Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

агент клисурски   ангел пелтеков   евангелие от юда   емигранти   концерти   политически системи   противене на злия човек   реконструкционизъм   търсене на божието царство   църква ел шадай  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   07.05.18 15:26
Преместих темата за "генно-модифицирната опозиция в Сирия"

в тема:
"Сирия: Отн.тн. ислямска държава", тук:

http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17424.post
 
eureth   15.04.18 14:53
Възможно е и до там да се стигне. Но главното, до което пише, че ще се стигне в тези земни военни противопоставяния, е че Бог ще доведе всички народи на битка против Йерусалим и той ще бъде превзет, и ще бъде тъпкан от народите, колкото Бог е определил (3год. и половина).

Тук има доста подробности около сегашната ситуация, в темата "Относно тн. ислямска държава":
http://edinni.com/p/forum/forum_viewtopic.php?17419.post
 
Владо   15.04.18 03:46
Света е пред прага на нова световна война.
 
Владо   15.04.18 03:45
 
Анонимен   13.02.18 09:08
еурет, постовете станаха три, но са един - само последния (нетът понякога е кошмарен тука). Моля те да оставиш само последния, а другите да ги изтриеш, за да не се "разводнява" темата.

RSS Емисии
rss1.0
Форуми
Общи теми за вярата :: Плоска или кълбовидна е Земята - какво казва Бог?
Автор:



Към форум:

Откриващо изказване
eureth
09.02.16 14:43


Главен въпрос:

Какво казва Бог относно това, дали Земята е плоска или кълбовидна?



Сродни (но не главни) въпроси:

Какво казва Бог относно:
- какво представлява земята - като структура, състав, и т.н.?
- колко отдалечено е слънцето от Земята?
- колко отдалечени са звездите от Земята?
- земята върти ли се около евентуална собствена ос?
- земята върти ли се около слънцето?


Уточнение:
Тази тема се занимава единствено и само с казаното от Бога относно тези въпроси.
Има отделна тема, където се обсъжда човешките, наблюдения и разсъждения по тези въпроси, където, разбира се, могат да се обсъждат и опитности или заключения, които на пръв поглед противоречат на казаното от Бога по тези теми.


Тук слагам и таблица, където ще опитам систематизирано да събера посочените цитати и коментари в изказванията.

в подкрепа на ПЛОСКА земяв подкрепа на КЪЛБОВИДНА земя
  
  


Последни изказвания
eureth
01.03.19 14:45

Тук едно информативно видео (англ.), което се занимава със значението и употребата на важни думи в случая, като:

רָקִיעַ[raqiya] "твърдина",

שמים[shamaim] "небе"

и др. в контекста на въпроса:

 

Какво казва Бог относно земята? Плоска ли е (отгоре) или е кълбовидна?

 

И също:

Поставил ли е Бог над кръга на земята (Ис.,40.22) твърдо, здраво покритие* или само въздух и нагоре след зоната с въздух ("атмосфера") се навлиза в някакъв евентуален т.нар. "космос" от безкраен вакуум (който обаче не изсмуква въздуха от повърхността на земята!!!) ?

* покритие, евентуално непробиваемо дори за сериозен ядрен взрив, вж. тук, по-надолу в изказването.

 

 

 

Разсъжденията относно רָקִיעַ[raqiya]/"твърдина" в началото си заслужават да се чуят,

 

 

но също ми направи впечатление предложението за обяснението на етимологията на שמים[shamaim] "небе". 

 

По принцип тази дума звучи така, като че е в т.нар. "двойнствено число", т.е.  грам. особеност посочваща, че, за разлика от множествено число, в случая става дума основно за чифт от съотв съществително.

Напр. יָדַ֫יִם[иадаим] "чифт ръце, две ръце". Т.е. съотв שמים "чифт небета, две небета".

Но въпреки, че звучи в двойнствено число (и звученето определено е важно за определяне дали думата е в двойнств. или множ. число), обикновено я класифицарат морфологично като множ. число, поради определни причини, които изтъкват.
Но на практика смисълът, който се влага при употреба е: едно небе.

 

Сега, в случая се предлага думата  שמים[shamaim] "небе" да е съставeна от две други думи, като втората е מַיִם [maim] вода. В това може да се каже, че има някаква интуитивна логика, понеже идеята "чифт небета" няма кой знае какъв смисъл, за разл. от напр, "чифт ръце" или "чифт очи".


С това се посочва евентуалната връзка на думата שמים[shamaim]/"небе" с думата מַיִם[maim]/"вода", т.е. че Бог използва שמים[shamaim] "небе"-то за да раздели водата под твърдта от водата над твърдта, и затова думата  שמים[shamaim] "небе" съдържа  в себе си думата  מַיִם[maim]/"вода" .

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=-yEZQPxNGYw

 

 

 

small axe
23.03.17 10:23
Ами на мен засега ми изглежда, че светилата слънце и луна, както и множеството звезди, са разположение "В" небесната твърдина, или простор, а птиците летят по лицето на тази небесна твърдина, или простор, като разликата е , че едните не могат да правят каквото си искат, а птиците летят накъдето искат по лицето на тази твърдина/простор. Тоест светилата следват план, траектория, ако изобщо се движат в тази твърдина, каквото и да значи това, а птиците са свободни да летят само по нейното лице, тоест те не са "В" твърдината, като закотвени..
eureth
23.03.17 01:20

Тук още малко информация:

Когато Бог казва: 
20 И рече Богъ: Да произведе водата изобилно гадини одушевлени, и птици да летятъ надъ земята
по твърдъта небесна (עַל־פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָֽיִם) ,

той употребява: עַל־פְּנֵי רְקִיעַ הַשָּׁמָֽיִם[ал-пеней рекия hа-шамаим] т.е. "по/на лицето на твърдината небесна"
 

Т.е. когато става дума нещо да се движи горе из/във въздуха,
Бог използва "по лицето на твърдината небесна".

А когато говори за небесните светила - слънце, луна и звезди - казва, че ги е
поставил  בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם[би'р'кия hа шамаим] "в небесната твърд(ина)".


Поне засега мисля че между горните две има разлика и, както изглежда, слънцето, луната и звездите не са в ситуация, подобна на летящи птици из въздуха.


Интересно, че за "планети" нищо не се казва...




Освен това от текста оставам с впечатление, че няма принципна разлика в поставянето в небесната твърдина на слънцето, луната и звездите. Т.е. както е луната, така са и звездите.

Поради това, когато дойде краят на голямата скърб, когато Бог ще махне "тавана" (небето) над земята, това събитие явно неслучайно ще засегне всички тези светила горе.

- слънцето ще потъмнее
- луната също
- звездите ще паднат на земята
и накрая
- небесната твърдина/небето ще бъде навита като свитък и махната от там, където е сега.

Като че по някаквъ начин Бог - приготвяйки се да излее на земята гнева си върху враговете на неговия помазаник-цар и единствен син, Исус - ще премахне всичко горе, което би могло да се възприема като някаква "защитна" преграда между него и земята






Аз не зная какво точно е естеството на тези светила и как точно Бог ги е поставил горе, но мисля, че е важно да се отърсим от натрапените ни светски представи (или дори умишлени заблуди) по този въпрос и да не вярваме с лека ръка на всичко, което се приема за "ясно" по този въпрос.

Например преди съм вярвал, че звездите са огромни горящи кълбета, отдалечени на стотици светл. години из "безкрайния" "космос" - понеже така ми казаха едно време, като ми промиваха мозъка в светските религиозни умо-програмиращи институции (т.нар. "училища"). Но след като видях как всъщност изглеждат звездите, когато се приближат с телескоп, вече  нямам подобни представи. Поне от това, което се вижда, приличат на някакви обекти, базирани на електричество, които постоянно генерират светещи електроволтови дъги или нещо подобно.

Тъй като ние всъщност нямаме представа каква е същността на тези светила горе, нито пък на небесната твърдина, няма смисъл да си поставяме някакви измислени ограничения относно как Бог ги е поставил горе. Какво ако те имат свойството да могат някак си да се движат из тази небесна твърдина, независимо че тя е твръда? Какво ако са някакави електрически полета или неща, от които изобщо нямаме представа. Ако си мислим, че ни е "ясно" Божието творение, може профилактично да прочетем напр. какво е видял Езекил, за да "дойдем на себе си" и да осъзнаем, че много неща не знаем.


https://www.youtube.com/watch?v=hdNFo5eWf9g




https://www.youtube.com/watch?v=afjcaJpMWyc




https://www.youtube.com/watch?v=jQAvkWE0ZAw






small axe
22.03.17 15:09
Това, което ме накара да се замисля е В нач.1:14-19 и по-точно, следното:
14 И рече Богъ: Да бъдатъ светила на твърдъта небесна(בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם) за да разлъчатъ деньтъ отъ нощта, и да сѫ за знамения и за врѣмена и за дни и години,
15 и да сѫ за светила
на твърдъта небесна(בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם) за да светятъ на земята; и станѫ така.
16 И направи Богъ двете големи светила; голѣмото светило за да владее на деньтъ, а малкото светило за да владее на нощта; направи и звездите.

17 И постави ги Богъ
на твърдъта небесна(בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם) за да светятъ на земята,
18 и да владеятъ на деньтъ и на нощта, и да разлъчатъ виделината отъ тъмнината; и видя Богъ че беше добро.
19 И станѫ вечеръ, и станѫ утро, денъ четвърти.


Но בִּרְקִיעַ הַשָּׁמַיִם[би'р'кия hа шамаим] всъщност означава: "в небесната твърд(ина)",
а не: "на
небесната твърд(ина)"


LXX: ἐν τῷ στερεώματι τοῦ οὐρανοῦ
Vulgata:
in firmamento caeli
KJV:
in the firmament of the heaven
YLT:
in the expanse of the heavens
--------------------------------------

Това което е написал Еурет горе е интересно. Излиза, че светилата са в небесната твърдина ( каквото и да значи тази дума).. Та се чудя, ако тя е твърда, те как са поставени в нея? Например слънцето. луната, звездите?
Или трябва друг някакъв смисъл да се търси под това- "в"

eureth
20.03.17 23:39
Ти спомена две места - Разкр.12:4 и Мат. 24:37 и по-горе подробно обясних относно тях.

Какво по-точно имаш предвид?
Христов
20.03.17 22:57
Цитирах ти друг стих, придържай се към него, как го тълкуваш ти?
eureth
20.03.17 14:43
Във връзка с горното, в дневника си съм посочил следните места:

И видях когато разчупи шестия печат. И ето, стана голямо земетресение и слънцето потъмня като влакнест мохер и луната стана като кръв, и небесните звезди паднаха на земята (???!!!) както смокиня мята ранните си смокини, когато е разклатена от силен вятър и небето се оттегли като навито свитъче, и всички планини и острови се разместиха.

/Разкр. 6.12-14/

И веднага след скръбта на онези дни, слънцето ще потъмнее, и луната не ще даде светлината си, и звездите ще паднат от небето (???!!!), и силите небесни ще се разклатят. 
/Мат 24:29/


Христов:

Относно падането на звездите, смятам, че не е буквално, а се отнася за падналите ангели: ...


Aко кажем, че звездите тук (а и на др. места, описващи същото събитие след края на голямата скръб и точно преди началото на Божия гняв) не са буквални звезди, по необходимост ще трябва и всички останали сродни неща тук да не са буквални:

  1. земетресението
  2. слънцето
  3. луната
  4. (звездите - падат като смокини от смокиня)
  5. земята (където небесните звезди ще паднат)
  6. небето
  7. планините
  8. островите


Ако тези не са буквални, а алегорични, тогава, според теб, какво Бог има предвид под всички тези алегории?

Какво в действителността е алегоричното слънце тук? И "потъмня като влакнест мохер"?
Какво в действителността е алегоричната луна тук? И "стана като кръв" / "не ще даде светлината си"?
Какво означава, че звездите (да кажем - "падналите ангели") падат на земята и то "както смокиня мята ранните си смокини, когато е разклатена от силен вятър"?
Какво е земята, където небесните звезди ще паднат?
Какво е небето?
Какво са планините, островите?
Какво означава, че ще се разместят?

Контекст: Както пише там, всичко това по-горе (Разкр.12:6, Мат 24:29 и ср. места) ще се случи веднага след края на Голямата скърб, преди да започне Божият гняв.







  1. Освен това, както се вижда от логиката на текста, който цитираш (Разкр.12:4), това падане на онези споментаи там "звезди" е станало преди Исус да бъде роден - най-вероятно дори още преди Адам.
  2. А Разкр.6:12 и Март 24:29 става много след като Исус е бил роден, умрял и дори съживен от мъртвите, т.е. точно след края на голямата скръб и преди да започне Божия гняв.

    Т.е. на тези две места се говори за съвсем различни неща.


  3. Също, в Разкр.6:12 пише че звездиTE паднаха на земята, т.е. всички звезди.
  4. а в Разкр. 12:4 пише само за една трета от едни "звезди".

    Т.е. тези две групи звезди са съвсем различни неща.
    
    


Т.е. двете места (Разкр.6:12/Мт.24:29 и Разкр.12:4) говорят за съвсeм различни неща
и съотв. Разкр 12:4 не може да се цитира в подкрепа на това, че Разкр.6:12 евентуално говори за алегорични звезди.








Явно в последните дни падналите ангели ще са на земята, както в Ноевите дни, вероятно Исус за това говори тук:

Матей 24:37
И както бяха Ноевите дни, така ще бъде пришествието на Човешкия Син.



Относно Мат 24:37, там господарят Исус ясно казва какво има предвид под "така ще бъде пришествието/идването ...":

36 А за онзи денъ и часъ никой не знае, нито ангелите небесни, тъкмо Отецъ ми самъ.
37 И както дните Ноеви, така ще бъде и пришествието на Сина Человеческаго.
38 Защото
както
въ дните преди потопа бѣхѫ на ядене и на пиене, и се женехѫ и за мъжъ отивахѫ, до който денъ влезе Ное въ ковчега,
39 и не познахѫ до когато дойде потопътъ, и вдигна всичкитѣ;
така ще бъде и на Сина Человеческаго пришествието.

...
(извод за нас:) 42 За то, будни бъдете, защото не знаете въ кой часъ ще дойде Господъ вашъ.


Т.е. под това той няма предвид, че съгрешилите 1/3 вестители ще бъдат хвърлени ("ще паднат") на земята след края на голямата скърб.
Т.е. Мат 24:37 няма нищо общо с обяснения относно това, дали съгрешилите небесни вестители ще са на земята, когато, след края на голямата скръб, Божият син Исус ще се яви в небесата да вземе своите си от земята, и след това ще започне Божият гняв.








Отделно от това и без никаква връзка с Разкр 6:12 / Мат 24:29, където точно СЛЕД края на голямата скръб,  небесните (буквални) звезди ще паднат на земята,

Бог изрично е казал, чe пък точно ПРЕДИ началото на голямата скръб,  Бог ще прекрати достъпа на сатаната и неговата армия съгрешили вестители до Божието небе и Божието присъствие (където в момента те все още имат достъп, и както пише, денонощно обвиняват (не "клеветят") пред Бога вярващите в Божия син Исус /Разкр.12:7/)
и ще ги хвръли долу на земята.

В резултат на това изгонване на сатаната и армията му от Божието небе, сатаната много ще се разяри, защото знае, че малко му остава да върши грях и да лъже преди да бъде хвърлен за вечни мъчения в езерото, което гори с огън и сяра (което е втората смърт; това не е ад-ът/hades)

и съответно, в гнева си, (сатаната) ще започне Голямата скръб.



Т.е. (в Разкр 12:7-) Сатаната ще бъде изгонен от Божието небе горе и хвърлен тук долу на земята, непосредствено ПРЕДИ началото на Голямата скръб,

А (Разкр. 6:12-) буквалните небесни звезди ще паднат на земята точно СЛЕД края на Голямата скръб, заедно и с други небесни катаклизми в слънцето и луната, и небето/твърдия слой (него Бог ще го навие като свитък и ще го махне да не е над земята)



Т.е. буквалните всички небесни звезди от Разкр. 6:12
нямат нищо общо
с алегоричните "1/3 небесни звезди" от Разкр 12:4


Христов
20.03.17 12:38
Относно падането на звездите, смятам, че не е буквално, а се отнася за падналите ангели:


Откровение 12:4
И опашката му, като завлече третата част от небесните звезди, хвърли ги на земята; и змеят застана пред жената, която щеше да роди, за да изяде чадото й щом роди.

Явно в последните дни падналите ангели ще са на земята, както в Ноевите дни, вероятно Исус за това говори тук:

Матей 24:37
И както бяха Ноевите дни, така ще бъде пришествието на Човешкия Син.
eureth
20.03.17 02:26