Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

monogenes   χαρισμα   добри неща   последователи на помазаника   премахване на семейството   разкр. 7:14   сашо хлебаро   триединство   хищникът   християнски you-name-it  

виж всички тематики

Реплики

 
 
eureth   26.05.20 20:57
Трудна и противоречива тема, понеже не е лесно да се намери надеждна и достоверна информация.

Чакам времето, когато Бог ще седне на престола си за съд и ще извади на показ цялата истина за 2СВ, а и за всичко по тази греховна отиваща си земя.

Попаднах на следната връзка, където например оспорват това, което пропагандната машина на военните победители от 2СВ проповядва:

https://ww2truth.com/

 
Владо   11.05.20 01:34
ПП : филма на Ray има български субтитри! Трябва да се намерят в менюто!
 
Владо   10.05.20 23:30
еурет, с предишният пост тук броят “реплики” бе 666.
 
Владо   10.05.20 23:29
Един разтърсващ съвремието филм на евреина Ray Comfort. За съжаление без субтитри на български. https://youtu.be/7y2KsU_dhwI
 
eureth   21.03.20 02:10
готово е...

Форуми
Общи теми за вярата :: Божий съд сега
Автор:



Към форум:

Откриващо изказване
eureth
01.07.11 21:54

Във връзка с един скорошен действителен случай...

Да кажем, че някой човек е направил голямо зло на Божий човек - например го е ограбил със сериозна сума пари или пък го е пребил и то без никаква причина (но не непременно заради вярата).

Според това, което Бог е направил да се запише в новия завет, как да постъпи Божият човек?

Грях
ли е ако Божият човек призове Бога за съд относно ситуацията (не генерално относно спасението на съответния човек, а само във връзка с примерната ситуация)? 
Подчертавам че става дума за призив за съд, а не диркетно - за наказание. Т.е. Бог да съди и да определи дали има виновен и кой е виноевн, и съответно, ако вече Бог реши така, да нанесе каквото наказание е определил на когото е определил.

Под-въпрос: Ако не е грях, добре ли е?

Под-под-въпрос: Бог казал ли е какво да правим в подобни ситуации?



Моля за обосновка изключително чрез казаното чрез Божия Дух в новия завет (както чрез поуките от закона и пророците, но в контекста на новия завет, а не напр. - на Мойсеевия закон).

Последни изказвания
Владо
28.09.11 13:55
1 на Симон 1гл. е написано това :


14. Като послушни чеда, не постъпвайте според предишните ваши похоти, кога бяхте в неведение,
15. но по примера на призовалия вас Светия и вие сами бъдете свети във всички постъпки.
16. Защото писано е: "бъдете свети, понеже Аз съм свет".
17. И ако вие наричате Отец Тогова, Който нелицеприятно съди всекиго по делата, то със страх прекарвайте времето на вашето странствуване,
18. като знаете, че не с тленни неща - сребро или злато, сте изкупени от суетния живот, предаден вам от бащите,
19. но с драгоценната кръв на непорочния и чист като агнец Христос,
20. Който е бил предназначен още преди свят да се създаде, но се яви в последно време за вас,
21. повярвалите чрез Него в Бога, Който Го възкреси от мъртвите и Му даде слава, та вярата ви и надеждата ви да бъдат в Бога.
22. След като сте очистили душите си с послушност на истината чрез Духа, за нелицемерно братолюбие, обичайте се постоянно един други от чисто сърце,
23. като възродени не от тленно семе, а от нетленно, чрез словото на живия Бог, Който пребъдва довеки.
24. Защото "всяка плът е като трева, и всяка човешка слава - като цвят у трева: изсъхна тревата, и цветът й олетя;
25. но словото Господне пребъдва довеки"; а това е словото, което е вам благовестено.
Владо
28.09.11 13:47
Относно греха у Божиие хора - има изписано от пратениците достатъчно - и е добре да се каят вярващите навреме и да са чисти пред Бога, а не да толерират грях и знанието за греха да ги спира да просят Неговият съд над себе си.

Относно съда - Божият справедлив съд започва първо от вярващите и после е към света - това вероятно ще е така и в деня на Господарят.

Молбата към Бога много често е свързана с извикване за намеса от Него като Съдия - на това стоят закона и пророците и това е правда. Новият завет съвсем не отхвърля Бога като Съдия, нито пък като праведен Бог. Знаем, че Бог не търпи неправда, нито пък изкривяване в съда. Бог мрази неверни теглилки и изкривен съд. Бог е самата истина.

Помоща от Бог и Неговият съд не виждам да си противоречат, нито да отхърля едното другото - поне не виждам писанията да правят това. Напротив, в събранието на коринтските вярващи имаше болести и смърт заради неразбирането и неправилното отношение към трапезата на Господаря - и това е добро и правда пред Бога.

Много от нещата и начина по който ги разбираме са повлияни от хуманизма на този свят. Например - ако Бог накаже даден човек това е проява на Неговата правда и е добро, а не е нещо лошо. Когато Давид извика към Бога в молитва : "Съди се с Мене, Господарю!" той искаше истината за себе си от устата на Самият Бог, а не непременно Божият гняв върху му. Когато Божиите хора искат Божият съд върху си и Божията преценка върху си - това е добро и мъдро.Така Божиите синове и дъщери ще стоят в истината за себе си и за това как стоят пред Бога.

Съда на Бог не е за отбягване на тази земя - нека не се заблуждаваме :


1. Следователно и ние, като сме обиколени от такъв голям облак свидетели, нека отхвърлим всяка тегота и греха, който лесно ни сплита, и с търпение нека тичаме на предлежащето пред нас поприще,
2. като гледаме на Исуса начинателя и усъвършителя на вярата ни, Който, заради предстоящата Нему радост, издържа кръст, като презря срама и седна отдясно на Божия престол.
3. Защото размислете за Този, Който издържа от грешните такова противоречие против Себе Си, та да ви не дотегва и да не ставате малодушни,
4. Не сте се още съпротивили до кръв в борбата си против греха.
5. И сте забравили увещанието, което ви съветва като синове: - "Сине мой, не презирай наказанието на Господа, Нито да ослабваш, когато те изобличава Той;
6. Защото Господ наказва този, когото люби, И бие всеки син, когото приема",
7. Ако търпите наказание, Бог се обхожда с вас като със синове; защото кой е тоя син, когото баща му не наказва?
8. Но ако сте без наказание, на което всички са били определени да участвуват, тогава сте незаконно родени, а не синове.
9. Освен това, имали сме бащи по плът, които са ни наказвали, и сме ги почитали; не щем ли повече да се покоряваме на Отца на духовете ни и да живеем?
10. Защото те за малко време са ни наказвали, според както им е било угодно, а Той - за наша полза, за да съучаствуваме в Неговата светост.
11. Никое наказание не се вижда на времето да е за радост, а е тежко; но после принася правда като мирен плод за тия, които са се обучавали чрез него.
12. Затова "укрепете немощните ръце и ослабналите колена",
13. и направете за нозете си прави пътища, за да не се изкълчи куцото, но напротив, да изцелее.
14. Търсете мир с всички и онова освещение, без което никой няма да види Господа.

- евреи 12.

Наказанието на Бог не е нещо ужасно - то е доказателство за нашето синовство. Ако бягаме от наказанието, то има опасност ние да избегнем и нашето синовство. Само послушните синове понасят наказанието, а безумните ще го изтърпят в деня.
eureth
28.09.11 13:01
Владо:

Добре е човек да застава в съд пред Бог - да знае и да иска да разбира истина за дадена ситуация, а ако е наистина онеправдан и насилен, ако има жестокост над него или над семейството му - праведно и добро е да извика за намеса към Всевишния, у Когото няма неправда, нито пък възможност за подкуп. Ако това не беше така, то семейството ми щеше да е ощетено с апартамента в Перник.
(подч.мое)


За да няма недоразумение поне относно моята позиция, трябва да кажа, че в контекста на описанието в началото на темата, има голяма разлика

  • между това, човек да призове Бог да съди (примерно него и някой, който му е направил зло),
  • и например това, човек да извика за помощ към Бога, без да призовава Бог да съди.

Положението прилича на двуостър нож, когато човек призовава Бога да съди.
(А не е така, когато например някой просто призовава Бог да му помогне (а не да съди). Понеже Бог може да спаси от зло някого, без непременно в сегашното време да съди и осъди злосторника.)



А дали е "добро" някой да призовава Бог да съди...

- понеже в темата съвсем не става дума човек "да знае и да иска да разбира истина за дадена ситуация" (а и това съвсем не е "съд"), а става дума за съвсем друго нещо -

... та, по принцип не е зло, но както споменах, не мисля, че е далновидно, тъй като дори Божиите хора падат в грях и тогава техният предишен призив за Божий съд може да се обърне срещу тях самите.



Затова може би и самият пратеник Павел дава предпочитание на това, човек да остане онеправдан в сегашното време /1 п-мо до кор, 6гл/. А дори и самият господар, Исус, говори и учи за тези неща по същия начин.
Това разбира се по човешки е невъзможно да се желае и Павел учи така понеже учението му е дадено от Божия син и чрез Божия Дух, в контекста на Новото Божие завещание,

където Бог е решил да опрости греховете на хората, които в сегашното положение в света по принцип са зли (както господаря нарича пратениците си в началото), и които са му (били) врагове преди да се обърнат, и да приемат прошката му и праведността му като дар,

и, вместо тях, да определи на страдания собствения си син, Исус от Назарет, който е помазаният цар, Божият син.


Владо
27.09.11 07:50
Написаното за съда и сравнението с ножа двуостър е точно обяснение. Съгласен съм с така обяснените неща- сам аз съм заставал пред Бога в молитва за определени случаи и съм представял делото си пред Него, знаейки, че призовавам Бога, пред Когото са открити дъната на вселената, пред Когото са разпрострени полетата на ада и небесното царство.

Добре е човек да застава в съд пред Бог - да знае и да иска да разбира истина за дадена ситуация, а ако е наистина онеправдан и насилен, ако има жестокост над него или над семейството му - праведно и добро е да извика за намеса към Всевишния, у Когото няма неправда, нито пък възможност за подкуп. Ако това не беше така, то семейството ми щеше да е ощетено с апартамента в Перник. Благодаря на Бога, даде ни победа. Ако не беше Справедлив Бог, Емил Старейшински щеше още да е "пастор Емо" - благодаря на Бог, той е изгонен / напусна "Църква" Прелом. Бог Е Свят Бог и Той отсъжда праведно и без лицеприятие. Ако някой извика към Бога за съд, то съда ще дойде - но първо - спрямо вярващият, после - към невярващият.

Така че това е по-скоро отговорност и е за страх от Него, отколкото за някакво лекавото : "Съди ги, Боже", защото съда идва и върху викащият и върху обвиненият. Амен, Бог Е Справедлив и Той обича правда. Да се свети Името Му.
eureth
23.09.11 14:16
valiarad:

Когато учениците поискаха да заповядат да падне огън от небето, Исус ги спря и им каза, че не знаят на какъв дух са. В 1 Петрово 2 четем,че Исус предаваше делото си на Отец. Стефан го убиваха, а се молеше за убийците си на Бог да не им зачете този грях и виждам, че вече е цитиран стихът от 1 Кор.6:7 , че е по-добре да останем онеправдани. Лука 6:34- Заемайте, без да очаквате да ви се върне назад. В Мат.5:40 се казва ако някой иска да се съди с теб, да ти вземе ризата, да му оставиш и горната си дреха. Трудно за изпълнение, нали?! Ние сме склонни да искаме възмездие, но Бог е казал, че възмездието е Негово.Да, пътят е тесен и малцина го намират...


И аз в тази насока разсъждавам и ги виждам нещата,
но понеже не съм потърпевш и не съм толкова пристрастен в случая, и ми е "широко около врата",
ми се искаше и други мнения да чуя,
понеже близки на потърпевшата страна заемат позиция да се призове Бог да съди (в по-горе описания смисъл, а не директно наказва) в съответната ситуация и ако реши нещо да направи на когото реши.



Между другото, зная за подобен случай, в който след подобна молба към Бога, Бог действително е отсъдил и е наказал съответния човек със смърт.
Разбира се, не мога да съм 100% сигурен, че Бог е допуснал съответния човек да умре във връзка със ситуацията и молбата към Бог за съд, но е факт, че скоро след злодеянието и последвалата молба за съд (не за наказание), онзи, който е извършил злото е умрял, а е бил на възраст около 40 год.



Не съм сигурен дали подобна постъпка е грях,

по-скоро мисля, че ако даден човек настоява Бог да съди (а не диркетно: наказва) относно дадена несправедливост спрямо него,
то след това Бог много вероятно ще бъде по-стриктен и справедлив (а не толкова - милостив) и към онзи, който го е молил да съди, когато е бил потърпевш.

Нещо като нож с две остриета...


И тъй като дори и родените от Бога падат в грях понякога,
то лично не мен това призовавне за съдене (не за наказание)  ми се струва не много далновиден начин на действие,
тъй като Бог е безпристрастен и утре, когато вчера-молилият-го-за-съд падне в грях той много вероятно ще съди и него, още сега, преди Божия съд, който е след 1000-год царуване на помазаника тук на тази земя; и след това може и да го накаже.
eureth
23.09.11 13:40
Никодим:

Да се призове Бог за съд, но в какъв смисъл.Някакво проклятие и възмездие да постигне този който е сторил зло или да оставим човека на Божията справедлива присъда когато Той реши или във времето когато всеки ще получи според каквото е вършил в тялото?


Не в смисъл да се призове Бог директно да накаже съответния човек от света (то не че някой може с молби да принуди Бог да направи нещо, де),

а, във връзка със случилото се, Бог да съди тези хора, и съответно, ако нещо реши, да направи каквото реши.

По принцип човек не винаги може да знае как Бог ще отсъди, понеже ние често не виждаме "по-далеко от носа си" и отделно от това е трудно да бъдем безпристрастни, особено когато става дума за нашия интерес...
valiarad
23.09.11 00:03
Когато учениците поискаха да заповядат да падне огън от небето, Исус ги спря и им каза, че не знаят на какъв дух са. В 1 Петрово 2 четем,че Исус предаваше делото си на Отец. Стефан го убиваха, а се молеше за убийците си на Бог да не им зачете този грях и виждам, че вече е цитиран стихът от 1 Кор.6:7 , че е по-добре да останем онеправдани. Лука 6:34- Заемайте, без да очаквате да ви се върне назад. В Мат.5:40 се казва ако някой иска да се съди с теб, да ти вземе ризата, да му оставиш и горната си дреха. Трудно за изпълнение, нали?! Ние сме склонни да искаме възмездие, но Бог е казал, че възмездието е Негово.Да, пътят е тесен и малцина го намират...
Никодим
16.09.11 05:23
Да се призове Бог за съд, но в какъв смисъл.Някакво проклятие и възмездие да постигне този който е сторил зло или да оставим човека на Божията справедлива присъда когато Той реши или във времето когато всеки ще получи според каквото е вършил в тялото?

Християните би трябвало да търсят небесното и да не ги вълнуват земните неща.Но само ако съкровището им е на небето тогава могат да претърпят неправдата спрямо тях и да не си отмъщават или да търсят възмездие.Но обикновено разните проблеми се решават в съдилищата.Там може да искаш възмездие или да си търсиш правата.
Владо
14.09.11 18:29
ПП : "Повреден" - в контекста " .. от невярващ/и", доколкото разбрах еурет.