзи човек от вас, който, ако синът му му поиска хляб, ще му даде камък? Тогава ако вие, които сте зли, умеете да давате добри неща на децата си, колко повече вашият небесен баща ще даде блага на онези, които му искат?
/из свид. на Матей/


Всъщност и според казаното от Бога в Св. Писания, не можеш да станеш добра и праведна, и Божия, чрез страх от огнената подземна бездна, където Бог държи онези, които ще изправи на съд, или пък чрез страх от огненото езеро, където Бог ще хвърли осъдените от Него за вечна гибел (това е втората смърт). Нито Божиите слуги, нито Бог учи някъде учи в книгите си, че някой човек може да стане добър и праведен пред Него по подобен начин. (Но все пак Бог е дал начин, ако някой приеме Божия начин.)

Но също така е вярно, че ако „ние, които сме зли“ не бъдем променени и от зли не бъдем направени добри и праведни, то на Божия съд и след него не може да ни очаква нищо добро.

Така, че това, че човек не може да стане добър чрез страх от Божието наказание, не означава, че с това човек може да оправдае даден грях пред Бога (напр. непризнаване на истината, засвидетелствана от Бога) или пък, че Бог ще приеме в царството си, човек, който не признава Божия син и следва греховните желания на плътта си, вършейки грях след грях, и няма у сбе си Божия Дух и не следва желанията на Божия Дух, нито пък всъщност би могъл да прави това, когато не е роден от Бога и съответно няма Божия Дух.






Не зная защо вярваш в този твой бог, който бог „... е ... в нашето умение да сме умни, добри, благородни, да пазим планетата, да живеем ако не пестеливо, то поне без разхищение, да не замърсяваме реките и моретата, да не строим голф-игрища, да не строим заводи като Кремиковци, да не нараняваме слабите, да не обиждаме различните, да съзидаваме, да мислим с главите си, да бъдем полезни на себе си и на околните“.

Т.е. ти вярваш, че умението ти да си добра, благородна и т.н. е твоя бог. За мен подобна вяра и логика (и бог) е доста странна и не особено „веро-ятна“, така да се каже.
В това не виждам никакъв Бог, а по-скоро желание да се отрече Бога като такъв, за който говори Исус от Назарет, когото ти казваш, че считаш за  „силна, харизматична, обединителна и благодорда личност“, но не и за Бог.

Една от причините за това, може би е , както някой малко шеговито е казал, че греховният човек не намира истинския Бог по същата причина, поради която крадците не намират полицията.
Сами по себе си, в сегашната ни житейска ситуация, хората сме греховни и зли, и не са нужни кой знае какви усилия за да се види това - и то по целия свят (прочети който и да е днешен вестник), от който желае да го види.
И кой би пожелал да отиде при праведния и свят Господар, който не допуска грях и по принцип осъжда онзи, който върши грях? Да не говорим за това, че Бог е Господар и собственик на всичко и човек би трябвало да признава този праведен Господар и да се съобразява с Него и с неговата воля и т.н. и човек няма как да е господар на себе си, а Бог е негов Господар и Бог осъжда бунтовници като напр. сатаната (и когато дойде времето, Бог ще го хвърли в същото онова огнено езеро за вечно наказание).





По принцип няма логическо противоречие Исус и да е личност (той е истински човек, роден от жена), и да е Бог, и според записаното от учениците му самият той приема поклонение като Бог и учи вяра в Него като Бог и като определен от Баща си цар над всичко.

Това е от свидетелството на Йоан, един от учениците на Исус, и описава един от моментите след съживяването на Исус от муртвите, когато той е дошъл при учениците си за да им покаже, че той отново е жив и така да утвъръди вярата им, че той действително е определеният от Бога цар и съдия над всички, Божият единствен син и Божият първороден син от мъртвите:

А Томас, един от дванадесетте, наричан Близнак, не беше с тях, когато дойде Йесус. Затова другите ученици му казаха: Видяхме господаря.

А той им каза: Ако не видя на ръцете му раните от гвоздеите, и не сложа ръката си в ребрата му, няма да повярвам.

И след осем дни учениците му пак бяха вътре, и Томас с тях. 
Йесус идва, както вратата беше заключена, застана сред тях, и каза: Мир на вас!
Тогава каза на Томас: Дай си пръста тук и виж ръцете ми, и си дай ръката и я сложи в ребрата ми, и не бъди невярващ, а вярващ.

Томас му отговори: Господар мой и Бог мой!

Йесус му каза: Понеже ме видя, Томас, ти повярва - щастливи са онези, които са повярвали без да видят.
/из свид. на Йоан/




Според казаното от Исус, от позицията на Бог и господар, Бог действително се вълнува от реални неща, а не от нерелани,
но за Бога освен например обичта и помощта, реални неща са например също и молбите към Него. На които той отговаря (на мен поне много кратно ми е отговарял, но зная и много други хора, на които е отговарял).

И също грехът е реален, и Бог по принцип осъжда и наказва човека, който върши грях пред Бога, а особено пък греха „служене на образи (eidoloi)“ е един от най-тежките грехове пред Бога, поради който например Бог е определил народът на Израел да бъде отведен в 70 годишно робство във Вавилон, няколко стотин години преди Божието Слово да се въплъти и да стане човека Исус от Назарет през първи век (то и затова е първи век е първи век, и затова сега сме двадесет и първи век.).




Подобно на теб, смятам, че Бог не се интересува от легенди и небивалица относно Него (напр., че Бог давал, но в кошара не вкарвал или пък, че  „Бог е българин“, или, че българите са християни по принцип, и т.н.),
но за съжаление, хората, които не са родени от  Бога са роби на греха и съотвтно няма как да не вършат зло, дори и да не искат (а то те си и искат...), понеже робът върши не онова, което иска, а което робовладелецът му заповяда.
А то дори и тези, които са родени от Бога трябва да следват подарения им Божий свят Дух и неговите праведни желания, а не грехошните желания на плътта си, ако искат да стоят в праведността, която Бог им е подарил и да не бъдат осъдени на Божия съд. Камо ли онези, които не са родени от Бога.

Т.е. по принцип всички наследници на първия човек (който е решил да повярва в измамата на сатаната и да счете Бога за лъжец, и след това очаквано е извършил и грях и така грехът (и смъртта чрез него) е влязъл в света) получават  в „неследство“ греховността и, чрез греха, смъртта от баща си.  Затова и умираме. Но отначало не е било така.


Но Бог, въпреки, че не е бил длъжен да даде на престъплия и загинал човек изход от греха и смъртта, все пак от милост и любов към поробеното под греха човечество, е решил да даде изход на човека от греха и смъртта.
Да, има такъв изход от робството на греха и смъртта и той е само един единствен. Но малцина са тези, които намират този изход и премат този безценен Божий дар, и минават през този изход, и не се връщат обратно в греха и смъртта, а стоят в подарения им вечен живот и праведност, и мир с Бога.
Който човек бъде научен от Бога, отива при този изход и минава от там, отива при този хляб на живота и яде от него и никога повече не огладнява, отива при тази животворна вода и пие от нея и никога повече не ожаднява...


Вж. тук повече http://edinni.com/page.php?16




Защото Бог толкова обикна света, че даде единствения си син, за да не се погуби никой, който вярва в него, а да има вечен живот. Защото Бог не е изпратил сина си да съди света, а чрез него светът да бъде спасен. Който вярва в него няма да бъде осъден, а който не вярва, вече е осъден, защото не е повярвал в името на единствения Божий син.

    И това е присъдата: че светлината дойде в света, а хората обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли. Защото всеки, който върши лоши неща мрази светлината и не отива при светлината, за дa не бъдат изобличени делата му. А който постъпва според истината отива при светлината, за да се види, че делата му са извършени според [волята на] Бога.
/из свид. на Йоан/

[ Редактирано 01.03.13 08:06 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласуваща хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

 
Започване на нова тема
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF