Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

али дини   атанасиос   книгата смело сърце   корупция   лгбт   несъобразяване със света   оад(сащ)   римо-католици   хилядагодишно царуване   хомосексуализъм  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми :: Общи теми за вярата << Предишна тема | Следваща тема >>
 
Дървото за разпознаване на добро и зло, и грехът на Адам
Към страница   <<      
Започване на нова тема
    
04.05.09 14:24 Цитирай
изказвания: 4386

Здравей Еурет, къде си прочел, че Бог казал на Адам и Ева, че ще умрат в същия ден, когато ядат от дървото? В Бит. 2:16-17 Бог казва това:
"И заповяда Господ Бог на човека и рече: от всяко дърво в градината ще ядеш, а от дървото за познаване добро и зло да не ядеш от него, защото в който ден вкусиш от него, бездруго ще умреш."

Виж внимателно смисъла: бездруго ще умреш /т.е. няма начин да не умреш/, ако ядеш от плода на това дърво. Или: в деня в който ядеш, със сигурност ще умреш като последица от действието ти - но това не указва точното време на умирането, а последицата от действието. Умирането следва да се разглежда като неизменна последица от престъпването на заповедта. А престъпването на заповедта се корени в недоверие към Бога, което е реалният грях.

"В деня, в който вкусиш, без друго ще умреш" 


Тигър,

на еврейски не е: "...без друго..." (синод. пр.),

а, доколкото разбирам, е:
"защото в ден на ядене-твое от него умиране(или:да умираш) ще умреш"

(от там някои смятат, че "умиране ще умреш" придава интензивност и го превеждат: "със сигурност ще умреш",
а други смятат, че това е просто специфичен евр. начин на изразяване и по смисъл е просто: "защото в ден на ядене-твое от него ще умреш" - т.е. без "със сигурност".)


Ясно пише, че става дума за деня, в който той яде от него. И Бог казва това, което има предвид.
Като е казал, че в деня, в който ядеш от него със сигурност ще умреш, значи има предвид в деня, в който ядеш от него.
В Септуагинта/LXX (евр.->гр.) е същото.

Независимо от предаването на бълг. на "умиране ще умреш", Бог изрично уточнява, че става дума за деня, в който Адам яде от дървото за разпознаване на добро и зло.


Напр. в Бит. 2:2 се използва същия израз ("в ден"):
И на седмия ден, като свърши Бог делата, които беше създал, на седмия ден си почина от всичките дела, които беше създал.
И това, разбира се, означава, че Бог си е починал от работата си през седмия ден,
а не е започнал да си почива от седмия ден и така няколко дни или столетия.


В Бит.3:5 се използва същия израз ("в ден") и се казва, че:
но знае Бог, че в деня, когато ядете от него, ще ви се отворят очите и ще бъдете, като Бога, да познавате доброто и злото.


И точно така става, в същия ден, както си пише:
Бит 3:6
И като видя жената, че дървото беше добро за храна, и че беше приятно за очите, дърво желателно, за да дава знание, взе от плода му и яде, даде и на мъжа си [да яде] с нея, и той яде.
Тогава се отвориха очите и на двамата и те познаха, че бяха голи; и съшиха смокинови листа та си направиха препаски.



Бог също свидетелства, че вече (явно в този ден) са станали като Него, да познават добро и зло, а не че са започнали да стават като Него.


В Бит.5:1 се използва същия израз ("в ден"):
Ето списъкът на Адамовото потомство. В деня когато Бог сътвори човека, той го направи по Божие подобие;
И Бог е направил Адам в шестия ден,
а не просто е започнал да го прави от шестия ден и след това да продължи създаването му през следващите няколко дни или столетия.


В Бит.5:2 се използва същия израз ("в ден"):
създаде ги мъж и жена, благослови ги, и наименува ги Човек, в деня, когато бяха създадени.


Има още куп примери...


Така, че остава проблемът, че Адам не е умрял в деня, в който е ял от дървото, въпреки, че Бог го е предупредил, че ще умре в деня, в който би ял от онова дръво.



И поради това едно обяснение би могло да бъде, че онези кожи са всъщност от жертвено животно, което Бог - като знак за бъдещото спасение - е убил в деня, в който те са яли от дървото, от което Бог им е забранил да ядат.
Иначе е трябвало да умрат в същия ден, както Бог е определил, но поради обещаното Божие спасение Бог ги е пощадил онзи ден, понеже по милост и любов е определил Друг да умре вместо тях, за да ги спаси.
Подобно на онази жена, която изневерила и е трябвало да бъде убита според Мойсеевия закон. Но Спасителят я спасява и тя не бива убита, а скоро убиват Него вместо нея, и вместо целия греховен свят - по Божия воля.


И ако Бог не е решил да им даде спасител, който да умре телесно вместо тях, то те би трябвало да умрат в деня, в който са направили онова, който Бог им е заповядал да не правят, т.е. в деня в който са извършили грях пред Бога. Понеже Бог така е определил.

И понеже Бог не лъже, нито пък е неспособен да направи така, че те да умрат веднага,
то би трябвало да има някаква причина поради, която Бог ги е пощадил и те не са умрели същия ден, въпреки че Бог е казал, че ще умрат в този ден.



Аз, разбира се, не мога да кажа със сигурност защо точно е станало така, но виждам една възможност нещата да могат да се обяснят така.



Освен това остава фактът, че Бог им е направил дрехи от кожа ("кожа" е онова, с което Бог покрива месата и костите на хората и животните, които създава).
Бог би могъл да им направи дрехи и от памук, но все пак им е направил дрехи от кожа.
Това може да навее на мисълта, че Бог е убил жертвено животно, от чиято кожа да им направи дрехи, за да покрие голотата им.

А по-късно, както споменах, се казва: "Ето, ида като крадец. Щастливец е онзи, който бди и пази дрехите си, за да не ходи гол и да не гледат срамотата му.",

което показва, че Бог понякога използва голотата, за да говори алегорично за грях и неправедност
и също използва дрехите за да говори алегорично за праведността, която Бог подарява, чрез вярата в неговия единствен син, Йесус от Назарет, който по Божия воля се е принесъл в жертва на Бога, своя баща, така че чрез неговата смърт ние, които вярваме в него, да получим живот и праведност.




Според мен, по същество не са били подложени на смърт от Бога същия ден,
защото Бог е решил да спаси човека чрез жертвата и смъртта на Онзи, който ще му бъде син (от тогавашната времева перспекитва).
Така Той ще стане човек и, бидейки праведен и съвършен, ще умре вместо тях, за да изпълни изискванията на Божията справедливост, и така ще може да ги приведе при баща си отново праведни, чрез собствената си кръв.

А ако Бог действително е убил жертвено животно тогава и ги е облякъл с дрехи направени от неговата кожа, за да покрие голотата им,
то това е било само един знак за бъдещите безценни Божии добрини към човека чрез бъдещия Му син,
а не че смъртта на животно може да откупи Адам от гибелта и греха, в които е отишъл, измамен от сатаната, или пък да отложи Божието наказание-смърт(телесна) спрямо извършилия грях Адам, т.е. да не е същия ден, а няколко столетия по-късно.





Умирането съвсем не "...следва да се разглежда като неизменна последица от престъпването на заповедта...",
понеже изрично пише, че Бог е причинил това умиране, противно на волята на създанията си, очевидно като наказание спрямо греха на Адам /вж п-мо до римл. 8:20/


Т.е. ако Бог така е желаел, Адам и Ева е нямало да умрат дори и ако извършат грях. Кой кога умира го решава само Бог.

Например Бог е решил, че дори някой да е извършил грях, то ако той яде от дървото на живота ще живее вечно.

Поради това не става дума за някакви последствия, а за Божие решение и действие, чрез което Бог причинява смърт , т.е. тление, на Адам, понеже Адам е направил онова, което Бог му е заповядал да не прави.


Не виждам Бог да говори за "реален грях" (напр. неверието в Бога) и "нереален грях" (напр. правене на това, което Бог е заповядал да не се прави).
Грехът  на Адам в случая е, че е направил онова, което Бог му е казал да не прави - т.е. че е ял от онова дръво.
Това, че Адам е повярвал на измамата на сатаната го е довело да греха, за който Бог му е заповядал да не го върши. Вярно е, че да смяташ Бога за лъжец е също грях (но в случая Бог не е регламентирал това пред Адам, който не е разпознавал добро и зло),
но в конкретния случай престъплението/грехът на Адам е, че е ял от дърво, от което Бог му е заповядал да не яде.



Та, няма нищо лошо да се предположи причината, поради която Бог е облякъл извършилите грях Адам и Ева с дрехи от кожа и също поради която, те не са умрели в деня в който Бог им е казал, че биха умрели ако извършат това, което им заповядва да не вършат.





Какъв изкривен образ за Бога трябва да има човек, за да смята, че Бог едва ли не имал нужда да утрепе нещо, т.е. да излее гнева си върху нещо, за да не падне гнева Му върху хората? Такъв "бог" прилича на тиранин - съпруг, трошещ чаши и чинии, недоволен от сервираната му вечеря...

Аз никъде не виждам подобно Негово поведение в коментираните събития.


Не бих казал, че Бог "...имал нужда да утрепе нещо...". Бог няма нужда от нищо.

Но Бих казал, че Бог през цялата земна история показва по най-различни начини - чрез знаци и пророчества - че от любов към загиналия свят ще жертва и убие Онзи, който ще му бъде син, за да спаси от греха и смъртта Адам и потомците му, по-точно онези от тях, които вярват в този единствен Божий син, Йесус от Назарет.

В този смисъл ние се явяваме онези, които имат нужда от спасение от греха и смъртта (телесна). И ако това спасение пред Бога е възможно само чрез смъртта (телесна) на някой, който е като нас, но е праведен,
то ние се оказваме да имаме нужда от това Бог да убие някой друг вместо нас, за да ни даде отново праведност, чиста съвест, а и вечен живот.

Понеже Бог е определил смърт за онзи, който върши грях (в случая Адам) и той трябва да умре.

Или някой Друг вместо него.

Това изисква Божията справедливост. И явно Бог не прави абсолютно никакъв компромис с това.

И в това се състои безценното спасение, което Бог дава на злия свят. Бог е предал праведния си син на несправедлив съд, мъчения и смърт (телесна), за да не осъди, убие и хвърли в езерото с огън нас злите, чиито баща ни е "продал" под греховно робство. И така Бог да ни даде отново праведност, а и вечен живот и отново достъп до дървото на живота.

В това се състои любовта, не че ние сме обикнали Бога, а че той е обикнал нас и е пратил сина си да е умилостивение за греховете ни.



За да покаже своето спасително намерение и милост към Адам, Бог би могъл да убие жертвено животно без недостатък, като знак на бъдещата му неизказна милост - спасението от греха и смъртта, чрез убийството и смъртта на Неговия син, когото е и помазал за цар и господар, и му е дал слава.

Бог е нанесъл смърт на Адам поради греха на Адам,
и Бог предлага спасение на Адам от тази смърт-налазание и от греха му, чрез смъртта на собственото си Дете -  Йесус от Назарет, принесъл се в жертва на Бога по Божия воля, поради Божията милост и любов към Адам и потомството му.






И ако аз не доказвам, както казваш, че Бог НЕ бил убил жертвено животно /а не го доказвам, защото не мога да си го изсмуча от пръстите/, то и ти с нищо не можеш да докажеш, че Е убил!


Е, аз и не твърдя, че доказвам нещо, а както изрично написах, само посочвам една възможност за обяснение на пасажа, като обръщам внимание на някои подробности от текста. И тъй като някои неща от текста подкрепят предположението, че Бог е убил жертвено животно, то тази възможност поне не противоречи на казаното от Бога, но и съвпада с някои общи положения, открити от Бога в книгите му.
















адм.бел
разкл. в: Дървото на живота














[ Редактирано 05.05.09 12:56 ]



Краят на епохата: Времева диаграма,    Съгласувана хронологична таблица (актуализирани версии)

„...Но не е така, както че е пропаднало Божието слово. Защото не всички, които [по плът] са от Израел, са [Божият народ] Израел. Нито пък всички са деца [на Бога], само защото са [по плът] потомство на Авраам.
А [според както Бог декларира]: "по Исаак ще се нарича семето ти."
Т.е. не плътските деца са Божии деца, а само обещаните [от Бога] деца се считат за потомство [на Авраам, и съотв. - Божии деца]. ...“
   
/из п-мо до римл., 9/


Иначе, ако всички, които по плът са от Израел, бяха Божият народ Израел, то Божието слово би било пропаднало.
Вж: "Не е отпаднало Божието слово - до римл. 9:6


Най-отгоре
спасение от греха и смъртта
Слава
    
03.09.09 15:51 Цитирай
Гост
  •  Нека погледнем разликата в плода  който Словото характеризира за принос от Човека са Бога и плода на Дървото сред рая.Плода за принос към Бога се отглежда ВЪТРЕ в Човека.Плода на   Дървото беше от  ВЪН,беше за лична консумация.Бог очакваше  Човека да Му предостави гтижата за живота си.Доброволно с любов.                                                                               Псл.31/3,5                "  Защото ти си моя канара и твърдина;                                                                                      и заради името си ръководи ме и управяй ме                                                                            В ръцете  ти предавам духа си;                                                                                               Ти  си ме избавил,Господи Боже на Истината.."                                     Това очакваше Бог от Адам.Не желаеше Човека да приема каквото и да е било от  друг источник  защото всяко даване извън Бога е смъртоносно  за Човека.Исус Христос  знаеше това.  Мат. 7/11-                  И тъй ако вие които сте лукави знаете да давате                                                                     добри давания на     чадата си колко повече Отец ви                                                                   който е на небесата ще даде добрини на тия които искат от него.       Желанието дв  искаме и да приемаме само от Бога е израз на нашето преклонение към Бога.        Мат.4/8-10                И пак го завежда дявола на една планина   много висока                                                      и Му показва всички  световни царства                                                                                и славата им и Каза   ВСИЧКО  ТОВА  ЩЕ   ТИ   ДАМ                                                              ако паднеш     ДА  МИ    СЕ    ПОКЛОНИШ                                                                            Тогава Исус му каза;Махни се Сатано;защото е писано                                                        Само на  твоя Господ  Бог да се поклониш и само на него да служиш.                              Полагайки живота си  в Господа и уповаваики на  Него имаме сигурноста че  принадлежим на Него.Всеки път когато протягаме ръка към някой   друг колкото  и :красиво за очите да ни се струва,колкото и познание да дава за да станем "значими в очите на другите"Не  трябва да се самозалъгваме-вътре в сърцевината му е Смъртта.

Най-отгоре

    
04.09.09 14:24 Цитирай
изказвания: 2058
Оооооо, голяма каша- маша, слава, голяяма каша- маша, сестро.

Много философия, много контекстно извадени и неправилно тълкувани стихове!




" Тогава змеят страшно се разгневи на жената и тръгна да воюва с останалите й потомци – онези, които спазват заповедите на Бога и се държат за истината, която Исус разкри. Змеят застана на морския бряг.
!!! Откр-е на Йоан 12
" http://vminev.blog.bg/drugi/2011/02/22/pesenta-na-viatyra.691513

Най-отгоре

 
Започване на нова тема
Към страница   <<      
 

Отговор (без HTML оформление):


 

Към форум:     Най-отгоре

Публикуване на темата: rss 0.92 Публикуване на темата: rss 2.0 Публикуване на темата: RDF