Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

anders breivik   mlm   армагедон   белегът на звяра   греховност   заводи на епъл   стойчо купенов   схизма   съдене   християнска държава  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Бог ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!
 
Владо   10.05.20 23:30
еурет, с предишният пост тук броят “реплики” бе 666.
 
Владо   10.05.20 23:29
Един разтърсващ съвремието филм на евреина Ray Comfort. За съжаление без субтитри на български. https://youtu.be/7y2KsU_dhwI
 
eureth   21.03.20 02:10
готово е...

Към страница       >>  
Започване на нова тема
    
25.05.09 14:46 Цитирай
изказвания: 2090
(разкл. от: Покаяние)

Про-пре-прочетох това, което бях и преди години чел от него (А.Августин, или т.н. "Св.Авг.Блаженни", "Изповеди") и мнението ми, както и преди, си остава - в написаното не намирам никакъв живот от Духа на Бога, нищо не радва и не храни духа ми, това е написано и пропито от философия и ..... неплодотворни човешки размисли ; дотук спирам.

Никога не бих препоръчал този "учител", на мой ученик.

Добре е за новоповярвалите да се укрепяват не в нереалистични фантазийно-романтични философии на някаква древна личност, а в силата на писанията и в святостта на Духа Божий .


" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре
августин,   августин блажени,   аврелий августин,   блаженият августин,   светите отци
    
26.05.09 10:06 Цитирай
изказвания: 1582

Да прочетеш Августин за 24 минути.

На 25 май в 14:21 часа апостола от Перник рече:

vladimir:

Аврелий Августин- ще се запозная с този твой учител.


А на същия ден в 14:45 апостола от Перник добави:


Про-пре-прочетох това, което бях и преди години чел от него (А.Августин, или т.н. "Св.Авг.Блаженни", "Изповеди") и мнението ми, както и преди, си остава - в написаното не намирам никакъв живот от Духа на Бога, нищо не радва и не храни духа ми, това е написано и пропито от философия и ..... неплодотворни човешки размисли ; дотук спирам. 


Така Пернишкото дете-чудо за пореден път смая грешнаго тигра: той за 24 минути не само про-препрочете Августин (не споменава какво точно от огромното му наследство е про-препрочел, но това няма значение). Значение има, че го е про-препрочел и се е запознал с него (според както твърдеше 24 минути по-рано) и не само се е запознал, ами компетентно го е оценил.


[ Редактирано 02.01.13 04:12 ]



Christus regnat
Най-отгоре

    
26.05.09 10:19 Цитирай
изказвания: 2090
Тигър,

аз съм написал разбираемо, смятам, следното :

Про-пре-прочетох това, което []bбях и преди години чел [/b] от него (А.Августин, или т.н. "Св.Авг.Блаженни", "Изповеди") ...


Този твой учител съм чел и преди. Свикнал съм да чета избирателно, но внимателно. Материалът не изисква моята концентрация и специално разбиране и вникване.

Сега просто прехвърлих неговите съждения, които не заслужават моето внимание.

А иначе иронизма и сарказма ти касаят теб - самата и твоята евентуална праведност пред Святият повече, отколкото накърнеността на моето евентуално обадило се его.

Просто ти си избираш - да бъдеш Христова, или принадлежаща на "Православната Църква" и пишеща с характерният за вас сарказъм и жлъчност.

The choise is yours, madam.




" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
26.05.09 10:44 Цитирай
изказвания: 1582
vladimir:

Сега просто прехвърлих неговите съждения, които не заслужават моето внимание.


Аз пък след като в продължение на месеци четох твоите съждения последователно и не избирателно, най-накрая се убедих, че твоите съждения не заслужават моето внимание.

Чети си твоите свети отци: Бакалов, Екарт, Джойнър и т.н. и върви по пътя си.


[ Редактирано 26.05.09 10:46 ]



Christus regnat
Най-отгоре

    
26.05.09 10:46 Цитирай
изказвания: 2090
И, тигър,

ако някога си "работила" (разбирай- служила) на новоповярвали ученици на Господа Исуса, тогава ще разбереш много неща, които сега няма да си губя времето да ти ги пиша.

Опитай се на някой новообърнал се от греховете и още "пресен" човек на Бога да му пробуташ Августин - ще получиш искрен смях в лицето. Още повече ако човека познава Бащата и е преживял искренно и силно покаянието си.

Просто философиите не вървят сред искренните ученици на Исуса, Божият Помазаник.

Философиите са за да гъделичкат уши и его. Те са непродуктивни и не служат на целите на Божието царство.

Те не променят чрез Духа Господен.

Те са плод на човеци и са изговорени от собственото сърце повече, отколкото от Духа на Бог.










адм.бел.
разкл. в: Сектата православие(празнославие)












" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
26.05.09 15:53 Цитирай
изказвания: 4604
Тигър, чудя се защо толкова наблягаш на трудовете на Аврелий Августин, когато той е един от крайъгълните камъни на западно-римското отцепление на вярата, също е любимец на Лутер и Калвин (може би и затова не са успели да се върнат до новия завет), които примерно ти отхвърляш, допринесъл е също за едно учение, което по правило източно-римското отцепление във вярата не приема, и всъщност доколкото разбирам някои от източните дори го смятат за лъжеучител.


Бог създал ли е земята и това, което в нея за шест дни?
Или всъщност Бог бил създал всичко това в един миг, а описаното от Бога в Мойсеевата книга било само една алегория, която не трябвало да се приема буквално?
Изглежда, че Аврелий Августин вярва и учи второто.


Какво е светлината, която пише, че Бог създал чрез Словото си и след това Бог разделил светлината от тъмнината и нарекъл светлината ден, а тъмнината - нощ?
Видима светлина ли е
или всъщност "илюминирането" (просветлението) на интелектуалните Божии създания (небесните Божии вестители)?
Изглежда, че Аврелий Августин вярва и учи второто.


Вярно ли е наистина, че всеки следващ човек се ражда виновен (не казвам: "продаден под грях", а "виновен") пред Бога, поради греха на Адам, както Аврелий трвъди?


Къде Бог е регламентирал понятие „наследници на пратениците“, за каквито Аврелий говори?
И ако Бог е казал подобно нещо някъде в Писанието, какво точно Бог има предвид?
Или това е едно от многото по-късно изфабрикувани понятия, с които се злоупотребява „идеално“ и се прави каквото си искаш, т.е. каквото си иска т.нар. „Църквата“ (не всяка, разбира се, а най-правата и най-...)


Къде Бог е говорил в новия завет за „свещенодействия“, извършвани от някакви т.нар. „наследили“/"клер(ос)"/виз."клир(ос)" (гр. букв. „наследство“) , за каквито Аврелий говори ?


Може ли някой да бъде отново потопен във вода в името на помазаника Йесус - както друг от древните писатели казва (например ако идва от източно-римското отцепление при западните,  и съотв. обратното)
или такова нещо не трябва да се прави - както Аврелий казва?
(Доколкото зная, наскоро западно-римският пастор закри едното „лимбо“ в ада.)


Според Аврелий, Мариам от Назарет останала девствена жена дори след като родила първия си син, Йесус, и след като имала след това съпружески (сексуални) взаимоотношения със съпруга си /свид. на Мат/, а явно и други синове - понеже Йесус е бил първият й син (и явно вторият й син е бил друг).
Тя била „пълна с благосклонност“ (от Бога), понеже била девствена.
Никога не е извършвала никакъв грях.
Човечеството било спасено заради тази жена.
...


Според Аврелий, съдбата на човека се решава когато умре (в такъв смисъл молбите и свещичките за умрелите изгубват всякакъв смисъл).
Иначе т.нар. „очистващ огън“ между смъртта и съживяването на мъртвите очиствал само онези, които „общували*“ с т.нар. „Църквата“  (те не са нея, а само общуват с Нея).
(На практика се получава се нещо като: очистване чрез задгробен наказателен огън и чрез Нея.)

(* най-често под това римско „общуване“ се има предвид: на т.нар. „църковна служба“ т.нар. „свещеник“ на съответното отцепление да му дава хляб и вино (които не просто представяли тялото и кръвта на Божия син, а били самите те),

като целта на това псевдо-посредничество не е дори Божиите хора да си спомнят за смъртта на Божия син Йесус от Назарет (както той е наредил на своите си да правят, когато се събират в негово име (а не: когато „ходят на служба/църква“), разчупвайки хляб и вино и разделяйки си ги помежду си (а не: получавайки псевдо-посредническа църковническа услуга при изпълнение на съответния ритуал) ),

който ги е спасил, като по волята на баща си заради любовта на баща му към злите, а и поради собствената си любов към тях и към баща му, е станал умилостивителна жертва пред Бога, за да получат злите праведност и вечен живот, и да не падне справедливият Божий гняв върху тях и да бъдат осъдени справедливо  от светия Бог на вечни мъчения,

а друга цел.)




Според Аврелий, сега, в момента, сатаната бил вързан в бездната и не можел да мами народите да нападат и правят зло на Божиите хора, и Божият син царувал триумфално чрез своите хора на земята.
(Само отбелязвам, че като един от истинските пратеници на Божия син учи, сатаната в момента всъщност обикаля наоколо като ревящ лъв и търси да „погълне“ когото може.
А Божият син казва, че ще се възцари след като се върне на земята и заповяда да посекат враговете му пред Него.
Да, де, някои казват, че Той вече се бил върнал, едни - през 1844/5 г., а други - още 70-та година на първи век.)



Според Аврелий пред Бога е приемливо Божиите хора да участват в някаква т.нар. от него „справедлива война“, т.е. когато е „за добра цел“ и е водена от текущата власт и любовта била централния мотив...

(Може би такава добра цел е напр. освобождаването на Йерусалим от мохамеданите? Или потушаване на селски въстания? Или защитаване на родината от „братска християнска държава“, примерно Гърция?).



Странно защо Онзи, който има най-голямата любов – по-голяма дори от тази на Аврелий - не е направил война с враговете си /до римл., 5/ (война от любов, разбира се...), а вместо да направи война от любов с тях, всъщност ги е спасил, като е станал от любов умилостивителна жертва пред Бога и така е умрял от любов за тях и на него е паднало наказанието довеждащо мир с Бога на онези, които Го приемат /Ис.,53/?...
А е оставил войната с враговете си за края на епохата, но за наказание, разбира се, а не за „война с любовен централен мотив“.

Странно защо и Неговите последователи вместо да заформят една любовна военна армия в Йерусалим (още в началото вярващите са станали хиляди...) и да убият любовно антихристите-евреи, които убили несправедливо Стефан, или пък онзи тогавашен цар-убиец на Божии хора,

всъщност правели и учели същото като техния Учител и Спасител и така останали в това си “невежество“, от което явно само „справедливата война“ на Аврелий от Хипо е можела да ги освободи.

Но да, възникналата по-късно язва, наричана от мнозина „Църквата“, поправила убедително техните „пропуски“ и „невежество“, че и днес продължава да ги поправя и учи...




Ако пък всъщност не Аврелий Августин избира кое да е вярно и кое - погрешно,

а всъщност ти избираш това,

тогава излиза, че можеш спокойно да пропуснеш позоваването на Аврелий, като че ли имащо някакво определящо значение, а направо можеш да цитираш себе си. (Не казвам, че е зло да цитираш себе си, просто отбелязвам.)


[ Редактирано 06.12.09 01:21 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
августин,   аврелий августин,   алегория,   богородица,   евхаристия,   клир,   мариам от назарет,   наследили,   наследници на пратениците,   наследство,   повторно потапяне,   причастие,   първи грях,   светото причастие,   справедлива война,   сътворение
    
26.05.09 17:23 Цитирай
изказвания: 1582
Еурет, много ще ми помогнеш, ако кажеш кое от горните в кое произведение на Августин си чел. Благодаря ти предварително.

Аз далеч не съм чела всичките му прозведения, а само 4 (като четвъртото сега го чета). И се позовавам именно на него - "Изповедите", където не съм видяла НИЩО от посочените от теб работи.

Принципно вече споменах нееднократно мисля, че никой от светите отци не се е считал за безпогрешен, нито е искал другите да го приемат така.

Що се отнася до Мария - идеята, че тя е родена безгрешна е чисто католическа и възниква далеч след Августин.

Що се отнася до забележката ти, че бил любимец на Лутер и Калвин, това не е никакъв аргумент срещу него. Христос също е любимец на Лутер и Калвин, както и на Георги Бакалов. Но това не е аргумент срещу Него, нали?

[ Редактирано 26.05.09 17:24 ]



Christus regnat
Най-отгоре

    
26.05.09 21:34 Цитирай
изказвания: 2090
Гордостта винаги предшестува падението.

Тигър и сега ти, която беше тръгнала да отваряш очи на мало и голямо, че не знае какво е "протестант", кой е еретик и кой - не-....кой не знае в какво вярва сега .

Не злорадствам - просто Еурет отделя повече време и нерви, от мен, например.



" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

    
27.05.09 14:29 Цитирай
изказвания: 4604
Тигър,
вж. „De Genesi ad litteram“ (не обръщай внимание на последното уточнение в заглавието, според мен...), поради която си е спечелил доста критици  както по отношение на обяснение на началото на самата Мойсеевата книга, така и косвено по отношение на липсата у него на някои други неща, които биха били в помощ за това.
В случая, както разбирам, допълнително е замесена и една от книгите, които са вмъкнати неявно в колекцията на Божиите книги, но не са признавани дори и от „вмъквачите“ за част от Божията колекция от книги, разпространени сред две от големите отцепления – не мисля, че им се пише нещо добро в тази връзка, но това е само Божия работа.

Очаквано, подобни „писания“ се приветстват от поклонниците на Еволюционизма и  от „разумните“ либералисти. Според мен, в случая Августин се е подвел основно поради нео-платонистическия си афинитет, но е успял да си намери и текстуални „основания“ както може. „Който търси – намира“ е казано от Божия син в съвсем друг контекст, но всъщност дори и в този контекст не е чуждо на новия завет, напр. на п-мото до римляните.


Като изключа пословичната продуктивност на древния писател от (h)Ипо не виждам някаква кой знае каква принципна разлика между него и примерно съвременния Билбо, който настояваше във форума, че началото на книгата на Мойсей не било буквално, а алегорично.


(А ето нещо и от източно-римския Кураев, който казва,
че източно-римското отцепление нямало текстуално и доктринално основание  да отрича еволюционизма,
Дарвинизмът не противоречал на вярата в Божия син,
и също казва, че денят от сътворението не трябвало да се разбира буквално (основанието му е подобно на основанието за отричането им(/ви) на буквалното приемана на написаното относно 1000-та години царуване на Божиите хора на земята заедно с възцарилият се на земята Божий помазаник и син, Йесус от Назарет (при вързан сатана хвърлен в бездната, не-мамещ невярващите народи) описано в Разкр. 20.гл.:

"Orthodoxy has neither a textual nor a doctrinal basis to reject evolutionism. Neither does it make sense for Orthodox Christians to indulge the current fashion of irrationality (since any irrationality, in the end, will favor occultism and will work against the Church)..."the Days of creation should be understood not literally ("For a thousand years in Thine eyes, O Lord, are but as yesterday that is past, and as a watch in the night.") but as periods!"

Secondly, the idea of evolution, given its separation from its atheist interpretation...Darwinism does not contradict the biblical teaching on the creation of living things because evolution does not address the question of who created the first animals..." )



Вж. също нещата, които е писал срещу Пелагий.

Вж. Contra epistulam Parmeniani, De symbolo ad catechumenos

Вж. De Sacra virginitate

Мариам била избрала да остане девица (...и се омъжила за Йосеф, с когото имала съпружески взаимоотношения, м.б.).
Божият син искал да одобри девствеността (поради това Мариам била избрана да се роди Той чрез нея).

Мариам била наша майка в дух и ние - нейни части...

Вярващите били родени „в Църквата“.


Вж. „Проповед“ 186
Мариам била вечно-девствена жена.

Вж. De natura et gratia
Мариам е без грях. За разлика от всички други хора.



Вж. Enchiridion ad Laurentium

„...Никой не отрича, че душите на умрелите се ползват от благочестивостта на техните живи приятели, когато жертвата на Посредника се принася за умрелите* или се дават милости в църквата. Но тези средства ползват само онези, които, когато са били живи, са заслужили такива услуги да би могло да бъдат в тяхна помощ.

Защото има начин на живот, който е нито толкова добър, че да не се нуждае от такива помощи след смъртта, нито толкова лош, че да не получи полза от тях след смъртта. Все пак има добър начин на живот, който не се нуждае от такива помощи, и, отново, някой толкова лош, че когато такъв човек напусне този живот, такива помощи не го ползват нищо.
Затова, тук в този живот е, където се изискват всяка заслуга или провинение, чрез които състоянието на  човека в следващия живот бива подобрявано или влошавано (чрез споменатите услуги, м.б.). Затова, никой да не се надява да получи каквато и да е заслуга пред Бога след като умре, която той е пренебрегнал да получи тук в този живот.

(* т.е. Божият син принасян многократно в жертва на Бога, чрез съответния човешки светски църковнически ритуал...)

Така че тези средства, които Църквата постоянно използва в застъпничество за мъртвите не са в противоречие на онази декларация на apostle*, когато той е казал: „Защото всички ще застанем пред съда на Christ**, така че всеки да може да получи според каквото е направил в тялото, било то добро или зло“  до римл. 14:10; 2 до кор. 5:10.
Защото всеки човек докато живее в тялото е осигурил за себе си заслугите, чрез които тези (спомагащи) средства могат да го ползват [след смъртта]. Защото те не ползват всеки. И все пак, защо те трябва да не ползват всички, освен заради различните начини на живот, които хората водят в тялото?
Съответно, когато  са принасяни жертви за баптисаните*** умрели - било на жертвеника или милости – те са благодарствени жертви за най-добрите, умилостивения - за не-толкова-много лошите, и, колкото до много лошите – дори и да не са от никаква полза за умрелия – те са поне някакъв вид утешение за живите. Където те (т.е. жертвие, м.б.) [все пак] имат някаква стойност, тяхната полза се състои и в получаването на пълно опрощаване или, най-малко, в правенето на обречеността по-поносима...“

(* букв. пренасяне на гр, „apostolos“ – „пратеник“ )
(** „поименяване“ на букв. прен. гр. „christos“ – „помазан (за цар)“ )
(*** букв. пренасяне на гр, „baptizo“ – „потапям“ )







Чудя се също как Аврелий си обяснява това, че Божиите небесни вестоносци са облечени, а не голи. Понеже той смята, че Адам и Ева след като извършили грях си направили препаски не за друго, а понеже почувствали, че детеродните им органи (вече) не били послушни на волята им. 

(Както се знае, той доста се е занимавал със собствените си проблеми в тази област, и на мен ми се струва, че е отишъл до там да окачествява като грях едва ли не мъж да пожелае своята си жена.)

Та тъй като Божите вестоносци са свети и праведни, то те не би трябвало да се срамуват от голотата си по неговата логика, но всъщност всички хора, които са виждали Божии вестители свидетелстват за тях, че те са облечени, а не голи.
И щом праведните Божиите вестоносци са винаги облечени, а не голи,
то защо Аврелий смята, че Адам и Ева искали да си покрият голотата непременно поради причина, която той изтъква, а не поради някаква друга, например същата, поради която и вестоносците са облечени?...




Във връзка с едно от ученията на Аврелий, зная едно стратегически важно място в п-мото до римляните, което синодалният превод, според мен, превежда напълно своеволно и тенденциозно, без покритие в гръцкия текст. Ще изчакам още време преди да повдигна въпроса по-видимо, но вземайки предвид това учение, допускам, че това конкретно отклонение в този превод (понеже не е само едно, според мен) има пряка връзка с него.





Да, зная, че древните писатели след пратениците на Божия син не са безпогрешни в разбиране и писане, нито че са се считали за такива, както и ти, и аз не сме и не се считаме.

Но не е само това – че не били се считали за безгрешни, а също и това, че никой от т.нар. от теб „светИте отци“ не се е считал също и за „светИ отец“ - както и аз и ти също не се считаме. (Нито пък Бог е говорил подобни неща, описвайки такова нещо. )

И дори имам достатъчно основания да вярвам, че на никой от тях не му е идвала на сърцето особената представа, която се „материализира“ при изговарянето на чуждата на Божието говорене църковническа парола: „светИте отци“,

още по-малко пък когато те не са бащи на никого от тези, които ги наричат така,
въпреки, че зная, че тази ми забележка е напълно ненужна, тъй като така или иначе никой не свързва човешкия църковнически чин/позиция/“църковническо-аристократична титла“  „отец“ с разбираемата нормална съвременна (но „кофти“ не-църковническа) дума „баща“,
нито пък свързва патентованото кодово название „светИте“ със Божията святост или светите Божии хора, както Бог нарича децата си – родените чрез водата и Духа, поради това, че са признали, че Йесус от Назарет е Божият помазан цар и син, и че Бог го е съживил от мъртвите и му е дал слава.  (Както и думата „чобанин/говедар/овчар“ (п-мо до еф., 4) разваля „завчас“ евангелистките  бълнувания около някакъв местен (или по-глобален църковнически феодал), наречен „пастор“ (а вече и „обединяващ апостол/генерал/маршал“.))


Та, както споменах, излиза, че можеш спокойно да пропуснеш позоваването на тези древни писатели, като че ли каквото били писали има някакво определящо значение за истината или пък за теб. Тъй като явно те не са някакъв авторитет - понякога казват нещо вярно, понякога – не, и ти ги преценяваш и определяш дали говорят истина или не.
Та, казвам, можеш да цитираш и директно себе си със същите последствия (а може и мен или някой друг, ако пък не ти се носи отговорност).

[ Редактирано 08.06.09 14:51 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре

    
27.05.09 16:08 Цитирай
изказвания: 1582
Благодаря ти Еурет, ще си запиша конкретните заглавия, които даваш, и ще прочета (дано ми даде Бог тази възможност) посочените произведения. Но първо да си свърша с "Изповедите". Да кажа пак, ако не си забелязал, че се позовавам на това конкретно произведение на Августин, което ми е донесло голяма полза и за което (дай Боже) лично ще му благодаря в Небесното царство. Смея да ти препоръчам тази му книга, няма да съжаляваш ако я прочетеш, защото той там не развива никакви доктрини. Това е личната изповед на един голям грешник пред Бога. Има я на български (няма смисъл да се мъчиш с латинския) :-)

Пак държа да подчертая, че нито Августин (нито ти, нито аз) сме безгрешни и непогрешими,. Нито има човек, знаещ цялата истина, както и си е писано: "Сега знаем отчасти..." И като знаещи отчасти бъркаме в много неща. Това не пречи да приемаме истината, дадена по благодат и милост на другите хора, а и на нас самите. (Само да вмъкна - с това нямам предвид лъже-пророците,които дръзват да говорят от Божие Име).

Затова и църквата приема от Августин, Василий и т.н. само това, което отговаря на Светото Писание, което единствено е абсолютно Боговдъхновено.

Както и аз не приемам от теб всичко, а само това, в което виждам (доколкото Бог ми дава милост да видя) истината от Неговия Дух, така и ти от мен и всеки от другия. Да приемаш някого не значи да го идолизираш и да приемаш, че щом е казал някоя истина, значи той /тя/ е самата истина. Ето в това се състои една от разликите между Христовото Тяло и сектите.

Чула съм за заблудата на Андрей Кураев относно еволюцията. Това далеч не значи, че православната църква съборно е приела тази заблуда. Дано Бог му покаже милост и му даде истина.



Christus regnat
Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница       >>  
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF