Последни публикации

Форуми

Записки

Коментари

Наблюдател

Библиотека
Тематика

 

marko joensuu   wikileaks   атанасианство   езичници   жена   константинопол 553г. сп   лъжеучения   манипулиране   повторно потапяне във вода   фундаменталистка мормонска църква  

виж всички тематики

RSS Емисии
rss1.0
Всички записки / Записки на eureth
 
06.10.19 10:46


(по повод едноименната тема и също темата Пророчествата за Божия син и помазаник-цар в Закона, Пророците и Писанията)

 

Gerard:

Ако дадеш на някой човек, да чете само еврейските Писания, никога дори на ум не би му дошло, че ... 
/подч. мое/

 

 

Използвам повода по-горе (без изобщо да твърдя, че Gerard в случая е наблягал на това, от което вземам повод, а именно само вземам повод от казаното) да отбележа,

 



че светите Божии древни писания/текстове (на Закона, Пророците и Писанията) са най-вече Божии, а не толкова "еврейски".

 

 

 

Бог е техният източник и Бог ги е дал на човечеството, и то - за цялото човечество, а не само за плътския народ "евреи", потомци по плът на евреина Авраам.

 

 

Понеже евреите като такива, и като всички останали плътски народи на земята, са именно плътски народ,

и Бог не е обещал нищо на никого с условието да е евреин, т.е. да е от плътския народ "евреи", плътски потомци на евреина Абрам/Абраам/Аврам/Авраам)

(поне аз не съм чел досега в Божиите книги относно подобно Божие обещание - ако има такова, искам да го разгледам, разбира се).

 

 


И в тях (писанията/текстовете) Бог съвсем не е ограничил словото си до плътския народ "евреи".


На практика евреите, като един от всички плътски народи на земята, не заемат почти никакво място в Божиите писания с фокус плътта им  (дори прозиходът на този плътски род е предмет на някои догадки и спорове) - подчертавам, говоря за плътски народи.

 

 

 

Бог е дал светите си писания/текстове на човечеството чрез Бого-обещания на Аврам (Божий) народ, като преди това Бог е засвидетелствал на Авраам, че


обещаният на (иначе плътския евреин) Авраам (Божий) народ ще се обуславя/определя не от първородния му плътски син евреин, Исмаел, както би могло да се очаква по човешка логика

(Исмаел е де факто по плът евреин, като баща си евреина Авраам,
но въпреки, че е плътски потомък на Авраам, пред Бога Исмаел не е част от Божия народ (!), който народ се обуславя именно не по плът (напр. плътта на евреина Авраам), а единствено и само по Божие обещание).

 

 

 

 

Понеже не  евреите, като плътски народ, са Божият народ,

а само онези хора на земята (от всички плътски народи, вкл. и от евреите) са Божият народ

 - било то по плът евреи или не-евреи (понеже плътта няма значение пред Бога) -


които хора са по Божие обещание

и които са повярвали, и приели Божии обещания към тях (подобно на Авраам),

и са счели Бога за верен да изпълни своите обещания и са Му повярвали,

и разчитат именно на Бога и на Божиите обещания за да получат от Бога,

а не напр. на някакви свои земни човешки характеристики (напр. плът, език, ...)
или пък на някакви свои действия/дела по закон или ритуали, или нещо такова
,

 - напр. Енох, Ное, Авраам, Раав, Рут...


Допълнително (след даването от Бога на старото му завещание (на пл. Синай) с Мойсеевия закон) Бог изрично е наредил и определил, че от всички плътски народи по онова време хора могат да станат част от Божията общност/общество под старото Божие завещание с Моисеевия закон


и, след изпълнението на посочените от Бога съотв. условия, такива хора - напр. не-евреи по плът - трябва задължително да бъдат признавани от Божието общесто за пълноправна част от Божието общество без никаква разлика

- понеже дори под старото Божие завещание с Моисеевия закон плътта няма значение пред Бога, било то плът на евреи или плът на хора от други народи.

 

 

 

 

Затова и много хора, които са евреи (т.е хора от плътския народ "евреи"),
но на практика са отхвърлили
Бога на повярвалия в обещанията му Авраам и неговите обещания
,
вкл. и пророка, и думите му, който пророк Бог е казал (чрез Моисей), че ще издигне сред братята им (понеже не са могли да понесат думите на Моисеевия закон - то кой ли (греховен) човек би могъл...),
и че ако някой от тях отхвърли този Божий пророк Бог ще търси сметка от него
/Повт., 18/,

 

дълбоко се заблуждават, че

само понеже са евреи по плът, плътски потомци на евреина Авраам (напр. като Исмаел или Иуда Искариот),

то те също задължително са и обещаният на Авраам от Бога Божий народ.

 


Както се знае, в човешката история от последното са последвали големи страдания както за тях, така и за други плътски народи и хора.

 

 


И ако повярвалият на Бога Авраам


 - получателят на съотв. Божии обещания (без оглед на еврейската му плът или пък някакви "дела по закон" пред Бога, с които да заслужи нещо пред Бога, или нещо такова)  -

все още не е получил  Божиите обещания (и на Авраам (предполагам) никога не му е и хрумвало да разчита на плътта си като основание да получи от Бога каквото и да е),

 

то какво остава за онези хора, които разчитат на това, че пред Бога по плът са от Авраам...

(ако изобщо и това с плътта е вярно за мнозина от тях (относно това има много материали из мрежата, вкл. от изследователи евреи), но това така или иначе е без значение)

 

... а относно да разчитат на спазване на Моисеевия закон пък няма смисъл да се говори, понеже никой простосмъртен греховен човек на земята не може да го спази,
а и то няма Божии обещания в закона относно спасение от греха и смъртта и съотв. относно вечен живот.

 

 

 

И ако самият Авраам, който е повярвал на Бога, е разчитал на Божиите обещания и на Божията вярност относно обещанията му
(и именно поради това, че е повярвал на Бога и е счел Бога за верен относно обещанията му, Бог го е счел за праведен),

а съвсем не на плътта си (евреин по плът),

 

то какво остава за други хора, които искат да се асоциират с Авраам и с Божия народ, който Бог му е обещал?

И имат ли те някакво разумно основание да очакват да получат от Бога по някакъв друг, различен (от Авраам) начин?...

 

 

 

 

И ако Исмаел,

първородният син на евреина Авраам, ПЪРВИЯТ потомък по плът на евреина Авраам,


не е счетен от Бога за част от Божия народ, обещан на Авраам,

то какво остава за хора, които биха разчитали на плътта си (потомци по плът на Авраам) като основание да са част от Божия нард,
които хора дори не са първородни синове по плът на Авраам?...


Ако дори първородният син на Авраам по плът не е признат от Бога за част от Божия народ, то какво остава за следващите и за далечните потомци по плът на Авраам, ако разчитат на плътта си?...

 

 

 

 

Ако самият Авраам е получил поради Божие обещание и чрез вярата си в Божието обещание,

то тези, които искат да се асоциират с Авраам,

имат ли основание да очакват да получат от Бога по някакъв различен начин?!...

 

 

 

 

Затова също и Йоан (евреин по плът), който е изпратен да е Божий вестител(gr. angelos) преди Божия помазаник-цар Исус от Назарет, да приготви пътя му и да подготви народа за него (Мал.3),

казва на тогавашните евреи/иудеи изобщо дори да не си мислят, че ги ползва нещо това, че по плът са от Авраам,

и че чрез плътта си от евреина Авраам, те съвсем не могат да избегнат Божия гняв, който наближава върху всички народи по цялата земя
, поради греховете им и поради това, че са отхвърлили засвидетелствания от Бога Божий син и помазаник-цар, определен от Бога да е господар над Божието творение,


т.е. конкретно - (Божият гняв идва) върху онези хора, които бъдат оставени от Божия син на земята след края на Голямата скърб,
когато ще бъде съживяването на праведните-умрели от Бога и вземането/"грабването" на всички Божии хора горе в Божиите небеса, пред Божия престол,
за да избегнат Божиите хора, Божият народ, всичко, което предстои да стане веднага след края на Голямата скърб - т.е. за да избегнат Божия гняв / гневът на Божия син(Пс./Хвал., 2гл) / гневът на Агнето, както пише.

 

 

 

 

 

А на онези иудеи - потомци на Авраам по плът - които отхвърлят Божия син и помазаник-цар Исус от Назарет, Господарят Исус направо им е казал,
че Авраам не е техен баща (!?) и дори, че сатанате е техният баща (!!!) /Йн.,8/.

Т.е. въпреки, че те по плът са евреи, потомци/синове на Авраам по плът (като Исмаел...),

все пак в контекста на обещания на Авраам Божий народ
те не са част от Божия народ
и пред Бога те изобщо не са Авраамови синове по обещание като Исаак/Ицхак
,

ако и да са плътски Авраамови синове, като Исмаел или Исаак/Ицхак.

 

 

Понеже пред Бога плътта (напр. плътта на евреина Авраам) не е от значение в контекста на обещания на Авраам Божий народ,

а само Божиите обещания и съотв. вярата в Божиите обещания.

 

 

 

 

 

 

Та, Бог е дал светите си писания/текстове на човечеството чрез Бого-обещания на Авраам (Божий) народ  (в който влизат всички хора, които са по Божие обещание, от всички плътски народи, вкл. и от плътския народ евреи),

 

като преди това Бог е засвидетелствал на Авраам, че обещаният на (иначе плътския евреин) Авраам (Божий) народ ще се обуславя

 

не от първородния му плътски син (евреин), Исмаел, както би могло да се очаква по човешка логика
(Исмаел е де факто по плът евреин, като баща си евреина Авраам,

но въпреки, че е плътски потомък на Авраам,

и то
първият(!) потомък на Авраам по плът,

пред Бога Исмаел не е част от Божия народ (!)
,
който народ се обуславя именно не по плът (напр. плътта на евреина Авраам), а единствено и само по Божие обещание, според Божия избор и воля,
и без никаква възможност някой човек в греха сам по себе си да може да си осигури пред Бога спасение от греха и смъртта по какъвто и да е начин.)

 

 


а ще се обуславя всъщност от втория (!!!???) плътски син на Авраам (Исаак/Ицхак, също по плът евреин, като баща си евреина Авраам),


който (Исаак/Ицхак) обаче в случая е единственият син на Авраам по Божие обещание (и Божий избор и независима милост), както самият Бог свидетелства

(за разлика от първородния му плътски син евреин Исмаел, плътски потомък на евреина Авраам, който (Исмаел) не е по Божие обещание),

 

и единствено когото (Исаак/Ицхак) в случая Бог признава за Авраамов син и за Божий, в контекста на обещания на Авраам от Бога Божий народ.

 

 

 

Каква е голямата разлика между
първородния плътски син на евреина Авраам (Исмаел)
и втория плътски син на евреина Авраам (Исаак)?

Плътта ли?...

Не. Не плътта - и двамата му синове са потомци на Авраам по плът.

Божието обещание относно Исаак/Ицхак е огромната разлика между двамата плътски синове на Авраам.

 

 

 

 

 

Съответно ако някой го интересува контекста на Божия народ, обещан на Авраам от Бога

 
- а именно това е което (би трябвало да) интересува всеки човек и това е важно както за Авраам, така и за всички хора Божии създания, било по плът от Авраам или не (понеже това е без значение пред Бога) -

тогава плътта (напр. еврейската плът на Авраам) е изключена като какъвто и да е определящ или важен фактор пред Бога.

Т.е. пред Бога плътта на който и да е човек, вкл. и на евреина Авраам или на плътските му потомци евреи Исмаел и Исаак, е напълно без никакво значение по отношение на принадлежността му към Божия народ, обещан на Авраам.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вярно е, че в по-голямата част от древните Божии свети Писания използваният език е еврейският, очевидно поради това, че езикът, който съответните хора са разбирали и говорили е бил еврейският

 

но също така има и важни (по значение) ако и малки части на старо-сирийски/арамейски език, от кн. на пр. Даниел и също Езра (м./др. Исус от Назарет е говорил именно на арамейски език).

 

 

Но Бог никога не е поставял човешки език, като някакъв определящ фактор относно Божиите неща.

Съответно, когато Бог говори за своите древни (преди Исус) свети книги/текстове, той съвсем не ги нарича "еврейските Писания"

 

(подобно говорене  дори може да се възприеме от някои хора като, че едва ли не хората от плътския народ евреи са източникът и авторът на тези всъщност чисто Божии думи и слово - което, очевидно, би било голяма заблуда),

 

 

а (поне в док. на Новото Божие завещание) ги нарича:

 

"Святото написано"/"Светите писания" ", "Законът, пророците и написното/писанията", наблягайки именно на това,

 

че тези текстове са свети Божии думи,

 

а не земни, човешки и обуславяни от човешки, земни характеристики (примерно човешки език).

 

 


евреи,   евреин,   еврейски,   писание,   писания
 
Публикувай коментар
Относно
Потребителско име:
Коментар: